A luxus sokba kerül, de olcsón is kipróbálhatjuk.
Update: az első RailJet a sztrájk miatt kb. negyedórás késéssel, de elindult a Keletiből.
Ma koradélután olyan színvonalas vonat indul a Keltiből Bécsbe és Münchenbe, amilyen nagyon rég nem közlekedett magyar síneken rendszeres utasforgalomban. És ennek akkor is örülhetünk, ha tudjuk, hogy a RailJet sokba kerül a MÁV Startnak (az utasnak nem feltétlenül), és elsősorban egy marketingalapú termékfejlesztésről van szó. És utazhatunk vele mi is, tehát az sem baj, hogy az osztrák államvasút koncepciója, vonata, elsősorban az osztrákok igényeit célozza.
Mi is a RailJet? Egy viszonylag hagyományos vonat, amelyben egységesen, bordóra festették le a mozdonyt, a közbenső vagonokat és a vezérlőkocsit (innen lehet vezetni a szerelvényt, ha hátul a mozdony, tehát a végállomáson gyorsabban fordul). Az egységes képű, a szándékok szerint szétbontás nélkül, zárt vonatként közlekedő (tehát egyfajta modern, villanyvontatású Md-nek tekinthető) RailJetek a koncepció szerint ütemesen, kétóránként indulnak majd Pestről Bécs felé.
A teljes menetidő a pesti és bécsi fejpályaudvar között 3 óra, de Kelenföldtől Wien-Meidlingig 2:29-et sikerült kimutatni. A 7:10-kor, 11:10-kor, 13:10-kor, 15:10-kor induló szerelvények az osztrák főváros után Münchenbe mennek tovább, tehát jó összeköttetésünk lesz a bajor fővárossal. A 9:10-es és a 17:10-es a Budapest-Bécs-Salzburg útirányt járják be, esti 20:10-es pedig csak a bécsi nyugatiig jár majd.
Vigyázat, a fenti menetrend csak egy év múlva aktuális! Ma még csak a 13:10-es Müncheni (érkezés: 20:34) és az utolsó (Bécs: 23:08) vonat lesz RailJet. Ebből is látszik, hogy elsősorban a nyugatról ideutazó (pl. üzletemberek) a célközönség, a magyaroknak bizonyára a reggeli indulás volna a legkedvezőbb. De ahogy több szerelvény készül el, fokozatosan állnak munkába, a tervek szerint nyártól már a 7:10-es is RailJet lesz.
A vonat mozdonya nagyon hasonló a magyar Taurusokhoz (Siemens), amelyből a MÁV-nál és a GYSEV-nél is szolgál pár darab. Igaz, az ÖBB, az osztrák államvasút mozdonyai 230 km/h-ra vannak vizsgáztatva, szemben a MÁV-os Teknők (ez a becenevük) 160-ával. Ennél többel azonban Bécsig nem lehet menni, úgyhogy a menetidő nem csökken a RailJetekkel. Bécstől nyugatra azonban néhol kétszázzal mennek majd a vonatok.
A RailJet legfontosabb újdonsága az 1. feletti, prémiumnak nevezett osztály. A 408 ülőhelyből mindössze 16 lesz ilyen, 25 eurós pótdíj kell (az első osztályú jegy fölött) az igénybevételhez. Minden nálunk ismert vonatnál nagyobb helyet, kényelmesebb, állítható üléseket, korlátlan étel- és italfogyasztást ígér a két vasúttársaság. Prémiunon utazni nem is a 25 euró miatt drága, hanem mert meg kell venni a rendes, kedvezmény nélküli 1. osztályú jegyet (Münchenig összesen 179,40 €, Bécsig 78,60 €), és persze ezért borsos a 66 darab First osztályú szék valamelyikén helyet foglalni. Bécsbe ugyanis nem normál jeggyel érdemes utazni, hanem az attraktív, oda vissza csupán 29 euróba kerülő, és négy napig a bécsi tömegközlekedésre is érvényes kirándulójeggyel. Ez persze (és a többi célra is érvényes kedvezmények) csak 2. osztályra működnek. Mindez azt is jelenti, hogy ennyire olcsón is kipróbálhatjuk a RailJetet, persze a legalacsonyabb osztályon. Sebaj, a vonat többi szolgáltatása (mozi a gyerekeknek, emelő a kerekesszékeseknek, utastájékoztató monitorok) így is igénybe vehető.
Egy dolgot kell még tudni, a RailJetekért keményen fizetni fog a MÁV Start. Az egymás vasútjain futó járművekért ugyanis díjat kell fizetni, ha a másik vasúttársaság nem tudja cserével ellentételezni. Márpedig a RailJetek új, hosszú (205 méteres) vonatok, sokba kerülnek. (És az év nagyobbik felén nincs szükség a jelenlegi kapacitás ilyen mértékű növelésére, igaz viszont, hogy nyáron meg az adventi bécsi bevásárlások időszakában jól jön.) Kétségtelenül emelik viszont a RailJetek a szolgáltatás színvonalát Győr, Bécs felé. És mivel az innen kikerülő, magyar viszonyok között jó minőségűnek számító nemzetközi vagonok Békéscsaba és Románia felé járnak majd, sőt ellentételezésként a románok is minőségi kocsikat küldenek hozzánk, keleten is javul a minőség.
