Kötött pálya

vasút, városi közlekedés, út, térkép, utazás - erminavet (Tevan Imre)

Magyar vasút ma

1 város, 1 villamos

Utazás Transzibériába

MD, a mi motorvonatunk

Vasutasok dolgoznak

Friss topikok

Naptár

május 2025
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31

2008.12.19. 21:00 fuge

Az első villamos a Szabadság hídon

Véletlenül szpottoltam próbaüzemben egy ipari csuklóst. Alig látszik a felvételen az ICS előtt haladó sárga villogós narancsszínű sínautó. Lehet, hogy vontatta a villamost? Esetleg még nincsen feszültség alatt a felsővezeték? A kivilágított villamos első részében állt 6-8 ember.

Pestre is a hídon kellett mennie, így nyilván nem ez volt az első menet az újjáépített hídon.

Az Index cikke a próbajáratról.

27 komment

Címkék: híd villamos városi közlekedés


2008.12.19. 19:00 erminavet

Miért titkos a közvetlen Miskolc–Pécs-IC? - Visszásságok vasutunk világából 19.

A menetrendből nem könnyű rájönni, hogy nem kell Pesten átszállni.

Ismét a most már életbe lépett, persze a sztrájk miatt még sohasem működő menetrend lesz a témánk. Ám ezúttal egy egyértelműen pozitív változást szemelünk ki. Ez pedig a közvetlenül Pécsről Miskolcra illetve fordítva menő IC-k esete. Az intercity bejön Miskolcról a Keletibe és 18 perc ácsorgás után elindul Pécsre.

31 komment

Címkék: r vasút ütemes menetrend utastájékoztatás észak magyarország dél dunántúl vvv vvv menetrend


2008.12.19. 10:00 erminavet

A főváros is bírálja a menetrendet

Az új, egységes bérlet vonatra terelne az elővárosban, de kevesebb lesz belőlük.

Tegnap a fővárosi közgyűlés elfogadott egy határozatot, amelyben negatívan értékeli az új vasúti menetrendet, konkrétan az elővárosi forgalomban kihúzott vonatokat. A hírben az a legérdekesebb, hogy a budapesti képviselő-testület egyhangúan fogadta el az ellenzéki határozatot, tehát a kormányzó SZDSZ, sőt az ország kormányát, és a vonatritkítást elrendelő minisztert adó MSZP képviselői is megszavazták. Ugyancsak igent nyomott a közlekedési (BKV-s) ügyekben illetékes két főpolgármester-helyettes, Ikvai-Szabó Imre és Hagyó Miklós.

A határozati javaslatot két fideszes képviselő, Fónagy János volt közlekedési miniszter és Riz Levente, a közlekedés ügye iránt talán leginkább érdeklődő kerületi polgármester, a XVII. kerület fiatal vezetője adta be. Az indoklásban és a felszólalásokban megjelent az a szempont is, hogy pont akkor, amikor januártól kizárólagos lesz az egységes, vonatra is érvényes bérlet, tehát amikor feltehetően többen akarnak majd vonattal utazni a főváros régiójában különösen káros a vonatirtás.

Finom utalásként ugyan, de megjelenik egy anyagi fenyegetés is, az egységes bérletből járó összeg felülvizsgálatának belengetése. (A tervek szerint a 9000 forintos havi bérletárból 100 forint jut a Volánoknak és a MÁV Startnak, a 3550 forintos kedvezményes bérlet összegéből pedig 50 forint.)

A határozat szövege:

A Fővárosi Közgyűlés úgy határoz, hogy

[1.] az elővárosi közlekedés versenyképessége szempontjából kedvezőtlennek tartja a vasúti menetrend változásának egyes, teljesítménycsökkentést jelentő elemeit

[2.] felkéri a főpolgármestert, hogy a közlekedési, hírközlési és energiaügyi miniszterrel folytasson egyeztetést a MÁV-Start 2009. évi menetrendjében foglalt egyes, a Főváros közlekedéspolitikai céljai szempontjából kedvezőtlen változások kapcsán, és az egyeztetés eredményeiről legkésőbb a februári rendes Közgyűlésig adjon tájékoztatást

[3.] felkéri a főpolgármestert, hogy vizsgáltassa meg a 2009. évi vasúti menetrend teljesítmény-változásának hatását a Budapest-bérlet bevételeinek megosztására vonatkozóan és biztosítsa a fővárosi érdekek érvényesülését.

