Kötött pálya

vasút, városi közlekedés, út, térkép, utazás - erminavet (Tevan Imre)

Magyar vasút ma

1 város, 1 villamos

Utazás Transzibériába

MD, a mi motorvonatunk

Vasutasok dolgoznak

Friss topikok

Naptár

március 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

2008.12.15. 00:00 erminavet

A károkozók okoznak, a hárítók nem hárítanak - Visszásságok vasutunk világából 15.

Csak a gördülősztrájkkal, az elégséges szolgáltatással és a pótlással van baj a vasutasok munkabeszüntetésénél.

Nemrég volt módomban kifejteni, hogy nem vidáman, de elfogadom, hogy a sztrájkjog velejárója egy kultúrdemokráciának. Viszont a sztrájk csak akkor fogadható el, ha a többieknek (nem sztrájkolók, ügyfelek, polgárok) érezhető kellemetlenséget, de nem elviselhetetlen kárt okoz.

Nem szeretnék tehát azzal foglalkozni, hogy miért sztrájkolnak Gaskóék, hogy igazuk van-e, és hogy mennyire jó fej módon szüntetik be a munkát.

Vádolom ellenben a politikai elitet, hogy húsz éve képtelen megoldani azt a problémát, hogy az úgynevezett gördülősztrájk megengedett (nincs tiltva), így a szerencsétlen utas nem kalkulálhat előre a munkabeszüntetéssel.

Vádolom a szakpolitikát, hogy magasról tojik az elvileg létező minimális szolgáltatás fogalmának tisztázására. Magyarán az ellenérdekű felek megállapodására bíz olyasmit, amiről lehet tudni, hogy az egyik fél (a sztrájkolók) nem akarnak megállapodni, hiszen nekik az az érdekük, hogy minél kevesebb vonat menjen. Ezt a problémát, ha a politikusokat, szakembereket érdekelnék a valódi emberek valódi bajai, nem volna nehéz orvosolni. Számos nemzetközi példa van. Akár a megegyezési szabályok alakításával (például addig nincs sztrájk, amíg nincs kitalálva az elégséges), akár valamilyen független döntőbíró bevonásával, akár az egyes közszolgáltatásokra alkalmazott konkrét előírások megalkotásával (pl. a vasúton a fővonalakon minden órában, a mellékvonalakon kétóránként végigmegy egy mindenhol megálló vonat).

De nincs ilyen megoldás, ezért sosincs a vasúton elégséges szolgáltatás. Vagyis könnyen lehet, hogy ebben a percben is száz és száz honfitársunk fogadja meg fogcsikorgatva, hogy autót vásárol, és soha többé nem hagyja mobilitását a megbízhatatlan vasút kénye kedvének kitenni. Ezzel tovább rontjuk saját környezetünket, élhetetlenné tesszük világunkat. Egyben szépen demonstráljuk, hogy ebben a szerencsétlen országban csak az működhet, amire az egyén maga keres megoldást, ami a közösség által választott vezetőkre van bízva, az rossz, használhatatlan, megbízhatatlan. (De legalább jó drága.)

Vádolom továbbá a MÁV és leányvállalatai, a szakminisztérium és csatolt részei vezetőit, hogy teljesen tehetetlenek egy maroknyi munkavállalói csoport ellen, így a sztrájk közben és után képtelenek a károk csökkentésére.

Szerintem hülyeség az a közkeletű összeesküvés-elmélet, hogy a MÁV vezetőinek érdeke lenne Gaskóék rombolása, ezért ők biztatják a érdekvédőket, és amelyet azzal a frappáns érvvel szoktak alátámasztani vélni, hogy hiszen a MÁV adja a főszakszervezetiseknek a milliós bérüket.

Nem, mint mondtam, szerintem impotencia, nemtörődömség. Vasútvállalataink vezetői a sokadik sztrájknap után is képtelenek szükségmenetrendet összehozni. Ad hoc módon próbálnak vonatokat indítani. Mivel ez teljességgel kiszámíthatatlan, és mivel a közlekedő vonatokról sincs összehangolt és hatékony tájékoztatás, az éppen közlekedő szerelvények is konganak az ürességtől.

Nincsenek előre elkészített sztrájkmenetrendek. Nincs előre kitalált forgatókönyv arra, hogy a sztrájk végeztével hogyan álljon helyre gyorsan és hatékonyan a közlekedés. Ezért aztán Gaskóék néhány vasúti csomópont kétórás megbénításával (tehát sztrájkalapjuk minimális apasztásával) képesek egy egész napra szétzilálni az ország vasúti hálózatát.