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
kiskutyuska · http://dark_jmg.blog.extra.hu 2008.12.14. 12:22:15
Viszont az ide utazo uzletemberek es kulfoldiek kedveert, igazan kolthetnenek a vonat aranak toredekebol arra is, hogy az allomas ne ugy nezzen ki mint most legyen ez a deli,nyugati vagy akar a keleti.
Lehet tobbet emelnenek a szinvonalon ;)
br · http://www.szalaiannamaria.net 2008.12.14. 12:36:21
Konkrétan havonta járok bécsbe, úgyhogy ezt használni fogom. Gondolom első osztályon standard a hálózati aljzat?
RustySpoon (törölt) 2008.12.14. 12:37:57
1116001 2008.12.14. 12:45:49
Ashi Valkoinen 2008.12.14. 12:47:00
"A Ganz vállalat által gyártott, a MÁV Aamot sorozatú – „Árpád” típusú – gyorssínautóbusza Magyarország első gyorssínautóbusza volt. A négytengelyű, kizárólag első osztályú helyekkel ellátott sínautóbuszok az 1934. évi menetrendi fordában (járműfordulóterv) Budapest–Bécs távolságot – egy győri megállással – közel három óra alatt tették meg. A motorkocsik végsebessége 110 km/h volt, amit egy 220 LE névleges és 275 LE maximális teljesítményű, új tervezésű, Ganz–Jendrassik VI JaR 170/220 típusú dízelmotor tett lehetővé."
Forrás: Wikipedia
dontals 2008.12.14. 12:48:03
Miért menne arra?
Hegyeshalom-Bécs - München
Ashi Valkoinen 2008.12.14. 12:48:04
charlie 2008.12.14. 12:51:19
toncsa 2008.12.14. 12:53:05
tonyo71 2008.12.14. 12:59:17
sanche · http://elakadasjelzo.blog.hu/ 2008.12.14. 13:01:33
Az ilyet kell fejleszteni, mert ennek van értelme. Be kell látnio, hogy vannak olyan vonalak, amiket le kell építeni. És vanna olyanok, amiket fejleszteni kell. A 29 eurós kirándulójegy szerintem se drága ahozképest.
De ha csak egy picit józan paraszti ésszel gondolkodtak volna, az egyik induló járat(főleg advent környékén!!) pestről is indulhatna reggel. Így csak az fog ezzel menni, aki ott is alszik. abból meg kevesebb van.
erminavet · http://kotottpalya.blog.hu/ 2008.12.14. 13:03:30
Miért fura, hogy fizetni kell? Járműbérlés. A magyarországi jegyárbevétel a MÁV Starté.
ti
toncsa 2008.12.14. 13:05:02
..::Froschlama::.. (törölt) 2008.12.14. 13:05:52
Ja! Meg ja mondjuk a gyorsvonatokon is meg lehetne tenni ezt a 200 km-t anélkül, hogy bűzlenénk mikor leszállunk...
Ashi Valkoinen 2008.12.14. 13:09:14
Győr-BP között utazom.
Ide (értsd: Magyarországra) felesleges ez a vonat, 230 vmaxszal és ilyen felszereltséggel. Az 1-es fővonal Tbánya-BP között trágya, a keleti pu okádék, minek ide ez a vonat? Többet fog fizetni érte a START, mint amennyi bevétele lesz...
..::Froschlama::.. (törölt) 2008.12.14. 13:09:39
Oscee 2008.12.14. 13:09:52
toncsa 2008.12.14. 13:10:32
vagyokkk 2008.12.14. 13:11:58
A magyar vidék meg rohaggyon el, mi?
Nzoltan 2008.12.14. 13:13:32
:-)
v2peti 2008.12.14. 13:15:24
Etihad 2008.12.14. 13:16:09
erminavet · http://kotottpalya.blog.hu/ 2008.12.14. 13:22:51
Ahogy a szövegben is szerepel, megáll Győben:
"Kétségtelenül emelik viszont a RailJetek a szolgáltatás színvonalát Győr, Bécs felé."
Luxusmoszkvicsslusszkulcs 2008.12.14. 13:23:16
243 km, 8 literes fogyasztással és 250 forintos benzinnel számolva durván 37 euro + autópálya. Nem mondom, 3 órát ülni a vonaton kényelmesebb mint autópályán kerülgetni a vadbarmokat, de 2 személlyel az autó már olcsóbb. Mondjuk akkor ki kell hagyni a forralt bort Bécsben, szóval lehet mégis megéri a vonat. :)
Luxusmoszkvicsslusszkulcs 2008.12.14. 13:27:10
morpet1 2008.12.14. 13:28:05
árpika 2008.12.14. 13:28:39
Malachi 2008.12.14. 13:28:59
Malachi 2008.12.14. 13:31:20
hosszú lépés 2008.12.14. 13:32:42
Én egyébként kimondottam örültem amikor előszöt hallottam erről mert gyakran járok Bécsbe munkaügyben, de ezzel a délutáni indulással pont semmire nem megyek vele... Ja, és megállnak Kelenföldön? Ez lényeges kérdés. :)
Albu 2008.12.14. 13:33:16
Ashi Valkoinen: ott a pont, Bécs felé nem javul az idő. Csak tudnám, miért.
erminavet · http://kotottpalya.blog.hu/ 2008.12.14. 13:34:43
Az a baj, hogy 7.10-kor nem indul még. Csak nyártól. (Mármint RailJet. vonat van.)