Határozathozatal módja: egyszerű szótöbbség

Határidő:
az 1. pont esetében azonnal,
a 2. pont esetében a februári Közgyűlés,
a 3. pont esetében 30 nap

Felelős: Dr. Demszky Gábor

Budapest, 2008. december 18.

6 komment

Címkék: politika r vasút jegy tarifa ütemes menetrend városi közlekedés


2008.12.18. 17:00 erminavet

Elvira nem tudja, hogy mégis megállnak a debreceni IC-k Püspökladányban - Visszásságok vasutunk világából 18.

Az utolsó pillanatban meghozott döntés nem került be az internetes menetrendbe.

Az új menetrend kevés pozitívumának egyike, hogy a békéscsabai távolsági vonatokról (IC-k, gyorsok, már amikor vannak) át lehet szállni Szolnokon a Budapest–Debrecen-IC-kre. Az így a Szolnok–Szajol-szakaszon a csabai IC-k mögé szoruló kör- IC-k menetrendje túl szoros lett a létező pályaállapotok meghatározta sebességek közepette.

Erre született az a megoldás, hogy Püspökladányban ne álljanak meg az interctityk. Az irányonként 14 minőségi vonat elmaradását 4 pár Biharkeresztes és Románia felé tartó IC-vel pótolták volna. (Tökéletlenül, hiszen például reggel nem lett volna intercity a főváros felé.)

A helyiek tiltakozása hatására azonban november végén, tehát napokkal az új menetrend életbe lépése előtt az a döntés született, hogy mégis megállnak az IC-k Ladányban. Csakhogy az elektronikus menetrendbe, az Elvirába egy korábbi verzió került, így a hölgy szerint jelenleg nem állnak meg ezek a vonatok Püspökladányban.

A letölthető, pdf formájú menetrend azonban e tekintetben helyes, jelöli a megállásokat. A kinyomtatott menetrendhez még nem volt szerencsém, kérem, aki tudja, írja meg, hogy abban mi a helyzet.

 

Visszásságok vasutunk világából - sorozatunk korábbi részei:
1. Tönkretették a magyar vasutat
2. Kétszer annyi utas lett, ritkították a vonatokat
3. Ajkáról ki se fogy az úúúútas
4. Kisiskolás megoldás
5. A menetrend intelligens, de aki eldönti, hogy mi kerül bele
6. Hogyan vizeljünk a vonaton?
7. Bezárt a cálli resti
8. Az ütemes menetrend a parlamentben
9. Puch államtitkár szerint vonat helyett utazzunk busszal
10. Rúgják ki a fölösleges vasutasokat! Most!
11. A MÁV Start nem tudja, miért áll meg a gyorsvonat Csajágon
12. Utasok nélkül futó IC-szerelvénnyel spórol a MÁV
13. Lassabb, zsúfoltabb, kevesebb reggeli vonat jön hétfőtől Székesfehérvárról
14. Az SZDSZ-nek sem tetszik az új menetrend
15. A károkozók okoznak, a hárítók nem hárítanak
16. Ahol hajnali fél 6 után nincs vonat
17. Van, nincs, vagy volt az új menetrend?

13 komment

Címkék: alföld vasút ütemes menetrend utastájékoztatás vvv vvv menetrend


2008.12.17. 11:00 erminavet

MÁV rombolta, MÁV építteti

Védett épületet kezdett bontani a vasút Kelenföldön, most helyre is állítja.

Úgyhogy ez egy pozitív történet. De azért azt ne felejtsük, hogy kidobtak egy csomó pénzt a bontásra, majd most bizonyára több pénzből kell rendbe hozni az épületet, mintha nem kezdték volna el bontani. A MÁV-os felelősök megnevezéséről eddig nincs hírünk.

