Kötött pálya

vasút, városi közlekedés, út, térkép, utazás - erminavet (Tevan Imre)

Magyar vasút ma

1 város, 1 villamos

Utazás Transzibériába

MD, a mi motorvonatunk

Vasutasok dolgoznak

Friss topikok

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

2010.01.22. 17:00 erminavet

Ilyen lesz a MÁV új mozdonya

Nagyon sokszor írt már az Index és a Kötött pálya is az új Traxx mozdonyokról, amelyekből 25-öt vásárol a MÁV (ugyanekkora mennyiségre van még opciója). A gazdasági válság miatt ugyanis nehezen jött össze a járművek finanszírozása, az erről szóló tender egy évvel később zárult, mint a kanadai-német Bombardier termékét kiválasztó eredeti közbeszerzés.

Az összesen 80 millió euróba kerülő huszonöt Traxx P 160 AC most azért kerül szóba, mert még nem mutattuk be a hiteles és hivatalos képet a MÁV-os gép színtervéről. Most viszont a gyártó és a majdani üzemeltető MÁV Trakció nyilvánosságra hozta. Íme, a tervek szerint így fog kinézni, az első példány bő egy év múlva jön.

Tevan Imre: trakcio traxx foto big

238 komment

Címkék: fotó vasút bombardier traxx


A bejegyzés trackback címe:

https://kotottpalya.blog.hu/api/trackback/id/tr731693270

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Konnel 2010.01.23. 14:06:19

@vanek ur:
"Annak nem néztem utána, hogy mindezt állami vagy magánpénzből érték-e el."

Pedig pontosan ez lett volna a LÉNYEG!
De itt az alkalom, most utánanézhetsz:
en.wikipedia.org/wiki/%C5%A0koda_Works#After_1989

Jegkoko 2010.01.23. 14:52:26

@bunko_jobbos: A taurus meg potom 1 milliárd, mielött hülyeségeket beszélsz nézz utánna egy kicsit a dolgoknak

markog 2010.01.23. 14:52:50

1. Aki szerint ronda az látott már ilyet élőben? Mert még jó képet látni nem láttam róla élőben viszont szerintem szebb, mint a teknő. (Mielőtt belémkötnének, hogy Mo-n hol: Eurocom magyar szállítmányozási cég rendelkezik kettővel is...) 2. Most komolyan aki szerint ez egy elavult szar akkor a DB-nek miért van több traxx-a mint taurusa? (és ezzel nem akartam lezólni a taurust, tőlem jöhetne az is :)). A GySEV meg azért ilyeneket szerez be, mert az ÖBB-től bérli őket a saját 5-jén felül. ÖBBnek meg ilyenjei vannak...

markog 2010.01.23. 14:54:54

3. Aki az árát firtatja, meg hogy rohadt drága az tudja mennyibe kerül egy mozdony? Amúgy ha jól emlékszem majdnemhogy meglepetés volt, hogy Mo-n közbeszerzéssel sikerült normális árat kialkudni.

Thales99 2010.01.23. 15:19:29

Miért és kik tették tönkre a GANZ-MÁVAGOT? A V43-as és V63-as világszvonalú termékek voltak a fórgóvázaikkal együtt. Hány éve működnek megbizhatóan.
A Combinó egy antivillamos. Ennél korszerűbb, már a 80-as években Ganznál megtervezett volt. Mindennek jó, csak villamosnak nem. Az oroszok kilóban kapták a motorvonatokat, ezért ment tönkre a kötöttpályás gyártás. A vasuti járműgyártást olyanoknak privatizálták, akiknek fogalma sem volt róla.Maxinum akkor láttak vasutat, ha utaztak róljta. A 10 millió font apport azóta sem érkezett meg és 10 ezer forintér bérelték a területet. 10 EZER DOLGOZÓ, 50 EZER BESZÁLÍTÓ. Ki vonta felelőségre a vétkeseket, a nemzet árulóit?

Thales99 2010.01.23. 15:36:57

@Unter Bahn: Ezeknek fogalmuk sincs, milyen szellemi tőke halmozódott fel a Ganz-nál és ment veszendőbe. A privatizáziós szerződést szerezzék meg, akkor majd felvilágosulnak. Legyen világos kik adták el és tették töngke ezt a vállalatot. Ha vizsgálat indul, kiderűl, hogy büncselekmény történt. Az eladók csak azzal, törődtek, hogy salyát helyüket betonozzák be. Egy pártitkár még most is ebből él. Remélem élete végéig nem tud tükörbe nézni!

Pimp Tibee 2010.01.23. 15:50:42

@Thales99: Áruld már el nekem, hogy a combíno mitől lenne olyan korszerütlen?Mert furcsa mód amikor megérkezett az első pár darab belőle akkor a villamosvezetők üdvözölték, hogy végre normális gépet kapnak.

2010.01.23. 16:02:46

Hello!!a teljesítmény NEM egyenesen arányos a vonóerővel!!!!
ezért nem lehet a 4 tengelyes 80 t 6000-es gépeket (TRAXX,Taurus) összehasonlítani a 6 t, 120 t gépekkel (Gigant, DB 185, MMV svéd-román gépei)
előbbiek univerzális gépek gyorsvonati sebességgel, utóbbiak elemi vonóerejű tehervonati gépek!

@Az Építész: épp erről, a lassan fogyó V63-asok pótlásáról beszéltem Apával minap, hogy a TRAXX nem arra érkezik ugyebár..s ő is azt mesélte, hogy csak az MMV és egyéb magáncégek svéd licences román gépei bírnak nagyobb erővel megindítani szerelvényeket, mint a Gigant!!!! volt hogy a dicső magán TRAXXot indításban meg kellett támogatni tolómozdonynak (és hogy mennyire fogynak a nagy tehervonatok? a záhonyi vonalon néha "összevont" tehervonatok járnak a géphiány miatt, meg van azért még zúzottköves, olajos szerelvény is jócskán...s ezeket viszik egyre inkább a magángépek, mert a MÁVnak nincs elég alkamlas gépe) úgy h én annál a véleménynél maradnék, hogy ma a MÁV vontatásnak nem 25, hanem bármennyi mozdony jöhetne!! és dízel is!! mert az M62-esnek is csak a magán-román Sulzerek az alternatívái teherbírásban, ami ugye jól jöhet egy felsővezeték szakadásnál vagy pályaépítésnél... (Apáék egy éjszakán át vártak egy Sulzert, hogy kirángasson egy "ívbe-teknőbe" beszorult dozátoros szerelvényt pályaépítésnél, mert M62 nem volt..a kirendelt M41-es elszállt az erőlködésbe, a másik M41 se bírta kimozdítani a kővel teli kocsikat..
aztán úgy kellett hajnalra az egyik román magán vasút Debrecenben pihenő Sulzerének odaérni és kikapnia a szerelvényt.. szóval ez a szegényember azzal főz ami esete..