Ashi Valkoinen 2008.12.14. 13:43:13
Tatabánya-Biatorbágy elvileg 140
lassújelek sorjában
60,120,80,80,40,80,100,80,80,80,120,
120,60,100,60
Biatorbágy-Kelenföld elvileg 120
100,80,100,60,80,60
Na ezért ilyen lassú.
VacakBlogHu 2008.12.14. 13:46:18
Én örülök a vonatnak, használni is fogom!
VacakBlogHu 2008.12.14. 13:47:54
Malachi 2008.12.14. 13:48:33
Na ez a baj.
KiNG 2008.12.14. 13:53:21
Volánbusszal Bécsbe (2:55), retúrjegy 3900 Ft (~15€)
Volánbusszal Münchenbe (10:00), retúrjegy 9900 Ft (~38€)
Interneten foglalva, nem módosítható, nem visszaváltható jegyek.
Jegkoko 2008.12.14. 13:56:18
Etihad 2008.12.14. 13:57:59
A fogdoki 2008.12.14. 13:58:54
ShagBeckur 2008.12.14. 14:03:01
Ez az érvelés persze megbukik ott, ha az embernek már van autója egyéb okokból kifolyólag. Az utazás költségébe az autó ára nem tartozik bele.
Sőt, mivel az autót így is úgy is kifizette, kifizeti az ember, a legnagyobb pazarlás ezekután vonattal menni, ha többen utaznának.
Malachi 2008.12.14. 14:04:23
De akkor is. Most azon vitázunk, hogy jobb-e IC-n utazni, mint a buszon nyomorogni?
És akkor arról ne is beszéljünk, hogy ebben a vonatjegyben a bécsi tömegközlekedés ára is benne van.
Bármilyen szárazföldi közlekedés legkényelmesebb módja a vasút lenne, mióta Flirt-ök meg új pirosok járnak Batta, Érd felé csak azzal utazunk, előtte eszembe nem jutott volna vonatra szállni.
Most tényleg ebben is találtok valami negatívumot? Akkor nektek igazából tökmindegy, nem?
ShagBeckur 2008.12.14. 14:05:23
"Tipikus magyar hozzáállásozni" meg ősi román szokás.
Egyáltalán mi a fene ez a tipikus magyar hozzáállás? Egyre több helyen látom és szúrja a szemem.
Tipikus magyar hozzáállás a kesergés, a magunk ostorozása, a búskomorság? A tipikus magyar hozzáállásozás akkor tipikus magyar hozzáállás?
erminavet · http://kotottpalya.blog.hu/ 2008.12.14. 14:07:33
Viszont a bécsi parkolás sem egyszerű és nem is ingyenes általában.
ti
fingerbangs 2008.12.14. 14:09:35
jo lenne helyette vonattal
egyszer probaltam de lekestem
ezt kiprobalnam ha tenyleg luxus amit nyujt, ertem ezalatt hogy tiszta, tagas, van kaja es nincs tele gyokerekkel
kepeket lehet valahol talalni, hogy pontosan hogy nez ki a 1st class plus belulrol? illetve az etelekrol?
koszi
kisdarab állat 2008.12.14. 14:09:52
erminavet · http://kotottpalya.blog.hu/ 2008.12.14. 14:10:34
Látom nem olvastad az alapposztot. vagy ha igen, nem figyelmesen. Miért lenne baj, ha örülsz? Én is örülök, ahogy írtam is, hogy örüljünk.
Mi egy egészen másik konkrét kérdésről beszéltünk. Arról, hogy egyelőre reggel nem lesz Pestről vonat Bécsbe, tehát ez most még kevéssé jó nekünk.
ti
ShagBeckur 2008.12.14. 14:13:17
Persze ez függ attól is, hogy hova, miért megy az ember. Ha szálloda, annak van parkolója.
fingerbangs 2008.12.14. 14:17:25
Malachi 2008.12.14. 14:20:44
Akkor mindenki örül!
Utólag megnéztem, most a netes buszos jegyvásárlásnál ez a legolcsóbb lehetőség:
nem visszaváltható, nem módosítható jegy:
Bécsi Kirándulójegy: 5900,- Ft
(felnőtt jegy, kedvezmény nélkül, egy napon oda-vissza)
Jó lesz nekünk, jövő nyáron! Remélem nem kefélik el valahogyan. Kár volna érte.
erminavet · http://kotottpalya.blog.hu/ 2008.12.14. 14:23:35
prémium:
indafoto.hu/tevan/image/2370497-fc240698/95153
first:
indafoto.hu/tevan/image/2370519-13ce3ca9/95153
economy:
indafoto.hu/tevan/image/2370535-c0690b2d/95153
persze nincs mindenhol asztal:
indafoto.hu/tevan/image/2370533-42694a7c
ti
A fogdoki 2008.12.14. 14:31:41
És milyen lesz rajta a kiszolgálás?
