Kötött pálya

vasút, városi közlekedés, út, térkép, utazás - erminavet (Tevan Imre)

Magyar vasút ma

1 város, 1 villamos

Utazás Transzibériába

MD, a mi motorvonatunk

Vasutasok dolgoznak

Friss topikok

Naptár

május 2025
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31

2009.02.26. 18:00 erminavet

Jön az igazi mobiljegy a MÁV Startnál

Idén is sajtótájékoztatót tartott a MÁV Start az Utazás kiállításon. Kozák Tamás vezérigazgató az elért eredményeket és a terveket vette sorba. Ezekről a Kötött pálya olvasói általában már értesülhettek (Az azért érdekes lehet, hogy a vezér a járműfejlesztési tervekről igen óvatosan csak annyit jegyzett most meg, hogy a válság miatt inkább egyetlen konkrétumot sem ígér.)

Még nem hallhattunk azonban az e-ticketing-fejlesztés következő lépéséről. Az internetes és a mobilinternetes megoldás után (utóbbit Kormányos László termék- és szolgáltatásfejlesztési vezető mutatja be a képen) a tervek szerint a 2. félévben már „igazi” mobiltelefonos, a telefonegyenlegből fedezhető jegyvétel is lehetséges lesz, amely a budapesti parkolásban használthoz hasonlóan működő rendszer lenne, ígérte Kozák.

Elhangzott még, hogy április 5-től egy újabb Budapest-München RailJet-vonatpár áll forgalomba, a tervek szerint 2009 végétől pedig napi 7 pár RailJet közlekedik, 2 órás ütemben Bécs, Salzburg, München végállomásokkal.

Tevan Imre: IMG 2931

10 komment

Címkék: telefon net utazás vasút jegy nagysebességű


2009.02.25. 21:00 erminavet

Meghiúsulhat a BKV buszvásárlása

A közlekedési cég gazdái megijedtek az eredménytelenül szörfölő újságtól.

A Kötött pálya információi szerint elhalasztotta csütörtöki brüsszeli útját az a BKV-delegáció, amely a 32 eladó használt csuklós buszt nézte volna meg. A döntés oka bizonyára a Népszabadságban aznap megjelent, és az Indexen is szemlézett cikk lehetett, amelyből a közvélemény értesülhetett az újabb vásárlási tervről.

Saját bevallása szerint Demszky Gábor főpolgármester is a napilapból tudta meg, mi készül, és egy délutáni sajtótájékoztatón – az MTI tudósítása szerint – legalábbis nem túlzottan támogatóan nyilatkozott a tervről, azt hangsúlyozva, hogy „a közbeszerzési törvény minden előírását be kell tartani”.

A Népszabadság többek között azt a kérdést feszegette, hogy fennállnak-e ebben az esetben a közbeszerzés speciális, az alkalmi vételre vonatkozó feltételei. A főszabályként valóban a többszereplős nyílt versenyt preferáló (de azért igazából az új, nem a használt termékek megvásárlására való) közbeszerzési törvény ugyanis (más kivételek mellett) ezt a kategóriát is ismeri.

 

Az ilyen beszerzésnek lényegében két feltétele van. Az egyik, hogy valóban olcsó legyen az eladni kínált termék, a másik, hogy az ajánlat csak rövid ideig álljon fönn.

135 komment

Címkék: politika volvo busz városi közlekedés van hool


2009.02.25. 17:00 erminavet

Holnap féláron ehetünk az étkezőkocsiban

A MÁV is csatlakozik a torkos csütörtökhöz.

Az alábbi közleményből minden (a linken még az étlap) is kiderül, az ördög ügyvédjeként azonban kötelességem hozzátenni, hogy azért a MÁV Startnál nem számíthat az ember biztosan arra, hogy minden IC-n van étkezőkocsi.

Eleve például a szegedi vonatoknál már hivatalosan sincs meghirdetve a „kocsma” (csak bisztrószolgáltatás), de ahol kéne lenni, sokszor ott sincs étkezőkocsi. Az utóbbi IC-s útjaimon mondjuk tízből négyszer nem volt, a megkérdezett jegyvizsgáló ilyenkor mindig udvarias, de semmitmondó magyarázatot adott, vagyis úgy tűnik, ha éppen nincs kocsi, hát nem rakják föl, oszt kész.

 

Torkoskodás az étkezőkocsikban is

2009. február 26-án ismét jelentős kedvezményekkel várják a Torkos Csütörtök akcióban résztvevő éttermek a vendégeket. A tavalyi évben csaknem 180 ezren étkeztek kedvezményes áron.

