Dehogynem. Mert nem lesz vonatjuk Budapestre reggel.
Folytatjuk sorozatunkat a december 14-én életbe lépő 2009.-es menetrend részleteivel. Figyelmük fókuszát ezúttal Ajkára irányítjuk. A jó harmincezres bakonyi város egy vasúti fővonal, a 20-as számú Budapest-Szombathely vonal mentén fekszik, elvárható tehát, hogy viszonylag jó vasúti kapcsolata legyen a fővárossal. A legjelentősebb utazási igény reggel jelentkezik, viszonylag sokan szeretnének valamilyen ügyet intézni, vásárolni, továbbutazni például külföldre. Sőt, vannak, akik naponta járnak Budapestre dolgozni.
Most, a teljesen ütemtelen menetrendben még két vonat áll reggel az ajkaiak rendelkezésére. Fél 6-kor indul egy személyvonat, amely 8:28-ra van a Déliben. Hát nem túl kényelmes hajnaltól három órát utazni, de legalább oda lehet érni vele egy reggeli tárgyalásra. De még a 7:01-kor induló IC-vel is 29 perccel hamarabb, 9:18-ra lehet a Délibe érni, mint jövőre a legkorábbi közvetlen vonattal. Ezzel az idei IC-vel még mindig elérhető egy közeli 10-es tárgyalás.
A 2009-es menetrend eredeti célja az ütemes menetrend dunántúli kiterjesztése volt. Hivatalosan ez szerepelt a MÁV-csoport zászlaján. Az utasoknak jobb szolgáltatást kínáló rendszert kívánó szakemberek ki is találtak a 20-as vonalra egy színvonalas ütemes menetrendet, amelyben például kétóránkénti gyorsok szerepeltek, és a ráhordó személyek is rendszeresen jártak volna. Ez a javaslat puhult áprilisra a "regionális egyeztetések" alatt, mire előállt a "hivatalos" verzió. És akkor jött a Szabó-szabály, bár azt ígértem, nem szabózok többet, aki akarja, elolvashatja, hogy jön képbe az exminiszter. Egyszóval ősszel további vonatokat húztak ki.
Az eredeti tervek szerint Ajkáról fél 6 és fél 8 előtt is indult volna gyorsvonat a fővárosba, ezek 3/4 8 illetve 3/4 10-re értek volna föl. Vagyis az első az ideinél jóval hamarabb.
A végleges verzióban viszont már nem szerepelt jó pár gyorsvonat, többek között az első sem. (És délelőtt IC se megy egyáltalán.) Vagyis Ajkáról a legkorábbi "reggeli" vonat 9:47-re ér a Délibe. Ez bizony már inkább csak délelőtti. Reggeli programot nem lehet vele elérni. Igaz, két (!) átszállással, három személyvonatot igénybe véve hamarabb Budapestre lehet érni. Ehhez 7:27 helyett 6:22-kor kell elindulni, átszállni Veszprémben és Székesfehérváron, és a szegény ajkai polgár teljes 5 perccel a gyors előtt, 9:42-kor máris a Déliben lehet.
Visszásságok vasutunk világából - sorozatunk korábbi részei:
1. Tönkretették a magyar vasutat
2. Kétszer annyi utas lett, ritkították a vonatokat
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Luxusmoszkvicsslusszkulcs 2008.12.03. 19:17:44
erminavet · http://kotottpalya.blog.hu/ 2008.12.03. 19:30:56
Talán gusztustalan az önidézet, de látod a 3000-res szilik nekem is a kedvenceim.
kotottpalya.blog.hu/2008/07/20/az_r_foosztaly_titka
Itt ezt írtam:
"De még ez előtt más szobákban másokkal találkoztam. Összefutottam ismerőssel is. Edit a barátom szeretője, de nem tudtam, hogy a MÁV-nál dolgozik. – Persze – mondta nagyon vidáman –, ez egy titkos részleg. Mindegy na, ma jó napom van, nézd, ez a hatalmas papír a használt német kocsik fordáit mutatja a 30-as meg a 40, 41-es vonalon. A szemét németek adtak néhány vezérlőkocsit is, tudod. Az L Főosztály javaslatára pár Szilit vagy négy-ötmilliárdért átalakítottak, hogy együtt tudjanak működni a német vezérlőkocsikkal, a Führerekkel. (Führer, érted, német vezér, kacsintott rám Edit.) Most az a dolgom, hogy a Cirmik (azt tudtam, hogy ez a nevük a 3000-res sorozatú, a Führerekkel kompatibilis V43-asoknak) nehogy egy vonatba kerüljenek a vezérlőkocsikkal. A legtöbbet tehervonat meg IC-k elé kötöttem, de sajnos volt egy délutáni kanizsai gyors, az akárhogy kavartam, mindig 3000-es mozdonyt kapott. De most rájöttem, hogy körbejáratom a gépet Kanizsán, így közvetlenül a Führer elé kötöm a mozdonyt, nem keletkezik nemkívánatos korszerűség az ingavonattal."
