2007.11.09. 09:00 erminavet
Elmarad a Füzesabony-Eger-Szilvásvárad-Putnok különvonat
Szólj hozzá!
Címkék: fotó utazás programajánló vasút bükk másodrész fedvény peage mellékvonal
2007.11.08. 10:30 erminavet
Szerintetek szánalmas címben elsütni a Debrecenbe kéne menni poént?
3 komment
Címkék: fotó programajánló alföld vasút kisvasút városi közlekedés peage
2007.11.07. 19:00 erminavet
Kavalecz Imre sajtófőnök
Bő egy hónap után ismét változott némileg a MÁV ZRt. kommunikációs szervezete. A területen dolgozók közül bizonyára legismertebb Kavalecz Imre szóvivő előre lépett: ezentúl sajtófőnöknek nevezik.
A poszt eddig nem létezett, lényegében Dorogi Sándor osztályvezető helyettese lesz Kavalecz, akinek a helyére Sigulinszki Tibor kerül. Az utód – elődjéhez hasonlóan – ősvasutas. Az új szóvivő mostanáig a Mávinform munkatársa volt, derül ki a vasúttársaság mai közleményéből.
4 komment
Címkék: újság karrier vasút utastájékoztatás
2007.11.05. 06:53 erminavet
A vasútvonal-bezárás reformpótcselekvés
68 komment · 1 trackback
Címkék: index vélemény vasút ütemes menetrend mellékvonal
2007.11.02. 23:00 erminavet
Mit foglalt el először Magyarországból a Vörös Hadsereg?
Az írásban azt is megemlítettem, hogy nem is Battonya szabadult föl először, ahogy ezt a Kádár-rendszerben tanították, hiszen akkor Észak-Erdély az országhoz tartozott, vagyis Magyarország földjét a Székelyföldnél érték el az oroszok.
Egyik kedves olvasóm, M. József erre az alábbiakat írta:
17 komment
Címkék: vélemény trianon térkép románia erdély gépmenet másodrész fedvény peage
2007.11.02. 11:00 erminavet
Különvonattal búcsúznak a Szilvásvárad-Putnok vonaltól a vasútbarátok
6 komment
Címkék: fotó utazás programajánló vasút bükk peage mellékvonal
2007.11.01. 14:00 erminavet
Marad, de alig bővül az utasbarát vonatmenetrend
24 komment
Címkék: politika vasút ütemes menetrend másodrész fedvény utastájékoztatás
2007.11.01. 10:00 erminavet
A mozdonyvezetők most sztrájkolnak a mellékvonalakért, pedig miattuk (is) szűnnek meg
Ordas nagy hazugság lenne azt állítani, hogy a mozdonyvezetők a legfőbb okai a vonalbezárásnak, de az tény, hogy a szakszervezetük erősen kihasználja a zsarolópozícióját a vezérek kiváltságainak, kényelmének, különleges jogainak védelmére, ami a gyakorlatban jelentősen hozzájárul ahhoz, hogy a MÁV ma is XIX. századi technológia szerint, XIX. századi mennyiségű munkaerőt elpazarolva működik, azaz legalább egy nagyságrenddel drágábban, mint a buszos közlekedés.
30 komment
Címkék: újság vasút jegy mellékvonal
2007.10.25. 20:00 erminavet
Az összes mellékvonalat bezáratná a GKM
Úgy tűnik, az előző posztban nem sikerült eltalálni a helyes megfejtést, azóta megjelent ugyanis a 38 vonalat tartalmazó lista a GKM honlapján. Ebből kiderül, a minisztérium gyakorlatilag az összes mellékvonalon megszüntetné a személyszállítást, hacsak az önkormányzatok nem veszik át a vonatok üzemeltetését.
57 komment · 2 trackback
Címkék: politika vasút gépmenet másodrész fedvény mellékvonal
2007.10.25. 19:00 erminavet
November 7. után dől el a mellékvonalak sorsa
Nekem egyelőre a címben jelzett állítást sikerült megértenem a szakminisztérium közleményéből, amelyet az imént kaptam meg a GKM-nél tartott önkormányzati egyeztetés után.
A szöveg 38 vonalat említ, az Index Fórumának vasutastopikjában folyó találgatás szerint ez összesen jelentheti a márciustól "szünetelő személyforgalmú" 14, és a most megszüntetni tervezett 21 vonalat. Ez összesen 35, a maradék három talán a MÁV kezén lévő keskenynyomközű vonalakat (Kecskemét, Nyíregyháza, Balatonfenyves) jelentheti.