Alább a Nosztalgiavasút 2010 Építészeti Értékek Védelme Alapítvány közleménye olvasható:

A MÁV múlt pénteken bontási engedély nélkül, részlegesen lerombolta a hatóság által védettnek nyilvánított, a Kelenföldi Pályaudvar mellett található Pécsi Vasúti Indóházat. A Nosztalgiavasút 2010 Építészeti Értékek Védelme Alapítvány üdvözli a MÁV vezetésének tegnapi döntését, mely szerint — elismerve a jogszerűtlenséget — a megrongált Indóház újjáépítésére, helyreállítására pénzügyi forrást biztosít. Az Alapítvány vezetésének célja, hogy a megújuló Indóház méltó része legyen a Pécs 2010 Európa Kulturális Fővárosa Programnak.

Mint ismeretes, 2008. december 12-én a MÁV állami vállalat, állami telken, törvénytelenül, azaz bontási engedély nélkül, közpénzből, részlegesen lerombolta a hatóság által védettnek nyilvánított, a Kelenföldi Pályaudvar épülete mellett található Pécsi Vasúti Indóházat.

Ma a MÁV Zrt. vezérigazgatója — elismerve a cég eljárásának jogszerűtlenségét — ígéretet tett arra, hogy a MÁV jelentős pénzügyi forrást biztosít a megrongált Kelenföldi indóház újjáépítésére-helyreállítására.

Elismerésünket és köszönetünket fejezzük ki a Kulturális Örökségvédelmi Hivatal elnökének is, hogy mindent elkövetett a jogszerűtlenség helyreállítására.

Alapítványunk többek között azzal a céllal jött létre, hogy a 126 éve, az első Pécsre induló szerelvény indítására épített Kelenföldi Indóháznak új, mai funkciót találjon. Alapítványunk újult erővel folytatja munkáját: amint a helyreállítási munkálatok megkezdődnek, kiírjuk a már korábban tervezett pályázatunkat. Ennek célja, hogy a fiatal építészek javaslatokat, ötleteket adjanak az Indóház végleges arculatának és új funkciójának megtalálásához. Meggyőződésünk szerint a műemlék a Pécs 2010 EKF Program „kulturális nagykövetsége" lehet a fővárosban, amely elsősorban a Pécsre látogató vendégek számára teljes körű információkkal szolgál a programsorozatról.

A Nosztalgiavasút 2010 Alapítvány egyúttal felhívással fordul a pécsi cégek, vállalkozások felé, hogy adományaikkal segítsék a helyreállítást, és az épület végleges arculatának kialakítását.

Reméljük, hogy — az Alapítványunk által készíttetett részletes műemléki és építészeti állapotfelmérés alapján — hamarosan elkezdődik az épület helyreállítása, és az összefogás eredményeként különleges építészeti és kulturális érték fogadhatja majd a hazánkba látogató turistákat és az EKF program vendégeit.

37 komment

Címkék: r vasút építészet városi közlekedés peage


2008.12.17. 09:00 erminavet

Van, nincs, vagy volt az új menetrend? - Visszásságok vasutunk világából 17.

Az ismert okokból az összes határidőt lekésve, jókora csúszással készült a menetrend, így kinyomtatott verzióját se lehetett még kapni életbelépése idején (így történt ez tavaly is). Korábban volt olyan hír, hogy mától árulják, de mások már tegnapelőtt vettek. Én tegnap tettem sikertelen kísérletet a Keletiben. Az egymástól pár méterre lévő négy helyen az alábbi válaszok születtek:

A múlt héten volt, már elfogyott. (Ügyfélszolgálat a 9.-es vágány mellett, a sarokban.)

Még nincs, nyomtatják. (Kassza, az előbbi közelében.)

Információóóó! (Kassza az aluljárószinten.)

Volt tegnap, de már elfogyott! (Információ az aluljárószinten.)

Ismét új jelenséget sikerült megtapasztalni. Sose gondoltam volna, hogy nem lehet egyszerre, egy húzással kinyomtatni (összefűzni?) annyi menetrendkönyvet, hogy folyamatos legyen az ellátás, amikor végre van.