Luxusmoszkvicsslusszkulcs 2008.12.03. 19:56:17
Benbe · http://www.benbe.hu 2008.12.03. 20:52:08
Ez a MÁV. Normális magyarázat SEMMIRE sincsen.
(ha valami jól sikerül, kiderül, hogy a körülmények szerencsétlen összejátszásának, személyi hibáknak és prémiummegvonással járó veszélyeztetéseknek az eredménye)
charlie 2008.12.03. 21:00:52
viszonylagsokan 2008.12.03. 21:11:12
"viszonylag sokan szeretnének valamilyen ügyet intézni, vásárolni, továbbutazni például külföldre"
Mit jelent az a viszonylag sokan? Miért nem lehet utánajárni, hogy mennyien? Tényleg tömegek járnak Ajkáról minden nap korán reggel Budapestre azzal a céllal, hogy külföldre utazzanak?
Miért baj az, hogy "csak" 9:47-re lehet Budapestre érni? Kinek fontos a reggeli megérkezés a fővárosba, ők mennyien vannak?
Ezek nélkül szerintem semmit nem ér annak fejtegetése, hogy bezzeg menetrendváltás előtt hogyan lehetett eljutni a fővárosba, míg utána mennyivel rosszabb lesz a helyzet.
Fordás 2008.12.03. 21:12:39
Márkus elvtárs játszóterére évente 41 mrd Ft adófizetői pénzt szórunk el.
kacsa! 2008.12.03. 21:13:56
Látod ez jó kérdés :)
Amúgy ezeknek a vén dögöknek jól esett egy kis "felújítás", bár már mind kohóraérettek.
Benbe · http://www.benbe.hu 2008.12.03. 21:26:50
Jakab 2008.12.03. 21:29:35
Pl. késő esti vonat és kora reggeli párja ha szólóban közlekedő motorvonat lenne, sok vonalon nem olcsóbb? Késő este és kora reggel az esztergomi vonalon a szólóban járatott Desiro is elég lenne. Így tulajdonképp dupla annyi Desiro van kora reggel és késő este a MÁV-nál.
Helyette panaszkodnak, hogy reggel a nagy böszme csörgővel húzott szerelvényen kevés az utas, fel kell rúgni ezért az ütemességet.
Tényleg ez a megoldás?
Másik ilyen: szóló vonatot nem lehet logikailag "sínbusznak" tekinteni? Azaz tulajdonképp nem zavar engem, ha a kalauz helyett a sofőrnél kell rendeznem a dolgokat és ezért kora reggel/késő este picit lassabb az állomási indulás, csak menjen ütemesen a szekér!
erminavet · http://kotottpalya.blog.hu/ 2008.12.03. 21:29:35
Szerintem meg nem győztél meg, kicsit se.
Először is idejössz, és még a nevedet se vállalod, honnan tudjam, lehet, hogy valami érdeked van az elszart menetrendben.
Ami a dolog érdemi részét illeti, nincs adatom arról, hogy az egyes vonatokon hányan utaznak. Ahogy senkinek sincs. Neked sincs. Nem is lehet. A MÁV Start nem gyűjt, nem tud gyűjteni ilyen adatokat. Azt is csak most vezeti be, hogy egyáltalán viszonylatos jegy legyen.
Vagyis lassan azt már tudhatnák, hogy hányan jönnek Ajkáról Pestre, de azt nem, hogy melyik vonattal. (Igaz, az előbbi adatokat sem dolgozzák föl, mert a szoftverhez nem vették meg azt a modult.)
Nos, ezekről asszem nem én tehetek.
Ettől függetlenül tapasztalati tény, hogy egy párszáz kilométerre lévő vidéki városból sokan jönnek reggel Budapestre. Sajnos csak ilyenünk van.
Meg kéne nézni, hogy most hány utas van a jövőre kieső vonaton. Én naponta írom ezt a sorozatot, nincs kapacitásom mindegyiknél megtenni ezt, de lesz, ahol igen.
Ennyit tudok tenni. Most te jössz. Most te mondd el a közvetett bizonyítékaidat, az érveidet. Te ki vagy? Honnan tudod, hogy kevés az utas? Egyáltalán állítasz valamit?
Várom válaszod.
És mindezeken túl. Ez a poszt annyit állít, hogy jövőre nehezebb lesz reggel feljutni Ajkáról vonattal, mint idén. Ez tény. És szerintem ez egy visszásság, hiszen eredetileg a dunántúli vonalak fejlesztéséről volt szó.