5 komment
Címkék: politika vasút mellékvonal
2007.10.25. 12:30 erminavet
Az utasbarát vasúti menetrendnek annyi
De a december 9-én életbe lépő új menetrendből nemcsak 21, vagy 16, vagy akárhány mellékvonal vonatai hiányoznak majd, hanem a mostani tervek szerint a megmaradó vonalak számos vonata is, és ez nagy ostobaság. Mindjárt kiderül, hogy miért ostobaság, de előbb nézzük, hogy miért a ritkítás.
64 komment
Címkék: vélemény politika vasút ütemes menetrend
2007.10.23. 23:00 erminavet
Ti merre mennétek kocsival Velencébe?
Vannak egyéni preferenciák, valaki nem szereti a sztrádát, mert fél a sebességtől, valaki meg igen, mert fél kamionokat előzni az országúton, van, akit (pl. engem) a vegyes megoldás untat a legkevésbé. Van, aki siet, van, aki spórol, van, aki gyönyörködni akar a tájban. De változnak az objektív körülmények is: újabb gyorsutak készülnek el, háborús térségek békülnek meg és válnak biztonságosakká, fizetőssé válnak az autópályák. És persze az se mindegy, milyen napszakban megyünk, egy rövidebb, városon belüli szakasz jó lehet éjjel a sztráda helyett, a délutáni csúcsban viszont halálosan beragad.
25 komment · 1 trackback
Címkék: utazás olaszország hajó közút másodrész
2007.10.20. 21:30 erminavet
Hajózni kell, és olcsón is lehet
Na, jó, 700 euró talán nem olyan kis pénz, de ezért négyünknek bő két napig volt egy nem is kicsi, több mint 11 méteres, jól fölszerelt saját hajónk, amellyel (bizonyos keretek között persze) oda mentünk, ahová akartunk, tengeren, folyón, csatornán, és magunk vezethettük, mindenféle előképzettség nélkül. Szóval fejenként és naponta nem drága a 20 ezer forint körüli összeg, hiszen a hajón laktunk, főztünk, utaztunk.
16 komment
Címkék: utazás programajánló olaszország hajó tarifa
2007.10.20. 12:00 erminavet
Hamster és NZA nálunk blogol
1 komment
Címkék: városi közlekedés gépmenet peage
2007.10.19. 12:00 erminavet
Segítsetek megfejteni a metrós gyalogkakukk rejtélyét!
Tegnap, és ma reggel is azt láttam a metró újpesti végállomásán, hogy amikor mindenki kiszáll a kocsikból, egy csávó hirtelen be. Úgy 9:25 körül. Egy fiatalember, nagy matrózzsákkal. Nem túl jól öltözött, amíg nem volt föltalálva a píszí, azt mondták volna rá, hogy munkáskülsejű.
Persze gyerekkoromban én is átfordultam néha a páternoszterrel, de a gyalogkakukk nagyon komoly fejjel csinálja. És nem úgy komoly a feje, mintha ez valami brahi, vicc, kontrollos próbatétel, poén, kultusznak hódolás, gerillamarketing-akció lenne. Inkább, mintha a megélhetése múlna rajta. De nem értem, hogyan.
36 komment
Címkék: jegy tarifa városi közlekedés
2007.10.18. 20:00 erminavet
Több átszállással a kényelemért!
Kedden kiértékelték a Kelenföldi pályaudvar rendezésére kiírt pályázatot, ahogy arról beszámolt az Index. Az MTI szerint Lakos Imre, a XI. kerület alpolgármestere a jeles alkalomból azt találta mondani, hogy "Közép-Európa legnagyobb intermodális központja épül fel Kelenföldön, amely mind költségeiben, mind méreteiben meghaladja például az új kormányzati negyedet."
A nyertes pályázat meg azt fejti ki, hogy „a közlekedési csomópont leglényegesebb feladata, hogy minél több autót tartson távol a város belső részeitől, azaz minél többen szálljanak át valamelyik közösségi közlekedési eszközre, és ezáltal kevesebb személygépkocsi terhelje a város belső úthálózatát és a környezetet.”
Teccik érteni, ugye, a Szovjetunió gyártja a világ legnagyobb mikroprocesszorát.