 

Visszásságok vasutunk világából - sorozatunk korábbi részei:
1. Tönkretették a magyar vasutat
2. Kétszer annyi utas lett, ritkították a vonatokat
3. Ajkáról ki se fogy az úúúútas
4. Kisiskolás megoldás
5. A menetrend intelligens, de aki eldönti, hogy mi kerül bele
6. Hogyan vizeljünk a vonaton?
7. Bezárt a cálli resti
8. Az ütemes menetrend a parlamentben
9. Puch államtitkár szerint vonat helyett utazzunk busszal
10. Rúgják ki a fölösleges vasutasokat! Most!
11. A MÁV Start nem tudja, miért áll meg a gyorsvonat Csajágon
12. Utasok nélkül futó IC-szerelvénnyel spórol a MÁV
13. Lassabb, zsúfoltabb, kevesebb reggeli vonat jön hétfőtől Székesfehérvárról
14. Az SZDSZ-nek sem tetszik az új menetrend
15. A károkozók okoznak, a hárítók nem hárítanak
16. Ahol hajnali fél 6 után nincs vonat

4 komment

Címkék: vasút ütemes menetrend utastájékoztatás vvv vvv menetrend


2008.12.16. 17:00 erminavet

Ahol hajnali fél 6 után nincs vonat - Visszásságok vasutunk világából 16.

A nemrég díszburkolatot kapó Ceglédi szállásokon és a szegedi fővonal két másik megállóhelyén naponta csak irányonként egy hajnali vonat áll meg.

Van egy fővonal Magyarországon, ahol vasárnaptól három megállóban csupán napi egy pár vonat áll meg. Ez a szolgáltatás. Feltehetően az új menetrend december 14-i életbe lépése előtt sem lehetett itt sok utas, hiszen Ceglédi szállások és a Kecskeméthez tartozó Katonatelep egy-egy rendes vasútállomást is felmutató nagyobb város második vagy többedik megállója, Nyársapát község pedig távol fekszik megállójától.

30 komment

Címkék: videó r alföld vasút ütemes menetrend vvv vvv fölösleges


2008.12.16. 16:00 erminavet

Járatsűrítés a királyréti kisvasúton

Amikor a nagyvasúton kihúzzák a menetrendből a vonatokat (és persze a megmaradtak sem járnak, ha sztrájk van), duplán öröm, hogy Királyréten több kisvonat jár majd. Az erről szóló közlemény a képek alatt olvasható.

 

 

15 komment

Címkék: programajánló kisvasút ütemes menetrend peage dunakanyar


2008.12.15. 00:00 erminavet

A károkozók okoznak, a hárítók nem hárítanak - Visszásságok vasutunk világából 15.

Csak a gördülősztrájkkal, az elégséges szolgáltatással és a pótlással van baj a vasutasok munkabeszüntetésénél.

Nemrég volt módomban kifejteni, hogy nem vidáman, de elfogadom, hogy a sztrájkjog velejárója egy kultúrdemokráciának. Viszont a sztrájk csak akkor fogadható el, ha a többieknek (nem sztrájkolók, ügyfelek, polgárok) érezhető kellemetlenséget, de nem elviselhetetlen kárt okoz.

Nem szeretnék tehát azzal foglalkozni, hogy miért sztrájkolnak Gaskóék, hogy igazuk van-e, és hogy mennyire jó fej módon szüntetik be a munkát.

228 komment

Címkék: index vélemény politika sztrájk vasút vvv vvv pol


2008.12.14. 23:00 erminavet

Az SZDSZ-nek sem tetszik az új menetrend - Visszásságok vasutunk világából 14.

Az Új generációs Léderer nyílt levélben vonja kérdőre Molnár Csaba minisztert az ütemes menetrend megnyirbálásáért. 

Úgy látszik, az SZDSZ próbálgatja a konstruktív ellenzékiség szerepét. Való igaz, amíg övék volt a közlekedési tárca, az ember számos ponton lehetett elégedetlen, de máról visszanézve az sajnos már-már az aranykornak tűnik. Tavaly ilyenkor azon dühönghettünk, hogy alig és következetlenül terjesztették ki az ütemes menetrendi rendszert a Dél-Alföldön, most viszont a szétverését konstatálhatjuk.