Ettől még egy senki tarthatja jó dolognak, de én inkább a valakiknek, az ajkaiaknak, a vonal ismerőinek hiszek. ne haragudj.
ti
ti
erminavet · http://kotottpalya.blog.hu/ 2008.12.03. 21:37:04
Hogy a mozdonyvezető adja a jegyet? Fölmerült már, olvasd el ezt:
kotottpalya.blog.hu/2007/11/01/a_mozdonyvezetok_most_sztrajkolnak_a_mel
ti
gramercy (törölt) 2008.12.03. 21:40:43
'nuff said
viszonylagsokan 2008.12.03. 21:40:51
Miért nem teszed ezt Fordással, Benbével, Jakabbal és kacsa!-val? Csak nem azért, mert ellenvéleményt mertem megfogalmazni?
Menetrendtervezéshez semmi közöm sincsen szerencsére, pusztán arra szerettem volna rávilágítanik, hogy te a cikked alapján a "viszonylag sok" utasra alapozva sírod vissza a régi rendszert, ahelyett, hogy utánajárnál, valóban megalapozott-e a régi menetrend fenntartása.
Bizonyára nehezebb lesz jövőre vonattal feljutni Ajkára, csakhogy szerintem nem mindegy, hogy naponta 10 embernek lesz nehezebb vagy kétezernek.
Naponta írod a sorozatot mint írod, bizonyára naponta találsz majd olyan várost, ahonnan "viszonylag sokan" szeretnének majd eljutni egy másik városba, ahova rossz a menetrend. Adatok nélkül semmit sem ér az egész, bármelyik hozzánemértő tud találni napi két ilyen helyet.
krtek24 2008.12.03. 21:49:58
Jakab 2008.12.03. 21:55:49
A közösségi közlekedésnek ma már nem csak az a célja, hogy tömeget vigyen, hanem az, hogy a földrajzi távolságokat ezzel is leküzdve élénkítse a gazdaságot.
Akár oly módon is, hogy egyetlen nap alatt el tudja intézni a jómunkásember a magánügyeit és másnap ismét dolgozzon.
Azaz a közösségi közlekedés veszteséges mivoltát nem célszerű önmagában nézni.
A vasút megvegye-e a HÉV-et vagy sem? A jelen vasút semmiképp.
Azonban kis kitekintést megér a téma: Németországgal példálozni nem mindig célszerű, mert azért van jónéhány adottság, ami ott más, de azért érdemes kitekinteni arrafelé, hogy ott az eltérő feladat miatt külön cég foglalkozik a távolsági közlekedéssel és külön a régión belüli, még másik az agglomerációval. A DB (gyakran azért is hívják már úgy, hogy Die Bahn [A Vasutak])
Részei:
upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/0/08/Employees_Deutsche_Bahn.svg
- DB Fernverkehr - >200 km/h, gyakran több országot átszelő vonatok
- DB Regio - régióközpont bal és jobb oldali réióját "köti be", azaz nem a régióközpont a végállomás.
- DB Stadtverkehr - Stadtbahn - a város utcáit elhagyva DB sínen megy tovább az agglomerációba.
- Railion - teher (mint MÁV Cargo)
- Schenker - logisztika
- DB Netz - hálózat; saját villamos erőműveik vannak az olcsóbb áramért és saját villamos energetikai rendszer.
- DB Personenbahnhöfe - ott nincs lepukkant állomás, se mocsok
- DB Dienstleistungen - szolgáltatás, "reisebüro" jellegű jegypénztár, büfékocsi, stb.
Ez mind-mind különvált rész, önálló költségvetéssel és mindenki teszi a dolgát. Szerintem itthon sem célszerű egyetlen MÁV-ot okolhatónak hagyni, igenis szükség van önálló költségvetéssel rendelkező "Régiós vonat" részlegre, "Távolsági vonatközlekedés" részlegre, "Személypályaudvarok" részlegre, stb.
Csingervölgy (törölt) 2008.12.03. 22:00:03
Az én eredeti nyílt levelem például itt olvasható:
www.indexveszprem.hu/index.php?option=com_content&view=article&id=670:toebbe-nem-all-meg-az-ic-ajkan&catid=116:szoljon-hozza&Itemid=531
Én egy vagyok a több utas közül aki szeretne hamarabb felérni Budapestre. Ma négy levél van a birtokomban, ami hasonló témát dolgoz fel mint az enyém, és ők nem vasutasok, csak utasok. Akik Budapesten dolgoznak mint én is. De ismerek Várpalotaiakat akik Bp-n dolgoznak. És egy ajkai pedagógust aki Várpalotán tanít. stb.....
