Kötött pálya

vasút, városi közlekedés, út, térkép, utazás - erminavet (Tevan Imre)

Magyar vasút ma

1 város, 1 villamos

Utazás Transzibériába

MD, a mi motorvonatunk

Vasutasok dolgoznak

Friss topikok

Naptár

november 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30

2008.12.10. 12:00 erminavet

Rúgják ki a fölösleges vasutasokat! Most! - Visszásságok vasutunk világából 10.

Nem kell engedni a sztrájkfenyegetésnek, bért emelni csak az elbocsátottak pénzéből szabad.

Ferihegyen sztrájk van. Gaskó azzal fenyegetőzik, hogy a vasútnál is lesz sztrájk. Hogy messziről kezdjük, elfogadom, bár nem lelkesen, hogy a sztrájk, amely amúgy egyfajta szerződésszegésként értelmeződne, a kapitalizmusban a munkavállalók legális eszköze az erőfölényben lévő munkaadókkal szemben.

Azért arra rámutatnék, hogy a mai Magyarországon a proletariátus és az alkalmazottak zöme egyszerűen nincs abban a helyzetben, hogy sztrájkolhasson, jobbára olyan közszolgáltatók munkavállalói élnek időnként sikeresen ezzel az eszközzel, amelyek politikai jelentőségűek. Magyarán ahol országos botrányt okoz a leállás, így végső soron az államot irányító politikusok is nagyon szeretnék, ha véget érne a sztrájk. Ebből az is következik, hogy itt nem a vezetők és vezetettek osztályharcáról van szó leginkább, a sztrájkolók polgártársaikkal babrálnak ki, sokszor a szegényebb, kiszolgáltatottabb kisemberekkel, például olyan vidékiekkel, akik autó híján vonattal járnak.

Egy felháborító hiányossága a mi sztrájkjogunknak továbbá, hogy a jogalkotó elmulasztotta szabályozott, azaz az érintettek kárát minimalizáló keretek közé szorítani a sztrájkot. Semmirekellő politikusaink húsz éve képtelenek megoldani ezt a könnyen kezelhető problémát. Elvileg ugyan előre meg kell hirdetni egy munkabeszüntetést, hogy a cég és kuncsaftjai felkészülhessenek, de a nem tiltott gördülősztrájk alkalmazásával Gaskóék akkor és úgy tudják hirtelen megbénítani a vasutat, ahogy akarják. Néhány óra (számukra minimális költségű) sztrájk egy teljes napra tönkreteszi az utasok közlekedési lehetőségeit, hiszen a tehetetlen MÁV-vezetés képtelen volt eszközöket kidolgozni a károk minimalizálására, a forgalom gyors helyreállítására.

Mit is akarnak Gaskóék? Röviden: több pénzt. Részint fizetésemelést, részint a Cargo árából különjuttatást. Vagyis nem hatotta meg őket Gyurcsány ajánlata. (Olyan nagyon nem lepődtem meg ezen.) A miniszterelnök lényegében paktumot ajánlott a közszférának. Bár ő konkrétan a köztisztviselőkről, közalkalmazottakról beszélt, kiterjeszthetjük gondolatmenetét a teljes szférára, annál is inkább, mert indult is olyan kezdeményezés, amely az állami tulajdonú vállalatok alkalmazottainak is azt kínálta, amit Gyurcsány a közszolgáknak.

De mi is volt az ajánlat? Válság van, mondta Fletó. Spórolnunk kell. Két lehetőség van. Vagy kirúgjuk az emberek egy részét, vagy garantáljuk mindenkinek a munkahelyét, hiszen nehéz időkben ez a legfontosabb, ilyenkor sokszorosan ki van szúrva azzal, akinek megszűnik a munkahelye (sokkal nehezebben talál ugyanis újat).

A kormányfő kérdésfelvetése nekem tetszik. (De a válasza nem.) A közszolgálati szakszervezeteknek nem. Nem értékelték a gesztust, nem áldották a sorsukat, hogy a magánszférával szemben, ahol bármikor bárkit kirúghatnak a válság miatt, nekik biztosan megmarad az állásuk, ha cserében lemondanak a jövedelemnövekedésről. Persze az ő reakciójukban is van ráció. Nem mi kúrtuk el, mondhatják, ne mi szívjuk meg. (Ez a logika persze ott sántít, hogy mindenképp szív mindenki.) Másrészt ha Gyurcsány komolyan gondolta volna ezt az alkut, akkor azzal nyit, hogy x% leépítés plusz nuku fizetésemelés, és akkor lehetett volna kompromisszum a dupla nullás megoldás.

Én azonban azért szeretném most bírálni a kormányt, hogy nem a másik megoldást választotta. (Jellemző, a magát konzervatívnak nevező Magyar Nemzet nem azért ekézte Gyurcsányékat, hogy nem rúgja ki a fölösleges közszolgákat, éppen ellenkezőleg, azon rúgózott hetekig, hogy sunyiban biztos mégis leépítésre készülnek.)

A pályája elején modernizációról, hatékonyságról, versenyképességről annyit beszélő Gyurcsánytól azt vártam volna, hogy a válságot fölhasználja a kisebb állam elérésére. De ha valahol, a vasútnál lenne alkalom bőven a létszám csökkentésére. Mindenki tudja, hogy a MÁV-nál és leányvállalatainál hatalmas belső munkanélküliség van. Sokakat azonnal utcára lehetne tenni, de szervezéssel, műszaki fejlesztéssel további munkaerő szabadítható fel.

Kezdjük az aktatologatókkal, a szellemi munkát végzők közül azokkal, akik helyett más, mondjuk külső cég végzi el a munkát. A sok száz fős jogi és humánerőforrás-részleg is bizonyára redukálható. De a kisforgalmú pénztárban a saját fizetésének megfelelő összegű jegyet sem értékesítő pénztáros, a mellékvonali állomáson a vonatokat szemmel kísérő forgalmista, az IC-n az idő zömét a büfékocsiban elkávézgató két jegyvizsgáló egyike is fölösleges. Vagy nem lehetne munkaerőt megtakarítani ott, ahol egy mozdonyvezetőnek az a 12 órás fizetett műszakja, hogy 21:40-től 22:58-ig felvisz egy vonatot a Nyugatiból Szobra, majd másnap reggel 6:25-től 7:36-ig visszajön, közben pedig Szobon pihen? (Bár lehetne közben is munkája, például mehetne egy kanyart tehervonattal, de arra inkább másik vezért vezényelnek oda.)

Miért szent tehén a MÁV-nál a foglalkoztatottság? Miért az volt az első kritérium, amikor mellékvonalakat zártak be, hogy egyetlen vasutasnak sem szűnhet meg a munkája?

Tudom, hogy a leépített munkavállalók jelentős részéből munkanélküli lenne. Sajnálom is őket a sorsuk miatt, és ami ennél fontosabb, a társadalomnak tenni kell a munkájukat elvesztő emberekért. De a munkaerőpiac akkor is egy piac, amelyet ha nem engedünk működni, többszörösen megfizetjük az árát. Ha a Középrigócon palancsitasütőjével fölöslegesen bohóckodó (négy vagy öt) szolgálattevőt kirúgjuk, lehet, hogy talál magának munkát. Lehet, hogy nem, és mondjuk kényszerből valamilyen vállalkozásba kezd. Legrosszabb esetben munkanélküli lesz, de legalább a fiát már nem veszi föl a vasút a helyére, ha nincs rá szükség.

Ha a MÁV és a leányvállalatai neve mögött a ZRt. megjelölés nem csupán egy rossz vicc volna, a vasút vezetői és állami gazdái a válságra egy költségcsökkentő programmal reagálnának. Azonnal befagyasztanák a jól fizetett (a hasonló beosztású minisztériumi tisztviselők jövedelmének többszörösét kereső) vezetők bérét, törölnék a prémiumokat, létszámcsökkentési programot indítanának. Az azonnal és a fejlesztések nyomán később elküldött alkalmazottak költségének egy részéből pedig emelni lehetne a terepen dolgozó, sokszor tényleg keveset kereső munkavállalók bérét.

Visszásságok vasutunk világából - sorozatunk korábbi részei:
1. Tönkretették a magyar vasutat
2. Kétszer annyi utas lett, ritkították a vonatokat
3. Ajkáról ki se fogy az úúúútas
4. Kisiskolás megoldás
5. A menetrend intelligens, de aki eldönti, hogy mi kerül bele
6. Hogyan vizeljünk a vonaton?
7. Bezárt a cálli resti
8. Az ütemes menetrend a parlamentben
9. Puch államtitkár szerint vonat helyett utazzunk busszal

268 komment

Címkék: vélemény politika r karrier sztrájk vasút mellékvonal vvv vvv pol


A bejegyzés trackback címe:

https://kotottpalya.blog.hu/api/trackback/id/tr19814799

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

rp_bubu 2008.12.10. 15:04:11

"A kórmány fontolgatja, hogy a versenyszférában bevezetik a 13. havi adót, mert tûrhetetlen, hogy a közalkalmazottak 13. havi fizetésének nincs meg a fedezete!
Egyúttal kötelezik az asztrológusokat, hogy haladéktalanul dolgozzanak ki 13 hónapos horoszkópokat,mégis csak 2008-at írunk, nemde?"