Lássuk tehát Léderer András (az ÚG elnöke) nyílt levelét:

13 komment

Címkék: politika vasút ütemes menetrend vvv vvv pol


2008.12.14. 12:00 erminavet

Csilivili szupervonattal mától Bécsbe, Münchenbe

A luxus sokba kerül, de olcsón is kipróbálhatjuk.

Update: az első RailJet a sztrájk miatt kb. negyedórás késéssel, de elindult a Keletiből.

Ma koradélután olyan színvonalas vonat indul a Keltiből Bécsbe és Münchenbe, amilyen nagyon rég nem közlekedett magyar síneken rendszeres utasforgalomban. És ennek akkor is örülhetünk, ha tudjuk, hogy a RailJet sokba kerül a MÁV Startnak (az utasnak nem feltétlenül), és elsősorban egy marketingalapú termékfejlesztésről van szó. És utazhatunk vele mi is, tehát az sem baj, hogy az osztrák államvasút koncepciója, vonata, elsősorban az osztrákok igényeit célozza.

Mi is a RailJet? Egy viszonylag hagyományos vonat, amelyben egységesen, bordóra festették le a mozdonyt, a közbenső vagonokat és a vezérlőkocsit (innen lehet vezetni a szerelvényt, ha hátul a mozdony, tehát a végállomáson gyorsabban fordul). Az egységes képű, a szándékok szerint szétbontás nélkül, zárt vonatként közlekedő (tehát egyfajta modern, villanyvontatású Md-nek tekinthető) RailJetek a koncepció szerint ütemesen, kétóránként indulnak majd Pestről Bécs felé.

A teljes menetidő a pesti és bécsi fejpályaudvar között 3 óra, de Kelenföldtől Wien-Meidlingig 2:29-et sikerült kimutatni. A 7:10-kor, 11:10-kor, 13:10-kor, 15:10-kor induló szerelvények az osztrák főváros után Münchenbe mennek tovább, tehát jó összeköttetésünk lesz a bajor fővárossal. A 9:10-es és a 17:10-es a Budapest-Bécs-Salzburg útirányt járják be, esti 20:10-es pedig csak a bécsi nyugatiig jár majd.

 

136 komment

Címkék: ausztria siemens németország vasút nagysebességű


2008.12.13. 20:00 erminavet

Lassabb, zsúfoltabb, kevesebb reggeli vonat jön hétfőtől Székesfehérvárról - Visszásságok vasutunk világából 13.

Megnéztük, hányan vannak a megszüntetendő vonatokon.

A régi menetrendben, tehát tegnapig a körülbelül fél 6 és fél 9 között számítható reggeli időszakban nyolc vonat érkezett hétköznaponként Székesfehérvár felől Budapestre becsült kapacitásuk 3300 ülőhely. Az új menetrendben csak öt (vagy ha az 5:22-kor a Délibe érkezőt is idevesszük kis jóindulattal, akkor hat) vonat jön majd ugyanakkor körülbelül kétharmad ülőhely-kapacitással.

Mindez persze nem baj, ha a régi menetrendben jövő vonatok kihasználatlanok. Akkor nyugodtan lehet ritkítani őket. Ahogy a MÁV vezetői szokták mondani, ne járjanak szellemvonatok, azokra nincs szükség. Nos mi megnéztük csütörtökön, hogy a menetrend szerint 6:46-ra Kelenföldre érő személyvonaton, illetve az elvileg 6:51-re érkező gyorsított személyen hányan vannak. Ezt tapasztaltuk:

Megjósolhatjuk tehát, hogy hétfőtől kényelmetlenül zsúfoltak lesznek a megmaradó vonatok. Más szempontból is rosszabbul járnak a Fehérvár irányából reggelenként munkába vagy iskolába bejárók. A szombatig érvényes menetrendben ugyanis létezett még (a lefilmezett) gyorsított személy és gyorsvonat is, vagyis reggel lehetett 1 óra 8 perc, 1:13 és 1:15 perc (Déliig számolt) menetidejű vonatokkal is a fővárosba jönni. Az új menetrendben ütemesen járó zónázó vonatok lesznek majd, amelyek nem állnak meg Érd és Kelenföld között, ám reggel teljesen hiányoznak majd a gyors(ított) járatok, így minden vonaton 1 óra 24-29 perc lesz a menetidő.