Szegedről fel lehet jutni Bp-re és még sorolhatnám hány helyről 9 óra előtt (akár reggel hétre is). Tapolcáról (Ennek következtében a 29 vonal teljes hosszából), Nagykanizsáról szintén nem. Ez valami nyugati megkülönböztetés?
gieza 2008.12.03. 22:02:34
Senki sem járat körbe gépet szórakozásból, még a hülye vasutas sem... Attól függetlenül persze hülyeség az egész cirmososdi. A sok pénz kidobása, semmi más. Vettek volna belőle legalább 1db valamilyen motorkocsit, már többet ért volna.
erminavet · http://kotottpalya.blog.hu/ 2008.12.03. 22:08:57
ti
Önjáró Talajgyalu 2008.12.03. 22:11:33
Az. Elfelejtettek szolni az elvtarsaknak, hogy a vasfuggonyt lassan 20 eve lebontottak. Ok meg csak keletre jarnak, kulonvonattal. Koltoi kerdesem, amit immar sokadszor ismetlek: Nem lehetne, hogy ahelyett, hogy a MAV "fejleszt" a Dunantulon, inkabb az egesz kocerajt atadjak a GYSEV-nek? Mindenki jobban jarna...
erminavet · http://kotottpalya.blog.hu/ 2008.12.03. 22:19:45
Te el is olvasod, amire reagálsz?
Természetesen lehet névtelenül kommentelni (jelenleg), én csak azt mondom, nem tudok adni annak a véleményére, akiről semmit se tudok. Nem kell feltétlenül a név, de ha mások kommentjeit is elolvasod, látod, hogy sokan mondnak magukról valamit, hogy a többiek tudják hova tenni. (Pl. vasutas vagyok, az adott vonal mellett lakom, stb.)
Sok nick mögött igazi mailcím van, már az is mutat valamit. A tied pedig egy alkalmi kitaláció, én ezt is látom. Természetesen ez megintcsak szabad, csak alkalmas következtetések levonására: Te csak egy ún. fikanick vagy, akár tetszik ez neked, akár nem.
Ezért természetesen pont ugyanennyire lenne releváns, ha dícsérnél.
Ha elolvasnád az én előző kommentemet, láthatnád, hogy a nagyobbik fele nem a gyáva névtelenségeddel foglalkozik.
De nem olvastad, hiszen nem érted, hogy NINCSENEK adatok arról, hogy ki melyik vonattal utazik. Úgyhogy elég szánalmas újra azzal jönni, hogy nem néztem utána. Utána néztem, ahogy tudok, beszéltem olyan emberekkel, akiknek van tapasztalatuk.
Látod, itt is megszólalt ilyen, és azt mondja, amit én.
Lécci ne mondd el harmadszor is ugyanazt a blődséget, köszi.
ti
Csingervölgy (törölt) 2008.12.03. 22:23:03
A 9029-es (jelenlegi közvetlen vonat), mára szépen felfuttatott járat, négy-öt éve vezették be. Hétfő reggelenként Veszprémig szinte félig van utasokkal a többi napon inkább negyedig. Veszprémtől Székesfehérvárig szépen tellik a járat, Martonvásártól tele van mindne nap a (hétvégén még nem utaztam vele)! Érd felsőn már csak a peronokon álva férnek el az utasok!
Az IC esetében a kihasználtság? Hétfőn reggel kb. 30 ember szált fel Ajkán ennél kicsit több Veszprémben és Székesfehérváron, a Kalauz szerint alig több mint 30 fő indult el a járattal Zeg-ről. Tehát nem voltunk többen a vonaton mint kétszázan.
Amikor én is utazom ezt a kétszáz körüli számot látom. (Figyelem nem csak Ajkáról, hanem Zeg; Ajka; Veszprém; Székesfehérvár)
flimo13 2008.12.03. 22:30:21
Almafa 2008.12.03. 22:50:15
Eddit Bp. Keletőből általában minden óra 45-kor indult vonat Békéscsabára, az új szerint minden óra 13 perckor. Kérdem én ki volt az a matematikai zseni, aki kitalálta, hogy nem 10 nem 15 hanem pontosan 13-kor fognak indulni a vonatok? Remélem legközelebb pontosabban belövik és 19 perc 37 másodperc és 659 ezredmásodperckor fognak indulni.
Bízom benne, hogyha ilyen pontos időpontokat kitaláltak, akkor legalább be is fogják tartani...
Hambi 2008.12.03. 22:53:21
Napok óta figyelem az írásokat és abszolút laikusként, nem vasutat használó, de együttérző emberként érdeklődök, nem lehet jogi úton tenni valamit? Népszavzás?
