Közleményt adott ki a BKV a használt belga buszok tervezett beszerzéséről. A közvélemény a Népszabadság szerdai cikkéből értesült az ügyről. A szocialista napilap (és később internetes kiadása) azt érzékeltette, hogy a beszerzéssel valami nincs rendben. Azt kifogásolták, hogy az eladó ajánlata csak cikkük megjelenése után került ki a cég honlapjára.
A webes megjelenés azonban nem feltétele a törvényes üzletnek. A BKV mostani közleménye azt állítja, hogy a belga követségtől értesültek a lehetőségről, a részleteket pedig e-mailben tisztázták.
A BKV azt is bemutatja, hogy ezeket a buszokat kedvező áron kínálják, egy használt, bár lényegesen fiatalabb buszokra kiírt tenderre négyszer drágább ajánlat érkezett egyetlenként.
Itt olvasható a BKV-közlemény.
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
nyomasek_bobo · http://sopron.e-cafe.hu 2009.02.27. 01:09:30
:-)
algi 2009.02.27. 01:15:33
brdrider 2009.02.27. 02:04:35
>>>
"Akkor javasoltuk a Van Hoolnak, hogy amikor eldőlt a végleges eladási szándék, tegyék fel a honlapjukra az ajánlatot."
Érdekes, én más olvastam.... :)))
(mondjuk azért ez több mint ciki..)
erminavet · http://kotottpalya.blog.hu/ 2009.02.27. 06:09:21
Igazad van, elbénáztam. Javítom.
ti
PozAko · http://pozako.freeblog.hu 2009.02.27. 08:59:52
felder 2009.02.27. 09:01:24
Most ezerharminckettőről, vagy harminckettő buszról van szó?
Mintha egy kis átgondolatlanságot tapasztalnék: egyszer új-buszokat-ezereket, máskor, ha külföldi, akkor jó a használt is, valamint nem ragaszkodunk a minimális ezer darabhoz.
Ilyen képlékeny helyzet már reményt keltő, tisztelt Uraim azt jelenti, hogy a magyar munkaerőnek is van esélye versenybe szállni hazai pályán a magyar utas kényelmének megteremtése érdekében.
erminavet · http://kotottpalya.blog.hu/ 2009.02.27. 09:12:20
Őszinte leszek. Ez egy ilyen kis újságírói eszköz, amely azt érzékelteti, hogy nem nagyom tetszik nekem az újságnak az ebben az ügyben játszott szerepe.
És hát valóban nehéz lenne tagadni, hogy a lap közel áll a hasonló nevű párthoz.
Könnyen lehet, hogy ebben az ügyben is az egyik szoci főpolgárhelyettes (propagandagépezete) szivárogtatta ki az infót, hogy meghiúsítsa az ügyletet, mert don Rágógumi nem szereti a BKV-vezért.
Hát ezért.
ti
klarky · http://kreport.blog.hu/ 2009.02.27. 09:40:17
Az nyilvánvaló dolog, hogy az ország közlekedési vállalatainak, volán cégeinek szüksége van buszokra. Miért nem lehet azt megcsinálni, hogy beindítanák az Ikarust és mindenféle fejlesztés nélkül a legutolsó szériákat (állítom, mind jobb és tartósabb mint ezek a mai műanyag szarok) elkezdenék gyártani. A gépek biztos megvannak, a szakik otthon ülnek munka nélkül. Elő a tervekkel, összetrombitálni a csapatot és hajrá. A DAM vihetné az acélt, az alcoa az alut, a többi beszállító, aki most szomorkodik, vagy már be is zárt fellélegezhetne, legalább pár ezren dolgoznának, nem kéne segély, folyna az adó és lenne busz is. Ezt miért nem lehet???
Vagy naív és demagóg vagyok?
muskotály küvé 2009.02.27. 09:40:23
BaKecske 2009.02.27. 09:40:52
amúgy ez az apró megjegyzés szerintem erőteljesen ront a cikk és az író hitelességén, mert azt sejteti, hogy nem kizárólag közlekedési szempontból közelited meg az ügyet, hanem politikai szempontból is.
