Már a hónap első napjaiban megjelent, sőt mostanra szinte ki is olvastam az Indóház legfrissebb számát. a lassan harmadik évfolyamának végére érő magazin mintha kezdené kinőni gyermekbetegségeit (amelyekkel együtt szeretem persze). Nekem legalábbis érdekesnek és színvonalasnak tűnt számos írás, különösen a legfontosabb, nagyvasúti rovatban.
A hírrovat nem csupa érdekes együttállásból, meg szép képből áll, én például innen tudtam meg, hogy mégis készülnek a 3000-res Szilik, ezek a német vezérlőkocsikkal tudnak majd együttműködni. Darabra viszont kevesebb az információ, ugyanis több témát (majdnem) oldalas kis cikkben dolgoztak föl.
A nagyvasúti rovat gyakorlatilag a 125 éves Kelebiai vonallal indul, megismerkedünk a történetével. A Pusztaszabolcs-Székesfehérvár vonal jövőjével foglalkozó tanulmány rövidítve bekerült az Indóházba. Rendkívül érdekes volt számomra, noha nem értek egyet a szerzők alapállásával (szerintem eleve abból indultak ki, hogy meg kell menteni a vasutat, nem abból, hogy mi jó az ott élőknek), engem nem is győztek meg arról, hogy különösebben fejleszteni kellene pont ezt a szakaszt, mégis üdítő volt, ahogy a témához hozzányúltak. Térben és időben is messzire tekintettek, a településszerkezetet, a buszos eljutást, sőt, még a közigazgatási beosztás (kistérségek) esetleges megváltoztatását is megvizsgálták. Azt hiszem, nagyon hiányzik ez a szemlélet mostanában az egyes vonalak sorsáról döntőknél.
Érdekes áttekintések következnek egy balesetről a szlovák-magyar határon (amelyben, ha jól értem, esetleg szerepet játszott, hogy a magyar nemzetiségű szlovák vasutasok nem bírták tökéletesen államuk szakmai nyelvezetét), és a Déli pályaudvar történetének eddigi utolsó fejezetéről. Különösen élveztem a Kandó által villamosított olasz vasútról szóló cikket, talán mert egyaránt szólt a vasúti, elektrotechnikai, üzleti vonatkozásokról, és persze azért, mert egy olyan rövidke pillanatot örökített meg, amikor Magyarország a fejlődés élén állt valamiben (jórészt idetelepült első generációs bevándorlók jóvoltából).
Két német és egy francia különlegesség következik, keskeny nyomtávú villamos/vonathálózat a Harzban, függővasút Wuppertalban, Gare du Nord.
Érzésem szerint a többi rovat inkább szokott formáját hozza, kiemelném azonban a budapesti villamos történetének kezdetéről és a Kemencei kisvasútról szóló cikket. No és persze a közeli szobi fejlesztést, enyhén szólva ritka manapság, hogy kisvasút épül nálunk.
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
leveliro 2007.11.09. 11:40:49
muskotály küvé 2007.11.09. 13:32:12
Huba 2007.11.09. 14:11:00
Ugyanennél a cikknél a felső sarokban a Liliput szó szerepel, amely viszont egy nemzetközi hírű vasútmodell gyártó cég, így ehhez a cikkhez ez igencsak félrevezető.
Mondjuk ez tényleg nem gyerekbetegség, hanem szakmai hiányosság...
charlie · http://blogocska.myip.hu 2007.11.09. 19:34:43
Benbe · http://www.benbe.hu 2007.11.11. 09:15:17
Ennek nagyon nem örülök, mert engem elsősorban a nagyvasút érdekel, érdekességképpen szívesen olvasok kisvasutakról meg modellekről, de azért az arányok tartását elvárnám. Nem utolsó sorban mindkét témát hasonló mélységben feldolgozza az angol wikipedia is ( en.wikipedia.org/wiki/Harzer_Schmalspurbahnen , en.wikipedia.org/wiki/Schwebebahn_Wuppertal ), képekből pedig természetesen sokkal szebbek is vannak a weben, mint a szerzők fotói. Szerintem nem érte meg.
muskotály küvé 2007.11.13. 17:33:02
Kösz; azt szeretném tudni, melyik vasútvonal (elsősorban a rózsahegy-zsolna szakasz) mikor épült. Nincs egyszerűbb információforrás, mint elmenni a belinkelt intézetbe?
PI · http://www.indohaz.hu 2007.11.18. 16:48:37
PI
muskotály küvé 2007.11.19. 09:39:20
trainmodeller · http://trainmodeller.freeblog.hu 2007.11.19. 21:29:42
erminavet · http://kotottpalya.blog.hu/ 2007.11.19. 22:05:40
Én lennék a hozzáértő? Ha igen, nagyon kedves, de nem vagyok az. Ettől függetlenül, ha rám gondoltál, szívesen elmondom, hogy nekem melyik cikk miért volt érdekes.
ti
muskotály küvé 2007.11.23. 10:15:38
Szűcs János 2007.12.14. 00:29:43
Tisztelettel Szűcs János