Felülvizsgáltatná-e a(z adófizetők pénzén működő) MÁV-Start ZRt. 2009-es menetrendjét?
A zárójel vagy vagy alapon, vagy valami hasonló...
Még 1x, nem értek hozzá, csak egy ötlet, mert ez így siralmas és elszomorító (már amit a MÁV művel).
pupakpepe 2008.12.03. 22:55:49
én veszprémi vagyok. mikor felkerültem bp.re, vonattal jártam. már jó ideje busszal járok.
hogy miért?mert vonattal soha, de soha nem lehetett 8ra budapestre érni.
na tessék, egy a sok közül aki otthagyta a vasutat, mert lehetetlen dolog az, hogy 8ra, amikor minden kezdődik, nem érek fel...
gidabiga 2008.12.03. 23:13:35
Csak gyorsvonatok vannak, amelyek Budapesttől Szfehérvárig gyorsak, utána minden álomáson és megállóhelyen megáll.
Valamint koszosak, büdösek.
Az IC volt a legjobb lehetőség pl. Balatonfüredről Bp.-re utazni.
Most nincs.
Lehet menni busszal, de buszon nagyon gyakran állni kell.
Köszönjük MÁV-Start. :(
egyajkai 2008.12.03. 23:19:21
Sokan jarnak fel Pestre dolgozni, foiskolara, tovabb kepezni magukat es meg ki tudja milyen celbol. En speciel dolgozni jarok fel az IC-vel. Valamikor ez is korabban ert be, igaz csak negyed oraval, de nekem pont jo volt, hogy 9-re beerjek a munkahelyemre. most mar csak kesessel erek be, ami nekem azt jelenti, hogy haza csak egy kesobbi vonattal tudok menni! Most mar ez is ugrott. Mindezt nagyon koszonom a MAVnak.
Utaas 2008.12.03. 23:27:38
Ferenczi 2008.12.04. 00:45:17
Ex977 2008.12.04. 00:46:09
Szerintem lassan érdemes lenne elgondolkodni azon, hogy kinek áll érdekében az, hogy a napközben legtöbb utast érintő, Bp felé irányuló reggeli sv-i, vp-i, ajkai vasúti indulásokat szétkúrják?
Feltettük már a kérdést, hogy ezek az emberek vonat helyett milyen tömegközlekedési eszközt fognak majd igénybe venni? jééééééé... Hát csak nem a Bakony, Somló stb volán E95-öseinek a járóközeiben fognak majd ácsingózni, ha lesz még ott hely? (Meg ha megmaradnak tömegközlekedőnek!)
No meg miért is kaptak a volánok nagy hirtelen 8 mrd-ot új busz beszerzésére állambácsitól?
És ha azt is figyelembe veszem, hogy az ún "menetrendösszehangoló hivatal" közép-Magyarországon kiből áll, akkor ugye nem kell tovább magyarázni?
De ugyanez van Bp-Gyöngyös-Eger viszonylatban. Amit jövőre nem csinálhat meg a vasút ütemes menetrendben, azt ki fogja majd megcsinálni ütemes menetrendben? jééééééééé...
Csak nem egy államilag forszírozott buszraterelés mozgatja ezeket a "megmagyarázhatatlan" intézkedéseket?
És ezzel nem azt akarom mondani, hogy vasútbarátoknak kellene ülnie a menetrendi döntéshozó pozíciókban, mert annak is tudjuk, mi lenne a vége?
De ugye látjuk, hogy itt azért csöppet kilóg a lóláb?
amondó (törölt) 2008.12.04. 06:33:36
...
Lehet menni busszal, de buszon nagyon gyakran állni kell.
..."
Na ez is fura azért. Távolsági buszon, Spanyolországban volt az a tapasztalatom, hogy amint megtelt az összes ülőhely, a buszvezető nem engedett fel senkit. Már kezdtem volna méltatlankodni, amikor az elmenő busz mögé begördült az üres mentesítő járat, ami ugyanakkor indult. Kiderült, hogy a sofőr nem adhat el több jegyet, és nem szállíthat több utast, mint amennyi ülőhely van.
asdf 2008.12.04. 06:52:25
Azt szeretnem kerni, magyarazza el azt is, hogy miert jo, hogy a szobi vonal es Szeged viszonylatban a nyugatiban 59, ill. 60 perces atszallasi idot hatarozott meg az uj menetrend. Boven akadnak egyetemistak, akik orulnek, ha felveszik oket valahova, istenhatamogott kettobe, mert vagy csak ott indul a kedvenc szakjuk, vagy csak ott kepeznek normalis szinvonalom. Mivel Szegeden van a legjobb, vagy masodik legjobb magyar egyetem az oda valo eljutas nem egyszerusege sokakat erint. Tipikusan a legtehetsegesebb magyarokat. Akik aztan jol kiabrandulnak az orszagbol.
esef 2008.12.04. 06:53:29
Mondom ezt úgy, hogy régi vasutascsaládból származom, generációk óta én vagyok az első aki nem vasutasnak tanult...