Ja, és Münchenbe még mindezek ellenére is csak repülővel!
jadviga79 2008.12.14. 14:31:49
Az eddig hasznalatban levo Bp-Becs kozott kozlekedo vonatokon a 2. osztalyon is standard volt a halozati aljzat, feltetelezem, hogy az ennel modernebb vonatokon is ugyanez lesz a helyzet. Igy az elso osztalyon mar bizton szamithatsz ra. :P :)
Albu 2008.12.14. 14:32:00
elmoro 2008.12.14. 14:37:25
a máv start azt a pénzt úgyis elkúrja simán, így legalább neked is jut valami morzsa. és hogy 230-r vizsgáztatott vonat minek ide? kit érdekel, mire vizsgáztatott, de hol mennyivel megy? ha már öt centivel szélesebb az ülés, nincs bű, vagy tisztaság van, már megérte a változás. és különben is, ha senki nem erőlteti a kezdetben feleslegesnek látszó dolgokat, sokkal lassabban fejlődik egy csomó minden és lassabban lesz a kevesek luxusából átlagos színvonal.
jadviga79 2008.12.14. 14:42:21
flimo13 2008.12.14. 14:45:35
A wifi se megy át mindenen, na meg le lehet jelszavazni, amit rányomtatnak az első osztályú jegyekre.
A fogdoki 2008.12.14. 14:46:36
Etihad 2008.12.14. 14:50:48
solymi 2008.12.14. 14:57:02
Múlthéten sikerült megjárnom egy Keleti - Nürnberg Hbf. útvonalat vasúton. Elég nagy kontraszttal találkoztam a magyar IC és a német ICE között. Az a szomorú, hogy a német vagonok tiszták, tágasak, gyorsak (Sztem ez igen is fontos szempont). Ezzel szenben mikor a magyar vonaton voltam néha olyan érzésem támadt mintha marha vagonban utaznék 40 km/ó-val. Elment a világítás, büdös volt, késett. Azért elgondolkodtató, hogy ténylegesen érdemes-e vele menni mivel ha már legalább hárman utaznak egy autóban akkor jobban jönnek ki, de ha jó szolgáltatásokat nyújta akkor természetesen meglehet fizetni a plusz költségeket. Mindazonáltal a Keleti építészetileg szép, és szebb mint a Bécsi vagy a Nürnbergi pályaudvar. Sok aprósággal szebbé lehetne tenni a Keletit is. (pl.: egy szép járólapot letenni, nem egy agyonfoltozott aszfaltcsíkkal ellátni, igényesebb üzleteket csinálni, nem OSB lapokból eszkábált bódékból árúsítani a féldekásakat...) A Keletiben sztem mindenkinek érdemes megnézni a nemzetközi várót, mert nagyon szépen fel lett újítva.
Erik777 2008.12.14. 15:02:09
Malachi 2008.12.14. 15:06:20
kisdarab állat 2008.12.14. 15:08:46
Etihad 2008.12.14. 15:09:14
Gery Greyhound // · http://www.bestofgyurcsany.hu 2008.12.14. 15:15:59
Etihad 2008.12.14. 15:19:43
riderfreee 2008.12.14. 15:20:12
Etihad 2008.12.14. 15:20:33
Etihad 2008.12.14. 15:23:12
Gery Greyhound // · http://www.bestofgyurcsany.hu 2008.12.14. 15:23:22
Etihad 2008.12.14. 15:28:12
riderfreee 2008.12.14. 15:36:46
erminavet · http://kotottpalya.blog.hu/ 2008.12.14. 15:44:05
Már kétszer elmondtad ezt a nem igazán ide tartozó felszólítást. Lécci ne írd le többször. Amúgy a többség szerintem osztozik veled a Rábáért érzett aggodalmadban.
ti
jadviga79 2008.12.14. 15:50:03
azok utan hogy az osztrakoknal volt arra pelda, hogy a megepitett eromu ele allva, elo lancot alkotva az emberek nem hagytak beinditani, ujra keszulnek egy ilyen projektre, hat erdekes...
Talan szelesebb korben kellene terjesztened az elmeledet, mert meg a penzugyi valsag sem nagyon hatott az emberekre. Annyit mondhatok, hogy a Mariahilferen ennyi magyart meg eletemben nem lattam mint ebben az evben es meg nincs vege a karacsonyi rohamnak. :)))
jadviga79 2008.12.14. 15:50:49
Luxusmoszkvicsslusszkulcs 2008.12.14. 15:54:49
gramercy (törölt) 2008.12.14. 15:55:43
EZ EGY KIRAKATVONAT, semmi más
riderfreee 2008.12.14. 16:04:26
köszönöm a visszajelzéseteket, és remélem, egyre kevesebb magyar lesz a mariahilferen:) csak rajtunk múlik, hogy elmondjuk e minél több embernek, hogy ne menjen, mert az osztrákok csak otthon tartják be a játékszabályokat, ha rólunk van szó, akkor semmit sem tartanak be
Nash vs. Keynes 2008.12.14. 16:42:18
balage28 2008.12.14. 16:45:39
És azt se feletsd el a repülő menetidejénél, hogy min fél óra, amíg kijutsz a reptérre, checkin: min fél óra, de inkább 1. münchenből be a citybe 1óra, tehát a menetidőhöz nyugodtan adj hozzá kb 3 órát - akkor már nem is olyan nagy a difi.
Nekem akkor lesz érdekes, ha valóban fog 2 óránkétn járni.
Miondjuk én azt nem értem, hogy a bp-bécs távon mi 3 óra ? 250-270 km.
balage28 2008.12.14. 16:47:18
ui. nem pesti vagyok én sem...
balage28 2008.12.14. 16:56:48
balage28 2008.12.14. 16:58:08
Labancz 2008.12.14. 17:07:22
Soha, sehova ne utazz vonattal, amig ilyen állapotok vannak a pályaudvarokon!!!
Old Syg 2008.12.14. 17:24:32
Abban igazatok van, hogy szívesebben utaznék akár euroszittyával, ha az állomásokat felújítanák + síneket rendberaknák. Az EC is tudna szerintem 160-at menni, ha jó sín lenne alatta.
ako-ako 2008.12.14. 17:31:53
Az arhoz hozza kell szamolni a repterre es onnan a varosba menö transzfer költseget, ami ugye magasabb, mintha a palyaudvarrol mennel.
Tehat tenyleg nem olyan nagy a repülö fölenye. Mondjuk mindket közlekedesi eszklöznel figyelembe kell venni a szabalyos idöközönkent jelentkezö sztrajkot is.
sanche · http://elakadasjelzo.blog.hu/ 2008.12.14. 17:32:04
Egyébként kezdődtek tárgyalások, hogy két másik - ténylegesen- szupervonat hálózatba kapcsolódunk be(egyik szlovénián át, franciaországból, a másik bécs-pozsony-budapest -ig), amikhez új vonalat terveznek építeni, és 200 250 km/h-t garantálni.
Picit távolavbbi, de a franciák, 2020ra a TGV legkeletibb végállomását Budapestre szeretnék tenni.
A vasútnak ezekben a fejlesztésekben van jövője. Európa csaknem egészéből nyugodtan ki lehetne tiltani a repülőgéphálózatokat és az autósforgalmat is csökkenteni lehet.
Ez a Railjet a legelső lépés. De már ez is sokaknak sokat számít. Fáj gondolkodni, tehát sokan(ahogy olvastam) nicnsenek tisztában azzal, hogy pl advent környékén milyen RENGETEG ember megy (pl Budapestről) Bécsbe kirándulni egyet. A különböző társaságok nem győznek buszokat indítani. A legakciósabb buszok is 5ezerért visznek, ezért négy órás döcögést kapsz. Autóval kb 3 órás a dolog(ha normálisan mész). Attól függ az ára, hogy mennyien mentek. Egy családnak ez a leggazdaságosabb, de egy-két embernek már nem feltétlen.
Mert kb 7500 ft-ért visz a railjet, plussz tömegközlekedhetsz kedved szerint(akár négy napig). Ezért egy luxusutat kapsz(másodosztályon is), 2,5óra menetúttal, a legkörnyezetbarátabb módon.
Mindenki számolgathat kedve szerint. Tisztán legjobb megoldás sosincs persze, de a Railjet nagyot húz a vonato-megoldáson.
Tudom sokak ingyenországban élnek, ahol naphosszat sztrájkolhatnak és magas nyugdíjat kapnak. Olcsó kenyeret vehetnek, olcsón utazhatnak - mágnesesvasúttal- az ország legkisebb falujából is. Ezért húzzák az orrukat, ha van egy értelmes vasútfejlesztés.
Traktoros 2008.12.14. 17:36:00
Törökbálintról nincs közvetlen vonat Bécsbe, ez egy kirakatvonat!! :P
toce 2008.12.14. 17:38:44
A szép új vonat persze jó hír, és én azért sem leszek sárga irigy, mert most még csak az osztrákoknak jó igazán. Remélem minél többen jönnek bevásárolni, Adventelni Budapestre...
ako-ako 2008.12.14. 17:40:05
Akinek csatlakozasa van videkre, vagy idöre megy, annak ez több, mint kellemetlenseg.
sanche · http://elakadasjelzo.blog.hu/ 2008.12.14. 17:40:10
ako-ako 2008.12.14. 17:50:41
egyebkent a vasutnak bajororszagban nagy kellemetlensegei vannak a lakosok miatt, itt ugyanis nagy a nepi demokracia es sokmindent meg lehet nepszavazassal dönteni.
pl. a tgv mar evek ota csak baden-württembergben tud nagy sebesseggel menni, onnan tovabb mar lassitania kell.
kiepitettek a münchen-nürnberg ic-t, ami elvileg 320 kmh/ra kepes, de ezt a sebesseget szinte soha nem eri el a lakott települesek miatt.
a müncheni repterig ki akartak epiteni a szupergyors vasutat, mar megvolt az ütemterv is, de megvetoztak. pedig 10 perc alatt kirepitette volna az embereket a repterre. itt is a lakossag gyözött, es nem elsösorban az anyagi szempontok miatt. pedig az magnezvasut lett volna, aminek alig van hangja.
Ashi Valkoinen 2008.12.14. 17:56:51
Nem, ott sajnos nem tudom, csak az 1-est Tatabánya és BP között. De Szárligeten a negyvenes nem kicsit durva...
elmoro:
Lásd fentebbi hozzászólásokat (Gery Grayhund pl.) Az új vonat szép, van premium osztály, de miután hozzászoksz majd, hogy más a színe, semmivel sem lesz több/jobb. A start által elvert pénz miatt azért aggódom, mert pl. az én adóm is, mint ahogy a tied is.
Gramercy
Nincs közvetlen vonat Bécsbe Tatabányáról, az igaz. De szerintem olyan húdenagy igény nem is lenne rá, ha mégis Bécsbe mennék, akkor kimegyek reggel személy+Euregioval, időben sem olyan vészes...
iBKV 2008.12.14. 17:59:58
Rocko- 2008.12.14. 18:07:45
sőt.
gondolkozott már valaki a pályaudvarainkon?
a Nyugati északon van a Déli nyugaton és a Keleti, ja, az jó helyen van.
erminavet 2008.12.14. 14:23:35
"persze nincs mindenhol asztal:"
ez nálunk az első osztály. :)
ako-ako 2008.12.14. 18:26:59
miert nem lehetett csinalni egy bazinagy központi palyaudvart, mint a nemet nagyvarosokban?