Azt mindenki elfelejti, hogy a 13. havi bér fizetés emelés helyett lett bevezetve egyszer, aztán szét dobták több részletbe évközben, a bérbe beépítve.
Röviden azért nyelték le hajdanában, hogy nincs béremelés még infláció követően se, mert helyette van 13. havi szétosztva. Most ezt veszik el. Röviden ez olyan mintha csökkentenék a béredet, arra szintre mint ami évekkel ezelőtt volt, miközben az infláció azóta már rég elszaladt.

Még mindig igazságos?

mnofonix 2008.12.10. 15:04:24

bobby
A korábbi 13. havi egy részét beépítették a rendes havi fizetésbe 2007-ben, amikor nem volt fizetés emelés. Többek között ezért aggályos az alkotmány szempontjából.

Laci 2008.12.10. 15:04:27

Borys-ka !!!

Miért te ki vagy ??
Na látod ez az amit ti nem tudtok fel sem fogni a beszűkült agyatokkal !!!!!

somogg 2008.12.10. 15:07:44

Carnivora,
ostoba vagy. Egy szot sem irtam a jelenlegi "szolgaltatas" aranak emeleserol.

Dinsdale 2008.12.10. 15:11:04

A MÁV évente kb. 80milliárd Ft veszteséget termel. Skandalum, hogy van még ezek után pofájuk követelőzni. Lehet szidni a kapitalizmust, a tőkét, de biztos, hogy egy üzleti alapokon működő cégnél ilyen nem fordulhatna elő. Nem áll szándékomban a kormányt védeni, de Gaskó semmi mást nem csinál, csak hülyét csinál egy rakás szerencsétlen MÁV-os dolgozóból, miközben a kormánynak akar keresztbetenni.

martinasz 2008.12.10. 15:11:35

Szerinte itt néhányan fogalomzavarban vannak! A vasutasok már vagy 20 éve nem közalkalmazottak,MÁV meg ZÉERTÉ!...az meg hogy az ágytálat 3 műszakban hordó közalkalmazott nővérkék,iskolai,óvodai konyhás,és takarítónénik 13.-ik havi 70-80 ezrét elveszik igenis gusztustalan!

borys · http://hfrb48 2008.12.10. 15:11:44

Lacika töröld meg a szád. Habzik

jog-ász 2008.12.10. 15:12:52

gyesev sopron! ugy tudom elég jol müködik, a szolgáltatás szinvonalát meg össze sem lehet hasonlitani a máv-val..lehet ötletet lopni

Bobby 2008.12.10. 15:14:33

martinasz 2008.12.10. 15:11:35

miért lenne gusztustalan? el kéne felejteni, hogy ebben az országban minden mindenkinek "jár".
Legnagyobb hiba, politikai vicc volt 13. havi bért, nyugdíjat bevezetni.
ki a tököm termeli azt ki, ha?
mikor van 3 millió nyugger+800e közszolga???

mnofonix 2008.12.10. 15:14:35

Ezért mondtam korábban, hogy a bloggoló két egymáshoz nem tartozó dolgot mostt össze:

1, a vasutasok (pontosabban a szerszervezeti vezetők) többlet követelését az eddigi jogos juttatásaikon felül

2, a közalkalmazott jogos juttatásainak megkurtítását

Minden tiszteletem a blogíróé, nagyon szeretem ezt a blogot. De ez a részéről rendkívül nagy hiba volt.

Fefe 2008.12.10. 15:15:01

Sok versenyszférán kívüli állami cégnél van cégen belüli munkanélküliség.
Tehát aki úgy gondolja, miért jó, hogy munkanélküli lesz és utána eltartja az állam, azok gondoljanak bele. Akik naphosszat lábat lógatnak a MÁV-nál, már most ezt a státuszt élvezik.
Nyílván nem mindenki teszi ezt, hiszen akkor nem működne a cég. De míg egy versenyhelyzetben működő cégnél az ilyen élősködőket hamar leépítik, itt nem.
Ha ezt egyszer sikerülne rendberakni az állami cégeknél, önkörmányzatoknál más állami hivataloknál, már sokat nyerne az ország.
Persze ez elég naív és utópisztikus elképzelés :)

Valkari 2008.12.10. 15:17:39

A 13. havi fizetés alkotmányellenes, mert nincs leadózva, és nem járhat hozzá gépkocsi hozzájárulás sem. Ezért mondta a köztársasági Elnök Úr, hogy a következő népszavazási kezdeményezésbe be fogja venni, amit persze a nép fogalmaz, mert neki semmi köze a pártokhoz, még akkor sem, ha jobbos, és ehelyett a nagy kabát helyett pedig kér egy kisebbet, mondjuk fidSS pártigazgatóit.

Ronnie 2008.12.10. 15:19:26

A Gysev-nél alacsonyabb az átlagbér, mint a MÁV-nál, pedig vannak osztrák alkalmazottai is.
A MÁV-nál több a céges autó, mint a mozdony.

Laci 2008.12.10. 15:19:53

MÁVOSOK !!!!!! GASKO !!!!!

Az évi 80 milliárd veszteséget miért nem akarjátok szétosztani ??????????
Miért mi fizessük ki azt is ?????

mnofonix 2008.12.10. 15:20:28

Tévedés. A 13. havi juttatás adó és járulék köteles juttatás.

Régimódi 2008.12.10. 15:22:36

Hallottam régebben egy viccet, amikor a cigánybanda (most jó értelemben=muzsikusok) tagjai a nap végén osztják el a bevételt, egyformán kap a hegedûs, a brácsás, a klarinétos, de a cimbalmos meg nem kap egy fillért se. Szóvá is teszi, hogy: Hát nekem nem jár? Mire a többiek: Járni jár, csak nem jut.
Ilyesmi a baj itten is, oszt a Gaskó befenyít, hogy ha nins pénz, akkó nincsen cimbalmozás se!

Doc 2008.12.10. 15:28:11

Persze meg lehet lenni vonat nélkül, de van aki vonattal jár és sztrájk alatt én is tudok kocsival közlekedni, de azt nem téríti a cég ahol dolgozom.

Az Bp-Esztergom vonalon a kaller miért csak Piliscsaba után kezd el mozogni, mire az utasok fele leszállt és akinek nincs bérlete ingyen utazott. (Itt jegyezném meg, h akinek a cége nem téríti a bérletet, nem veszi meg, mert ritka, hogy olcsóbb mint minden nap jegyet venni; 20 oda-vissza út=1 bérlet)

Miért jár minden MÁV családtagnak ingyenes MÁV utazás? Amikor kereskedelmi cégnél dolgoztam 10-15% kedvezményt kaptam csak a kisker árból. A MÁVnál a családtag is 100%-ot.

Sok mellékvonalon most is vannak olyan váltókezelő forgalmisták, akik szinte egész nap nem csinálnak semmit. Pl. Tokod állomáson legalább 3 ember integet 24 órában a kb 12 személy és 6-8 tehervonatnak. Erre biztos szükség van?

Egyetértek, hogy némi szervezéssel és napi 8 óra MUNKAvégzéssel 30-40% vasutas munkaidejét meg lehet takarítani, persze sajnálja az ember, hogy utána mit fognak csinálni, pláne most. De valamikor el kell kezdeni.

Carnivora (törölt) 2008.12.10. 15:29:35

Laci 2008.12.10. 15:19:53

Jó mondjuk ez is demagógia. A tömegközlekedést a világon mindenhol az állam finanszírozza a nemzetgazdaságban a hasznot máéshol hozza be ez az összes pl. a gyerek tanul jó munkásembör lesz belőle a jómunkásembör tud dolgozni menni adózik.

A bicskanyitogató az, ha véletlenül van v.min ugymond nyereség ami valójában nincs is, mert a serpenyő másik felében ott a mínusz na abból akar ez a szélsőbalos Gaskó elvtárs pénzt.

Na meg lehetne csökkenteni a kiadásokat a vasútnál jó pár száz ember elüldögél ott a semminek, mert arany meg ezüst meg mit tudom én milyen szupi vasútas, és várja a nyugdíjat.

Gaben 2008.12.10. 15:30:26

rp_bubu 2008.12.10. 15:04:11


"Azt mindenki elfelejti, hogy a 13. havi bér fizetés emelés helyett lett bevezetve egyszer, aztán szét dobták több részletbe évközben, a bérbe beépítve.
Röviden azért nyelték le hajdanában, hogy nincs béremelés még infláció követően se, mert helyette van 13. havi szétosztva. Most ezt veszik el. Röviden ez olyan mintha csökkentenék a béredet, arra szintre mint ami évekkel ezelőtt volt, miközben az infláció azóta már rég elszaladt.

Még mindig igazságos? "

rp bubu, a közszférában is csökkentik a béreket, így pl annál a cégnél is, ahol én dologozom. Nem igazságosság kérdése, hanem a vállalatok küzdenek az életbenmaradásért.

Érdekes módon a GYSEV az elsők között volt, aki a gazdasági visszaesés után létszámleépítést jelentett be, mondván csökkent a teljesítmény. A MÁVnál nem?

Ilyen biztos a munkavállalók helyzete, hogy megtehetik, hogy még követelőznek? Ilyen jól megy a MÁV-nak, hogy a dolgozói megtehetik, hogy kárt okozzanak neki?