Milán 2008.12.04. 06:56:16
Bár az úrak nem veszik igénybe a vasútat, nem is érdekli őket. de 2010-ben választás lesz és választunk is.
Csingervölgy (törölt) 2008.12.04. 07:40:04
Köszönjük........
Gubo77 2008.12.04. 07:55:34
Az eredeti menetrend 3/4 8-as Délibe (pláne 7:37-es Kelenföldre) érkezése lehetővé tehette volna sokak számára egy 8:15-kor kezdődő előadás elérését.
UI: A vasárnap esti szombathelyi atomvonat elnevezés abból az időből származik, mikor még dízelek jártak, és télen két mozdony kellett a Bakonyban + ugye a fűtés. Bobánál Zalaegerszeg felől még kapott két kocsit és Fehérváron az utolsó lépcsők már nem a peronra, hanem a bazaltra nyíltak :)
electronX 2008.12.04. 08:01:29
Egy apróság, butaság, ami talán nem is igaz, de létezhet J főosztály valahol:
Mennyi az Ajka-Budapest távolság busszal, autópályán, 110 km/h átlaggal?
Van például a Hévíz-Budapest viszonylat, ami vonattal 3.5-5.5 óra, busszal szűk kettő. A vonatjegy drágább lett volna, mint a busz volt. Arról ne is beszéljünk, hogy a busz beljebb hozott a városba, így további 10 percet spóroltam.
Imádom a vasutakat, hatékonynak és környezetkímélőnek gondolom, hogy 80 kamion helyett egy tehervonat gurul, és minden Flirttel flörtölök az ablakból, de: a fenti paraméterekkel rendelkező vasút inkább ne legyen!
Ha Magyarországon vasutat akarunk, akkor valami olyan kell, amilyen pl. a Ruhr-vidéken, pl. Köln és Düsseldorf között: három (négy) sín, az egyiken szaladnak a gyorsvonatok 160-al, a másikon az S-Bahn várostól városig valamennyivel. (A tehervonat az S-Bahn sebességével egyezik, tehát annak a sínjét használhatná.) Persze ez pályaszélesítéssel, engedélyeztetéssel jár, így talán 2030-ban :)
Vérnűsző Barom 2008.12.04. 08:25:42
Ne hinném, hogy pár okos ember, aki képes elmerengeni a világ dolgain, ne tudná értelmesen, valamennyi szükséges szempont figyelembe vételéve (pártpolitikai kihagyva) ezt a kis kócerájt, hisz alig egy-kétezer (nem tudom mennyi, de nem lehet túl sok) megállóra, vonatra kéne kidolgozni egy normális metódust.
Szerintem, ha összeállunk egy pofásabb munkacsoporttá, beledobunk fejenként párezer forintot, simán összedobjuk pár hónap alatt.
Ha meg nem, legrosszabb esetben elvonatozgatunk egy kicsit virtuálisan...
De annak, hogy egy mindenki által tudott ökörnek (szabó) a faszságait cinkeljük semmi értelme.
Ha meg nem lesz jobb ötletünk, az összedobott pénzből veszünk pár Railroad Tycoont, elküldjük a MÁV vezetőinek, és pár sör közben elröhögcsélünk azon, mire jutnak vele.
erminavet · http://kotottpalya.blog.hu/ 2008.12.04. 08:57:03
Nincs erre szükség. Kész voltak egészen jó tervek. Aztán jöttek az RKI nevű sóhivatalok, és jól lerontották, így lett áprilisra a hivatalos terv, ezt meg is igényelték (a pályakapacitást). Aztán jött a Szabó-féle csonkítás, így lett ilyen szar a végeredmény.
Tehát most is rendelkezésre áll egy közepes, meg egy egészen jó terv.
ti
jenicel 2008.12.04. 09:44:02
Amíg ezek itt vannak, sajnos nem számíthatunk sok jóra. :(
peetmaster · http://nemdohanyzom.blog.hu 2008.12.04. 10:13:08
valós időben, google mapson mutatott vonatok.
Tudom, ez túlzás Magyarországon, még ha kevesebb vonatunk is van. De elgalább tudjuk, mi lehetséges.
passenger 2008.12.04. 10:13:22
Jómagam vasútbarát vagyok, olyannyira, hogy még hivatalos elismeréssel is rendelkezem (nem a MÁV-tól) a vasút védelmében folytatott tevékenységemért. Cyrano után szabadon: "Mert magamat kigúnyolom, ha kell,
De hogy más mondja, azt nem tűröm el!"
