Kötött pálya

vasút, városi közlekedés, út, térkép, utazás - erminavet (Tevan Imre)

Magyar vasút ma

1 város, 1 villamos

Utazás Transzibériába

MD, a mi motorvonatunk

Vasutasok dolgoznak

Friss topikok

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

2008.12.07. 18:00 erminavet

Bezárt a cálli resti - Visszásságok vasutunk világából 7.

Csaknem másfélszeresére emelték a bérleti díjat.

És most valami egészen más. Olvasom a Vas népében, hogy Celldömölk vasútállomás étterme bezárt. (Azóta újranyitott kocsmaként, de meleg étel nincs.) Ez szomorú, mert vonatozás közben, előtt, után lehetett ott enni, ami egyre ritkább a MÁV állomásain. Én is ebédeltem a nevében és jellegében is igazi restiben, ahogy a képek is mutatják.

Tevan Imre: IMG 1807

Az üzemeltető a megyei lapnak azt mondja, hogy a bérbeadó Resti Zrt. egyszer csak jelentősen, alig 200 ezer forintról 300 ezerre emelte a bérleti díjat (gondolom, per hó), és úgy tűnt, nem is akar megegyezni vele. A másik fél nem szólal meg a cikkben, így én sem tudhatom, mi az igazság. De sajnálom, hogy ott sem lehet enni már.

Tevan Imre: IMG 1815

Visszásságok vasutunk világából - sorozatunk korábbi részei:
1. Tönkretették a magyar vasutat
2. Kétszer annyi utas lett, ritkították a vonatokat
3. Ajkáról ki se fogy az úúúútas
4. Kisiskolás megoldás
5. A menetrend intelligens, de aki eldönti, hogy mi kerül bele
6. Hogyan vizeljünk a vonaton?

38 komment

Címkék: vasút eszemiszom nyugat dunántúl utaspanasz vvv vvv panasz


A bejegyzés trackback címe:

https://kotottpalya.blog.hu/api/trackback/id/tr62809699

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Dr. Kotkoda 2008.12.07. 19:12:36

Nem celli az a cálli?

sam99 2008.12.07. 19:14:56

"a cálli resti". Okos ember. Azt sem tudod ba+, hogy miről írsz! Ez a színvonal! Így tovább Index!!!

Dr Milton 2008.12.07. 19:20:23

Pfúj bazdmeg tejföllel eszed az uborkasalátát (bhöááá) Undorító. A hús nemkülönben. Mellé meg sör. Baszki ha ilyeneket egyszerre kiadnak nem is baj, hogy bezárták a helyet. Gusztustalan.

kiflis 2008.12.07. 19:21:58

sam99 helyesírási hibát mindenki elkövethet ,attól még a resti bezárt.Sajnos nem ez az egyedüli így tart a vasút európába:(

khm 2008.12.07. 19:30:40

na, ti sem jartatok meg Vazs megyeben...a zart "e" miatt az bizony cálli allomas.

idevago vicc, gyengeknek

-kerjuk az Á vagany mellett vigyazzanak!
(vonat jon, elut 2 embert, hangosbemondo ismet:)

- nem halljak, az Á vagany mellett vigyazzanak, mondom, Á mint Álemér!

gidabiga 2008.12.07. 19:37:58

az bizony Cálldömölk.
nemcsak Vazs megyében, még Vászprém megye egyes részein is.
nekem egyértelmű volt, hogy melyik állomásról van szó :D

Amerigo 2008.12.07. 19:45:18

khm...

Az előttem szóló megmondta.
Remélem az egyszerűbb intelligenciáknak is leesett a tantusz.

Hogy Kelet-magyarországi dialektussal kérdezzem: igy igaz-e jaofiú?

Dr. Kotkoda 2008.12.07. 19:47:59

Akkor elnézést, nem tudtam, hogy ez egy helyi dialektus. :)

Német tévéknél az szokott vicces lenni, amikor a helyi tájszólásban beszélő parasztbácsit feliratozzák. :)

gidabiga 2008.12.07. 19:56:33

Dr. Kotkoda,
azt nem is csodálom.
azoknak az embereknek külön nyelvük van :D
nálunk azért érthető mindenki számára minden dialektus és én nagyon élvezem, amikor valaki nem tagadja meg beszédével, hogy honnan jött.