Mindez azért is érdekes, mert a hivatalos magyarázat szerint a keleti országrészen azért kellett lerontani az utasbarát, ütemes menetrendet vonatok kihúzigálásával, hogy a Dunántúlon több vonat lehessen. Márpedig legjobb tudomásom szerint Fehérvár a Dunántúlon van. Másrészt azt is mondják a MÁV és a MÁV Start vezetői, hogy csak kihasználatlan vonatokat szüntetnek meg.

Visszásságok vasutunk világából - sorozatunk korábbi részei:
1. Tönkretették a magyar vasutat
2. Kétszer annyi utas lett, ritkították a vonatokat
3. Ajkáról ki se fogy az úúúútas
4. Kisiskolás megoldás
5. A menetrend intelligens, de aki eldönti, hogy mi kerül bele
6. Hogyan vizeljünk a vonaton?
7. Bezárt a cálli resti
8. Az ütemes menetrend a parlamentben
9. Puch államtitkár szerint vonat helyett utazzunk busszal
10. Rúgják ki a fölösleges vasutasokat! Most!
11. A MÁV Start nem tudja, miért áll meg a gyorsvonat Csajágon
12. Utasok nélkül futó IC-szerelvénnyel spórol a MÁV

40 komment · 3 trackback

Címkék: videó r vasút ütemes menetrend flirt városi közlekedés stadler utaspanasz közép dunántúl vvv vvv hiány


2008.12.12. 22:00 erminavet

Utasok nélkül futó IC-szerelvénnyel spórol a MÁV - Visszásságok vasutunk világából 12.

Takarékosságból kihúzták az egyik vasárnapi miskolci vonatot a menetrendből, mégis oda kell jutnia, mert visszafelé utasokat hoz a szerelvény.

36 komment

Címkék: r vasút ütemes menetrend észak magyarország vvv vvv hiány


2008.12.12. 15:00 erminavet

Megszűnik a szabad kommentelés, nem miattam

Kedves olvasóim!

A bloggereknek folyamatos problémát jelent, hogy milyen szabályok legyenek a kommentelésre. Szerintem a legtöbben a minél nagyobb szabadságra törekszenek, csak kényszerből szigorítanak, ha úgy látják, túlságosan gyakran szabadulnak el az indulatok. Így vagyok ezzel én is. Moderálni eddig is moderáltam, azaz töröltem bizonyos hozzászólásokat, de más korlátozás eddig nem volt, noha néha eszembe jutott.

1 komment · 2 trackback

Címkék: gépmenet peage


2008.12.11. 22:00 erminavet

Visszásságok vasutunk világából 11. - A MÁV Start nem tudja, miért áll meg a gyorsvonat Csajágon

És azt se, mennyi az engedélyezett sebesség a 29-es vasútvonalon.

Egy kedves olvasónk, Mózes Krisztián bocsátotta a rendelkezésünkre az alábbi levelezést. A MÁV Start ügyfélszolgálatól kérdezett a Balaton északi partján futó vasútvonalról. A válasz magáért beszél.

59 komment

Címkék: balaton r vasút peage utastájékoztatás mellékvonal utaspanasz közép dunántúl vvv vvv fölösleges


2008.12.10. 16:00 erminavet

Bréking! Elvirában a 2009-es menetrend!

A MÁV Start internetes menetrendjébe végre föltöltötték a vasárnaptól érvényes menetrendet, lehet keresni. (Külön a december 13-ig tartó, és külön a 14. utáni időszakra.) Egy héttel később, mint ígérték, és mindössze négy nappal az életbelépés előtt.