@Názáleti Blájen: köszi, sejtettem hogy ilyen baromság áll magyarázatként mögötte... van egy jól bejáratott "brand" a kék-fehér kocsi, kék villany, piros dízel...
aztán a piacnyitáskor váltunk pirosra, ami gyakorlatilag az osztrák, szlovén szín is...
(a Desiro ok, de akkor ennek lehet az az oka, hogy az ÖBB visszamondott és átvett már kész 10 Talentje miatt lett
piros a magyar villanymotorvonat flotta?)
gratulálok vízfej vezetés!

s hogy a piros mennyire előny az elővárosinál? ismerősöm mondta h ő csak azt figyelte a Nyugatiban, h Esztergomba a "kispiros" megy, mint régen is, mert arra nincs villamosítva..s felszállt helyette a hatvani Talentre..neki spec ugyanúgy néz ki mint a Desiro, s a szín volt a támpont, ha rohant...
másrészt a motorvonatok hétvégén sokszor távolsági forgalomban is járnak, szóval már megint egy blőd baromságot találtak ki egy kisebb széria átfestése helyett....

Thales99 2010.01.23. 16:07:35

@Konnel: Ez a tipikus esete, ha nem szólsz okosabb Maradsz. Fogalmad nincs a dolgogról, de nyomod a rossz piár szöveget. Amit leírtál, látszik, hogy szakmai analfabéta vagy. Semmit nem tudsz a kötött pályárál és nem tiszteled azokat a mérnököket, akik nemzetközi szinten nagy elismeréseket váltottak ki. Olvass el néhány szakmai könyvet, folyóiratot, hogy felvilágosodj. Ezek a mérnökök iskolát teremtettek és számos helyen publikáltak. A bukás a Te baloldali eltársaid miatt következett be, aki pénzért vásárolták diplomájukat, de az elszámoltatás, majd most következik.

Thales99 2010.01.23. 16:38:27

@Pimp Tibee: Egyszerű, csak szállj fel egy 1-es villamosra és látod a különbséget.
Már matuzsálemek, de van sok ülőhely, tágas, nem kényelmetlenek az ülések.
A Combínó miatt egész Budapestet át kellett alakítani. Annyira jól tervezték, hogy a próba járatoknál derültek ki , hogy a járdaszegélyeket és a felsővezetéket ki kell cserélni. Jelzem ezek a tervezés alapadatai lennének, hisz Budapest rendelte meg ezeket a járműveket. Véletlenszerűen nyíló ajtók, kis ablakok. Nem tudták, hogy nyáron meleg van és elviselhetetlen az utasok számára. Nem lehet kapaszkodni ülő hely alig van. Olyan nehéz a jármű, hogy már most tönkretette a vágányokat és zabálja az áramot. Fenntartása, karbantartása aránytalanul drága. Meghibásodási rátája nagy.
Ha 2008-ban még van GANZ, magyar mérnökök százszor jobb villamost terveznek.
Nem vicces neked, hogy az új metrók sem férnek el az alagútban. Axióma, az űrszelvény adott, melybe a járműnek minden kilengésével bele kell férni. Ne emlegess nekem nagy multi cégeket, én attól nem esek hasra. Ez egy speciális szakma és ezt a magyar mérnökök világszínvonalon művelték.
Az általad felsorolt neveknek ez nem tett szett és vásárolták fel a Ganz-ot, hogy aztán extra provittal szállíthassanak hazánkba járműveket.

demagofób 2010.01.23. 16:48:33

Nagyon jó, hogy végre választások vannak. Nagyon izgi lesz. De hogy a magyar embernek egy mozdonyról is ez jusson eszébe az már fájdalmas...

Vieron82 2010.01.23. 16:49:36

@bunko_jobbos:

Egy mozdony minimum ennyibe kerül, akárkitől veszed, de ez igen olcsó, kapsz mozdonyt 1,5 milliárdért is...

Akinek meg nem tetszik a külseje, annak mondom, hogy ebben a mozdonyban 80 km/óra sebességel történő ütközéskör is életben maradsz a vezető székben ülve.

Taurus vs Traxx:
Én dolgoztam Traxx-al, most Taurusokon dolgozom, hát az előbbi fényévekkel előbbre jár minden tekintetben.
Az 1 dolog, hogy a Taurus 6400 kW, csak ezt a teljesítményt át kell tudni adni a sínre, na ez nagyon nem megy neki...
Ellenben a Traxx az 5600 kW teljesítményt sokkal jobb hatásfokkal le tudja adni, jóval nehezebb vonatokat magabiztosan gyorsít, míg a Taurus csak kapirgál meg szenved...

demagofób 2010.01.23. 16:52:51

@Thales99: Jól van ne ess hasra, de remélem az meg van, hogy az Alstom metró teljes hajtásláncát a ganz szállítja. A 2-hez is meg a 4-eshez is. Szóval lehet örülni!

Rahsid 2010.01.23. 16:57:57

Kifejezetten szeretem a vonatokat, de ez eléggé csúnyáka szerintem.

Thales99 2010.01.23. 17:08:50

@monforte: Aki nem ért ezekhez a dolgokhoz az mondataidból árad. Fogalmad nincs, hogy miért és kik tették tönkre a Ganz-ot ,hogy aztán extra profittal szállíthassanak hazánkba járműveket. Milyen volt akkor az árképzés. Az oroszok kilóban kapták a motorvonatokat, ráadásul csak fapados kellett nekik. A gyártó kapacitást pedig rendesen lekötötték. Ilyen árakkal a GANZ most virágozna, persze miután kirúgták volna a piros lappal és pénzen vett diplomával rendelkező a szakmába nem illő felső vezetőket.
A privatizációs szerződés (melyből van példány) pedig egy külön gyalázatos történet, melynek felelősei már nyugtalanul alusznak, mert a felelősségre vonást nem kerülhetik el.

-atti- 2010.01.23. 17:15:10

@Balogh Ádám Software: Annak magyarázata, hogy miért nem használják az átalakított szilik esetén sem a halberstadt-i vezérlőkocsit, piszok egyszerű.

Ugyan elvben az átalakított szilikkel képes együttműködni, azonban a gyakorlatban ez csak nagyon kevés esetben valósul meg.

Megtörtént eset: Bp.-ről lejött Pécsre vezérlőkocsis irányítással egy szerelvény. Ugyanabban az összeállításban (kocsik, vezérlőkocsi, szili) a következő nap a vezérlőkocsiból irányíthatatlan volt a mozdony. Vagy nem csinálta amit kellett volna, vagy csinált olyat amit nem kellett volna. A mozdonyvezetők egyébként szívesebben irányítanának azokból a vezérlőkocsikból, csak éppen képtelenség.

egynagy0 2010.01.23. 17:26:06

Arra azért kiváncsi lettem volna, hogy a csehek és a románok mennyiért adnának hasonló tudású mozdonyt. Tiszteltetem a mv-ket, de ez nem személyautó, ebben a kategóriában nem elsődleges szempont se a vezetőfülkék ergonómiája, se az ütközéscsillapitási mutatók.

ABA587 2010.01.23. 17:32:10

@markog: szerintem is olcsóbb lett volna a Skodától rendelni, de a románokról is jókat lehet olvasni, és ezekbe talán még a magyarok is beszállithattak volna, amire egy multinál sokkal kisebb az esély.

azekezetnelkulitelseolvasom 2010.01.23. 17:40:40

Már látom előre, mire bejön a 25 mozdony, leselejteznek min. 40-et, arra való hivatkozással hogy sokkal jobb az üzemkészségük. Aztán meg csodálkoznak ha csúszik a menetrend, és borul a forda.