Auslander 2008.12.07. 20:06:47

Most mar mindegy, bezart. A szinvonal erosen kesdobalo kocsmai volt. Egyszer ettem ott, borzalmas etelek, ihatatlan italok. Par meterre onnan kint volt/van(nem tudom) a Rezgonyarfa, az legendas volt 10-15 eve.
Ezek maganyos mardvanyai a valaha meg "viragzo" vasutnak. Nem biztos, hogy sajnalni kell. Az egesz folyamat szomoru, de valamerre megy, majd kiderul merre.

Nagyon sokan szerelmesek a magyar vasutba, en is voltam...de mar nem.
Lehet azert mert sokat jartam kulfoldon es az az alpari balkani stilus nem jon be tobbet?

tompysoft 2008.12.07. 20:17:59

Sm-i lévén én is egyből tudtam, melyik a cálli... :)
Egyébként eddig kétszer ettem Cellben, és nagyon finom volt, és árban is megfelelő... Sajnálom... :(
Dr. Milton: ha poénnak szántad a hozzászólásod, hiányzik a szmájli, ha meg komolyan gondoltad, akkor kár volt erre pazarolni a drága időd. Én is tejföllel szeretem az uborkasalátát, de tudtommal semmi közöd hozzá.

sotetbarna 2008.12.07. 20:18:20

de kár hogy bezárt...

megboldogult főiskolás éveim alatt a celli állomáson volt, hogy egy órát kellett várnom átszállásra, és akkor mindig ettem ott valamit.

ennek a helynek hangulata volt, nagyon sajnálom.

ozy 2008.12.07. 20:20:45

A rezgonyarfa (rendes neven hatcsocsu) koszoni szepen megvan meg. A celli meg egyaltalan nem cálli, csak errefele nem béget a nep mint a fovarosban es kepes a ketfele e kiejtesere.

Laci 2008.12.07. 20:24:54

Imre, az okot úgy hívják, hogy "Stations and Services" projekt. Szép magyar neve van, de valójában ez lenne a neve: "Hogyan játsszuk át haveroknak a nagyobb forgalmú állomások tuti üzemeltetési feladatait"
Kérdezz utána.

Benbe · http://www.benbe.hu 2008.12.07. 20:38:09

Érdekes, hogy a legtöbb külföldi országban a hasonló jelentőségű állomásokon teljeskörű szolgűltatást tud a t. utas igénybevenni.

sonny · http://karcolat.blog.hu 2008.12.07. 20:49:47

Jártam ott több alkalommal, 2007 végén az volt az egyetlen hely az országban, ahol NÉGY, tehát 4 forint volt egy deci szóda. Kár érte, tényleg tipikus resti volt.

gidabiga 2008.12.07. 20:53:29

Régebben érdemes volt vonattal járni.
Tisztábbak voltak sokkal, mint most, biztosak és olcsóbbak, mint a busz.
Ülőhely is csaknem mindig volt, míg a buszon nem.
Restibe nem jártam, de a magammal vitt szendvicset nyugodt lelkiismerettel elfogyszthattam a vonaton, nem éreztem azt, hogy elkapok valami rettenetes kórt, ha valamihez hozzáérek.
Én olyan helyen lakom, ahol nincs villamos vonat, vacak a sínek állapota és egy 35-40 km-es szakaszt a vonat 1 és 1/4 óra alatt tesz meg.
Nem eldugott vidék, Balaton északi-part.
Elszomorító.

tomcsi71 · http://tomcsi71 2008.12.07. 21:21:06

dr. milton... nem csak tejföllel, de zúzott fokhagymával is!!! az igazi uborkasaláta olyan... egyébként mi a f.sz közöd van hozzá?

gidabiga 2008.12.07. 21:37:56

tomcsi71
úgy bizony! :D

tomi888 2008.12.07. 22:05:41

sziasztok,
én Vas megyei vagyok, és Celldömölköt senki nem mondja "Cáll"-nak. max 70 év fölött, falvakban. A kaja meg vállalhatatlan minőségűnek tűnik. Lehet, hogy volt köze a bezáráshoz a bérleti díjnak is. De nem tudom elképzelni, hogy egy Cell méretű városban fenntartható legyen egy ilyen szintű étterem működtetése.
Tomi

Kukacos 2008.12.07. 22:21:02

Sőt az fokhagymás, tejfölös ubisalira még pirospaprika is került nálunk.
Ma ebédre is ez volt a savi.

¿Qué tapas hay? 2008.12.07. 22:25:05

Nahát, hogy Cellben volt resti? Eszembe sem jutott volna odamenni, a Rezgőnyárfában viszont eszméletlen jót lehetett enni olcsón, bár rendes kávét képtelenek voltak csinálni. Bár azt Cellben másutt se lehetett kapni az állomás környékén.