És sokan leírták már. Kell a részesedés a Cargo értékesítésből? OK. Miután befizették a részesedést abból az összegből, amit az állam beletett.
Fel kéne már ébredni a szocializmusból

Carnivora (törölt) 2008.12.10. 15:30:56

Doc 2008.12.10. 15:28:11

Ki sajnálja azokat, akiket a Suzukitól? Boschtól stb. rúgtak ki?

Gaben 2008.12.10. 15:31:21

közszféra helyett természetesen versenyszférát akartam írni....

huntdown 2008.12.10. 15:31:51

Tisztelt mnofonix!

Nem értem ezt a "a közalkalmazott jogos juttatásainak megkurtítását" mondatot.
Ki szerint jogos?
Ön mint közalkalmazott szerint?

Megnézve a teljes munkavállalók számán belül a közalkalmazottak létszámát,nincsenek egy kicsit sokan?Nem lehetne ugyanezt esetleg
kevesebben elvégezni?
Talán akadna így már forrás is.
Egyébként az Ön érvei között -a nagy elégedetlenségen kívül- miért nem merül fel az állásváltoztatás lehetősége?
Miért akar Ön mindenáron közalkalmazott lenni?

Azt hiszem tudom a választ......

martinasz 2008.12.10. 15:36:39

Bizony bizony nagyon sokan vannak az ágytálat havi 70-80 ezerért hordó nővérkék!...még olyat is hallottam ,hogy van olyan kórház is ahol 50 betegre kettő is jut!

Mnofőnix 2008.12.10. 15:37:51

Közalkalmazottak jogállásáról szóló törvény megfelelő paragrafusai alapján:

"68. § (1) A közalkalmazott tizenharmadik havi illetményre jogosult, ha a tárgyévben tizenkét hónap közalkalmazotti jogviszonnyal rendelkezik. A tizenharmadik havi illetmény a közalkalmazottat idôarányosan illeti meg, ha a tárgyévben legalább háromhavi közalkalmazotti jogviszonnyal rendelkezik.
...
(6) A tizenharmadik havi illetményt a tárgyévben havonta, az illetmény kifizetésével egyidejűleg, a kifizetés hónapját megelôzô hónapra megállapított illetmény egytizenkettedének megfelelô összegű részletekben kell kifizetni. ..."


A közalkalmazotti létszám szükségességének megítélésére nem vállalkozom.

Laci 2008.12.10. 15:39:23

És még az a legbosszantóbb, hogy ez a rohadt Gasko még igazgatósági tag ráadásul, pedig az az életcélja hogy még jobban lenyúlja a MÁV-ot, ezzel a sok buta ember segítségével akik nyalják a picsáját !!!!!!
Szégyen !!!!

Tíí 2008.12.10. 15:40:29

zeneigéniusz!

Légyszíves számold ki nekem a Budapest-Vác vonalon 20 percenként 8 kocsival közlekedő rogyásig tömött vonat helyett hány busz kell. Légyszíves azt is számold bele, hogy ezzel párhuzamosan a Vác - Budapest buszvonalon szintén 20 percenként tömött buszok járnak csúcsidőkben.
Most már látod milyen okos vagy?

flea 2008.12.10. 15:43:17

borys, te nem Bin Laden vagy, hanem egy gusztustalan, ocsmány troll, akiben feleannyi egyenesség nincs.

anna, részvétem. (Én amúgy pénteken megyek... ha tudok...)

Bobby 2008.12.10. 15:45:06

Mnofőnix 2008.12.10. 15:37:51

rég főbe kellett volna lőni, aki ilyen törvényeket hoz.

martinasz 2008.12.10. 15:36:39

nem a nővérek/tanárok vannak sokan, hanem a kamu állami hivatalok naplopó/p*csverő emberei.

nyominika 2008.12.10. 15:46:18

NA ezt figyeljétek: a múltkor a MÁV központi épületében jártam hivatalos ügyben. Várakozás alatt odajött egy öreg fószer, összevissza szidta a kormányt, stb. Mikor elment, odajött egy titkárnő, hogy áááá, ezzel nem kell foglalkozni, az öreg nyugdíjas és azért alkalmazzák, hogyha: jön egy forgatócsoport mondjuk az MTV-től, akkor beszedje tőlük a forgatási engedélyhez szükséges 3.500 forintot. ÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁHHHHH.
Arról nem is beszélve, hogy mindkét bagázst az én adómból tartják el...

Carnivora (törölt) 2008.12.10. 15:50:31

martinasz 2008.12.10. 15:36:39

Differenciálás nehéz ennek a birka népnek. Igen nővérből, tanárból, ovónőből lehetne több is , mert azokat az ágazatokat , ahol dolgoztak leépítették a működésképtelenség határára. Viszont a minisztériumi üldögélőkből, önkormányzati tengilengikből annyi van, hogy a felét kilehetne rúgni nyugodtan ... viszont érdekes módon, ha egy önkormányzatnál, vagy állam bácsinál ugymond racionalizálás van a kiadásoknál nem Józsi cimbit meg Béla elvtársat rúgják ki, hanem mondjuk egy takarítónőt, tanárt, nővért ...

A nyugdíjasoknál is diferrenciált a helyzet igen kapjon a kisnyugdíjas 13. havi, ha nem emelik meg a nyugdíjat, de a nyugdíjasok többsége már igencsak százezer forint, vagy afeletti nyugdíjat kap míg egy pályakezdő fiatal átlagban 80-100 ezer forintból indulhat neki az életnek ... arról nem is beszélve, hogy van a nyugdíjasok úri rétege a volt minisztériumi, tanácsbéli dolgozók, katona-rendőr tisztek , akik szépe többszázezres nyugdíjat kapnak alapban ami szintén vicc.

huntdown 2008.12.10. 15:51:58

T. Martinasz,

természetesen nem arra gondoltam,
hogy minden közalkalmazott felesleges,
vannak olyan ágazatok(egészségügy) ahol kevés a létszám,például a kicsiny fizetés miatt.
tekintve,hogy a máv-ról van szó a blogban hozzászólásom erre vonatkozott,viszont kétségkívül most jól megmondta....ennyit a konstruktív párbeszédről...
T. Mnofönix,
idézné az akadálymentesítésről szóló
törvényt is,csak azért,hogy szembesüljünk a törvények betartásáról Mo.-n...
Kérem......

martinasz 2008.12.10. 15:59:19

T.HUNTDOWN! Hát én is ezt mondom , a MÁV-ról beszélünk! a MÁV meg ZÉERTÉ!....csak ezt sokan nem értik meg,pedig már egy páran leírtuk!...T.CARNIVORA! Tulajdonképpen ha pl. az okmányirodákat nézzük egyetértünk!

Carnivora (törölt) 2008.12.10. 16:00:43

martinasz 2008.12.10. 15:59:19

Nem csak az okmányiroda az csepp a tengerben ... tudnád mennyiféle hivatal, kht stb. van még ...

martinasz 2008.12.10. 16:04:31

Tudom,persze hogy tudom! Még a legtöbb színész is közalkalmazott,vagy pl. még a múzemőrök is!

QM 2008.12.10. 16:05:20

Akkor most jól egybe lett mosva a közféra+ a MÁV Zrt. Már többen is írták, hogy két különböző téma. Szerintem az UFÓ-k is egy köcsög banda, csak lopják a napot, nekünk meg güriznünk kell a betevőért (ha már vasutas sztájk).
Nagyon meghatnak azon hozzászólások, miszerint a sztrájk- joggal van a baj, mert bezzeg másutt...(ami persze nem igaz, lásd franciai, vagy olszok közuti dolgozók sztrájkjai. Marhára biztosítják, hogy te észre ne vedd, hogy sztrájk van.)
Ami viszont a köcsögség: hogy ha valaki sztájkol, akkor sztrájkoljon! Addig míg a célját el nem éri, alkut nem tudd kötni, vagy éhen nem döglik. Ilyen, hogy "gördülő sztrájk" a mesében, meg nálunk van. Ezen nincs mit tolerálni. Ez nem sztrájk! Ez anarchia! A sztrájk "kiszámítható". Elkezdtük, mindenki szop míg véget nem ér. De tudjuk, hogy lesz vége. Vagy így, vagy úgy. Ezt nem sztrájk! Ez egy béranarchista önkielégítése. Veri a mi fejünkre.

zijugenya 2008.12.10. 16:06:21

Zenész!

- 28 év alatt x% kedvezmény jár... és még sorolhatnám, ahol az állam az adófizetők pénzéből támogatja a személyszállítást.

