Ezen gondolkozom. Persze van két könnyű válasz. Az első az, hogy nem is a Fidesz támogatja Gaskóékat, hanem Gaskó támogatja a Fideszt. Bár ezt a verziót könnyű alátámasztani azzal, hogy az arrogáns (vd)SS-vezér először azt mondta, hogy Karácsonykor nem lesz sztrájk, aztán jött az ember, aki még sohase hazudott az embereknek azzal, hogy a sztrájkok jók, ezzel kell megdönteni a kormányt, és ezután már azt mondta Gaskó, hogy mégse veszik föl a munkát Karácsonykor. De azért ezt az elméletet nem lehet bizonyítani.
A másik válasz, hogy persze Orbánnak minden jó, amivel ekézheti a kormányt. Igen, de a sztrájkot lehetne semlegesen is Gyurcsány nyakába varrni (nem képes megoldani a helyzetet, magára hagyja a MÁV alkalmatlan, általa kinevezett vezetését, így százezrek szívnak), vagy akár egyenesen sztrájkellenesen, utaspárti módon (Gyurcsány tehetetlen, nem képes rendet teremteni, nem tud leverni pár tucat terrorista sínbohócot).
A Fidesz mégsem a semleges vagy az utasbarát értelmezést választotta, hanem teljesen egyértelműen azok mellé állt, akik szándékosan teljesíthetetlen követelésekkel teszik tönkre már majdnem egy éve a vasutat, és akik megmondták azt is, hogy akkor is folytatnák a sztrájkot, ha véletlenül mindent megkapnának, amit kérnek. Orbán Viktor magyar hangja egyenesen odáig ment, hogy összehívta hétfőre az Országgyűlés egyik bizottságát abban a témában, hogy hogy meri nem teljesíteni a kormány a sztrájkolók követeléseit [sic!].
Egy néppártban minden döntés előtt mérlegelni kell, hogy az adott tematizációs lufi mennyi szavazatot vihet, nemcsak azt, hogy mennyit hozhat. Nézzünk magunkba, kedves vasúthívők, vasúthasználók, akik egy hete tehetetlen dühvel sziszegünk a fogunk között! A Fidesz stratégáinál nem számítunk! És persze nemcsak a vasút hívei, a vasutat kényszerből használók százezres tömegei se. Vidéki diákok, Budapestre bejáró polgárok, környezettudatos országlakók. Mi összesen nem érünk annyi szavazatot hazánk legnépszerűbb pártjának, mint pár tucat eszement, önsorsrontó, agresszív, lusta sínbohóc! Itt tart ma a magyar vasút ügye.
Visszásságok vasutunk világából - sorozatunk korábbi részei:
1. Tönkretették a magyar vasutat
2. Kétszer annyi utas lett, ritkították a vonatokat
3. Ajkáról ki se fogy az úúúútas
4. Kisiskolás megoldás
5. A menetrend intelligens, de aki eldönti, hogy mi kerül bele
6. Hogyan vizeljünk a vonaton?
7. Bezárt a cálli resti
8. Az ütemes menetrend a parlamentben
9. Puch államtitkár szerint vonat helyett utazzunk busszal
10. Rúgják ki a fölösleges vasutasokat! Most!
11. A MÁV Start nem tudja, miért áll meg a gyorsvonat Csajágon
12. Utasok nélkül futó IC-szerelvénnyel spórol a MÁV
13. Lassabb, zsúfoltabb, kevesebb reggeli vonat jön hétfőtől Székesfehérvárról
14. Az SZDSZ-nek sem tetszik az új menetrend
15. A károkozók okoznak, a hárítók nem hárítanak
16. Ahol hajnali fél 6 után nincs vonat
17. Van, nincs, vagy volt az új menetrend?
18. Elvira nem tudja, hogy mégis megállnak a debreceni IC-k Püspökladányban
19. Miért titkos a közvetlen Miskolc–Pécs-IC?
Az utolsó 100 komment: