A sorozat előző része a 30-as vonal Székesfehérváron csak vonatszámot váltó, így két vonatnak látszó, de valójában a Balaton és a főváros között (titkos) átszállásmentes kapcsolatot létesítő vonatjairól szólt.
De van itt még más érdekesség is! Azt is láttuk, hogy reggel, a bejáróforgalom számára alaposan lecsökkentették az idei menetrendben a vonatok számát, összkapacitását, ráadásul Székesfehérvárról pont gyorsan nem lehet a fővárosba érni.
Mit látunk ugyanakkor? Egy 8519-es számú vonatot, amely Nagykanizsáról 3:15-kor indulva 6:27-re ér személyvonatként Fehérvárra. Ha innen továbbmenne, mondjuk gyorsként, éppen a legjobb időben, bő egy óra múlva érhetne Budapestre. De nem megy! Talán máshol van rá szükség? Ááááá, dehogy! A vonatból a kocsikat félreállítják, a mozdony pedig magában, úgynevezett gépmenetként a fővárosba megy, mert legközelebbi munkája ott lesz.
Vagyis pont, amikor utasokat kellene vinni az elővárosi forgalomban a 30a vasútvonalon, inkább magában küldik fel a mozdonyt a Fővárosba!
Még mielőtt jönnek az okoskodó kommentelők, és elmagyarázzák, hogy ez így milyen jó, sietve kijelentem, hogy igen, tudom, hogy Szabó exminiszter humoros ötletének éppen megfelel egy ilyen megoldás. A gépmenet nem számít bele a hű MSZP-s bringavásárló által korlátozott vonatkilométer-kvótába, sőt, a MÁV pályavasút kevesebb pénzt kér a gépmenetért, mint a valódi vonatért, én mégis jobbnak tartanám, ha a vasút embereket is szállítana egy olyan helyen és időben, amikor nagyon is akadna utas.
A sorozat korábbi posztjairól itt lehet tájékozódni.