Egy törzsutas beszámolója a Szombathely-Győr vasútvonalról.
Ezzel a poszttal nem kellett sokat dolgoznom. Egy törzsutas írt beszámolót az általa nagyon jól ismert vonalról. Hibák, problémák, balesetek mindig voltak, lesznek. A megdöbbentő az, hogy az alábbiak egy hétbe fértek bele.
A MÁV Csoport a megbízhatatlan szolgáltatásaival bünteti az utazókat a Celldömölk-Győr vonalon. Ez a tanulsága a múlt heti rendkívüli események elemzésének. A történtek miatt kritika illeti a MÁV-Start, a MÁV-Trakció és a MÁV-Gépészet tevékenységét is!
Hétfőn, azaz 01.05-én a Szombathely (5:19)-Győr (7:16)-Budapest (9:19) gyorsvonat mozdonya még Celldömölkön fekve maradt [nem tudott továbbmenni – a szerk.], ezért a vonat kb. 60 percet késett!
Kedden a Celldömölk (6:45)-Győr (8:13) személyvonat gépe maradt fekve Vinár állomáson, Celldömölk és Pápa között félúton. A Start-irányító rendelkezésére a Győr (6:36)-Celldömölk (8.02) személyvonatot visszafordították Vináron Győrbe. A celldömölki vonat utasait így a végállomás előtt 11 kilométerrel leszállították a vonatról, és az ott veszteglő győri személyvonat üzemképtelen, fűtetlen szerelvényére szállították át, -8 fokos külső (és belső) hőmérséklet mellett. Így az utasok Győrbe 70 perc késéssel érkeztek, a dög vonatot az utasokkal egy fűteni képtelen M62-es mozdony ráncigálta be Celldömölkre, szintén jelentős késéssel. Mivel minden összefügg mindennel, a Celldömölk felől késve érkező vonat személyzete Veszprém felé indult tovább, abba az irányba is okozva 30 perc késést.
Szerdán a Celldömölk (16:17)-Győr (18:01) vonat szerelvénye (amely alaphelyzetben M41-es inga kellene, hogy legyen) Bz motorvonatból állt, amelyben a hőmérséklet nem sokkal volt magasabb a kintinél, tehát a kabátját biztosan nem felejtette a vonaton senki.
Csütörtökön a Celldömölk (12:46)-Győr (14:30) vonat (Bz motor) maradt fekve Vináron! A helyzetet ismét úgy oldották meg, hogy a szemből közlekedő vonat szerelvényét fordították vissza Győr felé, amely így 25 perces késéssel közlekedett.
Pénteken ismét a reggeli Szombathely-Győr-Budapest (9209-es) gyorsra nem tudott a gép [mozdony] kijárni Celldömölkön, ezért az utána közlekedő 9217-esről vették le a gépet, és tették át a gyorsra. Emiatt a gyorsvonat 50 perces késéssel közlekedett, de az utána közlekedő személyvonat is kapott 30 percet pluszban!
Szombaton reggel ismét a Celldömölk (6:45)-Győr (8:13) személyvonat nem tudott időben leközlekedni, mert nem tudott a gépe kiállni időben a vonatra Celldömölkön! A vonatra Pápán várakozók előszőr 25 perces késésről, majd 50 perces késésről kaptak tájékoztatást. Sokan tovább szerettek volna utazni Győrből Budapestre, de így már az ottani mindkét továbbutazási lehetőséget elbukták!
Ugyanezen a napon a Győr-Celldömölk között közlekedő 9212-es vonat az M41+ingaszerelvény összeállítás helyett Bz motor+mellékkocsiból állt. A mellékkocsiban nem volt fűtés, így csak a motorkocsiban található, összesen 44 ülőhely állt az utasok rendelkezésére!
Fentiek alapján elmondható, hogy a vonalon a közlekedés megbízhatatlan, a vonatokra nem lehet alapozni, az utazási lehetőség nem biztosított, holott igény lenne rá! Főleg a reggeli vonatok késnek rendszeresen, mellyel a munkába/iskolába járás és a hivatásforgalom bonyolódna!
Ez rövid, és hosszú távon egyaránt utasvesztéssel jár, és ez nem lehet cél 2009-ben.
Jó lenne, ha rövid időn belül intézkednének az illetékesek, ennek az állandósult problémának a felszámolására!
A vvv sorozat összes posztja itt érhető el.
Témák szerinti csoportosítás:
2009-es menetrend: ahol romlott az összeköttetés
2009-es menetrend: Fölösleges vagy elégtelen szolgáltatás?
Általános menetrendi kritika, politika, publicisztika, sztrájk
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Lord Lucika 2009.01.12. 12:20:35
Hát igen. De mennyire abszurd, hogy a rendszer (iskola) az istennek se lenne képes tudomásul venni, hogy a problémát (késés) a rendszer másik része (MÁV, BKV) okozza...
charlie 2009.01.12. 13:32:31
Tegyük még hozzá, hogy szombaton se volt fűtés a vonaton (9212).
kacsa! 2009.01.12. 15:07:51
combo 2009.01.12. 15:38:23
vasziljevics 2009.01.12. 15:43:23
a poszt tartalmát amúgy csak megerősíteni tudom, mert eddig akárhányszor mentem bp-re gyorsvonattal, győrben mindig (értsd: kivétel nélkül) várni kellett a szombathelyi vonatrészre. még egyszer sem bírt pontosan megérkezni - ennyit a szolgáltatás minőségéről. arról nem is beszélve, hogy egy vonal gyengeségeivel szívatják az összes környezőt is.
erminavet · http://kotottpalya.blog.hu/ 2009.01.12. 16:09:08
Igen, vasutasul van, csak nem akartam minden szóhoz szögletes zárójeles megjegyzéseket csatolni.
ti
1116001 2009.01.12. 19:10:15
tompysoft 2009.01.15. 01:23:46