A Veszprém megyei Naplóban megjelent cikk alapja egy vasutas nyilatkozata. Egy olyan vasutasé, aki feltehetőleg aktív részese lesz a következő vasutassztrájknak is. A sztrájk pedig úgy kerül ide, hogy volt már belőle néhány az elmúlt időszakban. Olyan is volt, ami hirtelen jött, tehát nem lehetett rá számítani.
Sokan felvetik, hogy egyáltalán mennyi utast érintenek a vasúti menetrendi változások. Hát annyit, hogy a vasutassztrájk idején nem közlekedő vonatokról lekerülő utasokat a volán vállalatok, mentesítő járatok nélkül!!! símán elszállították. A vasútnak ezen kell elgondolkodnia, hogy a folyamatos utasvesztés már ott tart, hogy szinte észre sem veszik, ha nem jár a vonat.
Hm
INGÁZÓ 2008.12.04. 10:24:54
Szerintem te nem ezen a bolygón él az tuti
Nem tudom hogy te utaztál e már valaha vonattal, vagy ingáztál e már a munkahelyedre.
Én minden nap felutazom Budapestre Székesfehérvárról a munkahelyemre.
A mostani menetrenddel meg voltam elégedve, 8.05-re fent voltam a Déliben, és ha kicsit előbb akartam hazajönni, akkor 17.20-kor megtehettem, vagy ha nem akkor a 18.00-ás gyorssal.
Az új menetrendben választhatok két személyvonat között a feljutásra, ami minimum másfél órás út+ a késés ( napi 5-10 perc ), igy kb 8.20-ra érek fel.
Hazafele a 17.20-as gyors helyett 16.48-as személy indul majd, amit mivel 8 órát dolgozom, ezért nem tudom elérni, így marad a 18.05-ős gyors, ami 19.15-re ér fehérvárra.
Tehát 6-48-kor elindulok, 19.15-re érek vissza az állomásra, ez kb 12.5 óra, amiből 8-at töltök a munkahelyen.
Az eddigi 2 óra helyett 3 órát kell utaznom majd, ami szerintem meglehetősen sok.
TEHÁT NE GYERE NEKEM AZ ADATAIDDAL, MERT A MI VISZONYLATUNKBAN A "viszonylag sok utas" 6 db TÖMÖTT KOCSIT JELENT, AMI KB 4- 500 EMBER, hát ennyit nem vesz figyelembe senki.
Csak az a kérdésem, hogy miért nem? Miért jó az bárkinek is hogy sokan átpártolnak az autózásra, vagy a buszokra?
Kodomo 2008.12.04. 10:35:33
A megoldás: a népet kell leváltani. Már folyik a projekt. Sőt, kiegészítő projektként a munkahelyek is megszűnnek, így nem kell annyit ingázni sem.
:(
Bandi 2008.12.04. 10:47:59
Annyit hozzáfűznék a 'hány utast érint' kérdéshez, hogy pár éve dolgoztam a gfknak alkalmi munkát, az pont ez volt. Kb 30an (már nem emlékszem pontosan) de vagy egyedül, vagy 2- 3 max 4-6 fős csoportokban (nagyon zsúfolt helyen) utasokat számláltunk. Egy vonalon bptől végállomásig, minden helyi szar állomáson voltunk. Szerintem az mérvadó volt. Bevétel szempontjából nem biztos..(pl ingyenigazolvány,blicc,stb).
További szépet!
kocsis laci 2008.12.04. 11:11:41
Nézzetek a vasútra rá, mi is ez? Egy luxuscikk. Megengedheted magadnak, hogy 10 órára érj oda szép fővárosunkba - ahova ugye, ugyanezek a nagyurak centralizáltak mindent - mert a teli vonat megáll mindenhol?
Ha nem válassz mást vagy otthon kell maradnod. Ez nem közösségi- és nem tömegközlekedés - ez egy luxusiparág, ami kiváltságosoknak jár, akik ráérnek. Pénz is kell hozzá de főleg idő.
Annyi mindenre nem jut - sajnos erre sem jut többé.
Persze, felmerül a kérdés, minek adóforintokat költeni egy büdös-koszos-veszélyes kuxuscikkre?
(Egy ex-utas, aki december 14-ig hetente 2x utazott Veszprém és Budapest között. Van autója, de megengedhette magának a vasút-luxuscikket...)