Ez üzletpolitikai, egy fillért nem ad bele az állam (elvileg).

hattyú 2008.12.10. 16:12:42

Nem a Gaskó a szégyen, hanem ez az egész ország úgy ahogy van. Politikustól, MÁV-ostul, "kisemberestül" - tokkal vonóval. Ez a genny ami itt folyik mindenből nem egy-egy külön vizsgálható valami, hanem következmény. A sok lopás, ingyenélés, hejráérünkarramég, mikurvajókvagyunk, mindenkinélokosabbakvagyunk ésatöbbi magyarországi életérzés típusok egyenes követezményei. Nem is nagyon értem, hogy miért kell azon csodálkozni, hogy itt minden nevetségesen hangzik :D Röhejes a sztrájkoló, röhejes aki ellen sztrájkol - tökmindegy, mert már csak plusz hab a tortán, plusz szar a bilibe. Semmi extra.

ikarus 2008.12.10. 16:14:24

össze lett mosva a közalkalmazottisággal a máv, de nem teljesen hibás...

mert a személyszállítás mindig is veszteséges lesz, mindenhol az...

az azonban, hogy ennél jóval többet kell belepumpálni adókból, az már vmilyen szinten közalkalmazottiság így... tehát közpénzből megy el rossz szervezésű, feleseleges emberes stb dolgokra a közpénz és innentől össze lehet azért mosni

huntdown 2008.12.10. 16:15:46

Lehet, hogy velem van a baj akkor help.
Azért mert zrt akkor magántulajdon(?),
vagy állami tulajdonú cég,ami (cégformaként) mint zrt működik,
nagyrészt az adófizetők pénzéből...
vagy nem?

flea 2008.12.10. 16:20:42

huntdown, veled van a baj: gondolkodsz :)
kezdj el inkább ész nélkül fröcsögni, úgy könnyebb beilleszkedni...

viccet félretéve: állami tulajdonú cég, ami történetesen zrt. formában működik, és azért a mi pénzünkből, mert többet eszik, mint termel. (Ami mint tény európai összehasonlításban nem meglepő, viszont a mértéke az kijózanító.)

zeneigéniusz 2008.12.10. 16:21:31

"Tíí 2008.12.10. 15:40:29 zeneigéniusz!

Légyszíves számold ki nekem a Budapest-Vác vonalon 20 percenként 8 kocsival közlekedő rogyásig tömött vonat helyett hány busz kell. Légyszíves azt is számold bele, hogy ezzel párhuzamosan a Vác - Budapest buszvonalon szintén 20 percenként tömött buszok járnak csúcsidőkben.
Most már látod milyen okos vagy? "

Miért? Most a vasutassztrájk idején ez a sok ember ezt hogy oldja meg?
Gondolom nem indultak neki gyalog...

QM 2008.12.10. 16:28:31

ikarus
Persze hogy össze lehet mosni. Csak olyan vizekre visz, mint "azért koszosak a vonatok, mert az óvónőknek lenne pofájuk 13.havi bérre". Elterelő hadműveletek. Az, hogy van közöstöbbszörös (közpénzekből üzemel mindkettő), nem jelenti azt, hogy a vasutasok követeléseihez bármi köze lenne.
Önmagában kell megvizsgálni a MÁV tevékenységét + mi a f@szt akarnak a "sztrájkolók"(mint írtam, ez nem az). Vannak akik szerint be kéne zárni az egészet. Csak hogy itt lép a képbe az, hogy ez nem egy taxi vállalkozás. Nincs másik MÁV, aki majd elhurcolja A-ból B-be azon csóró társadalmi réteget, akik nem a FŐvárosba születtek. És esetleg az állásuk, a megélhetésük függ ettől. Na innen lesz politikai töltete a dolognak, azt meg már tudjuk hogy mit jelent...(Ej ráérünk arra még, csak addig is gazdagodjunk a romjain)

ikarus 2008.12.10. 16:34:45

hát én vidékről ingáztam fel Budapestre tanulmányaim alatt mégjó 1x éve, de a mávról hamar leszoktam... majd a volán kiváltja :)

Sárkányfűárus 2008.12.10. 16:40:53

Tisztelt (Utasok)!

Tisztázhatnánk például azt, hogy amikor a versenyszférának jól ment, na az miért nem gyűrűzött be az aktív vasútasok fizetésébe?!Nálatok most szar! Nálunk miért gyűrűzzön be?

bn 2008.12.10. 16:43:26

A vasúton utazók környezet-tudatosságához csak annyit tennék hozzá, hogy ez csak akkor igaz, ha a járat megfelelő kihasználtsággal megy; egyébként az áramot is meg kell termelni, ami szintén nem garantált, hogy a legkörnyezetbarátabb forma.
A másik, hogy a vasúti szállítás minden csak nem gyors és kiszámítható. A cégtől, ahol dolgozom egyszer megpróbáltunk egy szállítmányt Németországba küldeni. Kamionnal 1,5 nap; vonattal 3 hét volt és a feladáskor csak annyit mondtak, hogy nem tudják mikorra ér oda, majd 1 nappal előtte szólnak - ráadásul drágább is volt.

ikarus 2008.12.10. 16:43:35

mikor ment jól a versenyszférának?

QM 2008.12.10. 16:43:57

zeneigéniusz ezt, másképp látja. Én nem vagyok érintett az űgyben, úgy hogy nem ítélném meg, hogy kiválthatná-e a Volán a vasutat.

ilyen izé 2008.12.10. 16:46:40

Én a versenyszférában dolgozom. Nálunk is elmarad a 13. havi, bár itt nem úgy hívják. Fizuemelést sem kaptunk, pedig elvileg be volt tervezve. Most menjek ki sztrájkolni, akadályozzak MÁSOKAT a dolguk végzésében, és közben tudom, hogy összességében úgysem érek el vele semmit? Tesztemazt a mávosok kapnak emelést (mondjuk nem tudom, mire fel, ha egyszer minden más megzuhant, világszinten. Ezreket pattintanak ki az utcára nálunk is). És akkor? Azt hiszik, nem verik le rajtuk máshogy? Ne vicceljünk már.

qwert 2008.12.10. 16:50:54

Tudjátok, hogy a vasúton a forgalom biztonságos lebonyolításához már így is kevés az ember? Megkérdezem, hogy hova akarjunk még létszámleépítést!!!
Létszámleépítésből béremelés?
Gyerekek?! Az valahogy úgy működik, hogy az utcára tett emberek munkáját az ott maradtak végzik ugyanannyi pénzért!!!

rp_bubu 2008.12.10. 17:06:22

Gaben: "Érdekes módon a GYSEV az elsők között volt, aki a gazdasági visszaesés után létszámleépítést jelentett be, mondván csökkent a teljesítmény. A MÁVnál nem?

Ilyen biztos a munkavállalók helyzete, hogy megtehetik, hogy még követelőznek? Ilyen jól megy a MÁV-nak, hogy a dolgozói megtehetik, hogy kárt okozzanak neki?"

Pontosan, nem olyan könnyen pótolható mint egy robot pótló szalag melós. Vagy ha nem igényel komoly képesítést, akkor meg olyan szarul fizet, hogy azért nem találnak embert. Ilyenek a jegyvizsgálók, egyfolytában keresnek újakat, a legtöbbje 3 hónap után lelép, és kezdik előről, jó ha 20% marad az új felvételesek közül fél évnél tovább.


Gaben: "És sokan leírták már. Kell a részesedés a Cargo értékesítésből? OK. Miután befizették a részesedést abból az összegből, amit az állam beletett.
Fel kéne már ébredni a szocializmusból ""

Tévedésben vagy, a Cargo volt az egyetlen nyereséges ágazat, az hozta a pénzt, amíg engedve volt a kereszt finanszírozás, az pumpolta a pénzt a személyszállításba is.

Akik most sztrájkolnak, főként azok a kocsivizsgálók, akik a Starthoz kerültek a szétváláskor. Ugyan is míg az aki a Cargohoz került kapott a kiszervezés miatt kompenzációt, ő nem, pedig nem rajta múlt hova kerül, ugyan azt dolgozza.

Egyet mindenki elfelejt nagyrészt most a szarul fizetett jegyvizsgáló, kocsivizsgáló réteg sztrájkol, ők teszik ki a VDSZSZ tagjainak nagy részét. Ez most igazából MÁV-Start sztrák, és nem MÁV. Tudom, hogy kívülről, nehéz különbséget tenni, de legtöbben meg se próbálják. Ezért lesz megint az, hogy azokat a dolgozókat fogják inzultáni akik dolgoznak, teszik a dolguk duplán is a sztrájk alatt. Addig nem jutnak el az emberek, hogy "ha ott van a vonaton a vasutas, ha ott van azon az állomáson ahova érkeztem, akkor ő ugyebár dolgozik, különben én se értem volna ide vonattal..."

Közöd?? (törölt) 2008.12.10. 17:09:58

"Fizuemelést sem kaptunk, pedig elvileg be volt tervezve. Most menjek ki sztrájkolni, akadályozzak MÁSOKAT a dolguk végzésében, és közben tudom, hogy összességében úgysem érek el vele semmit?"

dehogy, Isten ments, nyugodtan keseregj otthon továbbra is, igazi magyar jellem, sunyíts lapíts véletlenül se állj ki a többiekkel együtt az igazadért

Carnivora (törölt) 2008.12.10. 17:31:54

qwert 2008.12.10. 16:50:54

Nézzük, mikor utóljára utaztam vasúton leszálltam a keletiben minden kijáratnál 3-4 manus álldigált gondolom havi 80-ért ez pl. nagyon kellhet a biztonságos közlekedéshez vagy a ilyen-olyan jogi referens , amikor mindent külsős cégeknek adnak ki, vagy az automata központ mellé a telefonközpontos arany vasutas, vagy a kilaht vasútállomáson a jegypénztáros ... és így tovább százával vannak azok , akiket kilehetne tenni , és legkevésbbé sem veszélyeztetne semmit.

belsős 2008.12.10. 17:36:16

Maximálisan egyetértek, vasutascsaládból származom, gyerekkoromban sokat utaztam, láttam mi megy ott, felesleges túlfoglalkoztatás van, elképesztően sok az alkoholista alkalmazott. Szerény véleményem szerint emiatt nem tud nyereséges lenni a máv, túl sok a felesleges dolgozó.