A MÁV-START Zrt. is csatlakozott a felhíváshoz. Torkos Csütörtök napján 50 %-os kedvezményt biztosít az Utasellátó étkezőkocsikon ’a la carte’ étlap alapján választott meleg étel és a hozzá fogyasztott ital együttes árából.

Az utasok minden belföldi étkezőkocsiban, valamint a nemzetközi járatok közül Budapest-Bécs és Budapest-Brassó vonatokban közlekedő étkezőkocsikon vehetik igénybe a február 26-ra szóló napi kedvezményt.

Az étkezőkocsikban fogyasztható ételek és italok kínálata a www.mav-start.hu oldalon, a Torkos Csütörtök ajánlatban olvasható.

7 komment

Címkék: programajánló vasút eszemiszom tarifa


2009.02.24. 16:00 erminavet

Féláron vonattal az Utazás 2009.-re

A MÁV Start több módon is segíti az eljutást a péntektől vasárnapig látogatható (szakmai nap csütörtökön) Utazás kiállításra. Ezekről a cég közleménye alapján számolunk be.

Szólj hozzá!

Címkék: utazás programajánló vasút jegy tarifa ütemes menetrend városi közlekedés


2009.02.23. 16:00 erminavet

Miért nincs nyitva a nosztalgiabolt, ha nyitva van? - Visszásságok vasutunk világából 55.

Indoklás, bocsánatkérés nincs, csak zárt ajtó és cetli.

Én tisztában vagyok vele, hogy Magyarországon ez bocsánatos bűnnek számít, bizonyára olvasóim, kommentelőim között is lesz majd, aki úgy gondolja, hogy (már megint) fölöslegesen kötözködöm, de én meg azt gondolom, hogy egy bolt legyen nyitva, amikor a nyitva tartás szerint nyitva van.

Tevan Imre: IMG 2900

5 komment

Címkék: vélemény vasút jegy utastájékoztatás utaspanasz vvv vvv panasz


2009.02.19. 17:00 erminavet

Mobilon is vehetünk vonatjegyet

A MÁV Start kiterjesztette internetes jegyvásárlási rendszerét a mobiltelefonokra is. Nem valamilyen teljesen új szolgáltatásról van tehát szó, hanem arról, hogy azokon a mobilokon, amelyeken lehet interneten böngészni, mostantól használható a webes jegyvásárlás. Persze érdemes a kis lépéseknek is örülni.

17 komment · 1 trackback

Címkék: telefon net vasút jegy


2009.02.10. 14:00 erminavet

A fizető utasok azért járnak rosszabbul, hogy a vasutasok kényelmesebben utazhassanak - Visszásságok vasutunk világából 54.

A gyorsvonat megáll Újszászon, de csak a vasutasoknak.

A visszásságok közül talán azok a legbosszantóbbak, amikor a vasút úgy rendezi be az életét, hogy az a vasutasoknak legyen jó, kényelmes, ne pedig az utasoknak. (Ennél már talán csak az a rosszabb, amikor már nemcsak az utasok érdekét hagyja figyelmen kívül, de a vasutasokét is.)

38 komment

Címkék: politika r alföld vasút ütemes menetrend utaspanasz vvv vvv panasz


2009.02.09. 23:00 erminavet

Miért törökellenes az Index-videó?

Ez az új metrószerelvény bemutatójára menet készült.

13 komment

Címkék: videó metró városi közlekedés gépmenet alstom


2009.02.09. 15:00 erminavet

Kevésbé lehet majd önzőzni az új metrókocsikban

Minden fenéknek külön helye van.

Ma bemutatták a sajtónak az első új budapesti metrószerelvényt, konkrétan a 2-es metróra szánt egyik Alstom járművet. (Mint ismert, ezekhez hasonló, de rövidebb és vezető nélküli vonatok mennek majd a 4-esen is.)

Mivel az Index is beszámol a bemutatóról, én csupán egyetlen témát ragadok ki, egyik kedvencemet, az ülések optimális illetve kényelmes/önző kihasználását. (Azért a képeken sok részlet látható.) Korábban részletesen kifejtettem már azon nézetemet, hogy helytelenül cselekszünk, amikor a jelenlegi, szovjet metrókocsikban a hatszemélyes ülésekre úgy ülünk, hogy csak öten, esetleg négyen férjenek el.

