A nemrég díszburkolatot kapó Ceglédi szállásokon és a szegedi fővonal két másik megállóhelyén naponta csak irányonként egy hajnali vonat áll meg.
Van egy fővonal Magyarországon, ahol vasárnaptól három megállóban csupán napi egy pár vonat áll meg. Ez a szolgáltatás. Feltehetően az új menetrend december 14-i életbe lépése előtt sem lehetett itt sok utas, hiszen Ceglédi szállások és a Kecskeméthez tartozó Katonatelep egy-egy rendes vasútállomást is felmutató nagyobb város második vagy többedik megállója, Nyársapát község pedig távol fekszik megállójától.
A Cegléd-Kiskunfélegyháza szakasz forgalmasabb állomásain, megállóiban a gyorsvonatok is megállnak, a három megálló kedvéért mostanáig járó, a végén már csak egykocsis szerelvények nem voltak zsúfoltak. Lehet tehát, hogy racionális lett volna megszüntetni a három megállót. De úgy látszik, ennyi bátorságuk nem volt az illetékeseknek. A szolgáltatás papíron megmaradt.
De milyen? A 7019-es számú személyvonatra felszállhatok 4:41-kor Katonatelepen, 4:56-kor Nyársapáton és 5:03-kor Ceglédi szállásokon. (Nem PM, ezek hajnali időpontok.) Kérdés mire jó ez, ha 5:06-ra Ceglédre érő vonatról leszállva marad szűk félórám, hiszen 5:33-kor föl kell szállnom a 7010-es számú személyre, mert aznap ez az utolsó, amely elvisz a három megállóhely valamelyikére!
Csöppnyi videóstábunk még múlt hét csütörtökén látogatta meg Ceglédi szállások megállóhelyet. Láttuk az egyik utolsó nappali vonatot, beszéltünk az egyetlen leszálló utassal. De elsősorban nem ezért mentünk. Arra voltunk kíváncsiak, hogy mennyibe kerülhetett a 2002 és 2004 között megépített új, díszköves peron. A MÁV a forgatásig nem válaszolt a kérdésünkre, így megpróbáltuk megbecsülni.
Szakemberek szerint egy ilyen peron négyzetméterenként tízezer forintba plusz a sín felé néző szegélykő méterenként ugyanennyibe kerül. A videón látható, magam is elcsodálkozom, amikor "mindössze" négymillió forintot számolok ki a peron áraként. Ennyiért szinte megérte felújítani a most halálra ítélt megállót.
Azóta megérkezett a MÁV válasza is. Rosszul becsültem, valójában 12,7 millió forintot költöttek Ceglédi szállásokra. Íme:
Cegléd szállások megállóhely peronjának felújítása EIB-támogatás felhasználásával valósult meg 2002-2004 között. A munkák keretében Cegléd Nyársapát-elágazás-Kecskemét közötti vonalszakasz felújítása történt meg. A Központi Közlekedési Felügyelet VF611/3/2006 számú határozatával a vonalszakaszra érvényes sebességet 120 km/h ill. a tengelyterhelést 225 kN-ra emelte.
A megállóhelyen 600 m2 sk+30 cm [sk= sínkorona, a szerk.] magas peron épült viacolor burkolattal 12.7 millió forintból.
A vonal átépítése során valamennyi állomáson sk+15 ill. sk+30 peronok kerültek kialakításra, az átmenő fővágányokban lévő kitérők átépültek, teljes hosszban 60 rendszerű [gondolom ez arra utal, hogy a sín folyómétere 60 kg - a szerk.] felépítmény került lefektetésre, valamennyi átjáró korszerű STRAIL burkolattal került kialakításra.
Visszásságok vasutunk világából - sorozatunk korábbi részei:
1. Tönkretették a magyar vasutat
2. Kétszer annyi utas lett, ritkították a vonatokat
3. Ajkáról ki se fogy az úúúútas
4. Kisiskolás megoldás
5. A menetrend intelligens, de aki eldönti, hogy mi kerül bele
6. Hogyan vizeljünk a vonaton?
7. Bezárt a cálli resti
8. Az ütemes menetrend a parlamentben
9. Puch államtitkár szerint vonat helyett utazzunk busszal
10. Rúgják ki a fölösleges vasutasokat! Most!
11. A MÁV Start nem tudja, miért áll meg a gyorsvonat Csajágon
12. Utasok nélkül futó IC-szerelvénnyel spórol a MÁV
13. Lassabb, zsúfoltabb, kevesebb reggeli vonat jön hétfőtől Székesfehérvárról
14. Az SZDSZ-nek sem tetszik az új menetrend
15. A károkozók okoznak, a hárítók nem hárítanak
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
dontals 2008.12.16. 17:54:57
Irwine_ 2008.12.16. 18:07:11
pilaf · http://tompa.blog.hu/ 2008.12.16. 18:08:16
dontals 2008.12.16. 18:17:04
www.youtube.com/watch?v=8tBXleVdgrQ
Albu 2008.12.16. 18:18:03
dei · http://erdei.aplus.pl 2008.12.16. 18:25:21
Vince 2008.12.16. 18:27:39
GatyaPityu 2008.12.16. 18:36:34
erminavet · http://kotottpalya.blog.hu/ 2008.12.16. 18:50:10
Olvastad, vagy csak írsz?
ti
Tavanic 2008.12.16. 18:56:22
Ma délelőtt 9:30-kor kitaláltuk, hogy Tatabányát fel kellene szabadítani, mert úgy 60 rakott nyitott kocsi, meg 60 üres nyitott kocsi volt az állomáson. 10:00-kor jött az ukász, hogy jön kettő CARGO-s gép, állítsák össze, kettő vonattal elviszünk 2*28 üres nyitottat Kecskemétre.
A lényeg az, hogy szolgálatátadáskor megnéztem, az első vonat 16:30-kor megérkezett Kecskemétre, a második pedig 17:30-kor már félúton volt FC és Cegléd között. Tehát 6 és fél óra alatt lett szerezve gép, össze lett állítva a vonat, meg lett fékpróbázva és oda is ért Kecskemétre. Nagyon húztunk:)
csarnapata 2008.12.16. 19:03:01
De minden állomásnak legalább ennyi kijárna.
ZsZ 2008.12.16. 19:28:32
Rollende Landstrasse 2008.12.16. 20:15:30
1. Nem az egyetlen leszálló utast kellett volna megkérdezni napközben, hanem azt a sok felszállót, akik ott tolonganak hajnalban.
2. A felújításkor még szó sem volt a vonatok ritkításáról, nem látott két évvel a jövőbe a díszburkolat megrendelő MÁV alkalmazott
3. A megálló vonatok megszüntetése valószínűleg olyan ember áltat történt, aki csak a térképet nézte. "Jé, itt túl közel van a megállóhely Ceglédbercel-Cserő állomáshoz. Szüntessük csak meg ezt a pazarlást!" De biztos nem volt tudomása a megjegyzésem 1. és 2. pontjában ismertetett tényekről.
kacsa! 2008.12.16. 20:33:13
Hát a pofám leszakad. És Ceglédre minek kellett lift? "
Hogy a sajtóanyagokban lehessen villogni vele. Érdekes Ferihegyen működik. Mondjuk nem szeretnék annak a rokkantnak a helyében lenni, aki netán rászorul a MÁV-Szart Zéerté szolgáltatásainak igénybevételére...
" Vince 2008.12.16. 18:27:39
Kapcsolódik is, meg nem is (bocs): az >Abonyi úton< mi áll meg? :) "
Tessék figyelni a hangosbemondást figyelmesen: a hatvani vonatok megállnak Abonyi úton.
"Rollende Landstrasse 2008.12.16. 20:15:30
..Jé, itt túl közel van a megállóhely Ceglédbercel-Cserő állomáshoz."
Mellélőttél. Vasúti földrajzból egyes. Ez olyan mint Ausztria vs. Ausztrália :D
charlie 2008.12.16. 20:42:32
Dr Milton 2008.12.16. 21:05:21
Tevan Úr, maga pédául mit csinálna, milyen cardinalis változtatásokat eszközölne?
Nem (csak) szemrehányásként értendő a felvetésem, valójában rendkívül érdekel is.
panka 2008.12.16. 21:09:14
Adani 2008.12.16. 22:14:47
BANDI80 2008.12.16. 22:22:11
Sajnos ilyen a MÁV ilyen az ország,a MÁV csak egy darab balölünk,belöled,belölem ami jól tükröz minket és életüünket.
Azt ugye mindenki tudja hogy az életünket maguk alakitjuk.....
Sajnos minden ilyen marad eg yjó darabig még ebben az országban.
S hogy miért???
Mert minket nemtanitott meg senki sem hogy kell élni ebben a világban, a mi szüleink rosszul tanitottak,mert öket is rosszul tanitották.
NEm vagyunk felkészülve erre a "kapitalist" világra.
De majd mi fiatalok akiknek most születik gyermeke már tudjuk hogy neveljük öket.És ök jobban tudnak majd élni,mobilabbak,nyitotabbak leszenk mint mi.
A lényeg hogy szerintem 2050körül lesz ez egy rendes ország (remélem)
De addig a mi dolgunk hogy a jó irányba vigyük és ne hagyjuk teljesen elkorcsosulni.
Minden nap,minden tettünk befolyásolja kicsiny életünket és mások életét is.
Pl amikor nem magyar tejet veszel a boltban.
Amikor a kinaitól vásárólsz,amikor olyna helyeken eszel-iszol ami nemmagyaroké.
Akkor mindig más nemzette gyarapitasz.
A világ mindne táján azt veszik amit maguk gyártanak,a bizalom miatta a hazifias érzések miatt,és mert nem akarják hogy a pénzük más országba menjen.
AN enyni éleg is ,pedig tudnám folytatni....
Remélem akár csak egy embert is de sikerült FELHOMÁLYOSITANI !!
JA és még egy.....
NINCSEN BALOLDAL NINCSEN JOBB OLDAL.
csak politikusok vannak ,akik mögött cégek álnak ...tehát amikor választasz nem politikai irányzatott vagy programot választasz hanem cégeket válaszatsz !!!!!!!!!
TÖk nevetséges amikor hallom hogy komcsi meg jobbos meg ezaz.....
Evvel csak téged akarnak elhülyiteni és elvenni a figyelmedet.....
HA hagyod........
erminavet · http://kotottpalya.blog.hu/ 2008.12.16. 22:50:36
Olvasd a blogom, választ kapsz.
Segítek is azért. Pl. országos ütemes menetrendi rendszer (vonat+busz). Ez ugyan némi befektetés, de sokat javítana.
És lenne még javaslatom. Pl. az R főosztály megszüntetése.
ti
erminavet · http://kotottpalya.blog.hu/ 2008.12.16. 22:53:36
Én elég sokat vonatozom hobbiból (az elmúlt napokban Kisújhelyen-Kassán és Komárnóban voltam pl.), de az operatőrtől ugye nem várhatom el, hogy neki is a hobbija legyen a vasút, meg ügyelni kell a kamera jó kihasználására. Egyszóval forgatni kocsival mentünk, így egy napba belefért négy helyszín. Vonattal ez bajos lett volna.
ti
bravo 2008.12.16. 23:10:50
Dr Milton 2008.12.16. 23:52:09
Jó dolog az ütemes menetrend csak sokat sulykolod, /a szabó-módszerrel, és az r-főosztállyal együtt/ persze lehet, h csak engem zavar, vagy abban a reményben teszed hátha olvassa vki a mávtól/de nem hiszem/
Mert aki szereti a vasutat nem hiszem h ott dolgozik illetve aki ott dolgozik az nem azért mert szereti a vasutat.
Nekem is lenne egy-két alapjavaslatom, mert én nem vagyok olyan szakértő /értsd nem utaztam mindenhol, stb/.
1. Kiemelt vonalak/ nagyvárosok és vonzáskörzetük, Kárpát-medencében, nem csak a mai Mo-n/ törénő azonnal felújítása, h legalább 160 km/h val lehessen menni.
2. Vidéki városok közötti összeköttetés, hogy ne csak Budapesten keresztül lehessen eljutni mindenhova
3. Visszanevezni, eredeti nevére a vasutat, mert én adok a külsőségekre...
panka 2008.12.17. 08:28:04
Bandi80: na, most akkor sokkal okosabbak lettünk. Most hallom először mindezt az okosságot, köszi.
Blokkolnám 2008.12.17. 10:14:27
Bp-Baja : kb 3 átszállás nélküli vonat volt, MOST EGY SEM!!!!!!!
Baja - Bp : dettó!
Pénteken és Vasárnap tele voltak a vonatok egyetemistákkal, most fatal lesz...
Érdekes változás, hogy eddig a RÖVIDEBB -megszokott!- útvonalat dobta ki az elvira.hu Bp-Sárbogárd-Baja (személy szerint jobban is szerettem), most NEM! Menjünk Kiskunhalas felé, akkor többet fizet a nép, mivel több a kilóméter. Ha rákényszerítem a keresést, h érintse Sárbogárdot és nem IC-t választok, akkor 4 óra feletti menetidők jönnek ki 188 km-re.
Milyen ésszerűsítés ez????
Mi lesz a szekszárdiakkal? Gyönyörűen megtöltöttük pedig a vonatokat.
Na mindegy. Inkább veszek kocsit és lesz@rom az egészet. Ja és akkor indulok majd, amikor akarok, továbbá a felsővezeték nem fog leszakadni :) A kaller nem gecizik majd. Nem akarnak majd kirabolni. A bokorban nem fogok semmit elkapni, ha wczek útközben :)
Na mindenkinek szép napot!
Mikor 2002-3-4 tájékán az egyetemre jártam, akkor 4 óra alatt volt egy hazaút. Most sikerült annyira tönkretenni azt a vonalat, hogy tulajdonképpen NEM is akarok vonatozni!
Tutibiztos, h nem csak én vagyok így. Inkább lemegyek busszal, ott nem kell átszállni, van fűtés és még sorolhatnám.
Blokkolnám 2008.12.17. 10:16:25
Egy aprócska megjegyzés az új menetrenddel kapcsolatban:
Bp-Baja : kb 3 átszállás nélküli vonat volt, MOST EGY SEM!!!!!!!
Baja - Bp : dettó!
Pénteken és Vasárnap tele voltak a vonatok egyetemistákkal, most fatal lesz...
Érdekes változás, hogy eddig a RÖVIDEBB -megszokott!- útvonalat dobta ki az elvira.hu Bp-Sárbogárd-Baja (személy szerint jobban is szerettem), most NEM! Menjünk Kiskunhalas felé, akkor többet fizet a nép, mivel több a kilóméter. Ha rákényszerítem a keresést, h érintse Sárbogárdot és nem IC-t választok, akkor 4 óra feletti menetidők jönnek ki 188 km-re.
(Megjegyzés: Mikor 2002-3-4 tájékán az egyetemre jártam, akkor 4 óra alatt volt egy hazaút. Most sikerült annyira tönkretenni azt a vonalat, hogy tulajdonképpen NEM is akarok vonatozni!
Tutibiztos, h nem csak én vagyok így. Inkább lemegyek busszal, ott nem kell átszállni, van fűtés és még sorolhatnám. )
Milyen ésszerűsítés ez????
Mi lesz a szekszárdiakkal? Gyönyörűen megtöltöttük pedig a vonatokat.
Na mindegy. Inkább veszek kocsit és lesz@rom az egészet. Ja és akkor indulok majd, amikor akarok, továbbá a felsővezeték nem fog leszakadni :) A kaller nem gecizik majd. Nem akarnak majd kirabolni. A bokorban nem fogok semmit elkapni, ha wczek útközben :)
Na mindenkinek szép napot!
Rollende Landstrasse 2008.12.17. 18:13:03
Raptor21 2008.12.17. 20:29:55
Én Nyársapátról járok fel dolgozni Pestre minden nap, mert a környéken nincs sok lehetőség és fizetem a kurva sok adót és a drága bérletet, de még sem számítok utasnak. Szóval a MÁV tehet egy szívességet.
Egyébként a hajnali és az esti vonatokon elég sokan utaztunk, és a vasút állomás a falun megy keresztül, szóval nincs messze a településtől az állomás.
z8 2008.12.17. 21:01:16
végre nem eszeveszett pénz pocséklás lenne hanem értelemsen átgondolnák mivan.
Lord Lucika 2008.12.29. 03:10:52
Tudom, az öndicséret mellett az önidézés és az önnépszerűsítés is bűzlik, de talán kicsit idevág (mi volt - mi lett): ez-meg-az-mindenfele.blog.hu/2008/12/29/ma_man_mav_1