Vieron82 2010.01.23. 17:47:21

@egynagy0:

Még jó, hogy nem te ülsz abban a székben, amiben a szabványokat hitelesítő emberke.

Az ergonómia és az ütközéscsillapítási mutatók szabványok, ha ennek nem felel meg egy mozdony, nem lehet forgalomba hozni.

Vieron82 2010.01.23. 17:49:14

@polihistor:

Hehe, álmodj királylány.
A Skoda megcsinálta a saját mozdonyát a cseh állami vasúttársaság a hazai gyártót részesítette előnyben, és verik a mellüket, hogy milyen hazafiak stb...

Csak arról kussolnak, mekkora pénz volt kifejleszteni a mozdonyt, és hogx 3x annyiba kerül, mint a cikk tárgyát képező Traxx ...

Thales99 2010.01.23. 18:07:04

@Vieron82: Verhetik a mellüket. Foglakoztatnak sok tízezer embert. Fejlesztenek, high technika és tudás van a birtokukban és nem rabszolgaként dolgoznak saját hazájukban. És mi van nekünk? Nincs kutatás, fejlesztés csak kinte-kunta sors. Tehát nagyon hiányos az érvelésed.

trainz 2010.01.23. 18:11:12

A ganz miatt sipákolóknak üzenem, hogy nem tudtak normális villanygépet gyártanai...........

A gigant is olyan gyenge mint az algopirin.

Egy bármilyen külföldi, korabeli 4tengelyes gép erősebb ........

sanyix 2010.01.23. 18:21:18

@trainz: megnézed wikipédián a kilowattokat, és megnézted hogy a trainz nevű arcade vonatos játékban hogy húzza a vonatot? Grat :D

Daniel M. 2010.01.23. 18:22:23

@Thales99: Khmm, már elnézést, de a V43-hoz a Ganznak csak annyi köze van, hogy legyártotta őket.
Emlékszel még, a 1001-en ott is a tábla.
Ráadásul az 1001-1008 nem is itthon készült.
Lincenszelt gép, mert az általad oly nagyra tartott Ganz mérnököknek a büdös életben nem sikerült szilícium egyenirányítot tervezni és gyártani önerőből.
Ahogy nagy teljesítményű villanymotort sem.
A dizel motorokról már ne is beszéljünk.
A V43 linceszből is ide jutott a szarabb, mert a francia testvére 140km/h-ra alkalmas, és nagyobb a teljesítménye is.
A mozdonyvezetőktől meg kérdezd meg, hogy a csodálatos B' B' forgóváz milyen frenetikus.
Hangos, és ráz mint az állat. Ezen még a V43 2xxx és a 3xxx széria felújított kígyózásgátlós forgóvázai sem segítettek sokat.
Anno francia mérnökök jártak hazánkban, amikor már javában ment a V43 gyártás.
A MÁV panaszkodott, hogy rossz a futásjósága a mozdonynak.

V63-as papíron nagyon jó, meg minden. A Ganz utolsó erölködése volt. Mi lett belőle? A MÁV-tól kérik kölcsön néha őket, hogy teszteljék más vasutak az áramellátó rendszert a vonalaikon, ahol 25kV 50Hz a villamosított szakasz, mert olyan "jó" hírnévre tett szert a típus legendásan rossz konstrukció és megbízhatattlanság jelzőkkel illetik, ha ezt a mozdonyt túléli az elektromos hálózat, akkor mindent túlél.

A dízelgyártás meg olyan, hogy francia motorlicenszet kellett venni, mert a Ganz mérnökei nem tudtak nagyteljesítményű dízelmotort tervezni és gyártani saját kútfőből.
Szép álom, hogy sok jó koponya volt a Ganznál.
M41-es konstrukciós kialakítása olyan, hogy alapesetben magában hordozza a bármikori géptértűz lehetőségét.
Nevetséges volt, hogy 1980-as évek közepén még mindig Jendrassik féle motorokkal szereltek dízel gépeket (pl. : M44), amit az említett úriember még a második VH környékén tervezett.

Arról nem is beszélve, hogy a 90-es évek elején ugye jött a sikerszéria MÁV IC motorvonat, 3 szerelvény élt meg, és eddigi élete során többet álltak, mint üzemeltek.
A KCSV6-ról nem is beszélek, ami hűen tükrözte a cég hozzáállását a vevői igényekre, amikor Miskolcon volt próbázni.
Akkor a városvezetés vett volna Ganz villamost, csak nekik nyolctengelyes változat kellett volna, erre a gyár képviselői azt válaszolták, hogy 6 tengelyes van és kész (pedig katalógusban már létezett 8 tengelyes változat is), erre a város megköszönte a lehetőséget, és vett használt KT8D5-ös Tátrákat.

Szóval nem kellene ennyire túldimenzionálni a dolgokat.

Daniel M. 2010.01.23. 18:24:13

@Vieron82: Jah, és arról, hogy 3 áramnemű, és a maximális teljesítménye még a Taurus, azaz bocsánat Teknő/Bika (mert csak az ÖBB gépeit lehet hivatalosan Taurusnak hívni, le is van védve a név) gépeknél is nagyobb.

egynagy0 2010.01.23. 18:25:42

@Vieron82: és az hogy 80-nal ütközve életbe marad a mv. mennyi (tíz)millióval kerül többe?

Daniel M. 2010.01.23. 18:28:06

@Thales99: A Ganz soha, ismétlem soha nem tudott volna még csak hasonló villamost sem csinálni, ami megközelítené a Combino-t.

Lehet itt sipákolni, de attól még a világ legmodernebb hajtásrendszere van alatta.
A legjobban bevált, és az nagy trösztellenes fellépéseknek köszönhetően hozzájuk került, de az ADtranztól és az M.A.N.-től származó kocsiszekrény.
A csukló mozgatásának átdolgozásával készült.

Az, hogy voltak szoftverhibák, olyan nagy baj, még nem látott olyat a világ, hogy egy járművet minden probléma nélkül állítottak volna üzembe.

Daniel M. 2010.01.23. 18:32:46

Nem akarom senkinek lerombolni az illúzióit, de ehhez a dizájnhoz a MÁV-nak és a gyártónak semmi köze.
Egy index fórumos srác csinálta, kb. akkor, amikor napvilágot látott, hogy lehet ilyen mozdonyokat fog venni a MÁV.

Az Építész 2010.01.23. 18:38:21

@chezcecherserge:

Kicsit túlzás a "lassan fogyó" V63 sorozat. Tudtommal csak a nullszériából selejteztek. Belátható időn belül nem hinném, hogy szükség lenne újabb 6 tengelyes gépekre. Az említett nagyságú tehervonatok gyakori előfordulása kissé utópisztikus. Nyugat-Európában sem elterjedtek az új típusok között a 6 tengelyes gépek. Ahol szükség van nagyobb vonóerőe, ott csatolt 4 tengelyesek járnak. A bonyolultabb konstrukció miatt kerülik (pl ívbeállás problémája). Továbbá egy modern teherkocsi csapágyazása is nagyban hozzájárul a megindítás megkönnyítésében. De elhiszem, hogy akadnak problémák a vonattovábbítás terén, de ez lehet a gyatra műszaki állapot is, meg további sok dolog. Ez a kevés gép dolog lehet lokálisan előfordulhat, ez tény, de globálisan viszont drasztikusan esett a teherforgalom, rengeteg munkanélküli gép van. Érdemes megnézni pl a szolnoki fűtőházat, mennyi gép áll ott.