John D. Rockefeller (törölt) 2008.12.14. 18:27:07
Persze a vasútvonal minősége is erősen befolyásolja a megengedett sebességet.
ako-ako 2008.12.14. 18:27:32
Hommes Frites 2008.12.14. 18:51:06
charlie 2008.12.14. 19:16:18
Már megbocsáss, de a saját városod történelmét nem ismerni, és még ezt fennhangon hírdetni?
A pesti és budai fejpályaudvarok nem az irányukról kapták a nevüket, hanem az építtető vasúttársaságokról. Déli pu. a Déli vasúté volt, a Nyugati pu. a Nyugoti vasúté, stb.
charlie 2008.12.14. 19:22:33
így van, 160-as pálya építésénél (tehát nem a vonat sebessége, hanem a pálya) nem lehet szintbeli kereszteződés. elvileg az egyes ezt tudja.
KiNG 2008.12.14. 19:32:17
Én sem értem, mi alapján lettek elnevezve a mo.-i pályaudvarok, de nem jó a nevük :)
Párizs-München átszállás nélkül 6 óra TGV-vel, a Bp-München pedig most 7,5 óra Railjettel.
Tehát, ha TGV-t akarnak Bp-Párizs közé, az legjobb esetben is 10 óra lenne.
Repülőgéppel csak 2:20. Néztem egy Wizzair gépet februárra, 5190 Ft (~20€) mindennel együtt. Ezzel (még) nem lehet versenyezni.
gramercy (törölt) 2008.12.14. 19:44:45
NONSZENSZ, hogy az IC-knél nem megy gyorsabban, mégse lehet megállítani egy 80ezres megyeszékhelyen?!
Oké, ne a railjettel, de valahogyan lehessen egy 80ezres városból ami ugyanazon a vonalon fekszik eljutni bécsbe
nem nonszensz ez így egy kicsit?
de mondok jobbat, Szombathelyről el lehet jutni bécsbe átszállás nélkül, pedig nem nagyobb város mint tatabánya, és nem is azon a vonalon fekszik ahol kétóránként van 'szuperexpressz'
amitlatok (törölt) · http://amitlatok.blog.hu/ 2008.12.14. 19:53:15
lrichard_ac 2008.12.14. 19:53:27
Transrapid Münchenben azért nincs, mert rájöttek, h kb. 5-6 milliárd euróba került volna. Csak a bajor tartományi kormány akart vmi pénzt fizetni, azzal az elvárással, hogy a szövetségi kormány majd kifizeti a hiányzó 4 milliárdot... most ennek a pénznek a feléböl fúrnak egy második S-Bahn-alaguta a város alá, plussz fejlesztik a külsö ágakat plussz lesz Express-S-Bahn a reptérre 20 perces menetidövel. Nem jobb így?
Nürnberg-München: Ingolstadttól északra az új pálya 300-as, de ugye vannak olyan ICE-k is amiknek csak 230, 250, 280 a végsebessége, tehát figyeljünk milyen típusú ICEn ülünk. Ingolstadtól délre sok helyen 160, 180, 200-ra építették ki a régi pályát, de kihagytak két vonalkorrekciót. Ezekkel és kicsit szorosabb menetredekkel majd tíz(?) év múlva N-M kb 50 perc lesz. Ja, és van ott személy is, 200-zal...
M.O.-n nemcsak az a baj, h lassúak a vonatok, hanem h elképesztöen mocskos sok hely. Keleti, Nyugati, budi a vonaton, stb. És akkor a pu.-k környékéröl még nem is beszéltünk.
A fogdoki 2008.12.14. 20:05:56
A repülőtérre meg nem gáz, hogy az ember korábban kiér, mert onnantól a csomagot feladod és nem köpetekkel övezett hajléktalanok között navigálod. Aztán a tranzitváróban légkondícionált, zajszigetelt körülmények között vagy olvasol nyugisan vagy iszol egy kávét (igaz, 800 Ft-ért...) persze teljesen kulturált körülmények között. Szóval nekem mindig elrepül az idő, míg a Keletiben alig vánszorog...
sanche · http://elakadasjelzo.blog.hu/ 2008.12.14. 20:08:29
A 6-7óra BP-Párizs tartható lenne. Két és fél óra, csak a repcsi. Nem tisztán ennyi idő alatt vagy kint Párizsban. Fél nap. Repterekig elmenni, onnan elmenni, poggyászra várni stb-. A legkisebb itt szinte maga az utazás..
A Vonat meg kitesz a városba, ahova mentél. Reptéri meg egyéb illetéknék nélkül..
De, nagyon is lehet versenyezni a repülőkkel. Bár tény, hogy akarni is kell. A repülőgépeknél gyakorlatilag nincs környezetszennyezőbb dolog jelenleg a világban. Szeretnek atomerőműellen, megszelektívhulladékokon rinyálni, de a repülő a teteje az egésznek.
Most senkitől nem várható el, hogy hat átszállással, egy hétig utazzon valaki, kétszer annyiért párizsba vonattal. DE, TGV mellett már ez a minimum elvárás a fogyasztóktól. Ha összesen egy órát veszítene, akkor is.
