A múltkori bringás sajtótájékoztató után most egy helyi SZDSZ-es politikus gondolta úgy, hogy fel kell lépnie Kaposvár jobb vasúti összeköttetéséért. Szögezzük le most is, eddig neki igaza is van, a somogyi székhely gyorsabb kapcsolatot érdemelne a fővárossal.
Csakhogy politikusként természetesen nem ért a vasúti menetrendhez. Ezért amit mond, az megvalósíthatatlan, illetve nem jó megoldás. De nézzük az MTI tudósítása alapján, mit is mond.
Pécs adjon át két IC vonatpárt Kaposvárnak - ezt javasolta Pintér Lóránd, a kaposvári közgyűlés SZDSZ frakciójának vezetője, aki ennek eléréséhez Heintz Tamás (Fidesz) országgyűlési képviselő, egyúttal a városi közgyűlés Fidesz frakciójának együttműködését kérte.
Jelenleg Pécs és Budapest között összesen nyolc, míg Kaposvár és Budapest között egy közvetlen IC vonatpár közlekedik. A Somogy IC reggel 06:01-kor indul Kaposvárról, a másik fele 16:53-kor Budapestről, így Kaposvár esetében valódi járatpárról nem is lehet beszélni - érvelt a frakcióvezető. [Ez mondjuk konkrét hülyeség, de nem is fontos – erminavet.]
Közölte: információi szerint a MÁV vezetése azt tervezi, hogy a Pécs és Budapest között közlekedő IC járatok számát a nyár folyamán 10 járatpárra bővíti. Ennek átadását kezdeményezik Kaposvár és Somogy megye javára. Ezzel lehetővé válik, hogy Kaposvár (Somogy megye) és Budapest között reggel, délben és este is egy-egy közvetlen InterCity vonatpár közlekedjen, jelentős mértékben javítva a vasúti személyszállítási szolgáltatásokat.
Amennyiben Heintz Tamás, illetve a kaposvári közgyűlés Fidesz frakciója "nem kíván, vagy nem tud érdemben kezdeményezésünkkel foglalkozni, azért érdemben tenni", úgy a kaposvári közgyűlés SZDSZ frakciója közvetlenül fordul Pécs polgármesteréhez, annak támogatását kérve - jelezte Pintér Lóránd.
Eddig az idézet. Nos szerintem a pécsi IC-k indokoltan járnak, jelentős forgalom van rajtuk, nem igazán lenne jó megoldás ezek elvétele, ütemes indításuk rendszerének elrontása. A tapasztalatok szerint (nemcsak a rosszabb kapcsolat miatt) jóval kisebb forgalmú Kaposvár helyzetén úgy kellene javítani, hogy ne rontsunk jelentősen Pécsén.
A Kötött pálya információi szerint valóban terveznek újabb IC-párt Pécsre, bár nem nyártól, csak az év végétől járna. És nem két pár, csak újabb egy pár. Az ráadásul pont a mostani Somogy IC-vel menne összecsatolva, vagyis aligha lehet átforgatni kaposvári vonattá.
Terveznek viszont jövőre gyorsvonatokat is Budapestről Pécsre, ezek egy része talán valóban átirányítható vagy Dombóváron szétcsatolható lenne. Ez is messze van azonban az ideálistól, egyrészt azért, mert a 40-es vonal elővárosi szakaszára csak bajosan férnek be az új vonatok (még „szerencsere”, hogy a válság miatt kevesebb a teher), másrészt a kaposváriak se lehetnének túl boldogok a négy óra körüli menetidővel.
Az biztos, hogy a Pusztaszabolcstól már egyvágányú pályán nincs olyan megoldás, hogy Kaposvárra és Pécsre is egész nap, sűrűn járjanak IC-k és gyors- (vagy személy-) vonatok. (Az utóbbiakra a kisebb megállók miatt van szükség.)
Elfogadható talán az lenne, ha a Dombóvár és Kaposvár közötti szakasz felújításával gyorsítanák a ráhordást a pécsi IC-re, vagyis egész nap kétóránként lenne – ugyan átszállásos, de – gyors eljutás Kaposvár és a főváros között. Sőt, az egész térség menetrendjének átgondolásával akár a sátoraljaújhelyi megoldáshoz hasonlót is össze lehetne hozni: kétóránként elindul Kaposvárról egy gyorsnak nevezett vonat, amely Dombóvártól Pusztaszabolcsig a kisebb megállókban is megáll (de nem mindben!). Ám erről át lehetne szállni Dombóváron az IC-re is, így aki akar, és némi pénzt és fáradságot nem sajnál erre, hamarabb juthatna Kaposvárról Budapestre.