A színezés kérdése valóban érdekes, a vízfej vezetést "hibáztatom" én is. Ellenben az elég röhej, már ne haragudj, hogy szín és "az az új vonat" alapján tájékozódik az ember, merre is megy a vonat. Erre találták ki az iránytáblát/kijelzőt, azt kell elolvasni. Ha az nincs, vagy nem működik, akkor kérdezünk. Kallert vagy utast, valaki majd csak tudja.

Vieron82 2010.01.23. 18:38:48

@egynagy0:

Ez nem pénz kérdése, mivel az emberélet megfizethetetlen.

Vieron82 2010.01.23. 18:40:11

@egynagy0:

Ez nem pénz kérdése, az ember élet megfizethetetlen ...

Vieron82 2010.01.23. 18:40:40

Na, erre elküldte 2x ...

sanyix 2010.01.23. 18:42:29

@Vieron82: naív vagy kisbarátom. Nézz körül a világon és láthatod hogy egy ember élete nagyon is megifizethető, vagy éppen azért nem megfizethető, mert semmit sem ér...

Az Építész 2010.01.23. 18:42:34

@Thales99:

Utána kellene olvasni, mennyi ebből a tényleges saját fejlesztés és mennyi a licensz benne. Nem lehet 100%-ban függetlenedni a 3 multitól ebben a témában...

ABA587 2010.01.23. 18:42:34

@Vieron82: oké, a Skoda 3x annyiba került nekik a fejlesztési költségek miatt, de gondolom exporta már versenyképes árat is tudnak kalkulálni. És a románok, vagy a kinaiak? Tényleg muszáj volt ilyen drágát venni? Nem lett volna jobb kisebb, de ugyanennyiből többet venni?

Daniel M. 2010.01.23. 18:43:35

@chezcecherserge:

Csak halkan jegyzem meg, hogy a DB 185-ös sorozatú mozdonya 4 tengelyes, és a TRAXX családba tartozik.

Vieron82 2010.01.23. 18:45:59

@Daniel M.:

Megint okos akarsz lenni. A Siemens és a Bombardier is gyárt 4 áramnemű mozdonyt, a Skoda árának feléért.
Aztán a Taurus 7000kW, a Skoda 109E gépe 6400kW. Szerintem ez kevesebb.
Arról nem is beszélve, hogy a Taurus maximális vonóereje 300 kN, a Skoda gépé 275 kN.
A beépített teknika meg kb öt évvel ezelőtti...

Vieron82 2010.01.23. 18:48:48

@polihistor:

" És a románok, vagy a kinaiak? "

A románok kb 20 évvel ezelőtti teknikával gyártanak mozdonyokat, egyedül a az egyenirányítókban van némi fejlesztés, és nem olcsóbbak mint a Taurus.
A kínaiak meg Siemens és Bombardier licenc mozsdonyokat gyártanak.

Vieron82 2010.01.23. 18:49:25

mozsdonyokat = mozdonyokat

Daniel M. 2010.01.23. 18:50:44

@Vieron82:

Nagyon okos vagy, kár a Taurus 7000kW-ja nem állandóan leadható maximális teljesítmény, ha pedig innen nézzük akkor a Skoda 380-as 7200kW-t tud.

Igen, gyárt, csak éppen nem olyat veszünk.

Jegkoko 2010.01.23. 18:53:25

@Thales99: Hát szerintem nem kényelmetlen a combinó ezerszer jobb és kulturáltabb mint akármelyik pesti villamos.Egyébbként meg a nagykörúton a oszlopokat nem cserélték ki csak megerősítették, de az egész pályára igyis ráfért a felújjítás.

Daniel M. 2010.01.23. 18:54:42

@Az Építész:
Érdekes, hogy ez a színezés probléma, csak hazánkban ilyen fontos kérdés.
Anno a DB is ezerféle színben tündöklő járműflottával büszkélkedhetett.
De rájöttek, hogy hülyeség minden piszlicsáré dolog miatt külön színtervet használni.

Az ÖBB is rájött erre, és még sokan mások is.

Minek külön színnel jelölni, hogy dízel, vagy elektromos a jármű, hogy elővárosi, távolsági gyors, távolsági expressz, IC stb. az a szerencsétlen jármű?

azekezetnelkulitelseolvasom 2010.01.23. 18:58:03

Ahogy öregedtek a V43-asok, úgy rövidültek a szerelvények. Régen akár 16 kocsis expresszvonatokat is el kellett vinnie, ma már a 7 kocsiból álló is hosszúnak számit. Ehhez tényleg nem kell szuper erős mozdony, a tehervonatokat meg vigye el a Cargo...

Az Építész 2010.01.23. 18:59:21

@egynagy0:

Az ütközéscsillapítás előírás, követelmény. Az ergonómia is az. Rossz munkakörülmények között dolgozni életveszély. Ez nem csak a mozdonyvezetőre nézve az. Az utasokra, meg mindenkire, aki a vasút környezetében tartózkodik. Figyelemkiesés balesetet okozhat, méghozzá igen súlyosat. Szóval igenis fontos mindkét tényező.

Az Építész 2010.01.23. 19:00:25

@Daniel M.:

Engem aztán végképp hidegen hagy... :)

Daniel M. 2010.01.23. 19:03:05

@Az Építész:

Engem is, csak az az érdekes, hogy ebben az országban más tájakhoz képest mennyire nagy jelentősséget tulajdonítanak neki. :)

megmondomatutit 2010.01.23. 19:07:17

@megmondomatutit: Legyen minden hófehér, ilyen nincs a környező országokban, és tényleg az összes járművet át lehetne festeni sok pénzért...

Balogh Ádám Software 2010.01.23. 19:11:49

@-atti-: Ezek szerint vagy a Szilik átalakítása hibás kivitelezéssel történt meg, vagy hibásak a vásárolt halberstadt-i kocsik. Első esetben a kivitelezőtől elvárható lett volna a garanciális javítás, hiszen feltételezem, kipróbálták átalakítás után, hogy működik-e. Második esetben pedig az eladó DB-től kellene garanciális javítást követelni, mert a kocsit használtan, de működőképes állapotban vette meg a MÁV elvileg. Nyilván nem vett volna vezérlőkocsit, ha az vezérlőkocsiként nem használható.

A megoldás semmiképpen nem az, hogy az adófizetők pénzén vett kocsikhoz az adófizetők pénzén átalakíttatjuk a mozdonyt, és utána az adó- és jegyfizető utasokat körbenjárásra várakoztatjuk, a menetrendhez képest késést okozva, mert valami szarra költöttük megint a pénzt.

frissfoto 2010.01.23. 19:13:26

Ha megnyílik a piac a személyszállitásban, akkor elképzelhető hogy ugyanabban a belföldi szerelvényben több társaság kocsijai is lesznek, és választhatok hogy melyikbe váltok jegyet?