 

Anélkül, hogy az akkori szenvedélyes vitát újrakezdenénk, megállapítom, hogy az Alstom Metropolis fantázianevű járműveiben erre talán kevesebb késztetést érzünk majd. A helyek (itt öt illetve három van egymás mellett) ugyanis határozottan el vannak választva, pontosabban ki vannak jelölve. Csak a fenekeknek szánt helyen van textil, vagyis egyértelmű, mennyi helyet szántak egy ülő utasnak. (Összesen egyébként 209-en lehetnek.)

Az más kérdés, hogy ezen azért nem fog kényelmesen elférni egy testes ember, pláne akkor nem, ha a szomszéd hely(ek)en is hasonló alkatú(ak) ül(nek) majd.

A teljesen egyterű Metropolis amúgy rendben van így első látásra, én az illetékesek helyében abbahagynám azt a süket propagandát, amely valamiféle különlegességnek próbálja eladni a szerelvényeket. Hogy olyan, mint a kisföldalatti, hogy nekünk dizájnolta möszjő gzavjé, hogy mi szavaztunk a külsejéről.

Ugyan már! Ez egy egyszerű, szép, sima, új jármű, olyan, amilyet mostanában munkába állítanak bárhol Európában, Ázsiában vagy Amerikában. A belseje funkcionális, egyszerű, és ez így is jó. Igen, némi esztétikai értéket is hordoz, például a háromágú szilvamag alakú kapaszkodó nekem tetszik, praktikus is (még véletlenül sem kell egymás kezéhez érni), bár kicsit félek, hogy a művelt közönség majd szemetesnek használja.

62 komment

Címkék: fotó metró városi közlekedés alstom


2009.02.08. 21:00 erminavet

A hosszúcsőrű zöld kacsa 320-szal száguld majd Honsú északi csücskébe

A legforgalmasabb sinkanzenvonal meghosszabbítását, új vonatok (E5-ös sorozat) beállítását és új csúcssebességet jelentett be a japán vasút.

Új dizájnnal is kiemelik a sinkanzenek (a japán igen nagy sebességű vonatok) legújabb, E5-ös sorozatát. A hosszú orrú motorvonatokat zöld-rózsaszín-fehér fényezésűre tervezték, az utóbbi szín a felhőkre, az élénk csík a virágszirmokra, a felső rész festése pedig az örökzöldekre utal. A vonatok ugyanis a Tokióból északra vezető Tóhoku vonalon állnak majd szolgálatba 2011 tavaszától 300 km/h sebességgel.

 

49 komment

Címkék: ázsia vasút nagysebességű billenő


2009.02.07. 13:00 erminavet

Új egyenruhában a BKV-sok

Ha nem is januárban, mint annak idején mondták, de a jövő hét elején elkezdik kiosztani a BKV dolgozóinak az új, Makány Márta tervezte egyenruhákat. Először a dél-budai buszjáratok sofőrjein láthatók.

Jegyeket, bérleteket, formaruhát!

37 komment

Címkék: fotó karrier városi közlekedés


2009.02.06. 23:00 erminavet

Csak némileg javít a pocsék menetrenden a MÁV - Visszásságok vasutunk világából 53.

Két hét múlva máris módosul a menetrend, de lényegében csak a fehérváriakon segítenek.

Ha szabad szubjektív vallomással kezdeni, néhány napja már lehetett tudni, hogy a december közepén bevezetett menetrendet még februárban módosítják, hogy a korábbi menetrendhez képest bevezetett utasellenes lépések legkirívóbbjai közül néhányat korrigáljanak.

53 komment

Címkék: vasút ütemes menetrend városi közlekedés utastájékoztatás utaspanasz közép dunántúl vvv vvv hiány


2009.02.06. 12:00 erminavet

Mobilon vehetünk jegyet Pécsen

Új, időalapú jegyeket is bevezetnek fél- és kétórás változatban.

A kérdésen csak tökölődő Budapestet lehagyva az ország első mobiltelefonos menetjegy- és bérletvásárlási szolgáltatása indult csütörtökön Pécsen, számolt be a bama.hu. Az utasok a Pécsi Közlekedési Zrt. (PK) minden járatára mobiltelefonjuk segítségével is bárhol és bármikor, percek alatt megvásárolhatják jegyeiket vagy bérleteiket.

16 komment · 1 trackback

Címkék: telefon jegy tarifa városi közlekedés dél dunántúl


2009.02.04. 19:00 erminavet

Újabb metróvonal építéséről döntöttek Pekingben

MTI

Csengerből Lentibe metróval mehetnénk 2015-ben, ha Pekingben lenne.