Kara kán · http://karakan.blog.hu 2008.12.14. 20:19:01
Erdőtársulás 2008.12.14. 20:23:34
KiNG 2008.12.14. 20:26:16
1 utas @ 1370 HUF a jegy
adó és illeték 3820 HUF
(Nyáron 2490 Ft-ért utaztam mindennel együtt Bécsből Párizsba. Ha korán foglalod, szinte ingyen van.)
A TGV és a gyorsvasutak nagyon jók, de Bp-Párizsnak nincs értelme idő és pénz szempontjából. Nem a vonalnak, hanem az útnak. Bp-München út okés és München-Párizs szintén, de Bp-Párizs már nagyon nem :)
Jelenleg nem. De 20 év múlva talán.
balage28 2008.12.14. 20:51:51
tfh: holnap kellene mennem MUC, és kedden jönnék vissza (viszonylag gyakran előfordul ez nálam)
a pelikan pedig aszongya, hogy a repjegy pedig... kb 150e Ft.
Miről is beszélünk ????
Egyébként pedig imádok repülni, de nem korrekt azz akciós jegyekkel összahasnolítani...
ako-ako 2008.12.14. 21:07:31
pl. a repter 3. leszallopalyaja is nagyreszben a freisigiek tiltakozasakeppen nem epül, pedig a repter a varos egyik legnagyobb munkaadoja, raadasul a legifolyosokat ia ugy terveztek, hogy minel kevesebb zajartalmat okozzanak.
lehet egy kicsit kulturaltabban is közölni a dolgokat...
A fogdoki 2008.12.14. 21:10:52
Zürichbe jelenleg este 6-kor indul a vonat és reggel 6-ra van ott. Az ugye 12 óra. Pesten kimegy az ember Ferihegyre, legyen 1 óra. Két óra indulásig, másfél óra az út, megkapod a bőröndödet, max. fél óra, vonattal pont fél óra a belváros. Az 5 és fél óra. Én múlt hónapban SWISS-szel 18000-ből megúsztam egy útra. És nem 169 Euróért zötykölődtem egész éjszaka...
balage28 2008.12.14. 21:22:22
repülővel :
kijutás, checkin: 1,5-2óra
menetidő : 1,5óra
checkot, bejutás: 1,5-2óra (s-bahn)
kb 5óra
vonat:
kijutás, checkin 0,5óra
menetidő: 7óra
checkout, kijutás: 0,5óra
kb 8óra
Valóban van 3óra a repülő javára, és az, hogy jelenleg nem lehet egy nap alatt megfordulni, ergó bejátszik egy szállás, és egy sörözés Münchenben :))))
Pénzben pedig ugyanott vagyunk...
Ja, és a vonaton nem egy fél szendviccsel szúrják ki a szememet, ki tudom nyújtani a lábam, nem néznek rám gyilkos szemekkel, ha felállok, stb...
lrichard_ac 2008.12.14. 21:33:15
A Transrapidról nem volt népszavazás... csak ha az iménti tartományi választásokat nem nevezzük annak, de ez itt nem Svájc. Én mint Németo.-i adófizetö nagyon is örülök annak, h az Edmund Stoiber - (emlék)mágnesvasút nem épül meg! És mi más vonzata lenne a dolognak, mint anyagi? Dobjunk ki 3 millißard euró befizetett adót az ablakon, h elöször bevariáljunk München Hbf-re, ott átszálljunk és akkor Transrapiddal ki? Ez menetidöben csak a délröl érkezöknek jó, és mindenki szívna, mert 16 euró lett volna a menetjegy. Az U-Bahn-ok meghosszabbítása az S-Bahn-okig (lásd pl. Moosach) sokkal értelmesebb, és egy Express S8-as is benn lesz 20 perc alatt a belvárosban.
ako-ako 2008.12.14. 21:43:49
szerencses az az ember, aki mindig fel evvel az indulasa elött meg tudja mondani, hogy hova utazik.
raadasul a nemet vasutnal nagyon elöre nem is lehet jegyet rendelni, asszem 3 honap a max.
megneztem, a cikkben szereplö vonatnak mi az arfekvese bud-muc között: a 2. oszt. 39 eur, ha van meg jegy, az 1. oszt. 69 eur, a normal ar 100,60 eur, de ez nagyobb rugalmassagot biztosit. a luxusosztalyrol nem irnak.
Gery Greyhound // · http://www.bestofgyurcsany.hu 2008.12.14. 21:54:28
Miért nem lehet inkább a föld alatt bevinni a vonatot a városközpontba mint Párizsban? Egy füst alatt meg van oldva máris egy plusz metróvonal.
Egyébként én örülök bárminek, amitől egy picit európaibb a magyarországi közlekedés. De ezzel a vonattal az a gond, hogy Bécsbe eddig is el lehetett vonattal jutni elfogadható színvonalon és ráadásul olcsón, erre beleölnek egy csomó pénzt miközben az ország másik felén rohad szét a vasút.
jadviga79 2008.12.14. 21:58:55
szerintem pedig te nem vagy tisztaban a lehetosegekkel, tudok olyat, hogy 5ezerert megjarom oda-vissza 3 es fel ora alatt busszal. No mindegy. Azert ertekeljuk, hogy szep a vonat, es a celkozonseg, amint kiderult a BMW-s uzletember, aki szereti a kenyelmet.