2loud4you 2009.02.27. 09:56:18
muskotály küvé 2009.02.27. 09:57:38
muskotály küvé 2009.02.27. 10:00:19
Ez tényleg ciki. Vagy mutyizni akarnak, vagy rettegnek, hogy a mutyizás látszatába kerülnek.
BaKecske 2009.02.27. 10:06:05
vaco 2009.02.27. 10:20:01
Ludas Matyi Online · http://ludas-matyi.com 2009.02.27. 10:27:28
www.ludas-matyi.com/coppermine/thumbnails.php?album=9&page=1
dansun 2009.02.27. 11:01:37
Amúgy jó vételnek tünnek ezek a buszok, de a hülye BKV most megjárta a korábbi sok mutyizást, és már egy jó üzletet is védeniük kell a támadásoktól.
innovation 2009.02.27. 12:06:26
nynfus 2009.02.27. 12:33:57
hensen 2009.02.27. 13:16:11
Szánalmas Demszkivel együtt az egész BKV.
Nem tudom miért nem lehet értelmesen, műszaki alapokra helyezni a vásárlást. Nem az a baj hogy használt, hanem az hogy tök ismeretlen. A Volánbusz is vásárolt Neoplanokat meg Merci Citarókat, de azokat bárhol, bármikor karban lehet tartani.
innovation 2009.02.27. 13:17:08
felder 2009.02.27. 13:23:22
Van egy szép álmom...
Egy Ikarusz cég utódja honlapján olvasnám, hogy alkalmi vételként felkínál bárkinek kipróbálásra budapesti menetrend szerinti közlekedésre kettő darab csuklós buszt...
Az alkalmi ajánlat csak egy hétig él...
A budapesti főpolgármester lázasan keresné a térképen a Mátyásföld nevű emberlakta poliszt(ahol állítólag rá is szavaztak az utóbbi választáson)...
felder 2009.02.27. 13:25:00
nynfus 2009.02.27. 13:30:28
innovation 2009.02.27. 13:43:55
És még vmi. Ha az USA-nak jók a buszaink, mi mi a francra vagyunk ennyire finnyásak? (Persze, szélesebbek az ott futó buszok. Szerintem örömmel gyártanának magyar szabványnak megfelelő buszokat. Vagy én nem látom jól???)
nynfus 2009.02.27. 14:04:17
Káposztakukac 2009.02.27. 17:56:35
Kopi3.14 2009.02.27. 19:37:16
combo 2009.02.27. 23:35:37
Amúgy a Van Hoolokról annyit, hogy ha nem vesszük meg őket ennyiért, akkor tényleg elsírom magam ezen a szarosgalamb, impotens bandán (ami egyébként a kormányra is vonatkozik).
Káposztakukac 2009.02.28. 00:19:26
combo 2009.02.28. 00:33:54
Káposztakukac 2009.02.28. 16:58:24
jack o'neill 2009.03.02. 12:33:23
A NABI nem ment csődbe! Gyárt buszokat, csak ha jól tudom éppenséggel nem felel meg az EU szabványoknak. Az USA-ba gyárt full extrás, modern járgányokat:
www.youtube.com/watch?v=XW4dtIMWuUU&feature=PlayList&p=F3450C4E4A6CD761&playnext=1&index=84
jack o'neill 2009.03.02. 12:42:50
Na, akkor most fel is ébredek:(((
combo 2009.03.02. 14:47:27
Amúgy a repülő metrós poszt után felmerült bennem a kérdés, hogy mennyibe kerül 32 buszt ideszállítani a világ végéről? Illetve azt ki fizeti?
Kopi3.14 2009.03.02. 23:13:13
Szerinted mik helyett vennék ezeket a buszokat, ha nem a legroszabbak helyett? Ha jól tudom MAN motorok vannak bennük, azokhoz van alkatrész. Futóműveket buszok alá sem gyárt túl sok gyártó, azok is beszerezhetők, ahogy az ajtók is. Az alkatrszellátási problémáidat nem értem. Hogy a cégen belül nicnsenek lerabolható járművek hozzá az egy dolog, atól még van hozzá alkatrész.
@combo: nem tudom, azért Belgium meg a világ vége kicsit távol van egymáshoz, ha Bp-től indítjuk a centit. Költsége egyébként relatíve nem vészes, fel lehet tenni vonatra őket, és akkor egy-két szállítmánnyal ideér.