A pekingi városvezetés újabb metróvonal építését hagyta jóvá. A vonal a tervek szerint 2015-től a kínai főváros északi kerületeinek forgalmát csökkentené, beleértve az olimpiai létesítmények környékét is.

A 15. számú kelet-nyugati irányban húzódó 45,7 kilométer hosszú vonal egy része a föld felett fut, 32 kilométeres szakasza kerül majd a föld alá. A teljes vonal 21 megállót foglal magában a negyedik és az ötödik útkörgyűrű között.

26 komment

Címkék: metró ázsia peage


2009.02.04. 18:00 erminavet

Válasz a Lotz-terem ügyére - Visszásságok vasutunk világából 52.

A MÁV szerint nem kell külön funkció a fogadócsarnoknak

Örömömre szolgál, hogy a MÁV-kommunikáció válaszolt egy korábbi blogbejegyzésre. Nemrég azt tettem szóvá, hogy a Keleti pályaudvaron a gyönyörűen felújított Lotz-teremnek nincs igazi funkciója. A MÁV válaszának lényege, hogy a funkció az, ami eredetileg volt, ez egy fogadócsarnok ma is.

11 komment

Címkék: vasút építészet jegy városi közlekedés másodrész utaspanasz vvv vvv panasz


2009.02.04. 12:00 erminavet

Mozdonyvezetőt keresnek Szentendrén

Tevan Imre: ABymot2

A szentendrei Szabadtéri Néprajzi Múzeumban áprilistól új eszköz segíti a látogatók közlekedését: egy felújított ipari műemlék, egy motorkocsi. A skanzen mozdonyvezetőt keres, ezért megkértek ennek az álláshirdetésnek a közlésére:

Szeretné, ha mindig lenne helye a Skanzen-vasúton?

Legyen Ön a masiniszta!

Vezesse a Szabadtéri Néprajzi Múzeum legújabb látványosságát, egy Ganz-Jendrassik-féle felújított ipari műemléket! Keressük azt a személyt, aki rendelkezik érvényes dízelmozdony vezetői vizsgával és ABy mot 422 motorkocsi ismerettel. Foglalkoztatás: egész évben, fizetés: megegyezés szerint. Fényképes önéletrajzát várjuk a komar@sznm.hu, vagy a 2001 Szentendre, Pf. 63. címre 2009. március 10-ig.

Hozza mozgásba Ön az új gépezetet!


Tevan Imre: ABymot1

9 komment · 1 trackback

Címkék: fotó karrier múzeum vasút peage ganz dunakanyar skanzenvasút


2009.02.01. 22:00 erminavet

Visszatérőek virradatkor a vérlázító vonatfelezős viszonyok a váci vonalon - Visszásságok vasutunk világából 51.

Hét helyett ismét négy kocsiba kellett bepréselődni.

Ezt olvastam az Index Fórumának a 70-es vonal elnevezésű topikjában:

Tegnap ismét járt a vonalon egy 4+1-es inga. Éjszakára a vezérlő "elfogyott", így ma reggel a 2127-es csak 4 kocsival indult útnak.

A bejegyzés január 29-i, tehát 28-a szerdára vonatkozik.

Mindez azért érdekes, mert korábban a Kötött pályán is volt már téma, hogy a Budapest-Vác-Szob vonalon hét helyett négy kocsival közlekedett ugyanez a vonat. Az ottani utasforgalom miatt ez igen kényelmetlen utazást, egyes utasok lemaradását eredményezte. (Január első hetében szintén szerdán történt az eset.)

Tehát korántsem egyedi esemányről van szó. Akkor a MÁV Start ezt ígérte:

Budapest-Nyugati pu. a mai napon megtette a szükséges intézkedéseket a hiányzó kocsik pótlására.

Újabb tanulságokat most nem vonnék le.

 

A vvv sorozat összes posztja itt érhető el.

Témák szerinti csoportosítás:

2009-es menetrend: ahol romlott az összeköttetés

2009-es menetrend: Fölösleges vagy elégtelen szolgáltatás?