Bégető 2008.12.07. 22:34:49

Ozy! meglepődnél, ha tudnád, hogy itt, a bégető fővárosban mennyi mindent megértenek és használnak. Becslésem szerint már 60%-ban betelepültekből áll a város, akik nagyon szépen a hátuk mögé bírták dobni a tájszólásukat, ami csak akkor bukkan elő, ha az anyjával, vagy fődijével beszél.
És különben is! Kikérem magamnak, hogy bárki megjegyzést tegyen a beszédemre azért, mert pesti (debreceni, szolnoki, kecskeméti, békéscsabai, soproni, veszprémi, akárhonnan származó) vagyok.

Önjáró Talajgyalu 2008.12.08. 01:00:58

Vas megyeben szulettem, eletem 30 evebol 21-et toltottem Nyugat-Magyarorszagon, a csaladom azota is ott el, hazajarok.

1., Az uborkasalatat tejfollel esszuk. Pont. Mashogy szar.
2., Celldomolkot nem mondjuk "ca'lli"-nak, 70 ev folott sem. Aki nem ismeri a zart e hangot, az ne probaljon tajszolasban irogatni, koszi.
3., Avatatlan ful szamara talan ugy hangzik, hogy aki sokaig elt Bp-n az elhagyta a tajszolasat. Nem. 10-bol minimum 9x kiszurom a foldieket, akik sok sok eve elnek tavol a szulofoldjuktol.
4., Nem turom a tajszolasomra beszolokat, es elkuldom a bus francba. Nekem ez az anyanyelvem, ha nem tetszik, el lehet menni! Elotte is szarul esett, de miota egyszer egy szekely embert lattam es hallottam helyretenni, egy a gondosan orzott tajszolasara beszolo okostonit (Budapesten), azota en is ontudatosabban vigyazok a szora, es a hangokra, amelyeket szulofoldemtol kaptam. Akinek nem tetszik, felszantom, soval bevetem!
5., MAV-ot felszantani, soval bevetni.
6., Restit kiado Zrt-t felszantani, soval bevetni.

Ennyit akartam elmondani, leulok magamtol is.

ekzs (törölt) 2008.12.08. 06:48:29

Kedvenc hozzászólásom ezzel kapcsolatban az Index fórumon:

"2002 decemberében betértem a celli restibe vacsorázni. Más vendég nem volt.
Jött a pincér, mondta az aznapi választékot: pörkölt.
Készételt enni egy ilyen helyen elég kockázatos, de hát jobb híján belevágtam.
Gyorsan kihozták, egész ehető volt, bár nem tudtam megállapítani, hogy miből volt. Közben bejött egy részeg, és belehugyozott a resti közepén kiállított karácsonyfa kaspójába. Rászólt a pincér, hogy "Hé, Józsikám, ne most, épp esznek".
Az nem zavartatta magát, befejezte, megtörölte a kezét a kabátjába, levett egy szaloncukrot, és angolosan távozott.
Ennyi emlékem van a celli restiről. Mit mondjak, nem hasad meg a szivem érte."

Nehogy már kocsmákat sajnáljunk, vannak ennél nagyobb problémák is.

avc 2008.12.08. 08:25:41

Emberek! Rezgőnyárfa!

Ez az, amelyik a vasútállomásról kilépve, srégen balra előre volt? Ahol külön volt a kocsma és az étterem (utóbbi hátul)? Ha igen, akkor örülök hogy megvan még, gyorsabb a kiszolgálás, mint a mekdonácban :)

Emlékszem, eccer volt 20-30 percem átszállásra, ezt közöltem a pincérrel, meg hogy ennék-innék vmit. Megoldotta, jó volt a resztelt máj, fröccsel.

avc 2008.12.08. 08:29:34

...ja abban a restiben én sem ettem volna, italból is kizárólag üveges sör jöhetett szóba

mecsvilag 2008.12.08. 08:44:29

én 38 vagyok, Cáll mellett nőttem fel (13km-re) egy kis Veszprém megyei faluban, ugyanis a nyarakat ott töltöttem anyai nagyanyámnál. Nálam tök természetes a Cáll. Akinek ez nem így van, az vagy nem ismeri a helyet, a tájszólást, vagy tényleg túl fiatal helyi :-)) Amúgy a szüleimmel gyakran ettünk a műintézményben, mivel autónk nem lévén a cálli gyorssal közlekedtünk, és nagyon sajnálom, hogy bezár, mint valódi Resti!

papugaja 2008.12.08. 09:10:39

A félegyházi állomáson évekig jól menő, hangulatos és kulturált hely volt a Víg Bakter Étterem, gazdag ételválasztékkal, mígnem egyik napról a másikra megemelték a bérleti díját.
Be is zárt.