Harcikecske 2008.12.10. 17:43:10

Gaskóval kezdeni a kirúgást! Gaskó már 20 éve is ingyenélt a MÁV-nál, ennyi elég neki. Utána pedig racionálisan leépíteni a felesleget.

janos 2008.12.10. 17:44:35

A Gasko féle kóceráj és a máv vezetés már régen megérett a menesztésre. Az lehet hogy a máv Zrt, de ugytudom az állam a tulajdonos-igy neki kellene gyakorolnia a jogait, ám hogy miért nem él vele ,ez rejtély.De Gaskó mellett rég elzavartam volna a máv vezetését is, hiszen a havi 2-3 misit felszedik havonta, eredmény meg semmi. Azaz van ,mert akik a veszteségböl jó munkájukért éves prémiumokat szednek fel ,valamit csinálnak, jobbhiján lezüllesztik a mávot!Tudom ronda dolog amit most leirok, de nem érdekel hogy hány embernek nem lesz munkája, ne várjon senki együttérzést. Én és a hozzám hasonló 60-110 ezer ember ezt már tudja, tapasztalta-hiszen mi voltunk az elsök( Borsod) akiket elzavartak mert nem volt gazdaságos a széntermelés, a kohászat, az acélgyártás, stb,stb.Akkor a kóborkutyát sem érdekelte mi lesz velünk -holott az energia árak bebizonyitották ennek ellenkezöjét.Igy ha valami nem gazdaságos, szervezzék át, küldjék el a vezetöket, alkalmazottakat, szakszervezeti vezetöket és minden olyan embert aki nem végez ténylegesen hasznot hozó munkát!De ne a kicsikkel kezdjék, mert ök dolgoznak, ha hagyják öket. A hal mindig a fejétöl büzlik, igaz a farkánál kezdik pucolni!Remélem most kivételesen a fejnél kezdik!

martinasz 2008.12.10. 17:53:31

kedves BELSŐS! Azt írod,hogy vasutascsaládból származol!Nálatok pl.ki volt a felesleges dolgozó?....ja ,hogy nálatok nem volt ilyen!...értem

madass · http://madass 2008.12.10. 18:29:43

Ej! Kedves Közszolgák!

Akkor az most jól érzékelem, hogy mint vállalkozót 12-18 éve kérnek, hogy legyek belátással az adóterhekkel kapcsolatban, mert különben nem működik az ország (egészségügy, BKV, MÁV....), kicsit még bírjam a nadrágszíjjal a kintornát, mert aztán...
Aztán itt van az államcsőd, meg a világválság. Azt mondják, hogy nincs több 13 havi, meg kiegészítő, meg prémium, viszont van munkátok, és ti elkezdtek balhézni, mert hát miért nem mások fizetik. Azért pöcsösök, mert már nekünk nincsen, ha meg van, akkor sem fogjuk odaadni, még parancsszóra sem, mert ezt a bagázst nem akarjuk eltartani. Nem akarjuk mert fizetünk érte 18 éve, és ti basztok szolgáltatni. Nem akarjuk, mert cinikus kacsintással akarjátok elbliccelni a munkát: "mer' úgyis a Gyurcsánytól lopunk, miért fáj az nektek". Azért kisköcsögök mert az a pénz nem a Fletóé és nem a misztikus közé, hanem a miénk.
Felhívom minden közalkalmazott figyelmét, hogy 1989 óta a közpénzt mi tesszük össze, és hát amikor loptok (még mielött azt mondanátok, hogy nem is, megemlíteném, hogy a munka nem elvégzése is lopás ugye, mert hát a hó végén nem utaljátok vissza a negyedét, hiszen aludtatok, vagy ép csak nem volt hozzá kedvetek), a sajátunkból teszitek. Nem a törökökét, nem a németét, nem a szovjetét.
jah! és még valami. mindenki tudja a statisztikai adatokat. BAKKER tényleg a versenyszféra tart el titeket. Mi tartjuk el az önkormányzatokat, ahol általában ezért megszopatnak, mi tartjuk el az egészségügyet, amiért általában leszarnak, mi tartjuk el a MÁV becses intézményét ahol ülhetünk a szarban....
Gyertek el az üzleteinkbe és tanuljatok: kedvességet, odaadást, segítőkészséget, mert tudjátok ha nem így viselkedünk azért a kevésért amit meghagytok nekünk, mehetünk kallernek, BKV droidnak, vagy sápoló betegtologatónak.

belekotty 2008.12.10. 18:46:31

Faszom televan azzal hogy veszteséges közszolgálati vállalatok dolgozói pénzért sztrájkolnak. Nem közelező ott dolgozni. Vazze én a versenyszférában dolgozom exportra, fizetem az adót. Én hogy sztrájkojjak?

Waaslander 2008.12.10. 18:53:47

Sok a közszolga? Ma valahogy 715,000 körüli a létszám. Van 10M lakos, elméletileg, de már sokan hallgattunk T. Fletóra és akkor "el lehet kérem menni". Matek: 1 közszolga egy nap 13 nem közszolga ember ügyét tudja elintézni. Kb. félóránként egy ügy. Most persze van a tanár és a rendőr, aki egyedül sokkal több ember ügyét "intézi", tehát a többiekre kevesebb marad. Legyen mondjuk 8ügy/fő/nap. Ez akkor valósul meg, ha minden állampolgárna minden napra akad egy állammal kapcsolatos elintéznivalója. Most jön a lényeg: mindenki gondolja végig, hogy egy évben hányszor fordul bármiért is személyesen a közszférához? 200-szor? (Ez lenne a napi egy ügy) 20-szor? Jó ha kb 5-ször. Tehát elvileg 5/200 a hatásfok. Saját becslésem szerint 400.000 embert lehetne azonnal kirúgni. Ettől a rendszer még éppúgy működőképes lenne, sőt, ha a fiatal tehetségek maradnának a vágás folytán, akkor még javulna is a szint. A többi meg mehetne kapálni...

wamz 2008.12.10. 19:06:22

(valóban kibaszott magasak az adóterhek, és kurva nehéz egy vállalkozásnak emellett megélni, de) azért ne legyünk már annyira büszkék mi vállalkozások a "mi adónkra". Tegyük már szívünkre a kezünket, hányan kerülik el az adófizetést, hányan spórolnak minimálbéres bejelentéssel (és ezek közül hányan olyanok, akik mindent felélve a 90-es évek eleje óta most jönnek rá, hogy nem lesz nyugdíjuk, mert ők egy petákot nem fizettek, és nem is tettek félre pénzt.)

De nem ezzel van a baj, hanem azzal, hogy ez az egész Magyarországnak hívott hóbelevlanc egy álságos, összekacsintós, sumákolós izé.

Ja, és a híres versenyszférabeli kedvesség/korrektség, na ne már. Hány szerelő baszott már át, hány nagy multi cseszte el a rábízott munkát, legyen szó elemzéskészítéstől előfizetés-flotta kezelésig bármiről, hány esetben vásárol az ember inkább külföldről dolgokat, mert itthon csak átkúrná az eladó...

Szal lehet ezen hőbörögni, de lusta irígy szarfaszú barmok vagyunk, akik ilyen dolgok miatt hőzöngenek egy kört, aztán holnap majd jól megszivatják a hivatalban az ügyfelet, vagy sztrájkolnak, alszanak munkában, lopják a napot, gratu önmagunknak.

Waaslander 2008.12.10. 19:16:07

Madass: tiéd a pont! "Ülhetünka szarban" :D Erre a következő a sztorim: pár éve vala, hogy egyszerre vagy öt rendőrségi ügyem volt, az egyikben jelentős összegű csalás miatt kérdezgettek a szervek, így jobbnak láttam vonatozni. No meg nem borotválkozni két hétig, nem fürdeni egy hétig és a lexarabb ruhában megjelenni a kihallgatáson. Mivel az IC gyors és még fűtik is, hát azzal jöttem-mentem, vettem jegyet az első osztályra. Én, a hajléktalanná lett egykori menő vállalkozó békésen utaztam szeretett megyei kapitányságomról hazafelé, mikor is a kaller-páros le akar szállítani. Mondták: büdös vagyok. Ez igaz is volt, de messze ültem mindenkitől, nem zavartam senkit. Jegyem volt, úgyhogy csak néztem bambán. De ők csak basztattak; mondom: oké, itt most minden szép és tiszta, de nem ez a jellemző, hanem az, hogy én vagyok nett és üde, de a szolgáltatás szaros. Erre néztek, hogy én mikor is fürödhettem utoljára, volt-e valaha tiszta zoknim, stb. Szépen megkértem őket, hogy üljenek egy kicsit le mellém. Előhúztam a jegyzőkönyv másolatát, amit a yard adott, benne mindenféle eltűnt (tíz)milliókkal, ukrán vevővel (mármint aki a kft végül megvette), kötélről levágott emberekkel, stb. Olvasgatták úgy öt percig azt a pár oldalt, aztán szépen visszaadták, egymásra mosolyogtunk és elköszöntünk. Én hazamentem és éltem tovább az életem. Aztán a bíró két év két hónapot adott. Pár hete megírták levélben, hogy már vagy egy évetudják, hogy hol élek (naná, hiszen válaszoltak a levelemre) és most hétfőn, harmadszori kérésre végre hivatalosan is megkaptam az ítéletet. Másfél év után. Hogy mikor visznek el, hogy letöltsem, azt nem tudom...Majd ha nem komentelek, akkor az azt jelenti, hogy csücsülök. :)

sakkmatt 2008.12.10. 19:20:50

Nem értek egyet a cikk írójával.
A multik, vagy az adó- TB csaló kis-és középvállalkozások miért végeznék jobban a munkát, mint egy állami cég.
A kiszervezés kht-zás sokkal több panamára ad okot és lehetőséget, mintha nem
A másik a vasút üzemmérete jelenleg kb. 30 ezer fő, korábban 90 előtt százezren dolgoztak ott. Vajon mikor volt jobb a színvonal?
Madass ha mi kis köcsögök vagyunk, akkor te mi vagy?
:)) Tudod, amit leír valaki, az minősíti.
Azért megnézném, hogy mennyit csaltál el az elmúlt húsz évben: cégautó, minden számlára... Ismerem a dörgést...

