Kötött pálya

vasút, városi közlekedés, út, térkép, utazás - erminavet (Tevan Imre)

Magyar vasút ma

1 város, 1 villamos

Utazás Transzibériába

MD, a mi motorvonatunk

Vasutasok dolgoznak

Friss topikok

Naptár

május 2025
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31

2009.01.02. 21:00 erminavet

A hófrász felelősei jól vannak, ma is a vasútnál dolgoznak - Visszásságok vasutunk világából 33.

Az utasok egy évvel ezelőtti megszívatásáért felelősnek mondott vasutasok sorsáról alaposan gondoskodtak.

44 komment

Címkék: időjárás havaria karrier vasút ütemes menetrend városi közlekedés vvv vvv panasz


2009.01.02. 19:00 erminavet

24 órán át nyitva tartó BKV-pénztárak

Az évvégi váltás (új jegy- és bérletfajták, új árak) nem igazán sikerült teljesen flottul a BKV-nál. Érkeztek hozzánk olyan utaspanaszok, hogy bizonyos kedvezmények nem mindig működtek. Ezeknek igyekszünk majd utána járni. De addig ismerjük el, hogy a közlekedési cég folyamatosan igyekszik korrigálni a hibákat, megoldani a problémákat. Most például a zsúfoltságot a bérletpénztárak hosszabbított nyitva tartásával próbálják orvosolni.

2009. január 2-ától 2009. január 8-áig 4 db pénztár 0-24 óráig tart nyitva (Moszkva tér, Örs Vezér tere, Boráros tér, Batthyány tér), írja a BKV közleménye.

2009. január 2-ától 2009. január 8-áig a többi 27 – forgalmas területen lévő – pénztár 4.30-tól 23 óráig tart nyitva. Ezek:

Kőki metró, Határút, Népliget, Nagyvárad tér, Ferenc körút, Kálvin tér, Ferenciek tere, É-D metró Deák, K-Ny metró Deák, Nyugati, Lehel tér, Árpád híd metró, Újpest, Fehér út metró, Stadionok, Keleti pályaudvar, Blaha Lujza tér, Astoria, Margit híd, Árpád híd, Békásmegyer, Szentendre, Gödöllő Szabadság tér, Csepel, Vágóhíd, Ráckeve, Móricz Zsigmond körtér

17 komment

Címkék: jegy tarifa városi közlekedés utastájékoztatás utaspanasz


2009.01.01. 23:00 erminavet

A Gyermekvasút hóban

A történelem ismétli önmagát. Ahogy tavaly is, most is megjött az igazi hó a fővárosba az új év első napján. A Budai hegyek fehérek, a kép a gyermekvasútról készült délután.

Tevan Imre: IMG 2218

4 komment

Címkék: fotó időjárás vasút kisvasút


2009.01.01. 10:00 erminavet

Az állomás, ahol egész nyáron nem lehet fölszállni - Visszásságok vasutunk világából 32.

Mátéházapusztán napi három vonat áll meg, de csak tanítási időben.

Áll az utas lihegve a hőségben 2009. június 15-én 15:10-kor a bajai állomáson, néz jobbra az elment vonat után. – Ez volt a félegyházi személy? – kérdi a mellette álló vasutast. Az csak bólint. – És mikor megy legközelebb vonat Mátéházapusztára? – Szeptemberben – feleli a vasutas.

Ne tessék nevetni, ez nem vicc, ez a 2009-es menetrend. Mátéházapuszta (MHP) a 154-es, Bátaszék-Baja-Kiskunhalas vasútvonal állomása. A két hete érvényes menetrendben összesen három vonat (nem három pár!) áll meg itt.

Van korán reggel egy Bajára, reggel Kiskunhalasra és délután egy Halasra, Kiskunfélegyházára. De mindegyik kizárólag tanítási napokon jár! Vagyis hétvégén, nyáron egyáltalán nem áll meg itt vonat, ahogy most se január 4-ig.

10 komment

Címkék: r alföld vasút ütemes menetrend vvv vvv fölösleges


2008.12.31. 23:00 erminavet

BUÉK!

Ezen az inkább csak hideg, mint havas szilveszteren/újéven ezzel a képpel kívánok mindenkinek szép új évet.

Tevan Imre: IMG 1551

1 komment

Címkék: fotó időjárás vasút gépmenet


2008.12.31. 16:00 erminavet

A váróterem az utasforgalom elől lezárva - Visszásságok vasutunk világából 31.

Szilveszterkor csak nem jövök valami fajsúlyos dologgal, az eltelt egy hónapban volt elég a sorozatban. Gondolom, ilyenkor olvasó sincs sok, mai témánk legyen ez az egyetlen fénykép, Szentesen fotóztam nemrég.

9 komment

Címkék: fotó alföld vasút építészet utastájékoztatás vvv vvv panasz


2008.12.31. 15:00 erminavet

Márkus Imre a mozdonyos főnök

A Kötött pálya információi szerint holnaptól Márkus Imre a MÁV Trakció ZRt. vezérigazgatója. Az MSZP-ben is politizáló Márkus Zsákay László Györgyöt váltja a MÁV-ból egy éve kivált, a mozdonyokat üzemeltető (tehát a személyszállító és árufuvarozó vasutakat kiszolgáló) cég élén.

Az 1954-ben született Márkus igazi munkáskáder. A 70-es években lakatos, majd dízelmotor-szerelő a szombathelyi járműjavítóban. 1980-ban kiemelték munkaügyi ügyintézőnek, a 90-es években a jogi egyetemet is elvégzi, munkaügyi területen dolgozik.

1994-től a Vasutasok Szakszervezete Elnöke. Az új évezredben a szakminisztériumnál főtanácsadó, a MÁV felügyelőbizottságának elnöke. Később a MÁV Északi járműjavítót vezeti, majd a MÁV Gépészet ZRt. (a karbantartással és járműjavítással foglalkozó leányvállalat) műszaki vezérigazgató-helyettese. Az MSZP baloldali tömörülés platformjának alelnöke.

21 komment

Címkék: politika karrier vasút


2008.12.30. 21:00 erminavet

Szekszárd is távolabb került az új menetrendben - Visszásságok vasutunk világából 30.

A közvetlen vonatok megszűntek Szekszárdról, Bajáról, az IC-khez sincs egész nap jó csatlakozás.

24 komment

Címkék: alföld vasút tarifa ütemes menetrend mellékvonal dél dunántúl közép dunántúl vvv vvv hiány


2008.12.30. 13:00 erminavet

Tudnivalók évváltáskor a budapesti közlekedésről

Az év végén, év elején sok minden változik a BKV-nál (közlekedési rend, jegyek, bérletek fajtái, áruk), sőt akad olyan változás is, ami menet közben is változott, így érdemes összefoglalni a tudnivalókat a cég közleményei alapján.

41 komment

Címkék: jegy tarifa városi közlekedés peage


2008.12.29. 22:00 erminavet

A mellékvonal, ahol egymást tolják a vonatok - Visszásságok vasutunk világából 29.

Hajnalban ötpercenként mennek a szerelvények.

Az előző részben miskolci volt a téma, maradjunk a környéken, de most nézzünk meg egy mellékvonalat, a 89-esnek számozott (Miskolc)–Nyékládháza–Tiszaújváros–Tiszapalkonya-erőmű vonalat. És miközben tegnap azt láttuk, hogy Szabó exminiszter buta teljesítményvolumen-korlátjának úgy feleltek meg, hogy a zsúfolt 80-as fővonalon a vonatkilométerek csökkentése végett vasárnap délután tömegnyomor van, itt, a sokkal kevésbé frekventált mellékvonalon hajnalban két vonat egymástól öt percre közlekedik.

15 komment

Címkék: r vasút ütemes menetrend városi közlekedés mellékvonal észak magyarország vvv vvv fölösleges


2008.12.28. 23:00 erminavet

Még zsúfoltabb gyorsok Miskolcról - Visszásságok vasutunk világából 28.

A forgalmas 80-as vonalon is megritkították a vasárnap délutáni gyorsokat.

A MÁV és a Start vezérigazgatója mostanában azt a betanult mondatot ismételgeti a sajtónak, ha az az új menetrendben kihúzott vonatokról érdeklődik, hogy csak kihasználatlan, délelőtti vonatokat szüntettünk meg, szellemvonatokra nincs szükség.

Bemutattunk már több olyan változást is, ahol jól kihasznált járatokat töröltek. Most egy újabb példa, Miskolc, vasárnap este. Tudvalévő, hogy a vasárnap délután, este a távolsági közlekedésben a csúcsot jelenti elsősorban a főváros, másodsorban más nagyobb illetve egyetemi városok felé.

28 komment

Címkék: r vasút ütemes menetrend utaspanasz észak magyarország vvv vvv hiány


2008.12.27. 23:00 erminavet

A komp nem megy, de a vonat megáll hozzá naponta 11-szer - Visszásságok vasutunk világából 27.

Eddig csak nyáron állt meg Dömösi átkelésen a vonat, amikor értelme is volt, december 14-től ez is módosult.

A 70-es számú Budapest-Vác-Szob vasúti fővonalon Nagymaros és Zebegény között van egy megállóhely, Dömösi átkelés. Aki ismeri a helyet, tudja, ami a névből is kikövetkeztethető, a megállónak gyakorlatilag egyetlen értelme, hogy a Duna túlpartján van Dömös, oda nyári szezonban komp visz át.

A folyam pesti oldalán kilométerekre nincs emberi település, így mutatja be a megállót a Vasútállomások.hu is.

A 2008. december 14-én életbe lépő 2009-es menetrendben viszont szakítottak azzal a többéves gyakorlattal, hogy csak tavasztól őszig állnak meg a vonatok, így ma is 11 vonat fékezett a megállóban, várt egy kicsit, hogy tényleg biztos nem száll-e le vagy föl mégis valaki, majd gyorsított föl újra.

21 komment

Címkék: időjárás r bakony vasút hajó ütemes menetrend városi közlekedés vvv vvv fölösleges


2008.12.26. 23:00 erminavet

Értelmetlenül is maradnak a karámok a budapesti pályaudvarokon - Visszásságok vasutunk világából 26.

Januártól egy BKV-bérlet is elég, hogy átengedjenek a peronkapukon.

Bár ezzel nem ért mindenki egyet, pozitív hírként, a Budapest környéki regionális tarifaközösség felé tett újabb, bár apró lépésként értékelhető, hogy január elejétől minden BKV-bérlet érvényes lesz a főváros határain belül vonatra és volános buszra is.

Ez azonban azt is jelenti, hogy mindenki, aki ilyen bérletet vesz, pusztán azzal jogosult felszállni jónéhány elővárosi vonatra a budapesti pályaudvarokon, vagyis az ezeken kiépített kerítéseknél minden további vonatjegy nélkül át kell őt engedni.

100 komment · 1 trackback

Címkék: vasút jegy városi közlekedés vvv vvv panasz


2008.12.25. 23:00 erminavet

Nem indult a vonat, mert nem jött rá mozdonyvezető, kalauz - Visszásságok vasutunk világából 25.

Az ügyfélszolgálat se tudta, miért mondták le a vonatot.

19 komment

Címkék: r sztrájk vasút városi közlekedés peage utastájékoztatás mellékvonal utaspanasz dunakanyar közép dunántúl vvv vvv panasz


2008.12.25. 09:00 erminavet

Boldog fehér Karácsonyt!

Bár az előrejelzések nem erről szóltak, ma reggelre még a fővárosban is lett némi fehér Karácsony, legalábbis a XII. kerület magasabb részein. Úgyhogy most kicsit megkésve, ezzel az MD motorvonattal kívánok minden kedves olvasómnak és a többieknek is boldog Karácsonyt.

Tevan Imre: IMG 0190

 

A kép Létavértesen készült 2006. január 22-én.

1 komment

Címkék: fotó alföld vasút gépmenet md ganz


2008.12.24. 18:00 erminavet

Szenteste bezzeg rendületlenül járnak az üres elővárosi vonatok - Visszásságok vasutunk világából 24.

Forgalmas járatokat kihúztak, de december 24-én késő éjjelig óránként indulnak a szerelvények minden irányban.

Szenteste van, az az egy napszak egész évben, amikor tényleg mindenki igyekszik otthon ülni a családjával. Égnek a gyertyák, ragyognak a csillagszórók, talán még Rákosi elvtárs dolgozószobájának ablaka is sötét az ország házában. Még az Index ügyeletese is otthon írogatja a kevés hírt, tényleg csak az dolgozik, akinek muszáj.

Például szegény vasutasoknak, akik az üres vonatokat vezetik, a kalauzok, akiknek nincs dolguk ezeken a járatokon, mégsem lehetnek otthon a családjukkal. Mert igen, most szenteste, amikor még a BKV-nál is csak az éjszakai járatok mennek már délután óta, a MÁV Start teljes üzemet tart a főváros elővárosi vonalain.

14 komment

Címkék: vasút ütemes menetrend városi közlekedés dunakanyar vvv vvv fölösleges


2008.12.24. 11:00 erminavet

Ma szombati, Karácsonykor ünnepnapi vonatmenetrend van érvényben

A sztrájk után ma délelőttre helyreállt a menetrend, állítja a MÁV közleménye. Leglassabban a hosszútávú járatok indultak, indulnak be (kör-IC, nemzetközi vonatok).

Ma szombati menetrend szerint járnak a vonatok.

December 25.-én, 26.-án, 27.-én ünnepnapi menetrend szerint közlekednek a szerelvények.

December 30.-án munkanap,

december 31.-én pénteki munkanap lesz a vasúton.

2009. január 1-n, 2.-án, és 3.-án ünnepnapi menetrend lesz érvényben, derül ki a MÁV Start közleményéből.

A legnagyobb utasforgalmat lebonyolító vonalakon plusz kocsikkal közlekednek a személyszállító vonatok, ígéri a Start. A pénztári sorban állás csökkentésének érdekében szükség esetén mozgó jegyárusok segítenek az utasok kiszolgálásában. Interneten is érdemes jegyet venni, így elkerülhető a sorban állás a pénztáraknál, és 40 állomáson gyorsan és egyszerűen átvehetőek a menetjegyek.

7 komment

Címkék: vasút jegy ütemes menetrend utastájékoztatás hellókarácsony


2008.12.24. 10:00 erminavet

Kisiklott egy Flirt Pusztaszabolcson

Délelőtt 10 körül a 6-os számú Flirt villamos motorvonat egy forgóvázzal kisiklott Pusztaszabolcson. A baleset tolatási művelet közben történt, tehát utasok nem tartózkodtak rajta. A sínt elhagyó Delfin elzárja az utat Adony felé, így nem indulnak vonatok Dunaújváros irányába.

5 komment

Címkék: havaria vasút flirt stadler közép dunántúl


2008.12.23. 21:00 erminavet

A kiiktatott vonatok helyett utasok nélkül mennek a szerelvények a 71-es vonalon, ez a spórolás a MÁV Startnál - Visszásságok vasutunk világából 23.

Az üres vonat nem számít bele a MÁV Start teljesítményébe, a volt miniszter csak az utasokat szállító szerelvények útját korlátozta.

Ez a poszt a tegnapi folytatása. Abban arról írtam, hogy a Budapest-Veresegyház-Vác vonalon fontos, évek óta megszokott, kihasznált vonatokat korlátoztak tanítási időre az előző miniszter takarékossági előírása miatt. Ezek a járatok tehát nem mennek az év utolsó napjaiban, és majd nyáron sem.

Szabó Pál iránymutatása a teljesítmény korlátozására a személyszállító vonatok által futott kilométerekre vonatkozik. Vagyis ha a MÁV Start például üresen rohangáló vonatokat futtat utasokat szállító szerelvények helyett, akkor az így mért teljesítmény kevesebb, ezzel lehet teljesíteni az exminiszter előírását.

Miért mondom ezt? Mert itt, a 71-es vonalon is épp ez történik! Azok a vonatok, amelyek iskolaidőn kívül nem mennek a 2009-es menetrendben, ugye csak az egyik irányban nem mennek. Szerelvényeik a másik irányban továbbra is közlekednek. Ezért az illetékesek azt a legegyszerűbb, de nagyon pazarló megoldást választották, hogy amikor ezeknek a szerelvényeknek kellene utasokat vinniük mondjuk Vácról Veresegyházon át Pestre, akkor Vácról Pestre üresen, megállás nélkül, az utasoknak nem meghirdetve mennek a szomszédos fővonalon.

Szakszóval szerelvénymenetnek nevezik az ilyen utakat. Ilyesmi egy jó menetrendben is előfordulhat, de nyilvánvaló, hogy a minél kevesebb szerelvénymenetre kell törekedni, hiszen a szerelvénymenet az üresjárat, pazarlás, amikor munka, bevételtermelés nélkül fut, kopik a szerelvény, dolgozik a személyzet, foglalódik a pálya. (Ez bármelyik józan olvasómnak triviális, de tessék csak figyelni, könnyen lehet, hogy lesz majd olyan tudálékos vasutas kommentelő, aki elmagyarázza, hogy a szerelvénymenet megtakarítás, mert kisebb a pályadíj, a kevesebb megállás miatt kevesebb energia fogy, pláne itt, ahol rövidebb úton mennek a vonatok.)

Az ütemes menetrendi rendszer (amelyet az új menetrenddel elkezdtek most szétrombolni) egyik előnye éppen az, hogy a vonatok folyamatos "pörgetésével" minimalizálja a szerelvénymenetek mennyiségét.

Nem szabad persze mindent Szabó miniszterre kenni. Arról már nem tehet, hogy hülye akaratát még külön idiótán, lustán, szakmailag színvonaltalanul is hajtják végre. Ő csak azt mondta meg, hogy bizonyos vonatokat ki kell húzni a menetrendből a Dunától keletre.

Ha már az erről döntők azt agyalták ki, hogy a sok kihagyott járat között legyenek iskolaszünetben ezek a vonatok a 71-esen, akkor az lett volna a tisztességes, ha ezekre az időszakokra külön optimalizálják, hogy hogyan járjanak az egyes szerelvények (forda), hogyan dolgozzanak a jegyvizsgálók, mozdonyvezetők (vezénylés). E helyett fogták a normál menetrendet, és ahol ezek a vonatok mentek volna, azt (a legtöbb esetben) egyszerűen szerelvénymenettel helyettesítették. Vonatokat tehát nem spóroltak, csak most ugyanaz a vonat utasok nélkül megy, ugyanannak a mozdonyvezetőnek a keze alatt, anélkül, hogy bevételt termelne.

39 komment · 1 trackback

Címkék: vasút ütemes menetrend városi közlekedés mellékvonal dunakanyar vvv vvv hiány


2008.12.23. 17:00 erminavet

Ünnepi közlekedés Budapesten

Ma, december 23-án az iskolaszünetben érvényes pénteki menetrend szerint járnak a BKV járművei.

December 24-én délutánig alapvetően szombati rend lesz, utána az éjszakai buszok járnak.

Ennek részletei mindjárt következnek a BKV közlése alapján. Aki még részletesebben, percre pontosan szeretné tudni, hogy mikor járnak az egyes járatok, keresse föl Hajtó Bálint honlapját

Az éjszakai járatokon a díjszabási korlátozás feloldásával 24-én – 16.00 órától éjfélig - a helyszínen váltott vonaljegy (éjszakai jegy) helyett elegendő az olcsóbb vonal-, gyűjtő, vagy átszállójegy érvényesítése.

Szenteste napja

Az autóbuszok, villamosok és trolibuszok a belső végállomásokról jellemzően 15.30-16.00 óráig járnak, ezután az éjszakai járatokkal lehet utazni. A metróállomásokról induló mindegyik felszíni járat megvárja az utolsó metrót.

Az utolsó metró- és kisföldalatti szerelvények 15.30-kor indulnak a Deák Ferenc téri állomásról, ahol kölcsönösen bevárják egymást, biztosítva az átszállást.

Így a kisföldalatti a Vörösmarty térről 15.29-kor, a Mexikói úttól 15.15-kor indul utoljára. A kelet-nyugati (M2) metró az Örs vezér terétől 15.13-kor, a Déli pályaudvartól pedig 15.18-kor indul utoljára.

Az észak-déli (M3) metró Kőbánya-Kispesttől 15.09-kor, Újpest-Központtól 15.10-kor indulnak utoljára.

A Gödöllői HÉV Örs vezér teréről Gödöllőre - Cinkotán átszállással Csömörre -15.56-kor, Gödöllőről 15.18-kor, Csömörről - Cinkotai átszállással - 15.40-kor indul utoljára.

A Ráckevei HÉV Vágóhídtól 16.05-kor, Ráckevéről 15.13-kor indul utoljára.

A Csepeli HÉV Boráros térről 15.56-kor, Csepelről 15.36-kor indul utoljára.

A Szentendrei HÉV Batthyány térről 15.58-kor, Szentendréről 15.23-kor indul utoljára.

Az utolsó fogaskerekű a Városmajor végállomásról 16.00 órakor, a Széchenyi-hegyről 16.24-kor indul.

A nappali járatok üzemzárása után az alapütem szerint közlekedő éjszakai járatokkal lehet utazni. Ettől csak a 906-os autóbusz menetrendje tér el, kb. 23 óráig 15 percenként közlekedik.

Éjjel, 23.00 óra után az éjszakai járatok a szombat éjszakai menetrend szerint közlekednek.

Karácsony

December 25-én és 26-án minden BKV-járat munkaszüneti napokon érvényes menetrend szerint közlekedik.

Menetrendi változások a két ünnep között

December 27-én a szombati napokon, 28-án pedig ismét a munkaszüneti napokon érvényes menetrend szerint közlekedik minden BKV-járat.

A karácsony és szilveszter közötti munkanapokon (december 29-én, 30-án és 31-én) a járatok az iskolaszüneti napokon érvényes menetrend szerint, illetve néhány vonalon ritkábban közlekednek. Az 1A villamosok ezeken a napokon nem járnak.

Közösségi közlekedés szilveszterkor

Az év utolsó napján a járatok üzemidőben az iskolaszünetben pénteki napokon érvényes menetrend szerint közlekednek. Éjjel a sűrűbben közlekedő éjszakai járatokkal lehet utazni.

A kisföldalatti december 31-én - a tavalyi évhez hasonlóan - teljes üzemidőben közlekedik.

Az éjszakai járatok közül a 906-os helyett egész éjjel jár a 6-os villamos, a 4-es villamos üzemzárását követően hajnali 2 óráig 7-8, majd tovább 10 percenként.

A Fogaskerekű december 31-én óránként közlekedik. A járatok a Városmajortól 0.00 és 4.00 között, a Széchenyi-hegyről 0.24 és 4.24 között indulnak.

 

A többi magyar város közlekedéséről ugyancsak Hajtó Bálintnál találtam linkgyüjteményt.

6 komment

Címkék: busz metró villamos városi közlekedés peage hellókarácsony


2008.12.22. 22:00 erminavet

Veresiek, vigyázzatok, reggel se lesz meg minden vonatotok! - Visszásságok vasutunk világából 22.

Négy és fél éve megszokott, kihasznált vonatokat húztak ki a 71-es vonal menetrendjéből.

Sorozatunkban viszonylag régen foglalkoztunk konkrét vonalak szolgáltatásának konkrét változásával a menetrendváltás miatt. Ez pedig most nagyon aktuális téma, hiszen az elvileg december 14-én életbe lépő új menetrend a sztrájk miatt valójában kedd hajnalban debütál, mivel a friss hírek szerint a VDSZSZ éjféltől felfüggeszti a sztrájkot.

Alaposan meglepődhetnek a 71-es számú, Vác-Veresegyház-Budapest vasútvonal mentén lakók, ha azt hiszik, hogy az évek óta megszokott munkanapi, félórás reggeli sűrűséggel lesz vonatjuk a főváros felé. Itt, és a szomszédos, dunakanyari 70-es fővonalon 2004 nyara óta működik jól az ütemes és zónázó menetrend, amely a lakóknak sűrű összeköttetést, elfogadható menetidőt, a vasútnak a korábbiaknál több utast hozott.

A MÁV-csoportnak ezt az emblematikus sikerszigetét is szét kellett kúrni a Szabó Pál-féle szakmaiatlan teljesítményvolumen-korlát miatt.

28 komment · 1 trackback

Címkék: politika r sztrájk vasút ütemes menetrend mellékvonal dunakanyar vvv vvv hiány


2008.12.21. 22:00 erminavet

Hiányos, hibás menetrendek a neten - Visszásságok vasutunk világából 21.

Az adatok a tavalyiakkal keverednek.

12 komment

Címkék: vasút ütemes menetrend utastájékoztatás vvv vvv menetrend


2008.12.21. 10:00 erminavet

Újabb tömegközlekedési blog indult

Mestska blogol, blogja neve: PTinfo. Azt ígéri, elsősorban híreket ír majd meg. Örülünk neki.

2 komment

Címkék: programajánló városi közlekedés gépmenet peage


2008.12.21. 09:00 erminavet

Start klubkártyával ingyen 22 Volán vasútpótló buszain

Egy jó hír a sok rossz között. A MÁV Start arról tájékoztatott, hogy a sztrájk ideje alatt a Borsod Volán és a Szabolcs Volán kivételével a vasúttal megegyező járatokon (pontosabb infó itt) a kártya felmutatásával ingyen lehet utazni.

A békeidőben korlátlan számú, 2. osztályú, félárú jegy megvásárlását lehetővé tévő klubkártyával az említett két észak-keleti megye Volánjainál 50% kedvezmény vehető igénybe utólagos visszatérítéssel.

[Ezt írja a Start:

A Borsod Volán és a Szabolcs Volán esetében buszjegyük árának felét a MÁV-START Ügyfélszolgálatán keresztül igényelhetik vissza. A vonatkozó kérelmeket postai elérhetőségünkre (1426 Budapest Pf.: 56), a START Klub kártya másolata és az eredeti buszjegy csatolásával várjuk.)

]

11 komment

Címkék: kártya busz sztrájk vasút jegy tarifa utastájékoztatás


2008.12.20. 23:00 erminavet

Miért támogatja a Fidesz Gaskóékat? - Visszásságok vasutunk világából 20.

Ezen gondolkozom. Persze van két könnyű válasz. Az első az, hogy nem is a Fidesz támogatja Gaskóékat, hanem Gaskó támogatja a Fideszt. Bár ezt a verziót könnyű alátámasztani azzal, hogy az arrogáns (vd)SS-vezér először azt mondta, hogy Karácsonykor nem lesz sztrájk, aztán jött az ember, aki még sohase hazudott az embereknek azzal, hogy a sztrájkok jók, ezzel kell megdönteni a kormányt, és ezután már azt mondta Gaskó, hogy mégse veszik föl a munkát Karácsonykor. De azért ezt az elméletet nem lehet bizonyítani.

A másik válasz, hogy persze Orbánnak minden jó, amivel ekézheti a kormányt. Igen, de a sztrájkot lehetne semlegesen is Gyurcsány nyakába varrni (nem képes megoldani a helyzetet, magára hagyja a MÁV alkalmatlan, általa kinevezett vezetését, így százezrek szívnak), vagy akár egyenesen sztrájkellenesen, utaspárti módon (Gyurcsány tehetetlen, nem képes rendet teremteni, nem tud leverni pár tucat terrorista sínbohócot).

A Fidesz mégsem a semleges vagy az utasbarát értelmezést választotta, hanem teljesen egyértelműen azok mellé állt, akik szándékosan teljesíthetetlen követelésekkel teszik tönkre már majdnem egy éve a vasutat, és akik megmondták azt is, hogy akkor is folytatnák a sztrájkot, ha véletlenül mindent megkapnának, amit kérnek. Orbán Viktor magyar hangja egyenesen odáig ment, hogy összehívta hétfőre az Országgyűlés egyik bizottságát abban a témában, hogy hogy meri nem teljesíteni a kormány a sztrájkolók követeléseit [sic!].

Egy néppártban minden döntés előtt mérlegelni kell, hogy az adott tematizációs lufi mennyi szavazatot vihet, nemcsak azt, hogy mennyit hozhat. Nézzünk magunkba, kedves vasúthívők, vasúthasználók, akik egy hete tehetetlen dühvel sziszegünk a fogunk között! A Fidesz stratégáinál nem számítunk! És persze nemcsak a vasút hívei, a vasutat kényszerből használók százezres tömegei se. Vidéki diákok, Budapestre bejáró polgárok, környezettudatos országlakók. Mi összesen nem érünk annyi szavazatot hazánk legnépszerűbb pártjának, mint pár tucat eszement, önsorsrontó, agresszív, lusta sínbohóc! Itt tart ma a magyar vasút ügye.

299 komment

Címkék: vélemény politika sztrájk vasút városi közlekedés vvv vvv pol


süti beállítások módosítása