33 komment

Címkék: vasút jegy tarifa ütemes menetrend


2008.12.10. 14:00 erminavet

Elmarad a januári BKV-áremelés?

Akár ez is lehet a következménye annak, hogy Havas Szófia (MSZP) hiányzása miatt nem volt többsége a koalíciónak a fővárosi közgyűlésben.

Budapest képviselőtestülete ma tárgyalta a 2009-es BKV-tarifákról szóló rendeletet. A határidő szoros, mert ha ma nem sikerül elfogadni a jogszabályt, már nem jut elég idő a bérletek kinyomtatására, így esetleg csak februártól változnának az árak.

A döntést mégis el kellett halasztani. Ugyanez lett a sorsa az ivóvíz, a csatorna, a szennyvízszippantás, a szemétszállítás, a kéményseprés és a temetés árairól szóló határozatoknak. A tarifákról a jövő csütörtöki rendes közgyűlésen dönthetnek.

Könnyen lehet, hogy Havas szándékosan bénítja a főváros működését. A képviselőnő ugyanis szembekerült a főpolgármesterrel. Az ellentét onnan származik, hogy Havas az ellenzékkel együtt megszavazott néhány kórházigazgatói kinevezést, Demszky Gábor pedig erre felfüggesztette a döntést.

36 komment

Címkék: politika jegy tarifa városi közlekedés másodrész fedvény


2008.12.10. 12:00 erminavet

Rúgják ki a fölösleges vasutasokat! Most! - Visszásságok vasutunk világából 10.

Nem kell engedni a sztrájkfenyegetésnek, bért emelni csak az elbocsátottak pénzéből szabad.

Ferihegyen sztrájk van. Gaskó azzal fenyegetőzik, hogy a vasútnál is lesz sztrájk.

268 komment

Címkék: vélemény politika r karrier sztrájk vasút mellékvonal vvv vvv pol


2008.12.09. 22:00 erminavet

Puch államtitkár szerint vonat helyett utazzunk busszal - Visszásságok vasutunk világából 9.

Az SZDSZ után a KDNP is bírálja a 2009-es vonatmenetrendet.

Úgy tűnik, kezd a politikában is téma lenni a 2009-es vasúti menetrend. A tegnapi SZDSZ-es parlamenti fellépés után ma (kedden) a KDNP-s Molnár Béla bírálta a menetrendet. Egy sajtótájékoztatót is tartott, majd az országgyűlésben is kérdezett.

44 komment

Címkék: politika balaton busz vasút ütemes menetrend peage nyugat dunántúl utaspanasz közép dunántúl vvv vvv pol


2008.12.08. 19:00 erminavet

Idén is kuponos akció a MÁV Startnál

Aki a héten előre megveszi a jegyét a nagyobb vasúti pénztárakban a december 18 és január 4. közötti, legalább 100 kilométeres utazásokra, visszatérítést kap jegyre váltható kuponok formájában. A kedvezmény mértéke megkezdett 100 kilométerenként 100 forint.

14 komment

Címkék: kártya vasút jegy tarifa peage hellókarácsony


2008.12.08. 15:00 erminavet

Az ütemes menetrend a parlamentben - Visszásságok vasutunk világából 8.

Kuncze, Gyenesei, Császár Tibor mentette meg az új minisztert a leszavazástól.

Gulyás József SZDSZ-es képviselő ma interpellált az Országgyűlésben a 2009-es menetrend ügyében. A nemrég még minisztert adó, de most már saját meghatározása szerint konstruktívan ellenzéki párt politikusa nagyjából ugyanazokat a hibákat sorolta blogunk nevével némileg egybecsengő című felszólalásában, amelyeket magunk is szoktunk, így eltekintünk a szöveg részletes ismertetésétől. A képviselő jó szakemberek segítségét vette igénybe, szakmailag korrekt állításokat olvasott föl Kötött pályán teljes gőzzel címmel.

41 komment

Címkék: politika r vasút ütemes menetrend vvv vvv pol


2008.12.07. 18:00 erminavet

Bezárt a cálli resti - Visszásságok vasutunk világából 7.