kaja 2008.12.10. 19:30:05

"Régimódinak": ha multinál dolgozol, juppikám, akkor a te céged extraprofitja plusz a te jo fizud+egyebek az n éves adokedvezményből és a cég s..gge alá közpénzen vagy jobb esetben EU-támogatásokból tolt infrastrukturából van (pl. Hankok 26 milliárd+autópálya) Így könnyű. Ha viszont kis-és középvállalkozó lennél, akkor arról panaszkodnál, hogy kényszerből adócsalásra kényszerülsz, amit megértenék és potyognának a könnyeim érted.

martinasz 2008.12.10. 19:33:59

na látom előjött a sok adócsaló vállalkozó,is aki még a wc papírrol is számlát kér,még azt is leírja az adóból amivel a seggét törli ki!...nem baj gyerekek! kaparjatok csak,a halottaskocsira nem lehet böröndel felszállni!....sőt a havi 70-80 ezerért 3 müszakban dolgozó közalkalmazott nővérke alólatok is úgy fogja kivinni az ágytálat mint mindenki más alól!

Waaslander 2008.12.10. 19:35:14

sakkmatt: Neked annyiban van igazad, hogy sok MÁV-os valóban dolgozik és teszi a dolgát, ezért őket sértheti az általánosítás. De lásd be, sok a here nálatok. A kiszervezés, ha jól csinálják, akkor versenyhelyzetet teremt, tehát nő a színvonal, csökken a költség. A vállalkozók pedig legtöbbször cégeknek szolgáltatnak, sokszor nyugati multiknak. Az árat ők diktálják, Te meg ahhoz igazítod a költségeket. Tehát dönthetsz: eszel vagy rendesen adózol. Döntöttél: eszel és némi plusz és egy kicsit adózol. És a vállalkozónak a felelősséget kell vállalnia, örökké hajszolják a hatóságok és itt az én példám, a végén könnyen elítélik. Nekem is még jó pár évig ott lebeg majd a fejem fölött a kard, mire a bünti elévül, ha meg peches leszek, akkor le kell töltenem. Pedig csak sokat (qrva sokat!) dolgoztam, végül mindent elvesztettem és még a kaptár is itt van. Szal közpénzől élők, ha nem elég a lé, akkor tessék másik munkát keresni!

calipso 2008.12.10. 19:36:44

Kérek mindenkit ne álltalánositson, hogy vasutas, Kevés gaskó fan van köztünk, mi is a fejét akarjuk nem is minden Mávos fog sztrájkolni, pl én eddig sem tettem.Gaskó majomkodása az összes mávnál dolgozó! -t megrövidíti mert azt is elveszítjük amink van. Én pl a vérét folyatnám a vágányok közé, mert csak egy jövőbeni kormányposztért küzd , nem pedig a jogokért.

zoli 2008.12.10. 19:44:29

Minden nap vonattal járok be Budapestre dolgozni. Még a sztrájkkal is egyetértenék. Pár napig még azt is elviselném, hogy BKV-val kell bejárnom dolgozni, bár kétszer annyi ideig tart az út.
És most jön a rengeteg "ha":
- ha nem kellene az undorítóan mocskos kocsikban utazni (erről természetesen az utasok egy része is tehet, mint pl. aki felteszi a lábát az ülésre úgy hogy a cipő a lábán van és amikor szólsz neki az a válasz, hogy "úgyis koszos")
- ha nem 5perccel az indulás előtt írnák ki pl. a Keletiben, hogy a "világ végén" lévő kettes vágányról indul a vonat
- ha nem késnének állandóan a vonatok

Én úgy gondolom, hogy akinek felesleges a munkája, azt igenis küldjék el, pláne ha az én adómból fizetik.
Hozzáteszem, hogy a versenyszférában dolgozom, a teljes munkabéremmel be vagyok jelentve és minden megkeresett forint után adózok, nem keveset!

hazai 2008.12.10. 19:58:46

Aki nem akar a MÁV -nál dolgozni, mejen és ne növelje a kárt tovább! Ez nem játszóhely, vagyis nem homokozó! De nem lehet egyes politikai törekvések harctere sem!
A maradókkal fog ez menni! Gaskó úr meg elkezdhetne már dolgozni(ismét?), de nem veretes bútorozású irodájában! Úgy könnyű felforgatni, ha mi fizetjük!

Átlátó 2008.12.10. 20:12:30

Én most csak annyit tennék hozzá, hogy ha pénteken a csajom akivel nem kicsit szeretnénk a hétvégén hancúrozni, a vasutassztrájk miatt nem érkezik meg és hétfőn nem tud visszautazni, (Bécs-Budapest-Bécs viszonylat) én a Gaskó embernek bárhol meglátom tépőzárat csinálok a pállott szájából. Tudom, most önző érdekeimet helyeztem előtérbe, de a lényeges szakmai érveket már leírták itt. Köszönöm a megértést.

Bali 2008.12.10. 20:18:57

Hát az a véleményem hogy nálam nem lenne ilyen blogolás munkaidőben!!

Zoli 2008.12.10. 21:06:11

Én csak egyet nem értek: milyen alapon formálnak jogot a vasutasok a MÁV CARGO eladásából származó pénzre?

Sárkányfűárus 2008.12.10. 21:21:34

Akkor itt pontot tennék a vita végére. Igazságot nem tennék, mert semmi jogom nincs hozzá. Vasutasként azzal a kéréssel fordulok a tisztelt adozókhoz, hogy még több adójukkal, még több fizetést utaljanak nekünk. Előre is köszönjük!

Sárkányfűárus 2008.12.10. 21:22:46

U.I:Hja és feleségem is kérné az adóforintokat Ő ugyanis meg rendőr! Köszönjük

zoli 2008.12.10. 21:46:08

A MÁV Cargo eladásából származó pénzre azért tartanak igényt, mert a Kóka megígérte, legalábbis még az elején erre hivatkoztak.
Erről csak annyit hogy a szó elszáll az írás megmarad...egy politikus ígéreteinek betartásáról pedig szerintem nincs értelme vitázni.

nyekk 2008.12.10. 21:54:39

Sárkányfűárus 2008.12.10. 21:21:34 Szép kis család! BKV ellenőr, meg parkolóőr nincs a rokonságban?

Oppá 2008.12.10. 22:01:02

Versenyszférában melózom, 4 éve nem volt fizetésemelés, 13. haviról ne is beszéljünk. Akkor miről is beszélünk?

balintjozs 2008.12.10. 22:15:48

Én azt mondom nem ártana egy összefogott jól szervezett sztrájk és leállás, de nem a fizetések és egyéb juttatások végett. Ezeket nem lehet a semmiből előteremteni. A felső vezetés és a hozzá nem értő, kontár politikusok ellen kell sztrájkolni. Megnézném hogy mi lenne az országgal ha a pénzügy minisztériumban mondjuk bányászok ülnének. Ültessenek oda hozzáértő embereket. Ők lehet rendbe hoznák a szolgáltatást, ami több utast, ergo több pénzt jelent. Viszont amíg nem érzik a politikusok a vasút súlyát a gazdaságban addig változtatás nem lesz. Szóval álljon le a vasút. Nekem se lesz könnyű, mert h autóm nincs, busszal meg körülményes és szinte megoldhatatlan az utazás, de én támogatnám a dolgot. És meglátjuk mit tesz a kormány és a politika többi szereplője a káoszban.

tkazmer 2008.12.10. 22:24:10

"Sárkányfűárus 2008.12.10. 16:40:53 Tisztelt (Utasok)!

Tisztázhatnánk például azt, hogy amikor a versenyszférának jól ment, na az miért nem gyűrűzött be az aktív vasútasok fizetésébe?!Nálatok most szar! Nálunk miért gyűrűzzön be? "

talán mert mi fizetünk benneteket?

