A webes menetrend nem lát a jövő szombaton túl.
A MÁV-csoport internetes menetrendjének, az Elvirának (volt) a szlogenje az intelligens menetrend, és nincs is ezzel baj, az Elvira tényleg egy jó (bár nem hibátlan) kereső, a hasonló osztrák vagy német netes menetrenddel szemben is vannak előnyei (meg persze hátrányai, a német pl. páneurópai.) Sőt, most már a kikeresett vonatra jegyet is lehet vásárolni Elviránál.
Szegény hölgy azonban használhatatlan, ha nem kerülnek bele a menetrend változásakor az új adatok. Most bő egy hét van a december 14-i menetrendváltásig, de a poszt írásakor még nem voltak bent az új adatok.
Az okokat persze ismerjük. Elvileg szigorú időrendje van a menetrend elkészítésének. Sokmindent kell összehangolni nemzetközi és hazai szinten, egyeztetni az érintett önkormányzatokkal. 2008. áprilisára most is összeállt a „hivatalos” változat, amely az ország keleti részén lényegében megtartotta a sikeres ütemes menetrendet, és a Dunántúlon is tartalmazott fejlesztéseket. És akkor jött júliusban Szabó miniszter. Pontosabban ment, Záhonyba kéjvonatozott. És közben azt az utasítást adta, hogy amennyi vonatkilométerrel több lesz a Dunántúlon, annyival kevesebbnek kell lennie keleten.
A döntés után kapkodás következett. Megalapozatlanul húzogattak ki vonatokat a menetrendből (erről szól sorozatunk néhány előző és még sok következő része), jórészt elmaradt az önkormányzati egyeztetés is. És persze nem készült el időre a menetrend.
A papírkönyvet most még csak nyomják Szabadkán, és azt a szabályt, hogy két héttel az életbelépés előtt ki kell hirdetni a menetrendet, csak a MÁV Start honlapjára felhelyezett pdf-menetrenddel sikerült kipipálni. Az ömlesztett fájlban elég nehéz keresni, ráadásul a menetrendi lapok magyarázata, a nemzetközi vonatok egyszerűen hiányoznak is.
És az Elvirába se kerültek be az adatok, így aki most szeretné megtervezni mondjuk 10 nap múlva esedékes utazását a netes menetrenddel, nem tudja. Annak ellenére, hogy egy hete, az új menetrendet bemutató sajtótájékoztatón még azt jósolták, e hét elején más működni fog a december 14-e utáni napokra is.
Visszásságok vasutunk világából - sorozatunk korábbi részei:
1. Tönkretették a magyar vasutat
2. Kétszer annyi utas lett, ritkították a vonatokat
3. Ajkáról ki se fogy az úúúútas
4. Kisiskolás megoldás
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Syllard 2008.12.05. 16:48:21
pro_ 2008.12.05. 16:57:52
Edömér 2008.12.05. 17:02:43
1116001 2008.12.05. 17:05:59
Tútótuk_rátótuk 2008.12.05. 17:08:30
De egyébként még a jegypénztárakban sem tudnak igazán tudnak felvilágosítást adni arról, mi hogy lesz... Persze ha jön a sztrájk, akkor úgyis édesmindegy...
erminavet · http://kotottpalya.blog.hu/ 2008.12.05. 17:09:47
ti
Tútótuk_rátótuk 2008.12.05. 17:17:02
Gab 2008.12.05. 17:18:16
Amikor Svájcban jártam, olyan menetjegyet adtak, amin egyszerre van vonat- busz- fogakerekű és lanovka - és megnyugtatnak, hogy meg kell várniuk egymást, ha netán drámai időjárási okokból késne vmelyik, de náluk nem szoktak késni... És képesek az állami vonat- és buszüzemeltetők tökéletes egyetértésben dolgozni a privát lanovka -üzemeltetővel. KÖZÖS MENETJEGGYEL!
Gringo 2008.12.05. 17:29:46
Higany 2008.12.05. 18:03:16
Hát igen, Svájc és a közlekedés, meg úgy az egész ahogy van... Egy hete értem haza 2 hónap Svájc után, itthon az első pénztáros 1000-ből akart visszaadni amikor 10000-el fizettem, ma meg 2x vasaltak ki majdnem a zebrán...
Gery 2008.12.05. 18:04:23
nagypapi 2008.12.05. 18:30:26
Röhej.
A dunántúli "fejlesztés" eredményét meg lehet majd nézni nyáron a 29-es vonalon egy meleg vasárnap délután Pest felé...
gonnaburninflames 2008.12.05. 18:42:59
Mav, gratulalok.
phorvath 2008.12.05. 19:19:03
Van még hova fejlődnünk. A vonatoknak meg pláne...
pro_ 2008.12.05. 20:17:12
Dear customer,
there was an unsuccessful or incomplete search due to a timetable change.
We hope for your understanding.
Thank you.