Csaknem másfélszeresére emelték a bérleti díjat.

És most valami egészen más. Olvasom a Vas népében, hogy Celldömölk vasútállomás étterme bezárt. (Azóta újranyitott kocsmaként, de meleg étel nincs.) Ez szomorú, mert vonatozás közben, előtt, után lehetett ott enni, ami egyre ritkább a MÁV állomásain. Én is ebédeltem a nevében és jellegében is igazi restiben, ahogy a képek is mutatják.

Tevan Imre: IMG 1807

38 komment

Címkék: vasút eszemiszom nyugat dunántúl utaspanasz vvv vvv panasz


2008.12.06. 01:00 erminavet

Hogyan vizeljünk a vonaton? - Visszásságok vasutunk világából 6.

A művelethez az összes kezünkre és lábunkra szükség van.

Ma szombat van, ráadásul Mikulás napja, arra gondoltam, valami könnyedebb következzen. És hajnalban vonatozni mentem Kisújhelyre (Slovenské Nové Mesto) és Kassára, úgyhogy valami gyorsan megírható volt a cél.

Nos, pár napja utaztam Kiskunfélegyházáról Szegedre a hibridvonat gyorsvonati részén. A vécét, amely egyik kedvenc témám (nem volt benne papír, törölköző, szappan) nem volt egyszerű használni, az összes végtagomra szükség volt hozzá. Ezt ábrázolja a kép. (Ja, a jobb lábamon álltam.)

Visszásságok vasutunk világából - sorozatunk korábbi részei:
1. Tönkretették a magyar vasutat
2. Kétszer annyi utas lett, ritkították a vonatokat
3. Ajkáról ki se fogy az úúúútas
4. Kisiskolás megoldás
5. A menetrend intelligens, de aki eldönti, hogy mi kerül bele

26 komment

Címkék: vasút utaspanasz vvv vvv panasz


2008.12.05. 16:00 erminavet

A menetrend intelligens, de aki eldönti, hogy mi kerül bele - Visszásságok vasutunk világából 5.

A webes menetrend nem lát a jövő szombaton túl.

A MÁV-csoport internetes menetrendjének, az Elvirának (volt) a szlogenje az intelligens menetrend, és nincs is ezzel baj, az Elvira tényleg egy jó (bár nem hibátlan) kereső, a hasonló osztrák vagy német netes menetrenddel szemben is vannak előnyei (meg persze hátrányai, a német pl. páneurópai.) Sőt, most már a kikeresett vonatra jegyet is lehet vásárolni Elviránál.

Szegény hölgy azonban használhatatlan, ha nem kerülnek bele a menetrend változásakor az új adatok. Most bő egy hét van a december 14-i menetrendváltásig, de a poszt írásakor még nem voltak bent az új adatok.

30 komment

Címkék: politika r vasút jegy ütemes menetrend utaspanasz vvv vvv menetrend


2008.12.05. 12:00 erminavet

Majdnem 9 százalékos lesz a BKV-tarifák emelése

Mivel az egységes, Budapest határain belül vonatra és távolsági buszra is érvényes bérletet (jövőre csak ilyen lesz) az eredeti közlésekkel szemben mégsem úgy vezetik be, hogy ez ne jelentsen semmilyen külön áremelkedést, az eredeti javaslatban szereplő 7,9%-os átlagos tarifanövekedés (az összes jegyre, bérletre) sem annyi lesz, derül ki a fővárosi előterjesztésből. Hanem 8,8 százalék.

Jövőre nem 8900, hanem 9000 forint lesz a havibérlet (idén: 8250), 27 ezer a száznapos (idén nincs ilyen.) A tanuló/nyugdíjas havi bérlet 3550 forintba kerül majd (3250 helyett). A kétheti bérlet 5950 (5300) Ft lesz.

A vonaljegy 270 helyett 290 forintba, a metrószakaszjegy 220 helyett 240 forintba kerül majd. A napijegy olcsóbb lesz, 1550 helyett 1500 forint.

74 komment

Címkék: politika vasút jegy tarifa városi közlekedés másodrész fedvény


süti beállítások módosítása