Noha pár éve a többi között éppen erre, a közlekedési ágazatok közötti munkamegosztás koordinálására hoztak létre RKI (Regionális Közlekedésakármilyen Irodák - én se tudom megjegyezni a nevüket, fölösleges) néven egy sóhivatal-hálózatot, senki sem szervezi meg a Volán-vállalatok pótlóbuszait a vasúti sztrájk idejére. Ahol a helyi Volánok indítanak vonatpótló járatokat, ott sem tájékoztatja senki erről a tényről a vasútállomáson rekedt utasokat.

Különben minden rendben a vasutassztrájkkal.

Visszásságok vasutunk világából - sorozatunk korábbi részei:
1. Tönkretették a magyar vasutat
2. Kétszer annyi utas lett, ritkították a vonatokat
3. Ajkáról ki se fogy az úúúútas
4. Kisiskolás megoldás
5. A menetrend intelligens, de aki eldönti, hogy mi kerül bele
6. Hogyan vizeljünk a vonaton?
7. Bezárt a cálli resti
8. Az ütemes menetrend a parlamentben
9. Puch államtitkár szerint vonat helyett utazzunk busszal
10. Rúgják ki a fölösleges vasutasokat! Most!
11. A MÁV Start nem tudja, miért áll meg a gyorsvonat Csajágon
12. Utasok nélkül futó IC-szerelvénnyel spórol a MÁV
13. Lassabb, zsúfoltabb, kevesebb reggeli vonat jön hétfőtől Székesfehérvárról
14. Az SZDSZ-nek sem tetszik az új menetrend

228 komment

Címkék: index vélemény politika sztrájk vasút vvv vvv pol


A bejegyzés trackback címe:

https://kotottpalya.blog.hu/api/trackback/id/tr86823435

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mogyoró007 2008.12.15. 13:04:06

Piroska, nem értünk hozzá, erre megvannak az emberek. De mint szenvedô alanya a káosznak, hadd legyek már felháborodva.

szilba 2008.12.15. 13:04:27

LewisFM 2008.12.15. 12:50:32
Csak ne akarj sztrájk idején látogatóba jönni, vagy esetleg visszamenni. Nekem több ismerősöm szívta meg először a repülőtéri, majd a vasutas sztrájk miatt.

nemecsekerno_007 2008.12.15. 13:05:31

Borbíró Piroska
"Ha felforrna az autódban a víz, neked biztosan a hőmérő kikötése volna a legfontosabb elfoglaltságod."
------------------------------
Talált, sûlyedt. Magyar problémamegoldás

:D

Walmer 2008.12.15. 13:08:12

nemecsek,
aha és ha megvan az autó, aludhatsz benne, mert nem tudod kiperkálnia 20GBP/week albit

Walmer 2008.12.15. 13:08:43

200gbp természetesen:-)

Oscee 2008.12.15. 13:19:40

Én azt szeretném, ha a veszteséget is szétosztanák a sztárjoklók között, ha már ilyen lelkesen követelőznek és munkabaszüntetnek.

Walmer 2008.12.15. 13:19:54

Borbíró, szerintem cserélj partnert...

Átvitel honvéd 2008.12.15. 13:20:21

AnnaM,

Fel lehet persze háborodni, de -- kicsit messzebbről nézve -- a dolog végsősoron oda lyukad ki, hogy az ember "meddig" okolhat másokat azért, mert úgymond "szenvedő alanya" valaminek. Szerintem ennek, ha az ember komolyan belebonyolódik, nincs vége.

Hülyének persze tarthat az ember másokat, de az alapkérdés, már hogy tf. elérek-e azokhoz, akikhez akarok, az én dolgom. Legfejlebb nem a vasútnak fizetek.

tubb 2008.12.15. 13:21:40

"Vádolom a szakpolitikát, hogy magasról tojik az elvileg létező minimális szolgáltatás fogalmának tisztázásával. "
Értelmetlen a mondat.

Jehuda 2008.12.15. 13:23:30

A MÁV jelentős mértékben állami támogatásból él. Az állami támogatás az adóból származik, amit én, és sok más sorstársam fizet meg. Azért fizetek adót, hogy szolgáltassanak, nem azért, hogy sztrájkoljanak. Most, amikor emberek ezreit bocsátják el, örüljenek, hogy van állásuk, ne akarjanak ennél többet, 250.000,- Ft-ot meg végképp nem, mert abból én is kérem a részemet, amit adóban kifizettem belőle.

Gaskónak pedig szép reményei vannak, a következő kormányban jutalmul magas állást fog kapni, hogy ilyen módon igyekszik a jelenlegi kormányt megbuktatni, hátha sikerül.

Én még csak azt sem állítom, hogy a MÁV-osok nem dolgoznak. Dolgoznak, mint bárki más. Ezt a munkát azonban a társadalom ennyivel tudja elismerni.

Látható, hogy a világot nem érdekli, hogy nálunk ki mennyi nyugdíjat kap, de ha sokat költünk erre, akkor versenyképtelenek leszünk, és kirúgnak sok tízezer embert.