Your www.bahn.de team
Code: H899
massziv 2008.12.05. 20:52:37
Gabor 2008.12.05. 21:16:34
Múlt szombaton Kisvárdáról akartunk Miskolcra menni a 16:50 - 18:26 2db IC-s járatkombinációval, ami az ELVIRA szerint naponta közlekedik, ehelyett közölték a miskolci pénztárban, hogy szombaton nem jár....
Sebaj gondoltam, biztos csak pénztáros tudja rosszul, ezért Kisvárdán is megkérdeztem és ott is ezt mondták...
A-tech · http://www.oszkar.com 2008.12.05. 22:32:24
na.
combo 2008.12.05. 22:36:26
miracle 2008.12.05. 23:06:58
A menetrend egyébként azért nincs kész soha időben, mert 2 millióan beledumálnak még novemberben is a jó ismerős Kenya-alsói polgármestertől a minisztériumig bezárólag. A határidőkre mindenki nagy ívben tesz, mármint abból az irányból, hogy meddig lehet beleszólni és kinek. A minisztérium általában nagyokat hallgat az év első felében (senki nem tudja mennyi pénz lesz a vasútra, így hány vonatkm-t lehet csinálni így persze az áprilisi menetrendi megrendelés csak egy színjáték és nem jó semmire), szeptember körül meg - akármit is kap az asztalra - benyögi, hogy rossz, meg túl sok a vonatkm. Hogy - mint megrendelő! - mennyire nem irányítja a dolgokat jól jellemzi, hogyő csodálkozott legjobban, hogy az általa bezárni tervezett vonalakra miért készült menetrend. Hát mert nem szólt, hogy nem kell rá, néma gyereknek az anyja sem érti a szavát.
sergei 2008.12.06. 00:02:13
Amúgy általában nincs vele baj. A netes vásárlás is nagyon frankó, mondjuk nem bánnám, ha jönne egy sms róla, mert úgyis telefonba írom fel.
pseudo1 2008.12.06. 00:49:07
Rákerestem egy olyan utazásra hogy, Bern-Szolnok, Bécs érintésével karácsony első napján. A földről kellett felmosni. Minden ott volt ami kell és ami nem is annyira. Végigzongorázta az átszállásokat, mikor hol mennyi idő van rá, milyen vonattal, milyen kocsikkal, milyen üléshuzattal (persze kis túlzással)... Fantasztikus!
kartunboj · http://kartundoboz.blogspot.com 2008.12.06. 07:36:34
duct 2008.12.06. 07:44:21
Csak a start-tól kapt adatbázist teszik fel.Az meg más kérdés ,hogy nem tudnak egy mneterendet használni 1 cégen belül:) mindenkinek más változat van meg:) Az elvirának is a kallernek ,meg apénztáros is mást tud:)
Te meg utazz!
bravo 2008.12.06. 15:16:00
béla.bácsi 2008.12.06. 16:02:01
A kinyomtatás kérdése pedig megint nem programkérdés, hanem pl. hogy adjunk még több pénzt a havercégnek, hogy gyártson állomásonként 2-3 átveveő automatát, amit borsos haviösszegért még fenn is kell tartani, na így kell kifolyatni az állami pénzt és ezt még ráadásul egy utasbarát, e-tickett rendszer álarca mögé lehet tenni....
És ebbe a maffiába nem lehet belenyúlni...
Vargha Márton 2008.12.06. 16:53:47
Egyszer kellene csak megvenni a bahn.de menetrendi rendszeret, keresojevel, jegyvasarlasi lehetosegevel (otthon kinyomtathatom magamnak akar a nemzetkozi jegyet is) "
Ha jól emléxem -- márpedig jól emléxem -- 10 éve már megvették, egy nagy tender keretében, amit az ICL nyert. Volt benne vállalatirányítási, meg utasirányítási (jegyeladós) rendszer is. Arról, hogy miért fuccsolt be a projekt, csak pletykákat tudok, de befuccsolt. Pedig ezt a részét az IBM szállította volna, és éppen németországi rendszer adaptálásával.
A néhai "Telecomputer"-nek a tenderről szóló írásai, de más szaklapokéi is fellelhetők az interneten.
Autós_állat 2008.12.07. 19:03:22
Abban tévedsz, hogy ezt a MÁV-on kell keresztül kell kinyomtatni.
A DB-nél az utas kinyomtatja maga otthon a "vásárolt" jegyet, amin van egy egyedi vonalkód. A kalauz végigmegy, rápittyent a vonalkódra és készülék már ki is dobja, hogy ez valós jegy és az utas jó vonaton ül-e vele.
füredi 2008.12.07. 21:40:27
Megszűnik az IC vonatok közlekedése."
No meg nyáron akkor az utasoké is......
xenuka 2008.12.26. 14:48:44
Válaszok:
1. Ne érje meg ez a döntés
2. Balfaszok és nem tudják jól csinálni