Daniel M. 2010.01.23. 19:13:49

@megmondomatutit:

Nem kell ilyet csinálni.

Ki kell találni egy egységes színtervet, és utána főjavítások alkalmával következetesen úgy festeni a járműveket.
Lásd ÖBB IC/EC kocsik.

Daniel M. 2010.01.23. 19:15:18

@Balogh Ádám Software:

Itt az a baj, hogy sajnos a MÁV-nak semmilyen tapasztalata sincs az exDB vezérlőkocsikban található rendszerről, ami a vezérlést végzi.
Mozdonyai meg pláne.
Ezért így is, úgy is át kellett volna építeni mozdonyokat, hogy használható legyen.

irinyeahétszentségit 2010.01.23. 19:26:46

@Daniel M.: Egyszerűbb lett volna meg se venni! Németországban több fejpályaudvar van, így egy-egy viszonylaton gyakran váltanak menetirányt. Nálunk legfeljebb a Budapesten átmenőknél lehetne jelentősége, de arra a célra, amire idehozták, hogy az IC-k gyorsabban forduljanak vissza, háááát az elég gáz. Hiszen így már az indulási állomáson sincs kitakarítva.

Daniel M. 2010.01.23. 19:37:09

@irinyeahétszentségit:

Ez így ebben a formájában nem helytálló szerintem.
Nem véletlen, hogy a DB az ÖBB és az SBB is használ távolsági nagysebességű vonatokat, amik vezérlőkocsisak.
Az, hogy a hazai kivitelezése és használata a vezérlőkocsis üzemnek olyan, amilyen, attól még a rendszer nem rossz, működik a világ nagyon sok szegletében.
Nem kell körüljárni a szerelvényt, a vonat elejéből a végébe 2 perc alatt át lehet szerelni.
A takarítás és egyebek, meg nem a vezérlőkocsi hibája.

Nyakravaló 2010.01.23. 19:51:37

Nagy tisztelettel és előzetes tudás nélkül azt szeretném megkérdezni a kommentelőktől, hogy a magyar nemzeti vasúttársaság mikor fogja végre a magyar nemzeti színeket használni a mozdonyok/vasúti kocsik festésénél?? Azt nem mondom, hogy csúnya a kék-sárga, de miért nem PIROS-FEHÉR-ZÖLD???????

hegylako01 2010.01.23. 19:56:44

@Daniel M.: "Akkor a városvezetés vett volna Ganz villamost, csak nekik nyolctengelyes változat kellett volna, erre a gyár képviselői azt válaszolták, hogy 6 tengelyes van és kész (pedig katalógusban már létezett 8 tengelyes változat is), erre a város megköszönte a lehetőséget, és vett használt KT8D5-ös Tátrákat."

A Tátrák hamarabb jöttek sokkal. 1990-től 1997-ig érkeztek a városba a legöregebb is 7 évesen lett vásárolva. Ezután írtak ki egy közbeszerzést új villamos beszerzésre. Kapott is a város egy KCSV6-ot tesztelésre Debrecenből. " baj volt vele. Az első az általad leírt. A második, hogy rettenetesen drága volt a jól emlékszem a rendelkezésre álló pénzből talán 5 darabbot lehetett volna venni ennyi meg nem tudta kiváltani az FVV-ket.
Ezért inkább vett a város Bécsből kilóra (szó szerint) 30 éves SGP E1-ket. Mert még ez is jobban megérte.
Szerencsére 2011-2012 körül cserlélik le az SGP E1-ket. Miskcolon is elindul a villamos korszerűsítés. 2 hónapon belül indul a pálya rekonstrukció.

off.:olvastátok érdekes:)
www.mvkzrt.hu/downloaddoc.php?docid=507

Daniel M. 2010.01.23. 20:14:33

@hegylako01:

Azért nem egészen így volt a történet, mert a bécsi villamosok sokkal később jöttek.
1991-ben érkezett az első KT8D5-ös Miskolcra, 1992-ben pedig a következő 9 db.
A lényegen nem változtat piszok drága volt, és a gyár érdekes filozófiát követve nem a vevő igényeit tartotta szem előtt, hanem azt követelte, hogy a vevő alkalmazkodjon a gyárhoz.
Ez az, ami ma már elképzelhetettlen lenne, és már akkor is az volt.

barbár 2010.01.23. 20:20:00

Ez a színterv szerintem, fantáziátlan, ugyanúgy mint, az előd villanymozdonyok színei. Hagyományos színezés, ez nem előny, hanem hátrány. Egy Cargos mozdony sokkal jobban fest. Gondolom, azt olyan ember "álmodta" akinek ez a szakmája.
Ez egy teljesen más mozdony, lehetne teljesen más kék-sárgában is. Például Vasarely "kockákkal az oldalán.( Ekkora felületet eldobni bűn.) Ami nekem tetszett a múltban: Pupos zöldben, Csörgő szürke csíkkal, és persze Nohab mindegy, hogy, hogy csak ne "teli" fakó piros legyen. Egyébként ez a legjobb példa, hogy lehet egy mozdonyt jellegtelenné tenni. Ja és az Eurocom Traxx marha jól mutat.

hegylako01 2010.01.23. 20:26:37

@Daniel M.: Sajnos nagyon kicsi voltam 1991-ben még csak 3 éves voltan nem emlékszem. Az info innen volt www.villamosok.hu/miskolc/kt8d5.html.

De teljes mértékben igazad van.

ETCS 2010.01.23. 20:45:29

Új mozdony ide vagy oda, ETCS ezen sem lesz...

Daniel M. 2010.01.23. 21:12:34

@barbár:
Még egyszer mondom, ezt egy index fórumozó csinálta vagy fél évvel ezelőtt, de lehet, hogy annál is régebben.
A szakmája pedig nem ez.
Egy ötlet a sok többi közül, ami most ide került.
Szóval a MÁV-nak és/vagy a gyártónak csak annyi köze van hozzá, ha tényleg így fog kinézni, hogy ellopta ezt a színtervet, egy lelkes fórumozótól.
Volt ott sok más színterv is.
Mindegyik közös jellemzője volt, hogy a hagyományos MÁV villamos mozdony színeket használta fel.

Nekem mondjuk tetszene papagáj szili, és IC motorvonat színkombinációkból összehozott valamilyen színben.
De olyan lesz, mint amilyenek a 1047-es gépek.

Daniel M. 2010.01.23. 21:13:41

@ETCS:

Ez igaz.
De egyenlőre nem is annyira fontos az az ETCS bele, úgyis többször lesz olyan pályán, ahol ETCS-nek se híre, se hamva nem lesz még nagyon sokáig.

GergőÁron (törölt) 2010.01.23. 21:19:35

Lehet büszkének lenni a ganzra, meg sipákolni, de a nyílt piaci helyzetben nem állhatta meg a helyét.