21 komment · 1 trackback
Címkék: index politika vasút építészet közút városi közlekedés
2007.10.09. 23:50 erminavet
Szolnokon lesz a delfinárium
A korábban esélyesebbnek tartott Székesfehérvár helyett Szolnokon hozza létre a svájci Stadler magyarországi gyárát, ahol Flirt motorvonatok kocsiszekrénye készül majd. A Kötött pálya információi szerint az Index Fórumának szaktopikjában nem tévednek azok, akik már hetek óta azt rebesgetik, hogy a döntés megszületett, a Delfineknek becézett járművek teste a Tisza partján készülhet.
32 komment
Címkék: vasút flirt stadler
2007.10.09. 12:00 erminavet
Szerdáig marad az Alstom villamosa
4 komment
Címkék: városi közlekedés másodrész fedvény alstom
2007.10.08. 09:00 erminavet
A Colbert hídon jártam
Szeptember 27-én kollégáim az M0-s északi hídjának építkezésére mentek. Éppen nem volt más dolgom, csatlakoztam hozzájuk. A cikk most jelent meg Haász János kiváló tollából Huszti István szép képeivel.
16 komment
Címkék: index híd közút városi közlekedés
2007.10.07. 16:30 erminavet
HVG közlekedésbuziknak görbe tükörben
A véletlen úgy hozta, hogy a HVG tegnapi dátumú (de már szerdától, csütörtöktől olvasható) számában egy csomó közlekedési témájú cikk jelent meg. Az ember nem szívesen bírálja volt munkahelyét, meg egy pillanatig se hiszem, hogy jelenlegi lapom, az Index, vagy az én írásaim hibátlanok volnának.
7 komment
Címkék: újság peage
2007.10.07. 14:30 erminavet
Kisvonat a házunk előtt
5 komment
Címkék: programajánló vasút kisvasút
2007.10.04. 22:00 erminavet
Újabb vasúti mellékvonalakat zárnak be
Ezt a posztot a címnél kellene befejezni, mert jelenleg kábé ennyi biztos. Az utóbbi másfél napban vasútügyben érdekelt barátaim, ismerőseim sorra fölhívtak, és hosszan magyaráztak nekem valamit a vonalbezárásokról. Mindegyik mást mondott, egyiket se értettem egészen pontosan. Azonban mindegyik nagyon elégedetlen volt, azt állította, hogy teljes a káosz, és ostoba döntések vannak születőben.
30 komment
Címkék: politika vasút mellékvonal
2007.10.04. 18:00 erminavet
Naranccsal javított a BKV hármas aláján
Négy hete osztályoztuk a BKV utastájékoztatását az új járatok és a terelések kapcsán. Akkor a legsúlyosabb problémának a különböző irányokba haladó két 105-ös megállói tűntek, sok utas nem értette, hogy nem minden megérkező 105-ös jó neki. A cikk megjelenésekor jelezte a BKV, hogy még egyértelműbbé tették a jelzéseket. Most megnéztem, hogyan.
3 komment
Címkék: városi közlekedés másodrész utastájékoztatás
2007.10.04. 12:00 erminavet
Húsz kép Magyarország legrégebbi erdei kisvasútjáról
Hosszúhétvégén Zemplénben utaztunk az ország legrégebbi erdei kisvasútján Pálházán. De nemcsak ez jelenti ennek a vonalnak a különlegességét, hanem az is, hogy része az egykori legendás hálózatnak, amely Füzérkomlóstól (BAZ megye) és Királyhelmectől (Szlovákia) Nyíregyházáig (Szabolcs-Szatmár-Bereg) ért, bár sietve tegyük hozzá, hogy pont ezek között a végpontok között pont soha sem lehetett utazni. Mindenesetre az 1980-ban fölszámolt Hegyközi Kisvasút valaha (1930-45-ig) összeért a ma is létező Nyírvidéki Kisvasúttal, és kapcsolódott a pálházaihoz.
11 komment
Címkék: fotó utazás vasút kisvasút zemplén
2007.10.03. 17:30 erminavet
Villamosát árulja az Akadémia előtt az Alstom
Egy elvágott villamost állított ki a francia Alstom a Magyar Tudományos Akadémia fővárosi épülete előtt a budapesti Roosevelt téren. A járművet péntekig mindenki megnézheti, nappal belülről is.