Olvasó 2008.12.04. 11:56:36
Vagyis mikor 5 órám van a suliban akkor háromnegyed 12 kor végzek vagyis mehettem a 13:00 -al. Mikor meg 7 órám akkor13:35 kor végeztem és a 14:35 -el indultam csabára. Az új menetrendben lessz egy déli és egy 14:00 -kor induló vonat. Vagyis én örülök a menetrendnek. Mert így nem kell 1 órákat várnom az állomáson.
utazo 2008.12.04. 12:20:17
Én a kivételezett Esztergomi vonalon járok (pilisvörösvárról egészen pontosan). Egy ideig volánnal jártam, de elegem lett a késésekből, zsúfoltságból ezért váltotam a vonatra. Akkor még Bzmotok jártak nem túl sűrün meg InterPici is volt. Sokszor előfordult, hogy az IPn egyedül utaztam. A kocsik mocskosak voltak a vonatok ritkák, csúcsidőben dugig egyébként üresek. És akkor jött az ütemes menetrend, az új kocsik (elöször az orosz csodák, melyek 3-4 év alatt le is amortizálódtak, gratulálok hozzájuk), mostanra meg a Desiro csoda van. A vonal megélénkült, az utasok száma megtöbszöröződött, gondolom ezáltal a bevétel is.
Nem tudom nyereséges-e a vonal, de valószínűnek tartom. Az is valószínű, hogy nem 1-2 év alatt hozza be az árát akkor sem, ha nyereséges. DE ez akkor is egy jó terv és utat mutathat a jövőre nézve. Nem összevissza kapkodva kéne cselekedni pénztszórva az utasok idegeivel játszva és őket elveszítve. A személyszállítás a bizalomról is szól, akkor lesz sok utas, ha az emberek bízhatnak abban, hogy elérnek időben a munkahelyükre és haza is érnek onnan anélkül, hogy órákat kéne várniuk. Ha rossz a menetrend kevés lesz az utas, ha jó akkor se 2 nap alatt lesz sok, hanem idővel. Ez a mentalitás egy nyakatekert dolog: kevés az utas (mert szar a menetrend+mocskos-büdös a vonat) ezért csinálunk mégszarabb menetrendet. Sajnos addig ez a mentalitás nem fog változni, amíg a máv vezetői nem bujnak ki a poltikusok fenekéből, akiknek csak az számít, h kevesebb költség kevesebb költség kevesebb költség.
Hosszú távú befektetésekben kell gondolkodni, azt mint adófizető is jobban viselném, ha azért menne sok pénz a mávnak mert tényleg fejleszt. Azért ne vigyen már az államkasszából pénzt, hogy járatokat szüntet meg. Azt lehet pénz nélkül is.
Apropó Esztergomi vonal ütemes menetrend. Tudja valaki, hogy a vörösvárra reggel 10.02-re esztergomból érkező szerelvény miért késik ütemesen évek óta 10 percet, ha többi nem? Esetleg átírhatnák a menetrendet... igaz akkor nem tünne ütemesnek:)
hagymásbab85 2008.12.04. 20:16:05
Amit most művel a MÁV, annak az lesz az eredménye, hogy a vonaton amúgy is ingyen utazókon kívül a kutya sem fogja igénybe venni ezt a fajta közlekedést és lehet felszedni a síneket. Aztán megmagyarázzák, hogy hááát.............mert nincs utas.
Nem is lesz, ha ezt így folytatják a jövőben is.
rona 2008.12.04. 20:22:29
Nézd meg magad is a Volán menetrendet, ha adathiányod van: PL Veszprém Bidapest reggeli viszonylat 6.45-9.05 érkezés között 8 db direktjárat megy fel Bp.re. 1.50-2.20 közötti menetidővel, 340 ülőhelykapacitással. Ezalatt egyetlen MÁV közvetlen vonat sem megy. Minden évben a menetrendváltozás elött az utasok átnézik, hogy a következő évben mivel fognak utazni. Hogy lehet számokat várni, ha kínálat sincs? Az a szomorú, hogy a döntéshozók ilyen tényadatokkal témasztják alá, hogy igény sincs!
Gab 2008.12.05. 17:32:03
Egy ajkai aki Budapesten él 2008.12.08. 18:53:38
vektoroptika 2008.12.12. 10:37:41
Ja és a legjobb a Kaposvári szárnyvonal csatlakozása este. 9 perccel lekési a 19:03-as vonatot Siófokon, így az egyszerű vidéki ember zötykölődhet az átszállós 19:33-assal, 2 óra 44 percig.
2 és háromnegyedóra 115 km-en, ez már majdnem a vicinálisokat idézi.
Erről esetleg születhetne egy blogbejegyzés.
G.T. 2008.12.14. 00:59:29
Szomorú barátnő 2009.01.04. 20:36:44