Menetrendkönyv, Elvira

Általános menetrendi kritika, politika, publicisztika, sztrájk

Egyéb visszásságok, panaszok

2 komment

Címkék: vasút városi közlekedés utaspanasz dunakanyar vvv vvv panasz


2009.02.01. 21:00 erminavet

Tömpe-interjú

Szokatlanul őszinte hangvételű interjút adott A vasút így totál reménytelen címmel a Zoom.hu-nak Tömpe István, a MÁV-Start üzleti vezérigazgató-helyettese. Mindenkinek érdemes elolvasni, én csupán egyetlen témát emelnék itt most ki. Feltehetően a legkevésbé fontosat. De engem azért megnyugtat, a vasút egyik vezetője is nagyjából ugyanazt gondolja a Lotz-teremről, mint én.

Tevan Imre: IMG 2576

4 komment

Címkék: politika interjú újság busz vasút villamos ütemes menetrend városi közlekedés peage mellékvonal


2009.01.31. 18:00 erminavet

Egy város, egy villamos

Egyszercsak szembe jutott, hogy hála a szibériai utazásnak, már elég sok olyan városban jártam, ahol van villamos. Csinálhatnék hát egy albumot, amelyben minden hálózatot csak egy fotó képvisel. Persze nem olyan régen vagyok közlekedésbuzi, meg a digikorszak előtti képeimet sem olyan könnyű összeszedni, úgyhogy hiányos a gyűjtemény.

 

Másrészt meg azonnal áthágtam a saját szabályaimat, az olyan hálózatokat, amelyek átnyúlnak más településre is, két képpel szerepelnek. (Ráadásul a fotó több esetben nem is ott készült, hanem az “anyavárosban”.) Sőt, arról is lehetne vitázni, mi a villamos. Portóban, Tuniszban például metrónak nevezik a vitán felül villamost, de én beválogattam HÉV-, azaz S-bahn-szerű járműveket is. No és a rég megszűnt szombathelyi villamos szoborjárművét sem hagytam ki, pedig ő sem látható már ott.

Mindazonáltal azt szeretném kérni, ne legyetek most szigorúak hozzám, ez nem egy szakmai igényű publikáció, úgyhogy ne vitatkozzunk, hogy mi való ide, mi nem. Inkább nézegessük ezeket a kedves járműveket!

És reméljük, újabb utazások és régi papírképek megtalálása nyomán tovább bővül majd a gyűjtemény.

7 komment

Címkék: fotó villamos városi közlekedés gépmenet


2009.01.29. 17:00 erminavet

Összevissza adtak vonatjegyet Szlovákiában

MTI

Meghibásodott a szlovák vasutak távközlési rendszere, ezért a csütörtök reggeli csúcsforgalomban hat és nyolc óra között országszerte a menetjegyeket a legkülönbözőbb módon adták ki, közölte Milos Cikovsky, a szlovák vasúttársaság kommunikációs igazgatója.

Némely vasútállomáson az országos rendszerbe be nem kapcsolt számítógépekből nyomtatták ki a menetjegyeket, másutt a hordozható gépekből adták ki azokat, míg számos helyen egyszerűen kézzel írták ki, mert nem volt más lehetőségük.

Mindenütt találtak valamilyen megoldást, így a távközlési rendszer meghibásodása a közlekedésben nem okozott gondokat. A helyjegyek kiadása viszont országszerte szünetelt. Az utasok ezért a kötelezően helyjegyes vonatokra is felszállhattak, s a helyjegyet a kalauztól vásárolhatták meg.

A vasúti távközlési rendszer meghibásodását szakértők szerint az adatátviteli modul túlterheltsége okozta.

4 komment

Címkék: szlovákia vasút jegy peage


2009.01.24. 11:00 erminavet

Dolgozó menetirányítók (és újságírók)

A MÁV néhány napja látogatást szervezett újságíróknak a pályavasúthoz tartozó menetirányítók székházába és a Keleti pályaudvar közeli irányítótornyába. Az érdekes, szakmai kérdéseket is fölvető programról terveim szerint más módon is beszámolok majd, elsőként azonban következzen néhány fotó a menetirányítókról.

Dolgozó vasutasokat bemutató sorozatom ötödik (itt látható az első, itt a második, a harmadik rész, ebben pedig orosz vasutasok szerepelnek) részében tehát menetirányítókat láthatunk néha valóban pergő ritmusú munkájuk közben. És a dolog természete szerint persze újságírókat és kommunikációs szakembereket is.

5 komment

Címkék: fotó karrier vasút másodrész dolgozó vasutasok


2009.01.21. 21:00 erminavet

A MÁV múzeumot játszik szolgáltatás helyett - Visszásságok vasutunk világából 50.

A gyönyörű csarnoknak nincs feladata a felállványozott rompénztár mellett.