Minden sajnálatom azé a fiatalé, aki ma nem jutott el Szombathelyre vizsgázni és ezért félévet kell ismételnie, azoké a szerencsétleneké, akik Karácsony előtt nem tudnak bevásárolni, azoké, akiket munkahelyükről a késések miatt kirúgnak, miközben Gaskó önelégült arccal, huncutkás mosollyal a szája szegletében jár egyik televízióról a másikra és fürdik a vélt dicsőségben.

Én is kérek 250.000,- forintot. Miért? Csak.

Átvitel honvéd 2008.12.15. 13:26:20

Walmart,

Köszönjük építő, mély problémameglátásról tanúskodó kommentjeid.

Mogyoró007 2008.12.15. 13:27:02

Nézd, a testvéremet és gyerekeit egy éve nem láttam. Külföldön él. Szárnyai nincsenek, így kénytelen repülni. Ha megvesz 1-2 hónappal elôbb egy jegyet, karácsonyra, és kiderül, hogy ne tud idejönni, vagy a fél éves gyerekkel kell órákig a terminálon várakoznia, akkor talán okolhatjuk érte a sztrájkolókat. És nincs b, c verzió, nincs de, nincs ha, nincs kivéve. Nem jól csinálják, és igenis, a mi kárunkra.

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2008.12.15. 13:29:26

Miért van több joga a MÁV Cargo alkalmazottaknak a részvénycsomaghoz? Egyfelől mert annak a cégnek ők a munkavállalói. Ők kerültek most jóval kiszolgáltatottabb helyzetbe. Rajtuk van teljesítménykényszer. Náluk lehet racionaliálás okán létszámleépítés. Ezeket a dolgokat váltja meg a dolgozóknak adott részvény.

Másfelől később ők sem részesülnek a nektek adott juttatásokban.

Harmadrészt: Ezzel az erővel minden adófizető aki finanszírozta hogy a vasutasok között a naplopók is maradhassanak és követelőzhessenek kapja meg a saját részvényét, sőt államosítsunk vissza?

Negyedrészt: Amíg a MÁV Startnál nem az utas hanem a vasutas kényelme dönt, addig ezek a vasutasok nem érdemelnek SEMMIT.

Ha hirtelen azt látnánk, hogy az utas kényelméért, érdekéért mindent megtesznek ezek a vasutasok akkor talán:

ad 1: több lenne az utas, jobban kihasználható lenne az infrastruktúra.
ad 2: közösen fel lehetne lépni bizonyos értékek megvédséért.
ad 3: az elért eredmények jelentős fizetésemelést hozhatnának.
ad 4: sokan nem azért lennétek alkalmazásban, hogy legyen munkahelyetek, hanem hasznot termelnétek...

2008.12.15. 13:31:34

gondolom Gaskótuskót a sztrájk életeti, és teljesen felvillannyozza, ha mint Napóleon, újra beveheti a szolnoki pályaudvart, de amúgy mi a célja az egésznek, miért jó ez neki, hogy újra és újra eljátssza? Annyira csak nem hülye, hogy ne tudná, irreálisakat követel és népszerűbb se lesz. Aki nem idióta pártnyaló, beláthatja, hogy ez nem az aktuális kormányt gyengíti, hanem az egész országnak rossz és költséges.
Esetleg a vasutasok egy részének ez kell, és így ő maradhat a helyi istenkirály, amúgy elveszne a hatalma? A vasúti ingyenélők így maradhatnak fenn, hogy zsarolnak, erődemonstrálnak szándékosan túlfeszítve a húrt megegyezéskeresés helyett? Vagy mire jó, kinek jó ez az egész?

nemecsekerno_007 2008.12.15. 13:32:43

walmer

800 GBP a minimálbér:
- 250 GBP/hó albi-rezsivel (shared house)
- 80 GBP kaja
- 79 GBP bérlet
- 100 GBP (egyéb költség mobil, sör etc...)
Megtakarítás:
- kb. 300 GBP/hó
4 hónap alatt megvan a kocsi.

Ez Bristol-ra vonatkozik, illetve a többi vidéki városra. Amúgy igényelhetsz segélyt amit munkához kötnek. Elmúltál 25 éves, minimálbért kapsz és legalább 5 hónapja az UK területén tartózkodsz. Havi 200 GBP és visszamenôleg kifizetnek 3 hónapot. DE MUNKÁHOZ VAN KÖTVE. Ez fontos. De kérdezz másokat is. Nem csak az én s*ggembôl jön a napfény. :)