Az ok.: Amíg a nyugati gyárak az elmúlt ötven évben is piacra termeltek, a bevételekből fejlesztettek, addig a ganz állami volt. Tervgazdaság szinten ment a fejlesztés is.
Így az idők során a magyar gépgyártás szépen lemaradt.

Összeomlott a kgst, mi meg itt álltunk a negyven éves technológiával.

Hogyan gondoltátok így akkor msot hirtelen a semmiből 2010-ben hazai mozdonyt gyátani? hiányzik 50 évnyi fejlesztés, know how.

Daniel M. 2010.01.23. 21:20:28

@hegylako01:

Az utolsó 8 darab Tátra viszont 1996-97-ben került Miskolcra.
A Ganz csuklós meg előbb volt ott próbán.
Azokat a Tátárkat vették a KCSV-k helyett.

2010.01.23. 21:24:28

@Az Építész: én úgy tudom, hogy az 56-os szériából gyakorlatilag már csak 35-40 fut..de ha rosszul tudnám, javítsatok ki. (004,006,007 az első 8-ból ami fut, és több balesetes és kiégett van ami nem lett felújítva)
a kapcsolt üzemről annyit, hogy te olyat Mo.on láttál már? előfogatolást ne vedd ide...
ahhoz ugyanúgy db szám kellene..
ha majd 100+100-ról szól a vita :-))

arról h ki hogy tájékozódik..
igen,teljesen jogos, de most mit mondjak a középkorú hölgy ismerősnek aki 20 éve ugyanazokkal a vonatokkal ingázik a Nyugatiból, a kék Vácra, piros Dorogra, szatyrokkal a kezében futva a vonathoz elfogadom h el lehet nézni! ..és én egy ilyen egyszerű színkód rendszert nem is tartok rossz dolognak!azt sem tudtam mondani neki, hogy hát igen, logikus h mindkettő piros, 40 éven át meg nem az volt...mellesleg az utastájékoztató tábláról meg annyit h a MÁV-os ritka béna.. egyszerre van rajta a honnan-hova (magyarázat nélkül)..gondolom ez egy külföldinek egyértelmű mondjuk KöKin, hogy most a Bp.Nyugati Záhony, vagy a Nyíregyháza Bp.Nyugati IC megy a fővárosba..
az emberek többsége amúgy meg a megszokás alapján tájékozódik.

@Daniel M.: bocs, megnéztem, amire én gondoltam az 150,151,181-es család..a 185 az tényleg egy új TRAXX, köszi.bekevertem a számokat

@hegylako01: hogy a használt miskolci Tatrakkal nem volt gond? na nee... Apáék amikor a debreceni DKV felügyelőbizottsági tagja volt, éveken át tanácskoztak a miskolci kollégákkal, hogy mi a f@szt lehetne csinálni velük, mert szétverik a pályát...a Ganz villamosokat részben a gyár balfaszsága miatt nem vett Miskolc, de főleg azért mert nem volt/szántak rá többet az ócskavillamosok áránál!!!ezt nem is titkolták! 1 éven beül megbánták..
hja, h mennyire balfasz volt a Ganz, a debreceni 001-est majdnem szétvágták, azzal a felkiálltással, h az csak prototipus, a városnak kellett kilobbyznia h meg tudja venni.
lehet drágább volt a cívis villamos, de mondjuk ha azt nézzük, h a debreceni Ganzok még 20 év múlva is menni fognak és még ma is jól és korszerűnek néznek ki..addig a miskolci Tatrák..hááát... balkáni

legyen minél több új üzembiztos mozdony, felújított pályák, tiszta és kényelmes kocsik zsúfoltság nélkül, jó busz-vasút csatlakozás, minél több áru a közútról a vasútra terelve! ..

..de amiről a cikk szól..
ez egy nagyon gagyi photoshopos munka és egy nagyon ronda, kezdetleges "színterv", még jó h tuti nem ilyen lesz...

Thales99 2010.01.23. 21:31:41

@Jegkoko: Nem emlékszem, hogy az oszlopokat említettem volna, az már csak csepp a tengerbe. Ez nem tervezés, hanem dilettantizmus volt és maga a káosz. Azt kellene fejtegetni, hogy mindei mennyibe került a magyar adófizetőknek.

stepboy 2010.01.23. 21:42:10

@Daniel M.: pedig ez a fotó van fönt a Bombardier saját oldalán.

www.bombardier.com/files/en/supporting_docs/image_and_media/products/BT-PR-20100121-TRAXX_MAV.jpg

Most akkor csak hobbi képeket raknának a sajtóközleményeikbe? Legyünk már picit óvatosabbak a megnyilatkozásainkkal ha kérhetném - már nem először, teszem hozzá.

Thales99 2010.01.23. 21:42:49

@Az Építész: Itt nem függetlenedés, hanem lefejezés történt. Nagy különbség. A Ganz, Ikarus, Videoton bekebelezésével megszünt a magyar ipar. Gazdaságunk és a munkaerőpiac ezt most fizeti meg. Ez céltudatos, előre megtervezett volt, és nincs összeesküvéselméleti fóbiám. Hol képeznek ipari szakmunkásokat? Drága árat fizettünk a rövidlátásunkért.

Thales99 2010.01.23. 21:56:08

@Daniel M.: Megbocsájtható talán , hogy ilyeneket írsz, mert akkor még nem is éltél. Most sem tudom, hogy itt élsz e, vagy kitenyésztett aktivista vagy. Azért ha, ilyet írsz hogy futásjóság, akkor tudnod kellene, hogy a pályaspektrumnak ebben milyen szerepe van. Magyarorság vasuthálózatán add meg nekem, hol közlekedhetnének a vonatok! 140-200 km/ora sebességgel.

Daniel M. 2010.01.23. 21:58:21

@stepboy:
Az oké, akkor is a gyártó ellopta.
Ez a színterv az index fórumon már vagy fél éve fent van, attól mert a gyártó honlapján van fent, az nem jelenti azt, hogy ők találták ki.

Daniel M. 2010.01.23. 22:02:59

@Thales99:
Nem kell semmit megbocsájtani.
Attól mert az orrod hegyénél tovább nem vagy képes látni, attól még nem az az igazság, amit te mondasz.
A pálya állapota persze nagyon sokat számít, és az is sarkalatos probléma, de attól mág az a B' B' forgóváz egy nagy rakás szar. Nem véletlen, hogy V45 néven volt egy kísérleti mozdony Bo' Bo' forgóvázzal.