Ezt a posztot nyár óta akarom megírni. Akkor számolt be a MÁV örömmel arról, hogy – a tervezett költségvetésnél olcsóbban! – befejeződött a Keleti pályaudvar úgynevezett Lotz-termének felújítása. A pályaudvar indulási csarnokának épült reprezentatív helyiség valóban szép, Lotz Károly freskói díszítik.

Félreértés ne legyen, én is örömteli fejleménynek tartom, hogy ilyen igényes darabja is akad már a MÁV világának. A baj nem ez. A baj az, hogy a Lotz-teremnek nincs funkciója. Be lehet menni négy irányból, és ki lehet menni négy irányba.

Persze a fogadócsarnoknak eleve ez volt a szerepe, de ma másmilyen a vasúti utazás, mint 1884-ben, máshogy működik a Keleti, mint első néhány évében. Nincs már külön érkezési és indulási oldal, a vágányok zöme nem erről az oldalról, hanem középről vagy a másik oldalról közelíthetők meg egyszerűen, az utasok zöme sem innen érkezik.

Tevan Imre: IMG 2395

Még szép bordó bársonykordonnal is elzárták a közönség elől a falakat, a csarnok olyan, mint egy üres múzeum.

Arra sem vállalkoznék, hogy kitaláljam a MÁV helyett, hogy mire lehetne használni a Lotz-termet. De az biztos, hogy bántja az ember szemét, hogy néhány méterre a funkciótlan csodacsarnoktól a nemzetközi pénztár most is a lehető legméltatlanabb körülmények között, állványok alatt működik.

Tevan Imre: IMG 2398

 

A vvv sorozat összes posztja itt érhető el.

Témák szerinti csoportosítás:

2009-es menetrend: ahol romlott az összeköttetés

2009-es menetrend: Fölösleges vagy elégtelen szolgáltatás?

Menetrendkönyv, Elvira

Általános menetrendi kritika, politika, publicisztika, sztrájk

Egyéb visszásságok, panaszok

49 komment

Címkék: vasút építészet jegy városi közlekedés vvv vvv panasz


2009.01.20. 22:00 erminavet

Indul a gyártás Szolnokon, a Delfin-csorda több mint fele itthon

Vác felé is megjelennek hétvégén a Stadler Flirtjei

Határidő előtt megérkezett a második 30 darabos Flirt-rendelés első két járműve a MÁV-hoz. A svájci Stadler több mint két hónappal az eredeti határidő előtt szállított. A Kötött pálya információ szerint a 30. (vagy összesen a 60.) Delfin is korábban, 2010. június 30. helyett a jövő év február 25-ig megjön. A gyártó összesen 1200 vonatnappal hamarabb szállítja a járműveket. (Az egyes szerelvények napban számolt “koraszüléseinek” összege tehát ennyi.)

A MÁV és a Stadler 2006-ban írta alá a szerződést 30+30 villamos motorvonat szállítására. Ennek alapján a MÁV 2007 decemberében – az első 30 Flirt megérkezése után – a második 30 motorvonat leszállítására is megbízást adott a Stadlernek. A beszerzést a Raiffeisen Bank finanszírozza 141,6 millió eurós hitellel, írja a MÁV közleménye.

75 komment

Címkék: alföld vasút ütemes menetrend flirt városi közlekedés stadler nyugat dunántúl dunakanyar észak magyarország közép dunántúl


2009.01.18. 23:00 erminavet

A MÁV-csoport válasza a 10-es vonal fekete hetére - Visszásságok vasutunk világából 49.

Nemrégiben egy törzsutas tapasztalatait tettem közzé a Szombathely-Győr vasútvonalról. Most megjött a válasz a MÁV Starttól. Vélhetően más MÁV-leányvállalatok közreműködésével készült.

39 komment

Címkék: r vasút peage utastájékoztatás nyugat dunántúl utaspanasz vvv vvv panasz


2009.01.17. 22:00 erminavet

Mi van akkor, ha egy (két) vonat mindig késik? - Visszásságok vasutunk világából 48.

Nem olyan szerelvényt küldenek, amely meg tudna fordulni a végállomáson a rendelkezésre álló idő alatt.

Az Index Máv panaszkönyv című topikjában gunji jackdaw nick említett két vonatot, amely tapasztalata szerint mindig késik. Ha így van, akkor annak valailyen strukturális hiba az oka.

13 komment

Címkék: vasút flirt városi közlekedés stadler közép dunántúl vvv vvv menetrend


süti beállítások módosítása