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Hegylako 66 2009.05.14. 19:14:02
kötözködő 2009.05.14. 19:37:33
yerico1 2009.05.14. 20:54:04
yerico1 2009.05.14. 20:56:03
HavocS · http://www.obsidianshell.com 2009.05.14. 20:56:27
gitáros 2009.05.14. 23:16:52
Gondolod, hogy a Bp-ről jövő IC-t bevárja a pici Dombóváron? Hát nem.
Talán nem tíz percet kéne adni a csatlakozásnak, azt bármelyik vonat összehozza, oszt várhatsz két órát a következőre.
_karmapolice_ 2009.05.15. 00:32:26
amúgy pedig Kaposvár tényleg el van zárva Bp-től, a buszközlekedés egy vicc (napi 1 közvetlen IC járat, ami nem kerüli meg fél országot, a buszra kb. 45 ember fér), autópálya ugye nem visz a városig, a vonatközekedés meg egy talicska kaki. ha legalább a 3 közül (busz, vonat, autó) egy opció jó lenne, a kaposváriak sem panaszkodnának. de így, érthető...
eraserhead 2009.05.15. 01:59:40
faxom fog alkalmazkodni, átszállni, végigállni az utat, várni a kövi IP-re szombaton nem utazni stbstb
AUTÓ!
még dohányozni is lehet^^
peras1 2009.05.15. 06:01:05
balintjozs 2009.05.15. 06:31:05
@Hegylako 66: IC nem vár a csatlakozó IPre. Ez így is van meghirdetve. Az IC pót- és helyjegy árát pedig visszatérítik mivel vasút hibából nem tudtál elutazni vele. Maximum a pénztáros lusta megtenni. Ilyen esetre való a panaszkönyv, de sokkal jobb megoldás az e-mail. Biztos vagyok benne (akármilyen sablonos is lesz a válasz) számon fogják kérni a dolgot a főnökén, ő pedig rajta (ez tapasztalat).
gk 2009.05.16. 16:52:54
gk 2009.05.16. 18:07:23
Az indulása utáni ötödik percben már állt a vonat, ami hivatalosan nem áll meg, és néha annak is örültek az utasok, ha csorogni kezdett. Egyébként a felszálláskor végigmentem három kocsin, amire találtam olyan négyesülést hogy üres legyen, vagyis nem utaztunk kevesen.
Csak 2014 után újítják fel az itteni vasútvonalat, ahelyett, hogy 2013-ra befejeznék, ha jól olvastam www.sonline.hu/somogy/kozelet/akar-egy-kerekparos-is-leelozheti-a-dombovari-vonatot-230618: Többek között, mert az interpelláció tartalmával igen, hangvételével nem értettek egyet, és nem szavaztak az MSZP somogyi képviselői (Kolber, Lamperth, ilyenek). 5 szavazattal maradt alul.
Pedig 2015 után már a nagy sebességű vasutat ígérték Somogyba, olyat, ami 215 kilométert megy óránként www.sonline.hu/cikk/cikk/151005/fr/rss
gk 2009.05.16. 18:10:23
RoGeR 2009.05.17. 08:28:40
peras1,
Ne is várd, hogy a 67-es út mellé épül egy 2*2 sávos autópálya az M7-ig. Az csak a kaposvári polgármester vágyálma.
Az M9 nem tudom mikor épül, de elvileg lesz egy Dombóvár-Szekszárd 2*1 sávos szakasz. Sajnos Dombóvár és Kaposvár között inkább 11,5 tonnás megerősítés lesz/lett az M9 helyett.
kondi2005 2009.05.17. 12:05:54
Megoldás lehetne az ilyen helyeken IC motorvonatok közlekedtetése, a flirtekhez hasonló, ám "távolsági" berendezéssel. Annak a csatolása nem hinném, hogy 5 percél többet vesz igénybe. Pl. 1 csatolt érkezik Pécsről, 1 szóló Kaposvárról...és együtt mennek BPestre.
kondi2005 2009.05.17. 12:07:18
Kopi3.14 2009.05.17. 14:46:54
gk 2009.05.18. 21:09:40
Tudom, hogy a Zengő IC számít gyorsnak, ami 118 km/h-val megy, de akkor is fura, hogy néha végig 60 fölött mehet a vonat a Kaposvár Dombóvár közötti pályán, ami amúgy hivatalosan szar.
totálmutyi 2009.05.29. 22:12:02
lurkó 2009.06.02. 16:19:19
vuximaxi 2009.06.05. 18:58:34