140-200km/h :

Az 1-es fővonal már lassan 15 éve 160-as.
Most meg pl. a 100-as fővonal lesz 140-es Szolnokig.
A 80-ast nem tudom, hogy most milyenre újítják fel, de mondjuk szerintem ott is lehet 140-es a pálya.

ubk 2010.01.23. 22:03:40

@Thales99: 1-es vonal, Komáromtól kifelé, Győrig 160 km/ó-val. Az már 140-200 között van! :-D

Thales99 2010.01.23. 22:12:25

@Daniel M.: Tényleg, ilyen antivillamost soha nem készülhetett volna a Ganzban. Használd egészséggel, én inkább gyalog teszem meg a pár megállót. Majd, ha Demszky-t előveszik, majd elkezdenek dalolni még sok más problémáról a Combinóval kapcsolatban. Nem kis szoftver probléma volt ott. Más országban visszakültdék azokat a járműveket melyek nem a kiírt palyázat paramétereinek feleltek meg. Csak nálunk lehetet büntetlenül elkövetni, hogy a járműhöz alakítják a környezetet. Szerinted a metróalagút a hibás, hogy olyan szűk, hogy nem férnek el a metrószerelvények. Tényleg zsenik ezek a Multik, mert mindent lenyomnak a torkunkon és a sokmilliós pótköltséget is mi fizetjük meg!

stepboy 2010.01.23. 22:16:45

@Daniel M.: ez valszeg a végleges színterv, erre akartam kilyukadni már az előbb is.

www.iho.hu/index.php?option=com_content&view=article&id=1418:szerzdeskoetes-joehet-a-traxx&catid=1:nagyvasut&Itemid=3 (3. képen remélem jól kivehető)

Lopni meg nem hiszem, h lopott is bárki - ha nem belsős elgondolás alapján született meg a terv, akkor akár meg is állapodhattak a szerzővel (legjobb lenne talán őt magát megkérdezni a dologról - nem lehetetlen, lévén, h már fentebb linkelte az oldalát).

Daniel M. 2010.01.23. 22:23:11

@Thales99:

Megint túlzol és belekeversz olyat is, amit szóba sem hoztam.
A körútra amúgy is ráfért ráncfelvarrás.
Tetszik vagy sem a BKV villamos infrastruktúrája vagy 25-30 évvel van lemaradva attól, mint ahol tartania kellene.
Gondolok itt a felsővezetékre, a betápokra, az áramátalakítókra, stb.
A peronok megújítása is időszerű volt már.
Arról nem is beszélve, hogy a nem a jármű súlya okozza a legnagyobb problémát a pályában, hanem az alatta levő nagyon laza talaj, és a nagyon sűrű közlekedés, együttes hatására használódik el sokkal hamarabb a pálya.
Attól, hogy neked nem tetszik a Combino, még a világ egyik legfejletebb villamosvasúti járműve nagyon sok tekintetben.
Személy szerint nekem a Münchenben közlekedő Adtranz R3.3 a favorit. A Combino annak majdnem egyenes ági leszármazottja.
Mellesleg a Ganz még csak középmagas padlószintű villamost tudott nyögvenyelősen összehozni, ami nem jelenti azt, hogy tudott volna jó alacsonypadlósat tervezni, és építeni.
A Combinok mellesleg úgy és olyan paraméterekkel jöttek, ahogy azt a megrendelő kérte.
Jah, hogy a megrendelő nem kért bele klímát? A megrendelőnek nem kellettek a nyitható ablakok, stb. stb.
Ez már ne a gyártó hibája legyen.

Ha már a metrót szóba hoztad, abban az egyben egyezik a véleményünk. Egy nagy rakás fos amúgyis az Alstrom metró, és az, pedig, hogy nem az előírásoknak megfelelő járművet kaptunk, és ezért nem lehet felelősségre vonni a gyártót, plusz jelentős pénzeket visszaszerezni tőle, az meg azoknak a felelőssége, akik megrendelői oldalról a szerződést aláírták.
De mondjuk arra kíváncsi leszek, hogy honnan akasztasz le Demszkyről 58 milliárd forintot, amennyibe azok a szarok kerülnek.
Én személy szerint jobban örültem volna a Siemens M1-nek, az legalább már bizonyított Prágában.

Daniel M. 2010.01.23. 22:24:58

@stepboy:
Háát majd megkérdezem azt aki kreálta a színtervet.
Annál nincsen biztosabb.
Bár ha rosszul állította be a CC-t, akkor mindegy, mert semmit sem kell a gyártónak adnia érte.

Jegkoko 2010.01.23. 22:58:52

@Thales99: Megjegyzem a metrókocsik gond nélkül elfértek az alagutba, gondolom ennek az ellenkezőjét a kurucinfón meg egyébb hasonló igazmagyar oldalakon olvastad.

Thales99 2010.01.23. 23:47:24

@Jegkoko: Álló állapotban. Ivekben problémák vannak. Egy kis lengéstan. Miért álltak hosszú ideig? Miért késik a szerelvények szállítása. Mennyi kötbért fizetnek?

irinyeahétszentségit 2010.01.23. 23:55:46

@Daniel M.: Az IC-be szánt vezélőkocsikról: Nyugaton, mondjuk Hamburgtól Münchenig több nagyváros fejpályaudvarát érinti az IC. Ott ideális, hiszen a viszonylat többször is irányt vált. Nálunk viszont csak az átlós vonatok nyerhetnének vele a Keletin. Az inga-IC viszont elég gáz ha már az indulási állomáson is tele vannak a szemetesek. Arról nem is szólva, hogy gyors visszafordulást csak ott lehet tervezni, ahol percnyi pontosan járnak a vonatok. Ja és a német vezérlők kényelmi szempontból sem IC-kbe valók.

Thales99 2010.01.24. 00:17:36

@Daniel M.: A körút már többször fel lett újítva. A BKV infrastruktúrája is adott volt. A peronok is adva voltak, nemrég felújítva. A pálya is adva volt. Mint említettem ezek a tervezés alapadatai. Erre terveztek egy járművet és ekkor derült ki, hogy nem működnek a dolgok, amikor az első villamosok megérkeztek.
A forgalom is adott volt.
Az a bizonyos futásjósági szám, mely az utazás kényelmet jellemző szám pontosan a pálya és jármű együttműködésére jellemző érték, melyet a járműnek teljesíteni kell. Ez az a jármű átvételének egyik fontos feltétele, sok más mellett, melyet méréssel ellenőr íznek.
Említettem, hogy a 80-as években a Ganz alacsonypadlós villamos tervei léteztek, de akkor nem szerette volna a BKV átalakítani infrastruktúráját és pénze sem volt.

sanyix 2010.01.24. 02:06:07

@GergőÁron: te hol élsz? Te nem voltál ott amikor az elvtársak szétlopták az egészet (privatizáltak)? 40 éves technológia? Marhaságokat ne írjál már, nézzél körül miket csináltak még a 90-es években is, miközben már acsarkodtak rajta a hiénák!

Skoda velük mi van? az is állami cég volt, és él és virul... mert azt nem lophatták szét!
Te meg az elvtársak marhaságait (mszp szadesz madöf) beszopod, hogy ez törvényszerű hogy minden ami állami vállalat volt tönkre kell mennie. Hát nem kisbarátom, nem törvényszerű, csak ebben az elkúrt országban az.

makkörlö 2010.01.24. 03:26:39

gergö Áron jol beszéltél, ez egyszerüen borzasztó, mozodonyokban a világ élén volt Mo. most meg külföldröl vesz.... de meg kell mondjam itt most egész másrol van szó. A mozdonyaink nem voltak eu szabványosak, ennyi. Ahogyan minden más gép amit gyértottunk messsze elmaradt a kivánt nyugateurapi szinvonaltol, ugy a mozdonyok is. Lemaradt a magyar ipar.

saclos (törölt) 2010.01.24. 07:03:30

@Konnel: Köszi a linket, szerintem az itteni Skoda-rajongók csak elfelejtettek offshore-t kiáltani :)

"The Appian Group is a holding company incorporated in the Netherlands and controlled through a screen of shell companies. The real owner or owners are unknown despite investigations by the Czech police.[4]"

Daniel M. 2010.01.24. 08:48:01

@sanyix:
90-es években mit is csinált a Ganz?