Kopi3.14 2008.12.08. 12:44:40

gidabiga/Amidala királynő · www.m-moeslund.dk/sites/drawings/Kristana.jpg 2008.12.07. 19:56:33

"mitulas bacsi hozta"-t is ertetted anno? :DDD

ozy 2008.12.07. 20:20:45

Az edes anyukad beget, nem a epstiek. Ha meg ennyire tajszolasos vagy, akkor igazan tudhatnad, hogy a Sarreten eznek, aki onnan ment a vilagba, az sokkal inkabb az e-s, é-s alakokat hazsnalja, ha tobbfele is elofordul belole.

vidimaster 2008.12.08. 16:59:57

önjáró talajgyalu!
hogy írnád le a zárt e hangot? írásban az bizony cálli. egyébként a vas megyei beszéd/tájszólás/kiejtés nagyon "szép", ha lehet ilyet mondani.

vpeti 2008.12.08. 18:48:50

A Resti Harácsoló Zrt-nek nem az érdeke, amiért létrehozták, azaz üzemeltesse a pályaudvari restiket valamilyen formábban, hanem az, hogy valaki jól megtömje a zsebeit. Ezért nyírták ki sok helyen a Restit, és csináltak a helyén DM-et. Attól tartok, hogy Celldömölk is erre a sorsra fog jutni. Csak akkor változtassák meg a nevüket, vagy olvadjanak be az Ingatlatékozoló Kft-be, mert már rég nem a restik üzemeltetése a feladatuk.

tomi888 2008.12.08. 19:56:31

Kereslet - kínálat... Erről hallottatok már? Ha nincs igény egy alja étteremre, akkor nem tudja kigazdálkodni a béreti díjat, és bezár. Ha ehelyett sokan járnának DM-be, akkor a Resti Zrt. miért adja ki a helységet alacsonyabb bérleti díjért az étteremnek? Pazarolja az állampolgárok pénzét? ...... ezt most csak pár fogalmatlan ember gondolkodásának analógiájára válaszoltam.
Fogadok, hogy egyikőtök se ment volna be ebédelni arra a helyre.

erminavet · http://kotottpalya.blog.hu/ 2008.12.08. 20:33:32

Tomi888!

Szerintem te nem érted, amit olvasol, vagy már nem is olvastad el.

ti

vuximaxi 2008.12.08. 21:10:29

Somogyiként bizony én is mindig Kapozsvárt mondok. A szegedi cimboráim lassan már megszokják, bár még néha poénból megjegyzik.

tomi888 2008.12.09. 10:24:41

"ezt most csak pár fogalmatlan ember gondolkodásának analógiájára válaszoltam."
a véleményem már az elején leírtam.
de azért köszönöm a hozzászólásod. magas hozzáadott értéke volt.

Szórakész Írókéz 2008.12.09. 22:24:27

"wh 2008.12.08. 06:48:29
Kedvenc hozzászólásom ezzel kapcsolatban az Index fórumon"

wh-nak: netuddmeg olyan de olyan nagyon rámjött ott a sielés, hogy nem tudtam megállni a pálya láttán, siklanom kellett..., az már más lapra tartozik, hogy a kaspó kicsi volt. bocs az "inzultusért", utólag is jóétvágyat, sőt este a feleségednek így köszönj: jó éjt s vágyat....

veny 2008.12.10. 10:42:50

Na nehogymár ezek a koszrestik a villogó játékgépekkel meg a 2-3 helyi idülővel hiányozzanak bárkinek...

Pláne Celldömölkön. A világ vicce ez a "fontos csomópont" a nagy büdös semmi közepén, utasnak más nem jut eszébe róla, mint hogy mielőbb el kéne hagyni... Temészetesen minden vonat megáll, nem kérdés.

Nehány éve (a pápai pályaudvar információsának hála) ott találtam magam este 8-kor a szeretett "cálli" pályaudvaron, ahol is közölték, hogy aznap már semmi semerre, étterem/büfé nuku, szállás sehol semmi, további kellemes estét kíván a MÁV. Kitaxiztam a 8-as úthoz, onnan bestoppoltam Veszprémbe, ahonnan szintén semmi nem ment már aznap, de legalább alapellátás vásárolható...
süti beállítások módosítása