Srakka (törölt) 2008.12.10. 22:43:33

Megjegyzem hogy
1. a máv chargo nyereséges volt és eladták/jutalmul jót tenne nekik egy kis tarkólövés/
2. csak azért ágálnak sokan a chargóból származó pénzől a vasutasok is kapjanak mert akkor kevesebbet lehet belőle 3x os árú fejlesztésekre költeni
3 aki ellenzi azt hogy bizonyos esetekben szrájkoljanak az azt is támogatja hogy bármilyen alacsony összegért is dolgoztatni lehessen
4 a jutalmak és prémiumokat csak akkor lenne szabad adni ha nyereséges egy cég
5 a fizetéseket lehet hogy kéne csökkenteni a közszférában az alsó szinten megállítjuk a vonalzót és szépen a felső részt lehet húzni lefelé a miniszter elvtársakét is hogy amíg ilyen magas az adósságállomány ne kaphasson adó előtt 300 ezernél többet

Srakka (törölt) 2008.12.10. 22:45:33

Senkinek sem kötelező a közszférában dolgozni államtitkárként vagy épp állami cégvezetőként akinek nem tetszik"el lehet menni"

HBP · http://tar.hu/hbp 2008.12.10. 23:17:11

Szerintem ott van vége ennak az országnak, mint egy nagy méretű közösség, amikor kiveszik a szolidarítás, összefogás, drukkolás a másiknak, és helyette jön a dögöljön meg a szomszéd lova.

Egyre inkább azt látni a neten, csak acsarkodás van, ha a nekem rossz, másnak is legyen szar, másiknak sem jár.

Ez van a sztrájkkal is.

Szerintem ez már egy végstádium.
Gondolom más országok szakszervezetei és dolgozói is hülyék, ők se sztrájkoljanak.

Bennem ezt konkrétan anna nevű kommentáló írás váltotta ki. Gratulálok.

Gyilkoljuk le a birodalom elleni lázadókat, a renitensek pellengérezzük ki.
Tüntetni transparensekkel szintén szánalmas dolog, mini-forradalmat meg ugye fasiszta csőcselék végeznek, biztos mind munkanélküli és ráér. birka, aki mondja! beeee.

Biztos nincs még elég rossz helyzetben ez az ország, ezért nem kell sem tüntetés, se puccs, se ostrom, se sztrájk. Nekünk ezek nem járnak, se európai életmód, mert nekünk nincs jogunk ehhez.
Szerintem legyen még pár tízezres elbocsátás, jó sok leértékelés, 7 millió magyar az országon belül, tömeges éhínség. Vajon akkor se lesz sors választás?

Bravó, igaza lehetett annak az embernek, aki állítólag azt mondta: kihaló faj vagytok.

De lehet, én reagáltam túl, bocsi, nem leordítani.

HBP · http://tar.hu/hbp 2008.12.10. 23:27:49

anna 2008.12.10. 14:53:38

te szerencsétlen picsa. szerinted a repülésben dolgozók, és nem a takarítókra gondolok, minden bizonníal egész nap lófrálnak, és beleértve a légiirányítókat, bizonyára nincs semmi felellőség a vállukon.

ezt azért írom, mert nem csak holmi szerelők, szakképzetlen koszos munkások sztrájkolnak ott...

ilyeneket kellene deportálni egy betonkerítéssel körülvett szigetre.

közszolgákról annyit, anyám évtizede dolgozik egy magas közig. hivatalnál, tény, ott is vannak naplopók, főnők pedigréi, de momentán az ő osztályán az elmúlt 2 évben legalább 10 nő lett daganatos, és szerintem nem a reggeli kávé, neonlámpa miatt, hanem részben a túlhajtástól, túlórákból, iszonyat szellemi stressztől.
igen, ilyen is van, de nem kell elhinned, és ne legyen egy hozzátartozód se rákos.

előző hsz-emben ironikus próbáltam lenni, de magyarok, bazdmeg, nagyon gáz, hogy azt ugatjátok le, aki nem béget veletek.

szerintem a sztrájkolók többsége elvégzi a munkáját, többé-kevésbé becsületesen, nem úri passzióból megy tüntetni, hanem végső eszközként. (de ha kukát gyújtógatna, neki menne parlamentnek, más intézménynek pár kemény tárggyal, te panelproli, akkor meg azért átkozódnál a leértékelt kompútered mellől, igaz?)
jó, pl a vasút lehetne jobb, tisztább stb, nyílván vannak töltelék-állások, de...
egy dolgot kellene megtanulni a szocialista alapeszményekből, eszközökből: sztrájk, ha másképp nem megy.

nyílván nem havonta, de...
mindegy, én vagyok a helikopter. pedig nem is sztrájkolok személyszerint.

azt meg könnyű mondani egy biztos állásból, hogy rugjanak ki embereket.

nagyon nagy baj van ezzel az országgal, ha kiveszik a szolidaritás. pedig az az alap, összefogni, támogatni a másikat, akár a te életed árán. de mi kihaló faj vagyunk.

B747 2008.12.10. 23:37:00

Jaj, hogy én mennyire ideges leszek ha csak meghallom a vasút szót.

Szolidaritás megvan: fizetek szolidaritás adót, olyan helyen dolgozom ahol bárhol kirúghatnak párszáz embert (versenytársnál pár ezer már utcán van), köztük engem is...

Miért van az, hogy minden európai országban olcsóbb a busz mint a vonat?
A minőség meg kb úgy alakul, hogy a busz ugyanolyan mint itthon, max kicsit jobb, a vonat viszont nem egy retekbánya!

Legyen Z helyett NyRt, és akkor még jobban is szolidarítanék...

Végül még egy megjegyzés.
A magyar vasút helyzetét a BÜDÖSKÚTPUSZTAI vasútállomás szemlélteti legjobban, ez a MÁV jelképe. Nem szabad bezárni, fenn kell tartani, kerül amibe kerül, meg kell óvni az utókornak!!! (Különben honnan fogják tudni, hogy milyen hülyék az apáik...)

www.idokep.hu/~szvdom/allomas.php?az=budo

HBP · http://tar.hu/hbp 2008.12.10. 23:41:50

az mondjuk fura, sok kommentelőben fel se rejlik az a lehetőség, miszerint egy vállalat azért is veszteséges, mert a fő-főnőkök hibás, irracionális döntéseket hoznak, amik kárt okoznak, visszafejlesztik a céget, és/vagy a vállalat infrastrukturáját szintén fő-főnöki döntések miatt évek óta nem fejlesztik, emiatt romlanak az eszöközök, a melósok alulmotiváltak, tehát tesznek az egészre...
most tényleg általánosítva a dolgozókon kell leverni 80 milliárd Ft-t...?

Amúgy meg a világválság bizonyítja, simán csődbe mehet valami, attól, hogy nem állami tulajdonú, mondjuk a bankszektor speciális,
a piaci, verseny szellemről meg érdemes olyan populista filmeket megnézni, mint Michael Moore filmjei, aztán a Nagy kiárusítás. Lehet ezek Orbánista/őskommunista marhaságot, meg amit írok, de nem szabad szerintem általánosítani, érdemes a dolgok mögé nézni.

dolgoztam 300-500 Ft-s órabérért, igaz, rövid ideig, önként, ezért nem gyújtottam fel a TV székházat, meg nem sztrájkoltam, de attól még nem irigyeltem, s főleg nem utáltam, aki szaképzetten, becsületesen némileg többet keres.

nagyon indulatvezérelte ez a sok hozzászóló is, a mérgét rossz irányba viszi, zudítja szerintem.

HBP · http://tar.hu/hbp 2008.12.10. 23:45:06

"Miért van az, hogy minden európai országban olcsóbb a busz mint a vonat?"

mindenütt? mihez képest? itteni-ottani átlag keresethez képest? a saját üzemi körülmények fenntartásához képest?

sok európai országot nem raboltak ki annyiszor s anyira, mint minket, más a történelmi,gazdasági helyezetük, a vezetőik és mások, politikában és vállalati vezetőként,
de ez off, messzire mutat, úgy tűnik, hatása máig érződik.

hbp.

zebulony 2008.12.10. 23:47:42

Némi különvélemény:
Zola írt egy regényt bányászokról Germinal címen. Azoknak az embereknek mindenféle erkölcsi és egyéb joguk is volt a sztrájkhoz, ők az életükért harcoltak és nem volt más eszközük, ez is végső. Volt alapja, reális célja és bizony tétje is.
Ma az egyénnek rengeteg joga van, elmehet a munkaügyi bíróságra és 1000 esetből kb. 999-szer nyer. Ma már a sztrájk nem más, mint zsarolás.
De ez csak az én különvéleményem.

B747 2008.12.10. 23:59:35

"mindenütt? mihez képest?"

A busz a vonathoz képest. A pályafentartás a közutakhoz képest, a vasútállomás fenntartása a buszmegállóhoz képest. A busz beszerzési ára egy vonatéhoz képest.

"sok európai országot nem raboltak ki annyiszor s anyira"

OK. Nem rabolták ki annyira.
De attól még lehetne egy kisebb, olcsóbb MÁV-ot fenntartani, nem igaz?
Személyes példa: lemondtam a kábeltévét mert drága volt, most a nem kötöttem új szerződést, nézem az ingyeneseket...
Majd kötök újat, ha megengedhetem magamnak.

Bár elzálogosíthatnám a garzonom is, fizethetném abból a kábel TV-t, meg még nyaralni is elmehetnék belőle...
De szvsz jobb áldozatot hozni most, hogy a fizetési egyensúly helyrebillenjen, majd utána fejleszteni.