Csinált pár KCSV-ot Debrecennek.
Csinált pár selyemhernyót, meg az IC motorvonatokat a MÁV-nak. Az üzemeltető a mai napig átkozza, hogy megvette őket.
Ja, igen, csinált pár motorvonatot Malajziának, ami már csak nevében volt Ganz, de ami benne volt, annak már semmi köze nem volt hozzá.

Aztán ott van az Ansaldo.
Ők meg felújítottak pár ICS-t.
A BKV legnagyobb örömére, mert a beépített GTO szaggatók úgy szarok, ahogy vannak, nem véletlen, hogy azóta pár kocsin már más gyártmányú IGBT szaggató van.

Ez itt kérlek alássan nem politikai beállítottság kérdése, hanem a véres valóság, aminek semmi köze ahhoz, amit te bele akarsz keverni.

A Ganz önerejéből előállított utolsó világszínvonalú termékei a Hargita motorvonatcsalád, és az M44-es tolatómozdony volt.

Daniel M. 2010.01.24. 08:49:04

@Thales99:
Na ez megint egy szép kis urban legend.
A Ganznak mindene volt, csak alacsonypadlós villamos tervei nem.

Szűtté mamá? Szűjjé! 2010.01.24. 09:25:51

Reméljük jó mozdony, mert szépnek nem szép.

ubk 2010.01.24. 09:32:09

@Daniel M.: Az a más gyártmányú IGBT szaggató amúgy Ganz Transelektro gyártmány.
Vezettem mindkét fajta KCsV7-et, s az IGBT-s fényévekkel veri a szar olasz szaggatós villamosokat.

Bangó Tarzan (törölt) 2010.01.24. 09:32:39

VÉGEZTEM EGY KIS KUTATÓMUNKÁT:

GE Braziliának szállít 50 mozdonyt. Igaz, nem ilyet, de nem akarom elhinni, hogy ilyen nagy a különbség!

GE honlapján a bejelentés:
www.gereports.com/the-sugar-land-express-brazil-orders-50-locomotives/

RailRoad oldalán az árak:
www.railroad.net/forums/viewtopic.php?f=8&p=756654
www.railroad.net/forums/viewtopic.php?f=8&p=756654

A magyar vonat ára: 867 200 000 HUF
Amerikai vonat ára: 499 200 000

Majdnem 2x annyi a magyar vonat? Mitől? Nem akarom elhinni, még laikusként sem, hogy ekkora különbségek lehetnek. Nyilván vannak technológiai, gyártási, garanciális és egyéb különbségek, de ez akkor is sok!

Jegkoko 2010.01.24. 10:03:10

@- Rendi -: Mindenbe bele lehet kötni egyébbként.Megjegyzem a mostani metrókocsikon még külön vészkijárati ajtó sincs az elején.Egyébbként meg a bkv figyelőn megjelenő infók 95% szimplán hazugság vagy csúsztatás.

Valaki más 2010.01.24. 10:56:59

Megvan az üzleti terv: kibérelünk egy nagy csarnokot, megvesszük a Taurus licenszét, azt elkezdjük gyártani. De csak úgy áruljuk, hogy nem teszünk semmi törvénytelent az értékesítés során. Előállítási költség+licensz arányos része+TISZTES haszon. Mondjuk, 2/3-ába fog kerülni, mint az eredeti.

Miben fogadunk, hogy a MÁV akkor sem venne?

sanyix 2010.01.24. 15:17:32

@Daniel M.: és még sok más, nézz kicsit utána (pl m42 ami elég jónak bizonyult, csak a máv már nem tudott venni mert már javában haladtak az úton a mostani "céljuk" felé, így nem kezdték sorozatban gyártani sem).
Egyébként csoda hogy a 90-es években abban az anyagi helyzetben mikor a hiéna elvtársak éppen acsarkodtak a ganz maradványain képesek voltak valami működőt is csinálni, le a kalappal előttük.

ETCS 2010.01.24. 17:08:05

@Daniel M.:

Ha egy helyi közlekedést lebonyolító motorvonatról beszélnénk, akkor teljesen egyet is tudnék veled érteni, de ezzeket főleg teherszállításra szeretnék használni és nem feltétlenül országon belül. Akkor meg már olcsóbb lett volna egyből egy vonatbefolyásolóval, azaz ETCS-szel szerelve megrendelni, mert csak nemzeti modullal kell kiegészíteni, és nem annyi kötyüvel, ahány országban közlekedni akar majd. Utólag tuti 2X annyiba kerül majd felszerelni, ráadásul versenyképesebb lett volna más társaságok járműveihez képest. Nem beszélve arról, hogy 2012 után már tilos lesz ETCS nélkül új járművet beszerezni.

Daniel M. 2010.01.24. 18:21:59

@ETCS: Egyetértünk.
Csak arra próbáltam rávilágítani, hogy azért az ETCS még mindig nem jllemző sok helyen.
De ott is számít, hogy ETCS-ből melyik. :)

Daniel M. 2010.01.24. 18:22:53

@sanyix:
M42, szép és jó ötlet volt.
Csak olcsóbb, és könnyebb volt az M44-ek és az M40-ek remotorizációs felújítása.
Mert ugyebár pénz beszél.

Yulii 2010.01.25. 00:45:54

Szerintem rémes ez a kék szín... De biztos nincs elég víz a MÁV-nál amivel a fehéret tisztában tartsa! :-D

zmoi 2010.04.11. 10:05:13

@Thales99: Igazad van, a V63-as tényleg nagyon jó, még nyugatra, Hollandiába is eljutott a BVh-val zavartartás mérésre, mert hozzá hasonló hulladékot nem találtak Európa szerte. Tényleg remek mozdony. A V43-ashoz nem sok köze van a Ganznak. A V63-ashoz viszont annál inkább. Sem tisztességes nyílászárókat, sem szellőzőrendszert nem voltak képesek beletervezni a szilihez képest. A forgóvázai tényleg jók, na azok nem is Ganzok... Terveztek viszont egy böszme nagy mozdonyt 3700kW teljesítménnyel, meg 0.4-es fázistényezővel. Hát gratulálok a világszinvonalú mozdonyodhoz. Tudod a hőskorban gyártott a Ganz külföldre is minden félét, azok többnyire már sehol sem működnek. De ezek szinvonalából lehet következtetni, hogy azok milyenek voltak. Brazília, Görögország, Szíria, Kína, Egyiptom... Oda lehet, hogy jók voltak. De valahogy a világ modernebb felén nem futnak az istenített Ganz csodáid...

Nem a tiéd! 2010.11.07. 23:04:28

@Daniel M.: Én egy Siemens-nél dolgozó mérnöktől hallottam, hogy a szoftver rendes tesztelésére azért nem került sor, mert a Combinot presztízsberuházásként kezelték; magyarán sürgették őket...
süti beállítások módosítása