Kopi3.14 2008.12.14. 22:00:57
z8 2008.12.14. 22:08:48
10 év és igy-is ugy is meg kell tenni, de még most nem lenne nagy bukta eladni
vagy jobb üzemeltetni egy csödközeli szart? 2 emberre autó már olcsobb szinte bármilyen távon
ako-ako 2008.12.14. 22:13:02
raadasul itt azert nincs olyan nagy haszna a transrapidnak, mint sanghajban, ahol letfontossagu a tulzsufolt autopalyak mellett.
a muc-nürnberg ic vonalat tenyleg nem ismerem, csak olvastam rola, de ki fogom probalni hamarosan.
egyebkent a muc-becs ic-sitese nagyon tetszett, sebessegben nem hozott semmit az ec-hez kepest, de az ic tök jol nez ki.
ewqcska 2008.12.14. 22:16:16
lrichard_ac 2008.12.14. 22:54:53
Stoiber anno benyögte a TR-t, mert mint viszketeg vidéki politikusként azt hitte, h így tudja profilálni magát. Aztán nem volt pofája beismerni, h hülyeség volt, inkább nyomult tovább. Ugyanígy a Beckstein/Huber kombó. Most h ezek eltüntek, az új tartományi kormány egyszerüen nem mond semmit, ergo meghalt a projekt. Ude és a szövetségi kormány meg számoltak, 3-4 milliárd euró hitel nem éri meg a hiúságot.
M-N vonal nem IC hanem ICE, IC most nem is tudom, van-e ott, max. péntek, vasárnap egy vonatpár. Ami ott az ICE-k mellett N-M-Express néven Regionalexpressként közlekedik, az tkp. egy ötkocsis IC, csak piros kívülröl és érvényes rajta a Bayernticket.
M-Bécs már régóta IC/EC, Bécs-Frankfurt lett ICE, asszem tavaly, azóta pl. nincs EC24/25 Dortmund-Bp. Ebben az ICE-ben pl. az a jó, h ugyanolyan sebesség mellet kevesebb benne az ülöhely, és a bicajt is szét kell kapni és táskába rakni...
charlie 2008.12.14. 22:55:20
Nem jó a példád, mivel Szombathelyen megy át a Gráctól (vagy Gyanafalváról) Sopronon át Bécsig menő vonatok. Mellesleg Szombathelynek előbb volt Béccsel rendes vasúti kapcsolata mint BP-vel (itt az öregek is Bécsbe jártak, nem BP-re)
ako-ako 2008.12.14. 23:24:38
m es becs között betettek ice-ket, igaz csak napi 1 megy teljesen vegig, a többi csak atszallassal.
a sanghaji transrapid 40-50 yuan (5-6 euro), de valoban nem a legjobb helyen van a vegallomasa. na jo, nem letfontossagu, de nem is olyan rossz az
z8 2008.12.14. 23:42:14
Rocko- 2008.12.15. 00:23:32
bocs, h nem vagyok vasutas. :)
de akkor látom régen se tudták az irányokat.
altais 2008.12.15. 00:37:36
Kopi3.14 2008.12.15. 02:38:59
charlie 2008.12.15. 08:18:27
hát, miért nem tudták az irányokat? Bazz, ennek semmi köze a vasúthoz, HELYTÖRTÉNET.
A déli vasút dél fele (fiume) építette a kapcsoaltokat, a nyugoti nyugat fele (bécs, győr), kitalálod, hogy a keleti merre?
Nikinev 2008.12.15. 10:48:17
Legalább a nemzetközi vonatokkal, illetve az utasokkal ne szúrnának ki ennyire...sorry, a belföldiekkel sem kellene...de én azért ritkábban látom az Édesanyámat, és kifejezetten örülnék, ha Karácsonykor átölelhetném...
toce 2008.12.15. 15:42:02
Azért 600 km felett nem lennék biztos, hogy a repülő nem környezetvédőbb. Persze gyalog sokkal környezetvédőbb csak hetekig tart...
Kopi3.14 2008.12.15. 16:11:19
Rocko- 2008.12.16. 21:33:59
gondolom bukarest felé.
de ez nem indokolja, h merre néznek. vagyis elég hülye lehetett az, aki szerint egy nyugat felé induló vonat pályaduvarának kelet felé kell mennie. mitn ha te pestről pécs felé indulná dolgozni, közben meg hatvanban van a munkahelyed.
charlie 2008.12.16. 22:35:29
TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2008.12.28. 20:24:39
Bemegy a városba.
Lehet rajta dolgozni, telefonálni.
Nincs olyan hosszú check in.
Nem függ az olajtól.
Normális üzemeltetés mellett pontosabb is.
A vasút nagyon nagy gondja, hogy a pálya is drága, a szerelvény is drága...
És tippeld meg, hogy egy 500 körüli átlagot tudó rendszer miért nem lenne jó Budapest és Bécs között. Tudod a választ? Mert egyetlen szerelvény nem elég, ahhoz, hogy a dolog gazdaságos legyen, legalább 3-4 szerelvénynek kellene közlekedni... Ugyanezen a pályán (több irányba) nem ártana, ha kb 3-5 percenként járna egy vonat. 3-400 férőhely / vonat...
Nem tudnád megtölteni.
Bár a Swissmetro project svájcban belföldi forgalomban 500 km/h sebességet tűz ki célul.
Amúgy, ha a Vactrain koncepció megvalósul akkor a kérdés az, hogy a repülőgépek mennyire tudják majd tartani a lépést...
en.wikipedia.org/wiki/Vactrain