Egy dolgot nem szabad elfelejteni: az embereknek magukról kell gondoskodniuk, a politikának csak a végleg elesetteken szabadna segítenie.

A többi ésszel élő emberi lény, aki nehéz helyzetében elkezd gondolkodni és kitalál valamit (vállalkozásba kezd, beáll egy vállalkozóhoz munkásként stb).

Ezt mondjuk mikor faterom elzárta a pénzcsapot (elvégeztem a sulit), nehezen értettem meg, de elmagyarázta, hogy a madarak is elhagyják a fészket, nem az anyjuk begyéből élnek életük végéig.

Mindenki a saját szerencséjének kovácsa. Éljen Büdöskútpuszta!

Vilámközösülés 2008.12.11. 07:45:41

Az összes sztrájkellenes kedves fórumozónak javaslom, hogy vállaljon munkát az esztergomi Suzukinál vagy a móri AFL-nél.

KiNG 2008.12.11. 14:53:01

Jövőre a MÁV-val kapcsolatban szeretném megírni a diplomamunkámat, költségszerkezet, eredményesség stb.
Addig jó lenne, ha döglődne :)

123456 2008.12.11. 20:29:08

Én nem tudom ki hogy van vele de nekem a nem létező kis f@szom tele van a sztrájkokkal. Kezdve a Mávval mégis mit képzelnek magukról? Van részvénye??? és akkor mi van??? akkor követelhetnék a lóvét az eladott Cargo után ha toltak is volna bele valaha a cégbe bármilyen összeget is. De mint tudjuk ez a követelőzők minimális százalékánál se történt meg... Azonkívűl megint olyanok fognak sztrájkolni pl: akik aztán láblógatva végzik a napi 4*45 perces munkát 8 órában Vác és a Nyugati között... úgy, hogy közben 30-60 perceket pihennek és kávézgatnak csevegnek az állomásokon a pihenőjükben... mire föl kérnek ők fizetés emelést akik nem emberi életekkel játszanak és néhányuknak nem is lenne szabad emberek közelében lenni a bunkó paraszt stílusuk miatt. Amikor a vonaton a kaller közli velem egy alpári bunkó stílusba, h az állomáson is lehetett volna jegyet venni épp csak 20 percet toporogtam a pénztár előtt mert a pénztáros kávézgatott vagy épp masztizott a fene se tudja.. véleményem az egészről az h igenis a vasúti dolgozók létszámát 30%-ra kellene csökkenteni

KomiszkA 2008.12.12. 00:07:03

Nem azért, de nem lehetne megoldani a dolgot pl. átképzési programokkal? Még ebben az országban is vannak hiányszakmák... Vagy ha nem, akkor takaríthatnák az állomást, vagy figyelhetnének, hogy nem firkákják össze, vagy akár ellenőrizzenek jegyet, mint a bkv-n, vagy mint legtöbb országban, lezárhatnák az állomásokat... Van munkaerő bőven.

Dodeszh · http://nonstopmobil.blog.hu 2008.12.14. 03:15:08

Maximálisan egyetértek a blogposzt írójával. Csak politikai bátorság kérdése lenne, hogy valaki (hozzáértőkből álló csoport) végre rendet tegyen a vasútnál. Csak egy közlek. mérnökökből, gazdasági szakemberekből, humánpolitikai specialistákból, stb. felállított plénum kellene, nevezhetjük csődbiztosoknak, vagy akárminek, aminek egy feladata lenne: X éven belül nullásra hozni a MÁV csoport gazdálkodását. Persze ehhez jogszabályi és politikai szabályozásra is szükség lenne, na meg arra, hogy ne legyen mögötte politikai érdek. Megkockáztatom, komoly eredményt éehetne el egy új, a jelenlegiektől független, hiteles politikai erő a következő választásokon, amely csak azt tűzné ki céljául, hogy rendbe teszi a közszolgáltatások gazdálkodását. Valószínűleg nem a vasutasok szavaznának, hanem azok, akiknek az adóforintjai folynak el feleslegesen.

z8 2008.12.14. 22:43:08

máv csődbe fog menni, el kell adni!
vagy jobban szét darabolni mav startot.

AUTÓ olcsóbb, jobb: 2 emberrel már megéri vonattal szemben, kényelmeseb is (klima, tisztaság amit saját magunk után van), néha dugók, de hát vonatok is késnek.

useless · http://www.useless.hu 2008.12.15. 15:48:06

Sziasztok!

Ha nem lett volna még: www.vdszsz.hu .
Lehet regisztrálni és véleményt kifejteni. Szerintem ha az anyázások száma eléri a 2-300at már talán elgondolkodnak arról, hogyan is kéne normálisan, megszervezve sztrájkolni. Nem csak úgy bele a vakvilágba...a qrvannyukat!

blokkos 2008.12.15. 22:13:56

Bizony még mindíg nagyon sok a vasutas. Persze nem biztos, hogy a végrehajtó szolgálatban. Ha telik Területi Központ vezetőre, majd szakáganként Osztályvezuetőre, alosztály vezetőre, vezetőmérnökre, főmérnökökre(ezekkel egyébként nem is lehet mit kezdeni), szakaszmérnökökre, akik zömében nem használják ki a munkaidő nagy részét, sőt esetenként a munkaidő alatt valamilyen maszek munkát végeznek, ha mást nem a szolgálati autójukkal járnak bevásárolni, lpítőanyagot beszerezni, stb., azok bizony mind-mind feleslegesek. Néhány hozzáértő és még el n em "fertőzött" vasutas csodákra lenne képes. A maffia jellegű csoportosulásokat, akik az átszervezéseket csak azért tartják folyamatban, hogy mindíg lehessen új és őjabb beosztásokat kitalálni, régen meg kellett volna szüntetni. Ehhez nagy adag politikai bátorság kellene. Gaskó is köztük van. Akik a MÁV-tól igazgatói fizetést és juttatást kap, az nekem ne dumáljon. Egy kis stílű, semmitmondó kisállomási bukott szolgálattevő inkább tanulna meg vasutazni!
Ha nekem van egy autóm, amit a sofőrjével együtt eladok, vajon a rakodónak kell-e ebből a bevételből juttatnom? Ugye nem! És a CARGO-ból? Hát abból sem! Dolgozni kellene becsületesen, többet, gyorsabban, akkor talán több lenne a fiztés is. Persze ehhez kevesebb vasutas kell, mert azzal egyetértünk, hogy bért emelni csak a felesleges vasutasok béréből lehet, akiket kártérítés, végkielégítés nélkül kell elzavarni.
Nem tűrhető, hogy ennyi ingyenélőt tartsunk el az adófizetők pénzéből!

gonnaburninflames 2008.12.19. 01:28:24

useless · www.useless.hu 2008.12.15. 15:48:06
"Ha nem lett volna még: www.vdszsz.hu .
Lehet regisztrálni és véleményt kifejteni. Szerintem ha az anyázások száma eléri a 2-300at már talán elgondolkodnak arról, hogyan is kéne normálisan, megszervezve sztrájkolni."

Ebreszto baratom, hol hallottal mar olyan weboldalrol, amely vallalta a negativ - akar nem is anyazos - kritikakat? A VDSZSZ webmestere gondolom ki van elezve hogy ha barmi csunyat lat, akkor azonnal torolje.

Foleg egy olyan oskovulet fattyu vezetovel mint a Gasko az egesz karrierjet a seggek nyalasaval tolta elore mert nem veletlenul kozismert a tehetsegtelensege. Lehete mit meselni a fattyu Krisztiankarol is... Ugy gondolod, hogy ennek a szarnak van valamifele egeszseges onkritikaja, ami engedne hogy elolvasson rola szolo ha nem is ingyombingyom, de korrekt, objektiv es epito jellegu kritikakat?

En azt mondom, hogy remenykedjunk. Mar eddig is rengeteg kart okozott ez a fattyu, de ha rengeteg ember belfoldon, kulfoldrol nem fog eljutni a rokonaihoz a jovo heten emiatt a pusztan hatalomehes fattyu miatt, akkor annak csunya vege lesz...

Mittu Domain 2008.12.25. 17:48:56

@rp_bubu:

Pontosan. És mielőtt még valaki kommunizmusért kiáltana, közlöm hogy a 13. havi fizu az MDF(!) kormány találmánya. Sztem elég hülye elnevezés, mert így minden adócsaló vállalkozó azon pampog hogy nincs is 13. hónap, viszont fingjuk nincs arról hogy a közszférában a bér nem 1 összegből áll, hanem alapbér + mindenféle szorzók meg járulékok. Tehát ha az alpbért mozgatják, azzal minden közalkalmazottnak automatikusan mozgatják a lóvéját, tehát a képviselőknek, minisztereknek is! Valszeg ezért lett célirányosan bevezetve egy béremelést helyettesítő újabb "pótlék", csak épp az elnevezése lett nagyon szar.

Mittu Domain 2008.12.25. 17:52:54

@blokkos:

Felőlem kaphatnak a cargóból is részesedést a mávosok, de akkor a veszteségből is kapjanak! A sok-sok milliárdot le lehet osztani a vasutasok számával, kivonjuk a cargot, és már csak alig pár 10-100 milkát kell fejenként bepengetniük. Ezért is sztrájkoljanak már az elvtársak!!
süti beállítások módosítása