Walmer 2008.12.15. 13:32:59

Borbíró,

komolyan mondom, szórakoztatsz.
Írj még, kérlek!! D

Tibike15 2008.12.15. 13:42:36

Nme értem, hogy az ilyen okos emberek, mint a vasutasok miért is ne kaphatnának több fizetést ?
Persze, ahhoz más, a tudásuknak megfelelő munkát kell választaniuk.
Miért nem képzik át magukat és máris ott a nagyobb fizetés ?
Például a makroközgazdász, a bróker, az agysebész, a villamosmérnök, a programozó mind-mind többet keres, mint a vasutas, ezért csak annyi a dolguk, hogy átképzik magukat és máris kaphatják az őket megillető magas fizetést.
Ez ilyen egyszerü lenne, hiszen ennyi okos ember nincs máshol a világon, mint a magyar vasútnál.
Még azt is ki tudják számolniügyesen, hogy nekik 250 pénz jár és meddig tart a sztrájalap.
Ilyen zseniknek nem a vasutnál kellene dolgozni.

Walmer 2008.12.15. 13:46:20

nemecsek, akkor Angliában mindenki úgy él, mint Marci Hevesen!! Tök jó.

De akkor ez hogy is:

1) On a UK forum I frequent there has been a big uproar about the couple who have 12 kids and have been recently given a £500,000 home to live in, the parents don't work because if they did they would lose benefits and be worse off. It's been calculated that with all the benefits they receive they have an income of £44k a year. Some of the people who replied to that thread are aggrieved because some of them have 2 jobs and still are not able to get on the property ladder and have limited spare cash.

2)There are good jobs opportunities in London with good salaries but the cost of living there is high, and even with a salary of £40k a year one can't really buy a property in one of the better areas of London. One of my friend's daughter used to share a house near High St Kensington with 3 other people and each of them paid £1000 a month + bills (£4000 rent per month). My last 2 or 3 years in London I was earning good money but I hardly had any time to enjoy the extra cash as too tired to go out in the evening or weekend after all the stress of commuting to and from work + the longer unpaid hours I was putting in.

3) The last 3 years I spent in the UK I moved to Notts/Derbs and the jobs there are really low paid. I ended up taking on a job as a credit controller with a starting salary of £13,500pa. It was a shock as that's what I was earning in London in 1988. Also jobs with good career prospect are few. Taking into consideration my husband income once all the bills were paid and the weekly shopping done we could afford a takeway once a week. Going out to restaurants (Pizza hut etc nothing fancy was a real treat).

Mivel OFF a téma befejezem.
Lehet, hogy ha kimész Bristolba, egy lyukban laksz valakivel valameddig és félreraksz, akkor meg tudod venni álmaid Audi A4-ét, de ez azért elég messze van a 3.60-as kenyértől, my friend:-)

nemecsekerno_007 2008.12.15. 13:53:39

walmer

Ja bocs. Akkor mi itt mindent jól csinálunk.
Tanulhatnának tôlünk.

Még egyszer bocs.

Kopi3.14 2008.12.15. 13:59:40

konstruktiv: Borbiro piroskat gasko melle, es megyek, rajuktorom az ajtot.

ribizli 2008.12.15. 14:07:41

Ha jól sejtem, a sztrájkoló vasutasok azt képzelik, a "nép" támogatja az ő harcukat.
Ezt megcáfolni a következőképp javasolnám:
néhány máv-utas, akik nem tudják elintézni a dolgukat a sztrájk miatt, összefogva kártérítési igénnyel (nyilván per lesz belőle) lépnek fel a sztrájkot szervező szakszervezet, illetve felelős vezető(i)vel szemben. Biztos vagyok abban, hogy sok utasnak komoly anyagi kára keletkezik most.
Azt sejtem, egy ilyen kártérítési ügy a média figyelmét is élvezné.

Egyébként meg többször eljátszottam már a gondolattal, hogy a mávhoz megyek dolgozni, tuti hely lehet, nem kell amiatt aggódni, hogy megfelel-e a teljesítményem, mint a versenyszférában.

Walmer 2008.12.15. 14:11:34

nemecsek,
de most tényleg.
300gbp/ho megtakarítás, az 3600 gbp/év/fő.
Kint vagytok 10 évig Bristolban, az 36,000 GBP. Ha ketten vagytok, az 72,000 GBP, vagyis kicsivel több, mint 21millió forint. És ez csak a minimálbér. Ha kvalifikált vagy, akkor mondjuk 500 GBP-t takarítasz meg. 120,000 GBP. Az 35,5 misi.
Csak az a baj, hogy emberek vagyunk és nem számok, de biz' isten örülök, hogy jól megy a sorotok:-)
Könyvet kéne írnotok, valami ilyen címmel, hogy minimálbérből milliomos, vagy hasonló:-)

petya.bacsi 2008.12.15. 14:11:47

Ribizli: igaz, béren kívüli juttatás van, ingyenjegy, családnak is, néha elsztrájkolgatunk, fűtenek ránk, tök buli munkahely :)

Átvitel honvéd 2008.12.15. 14:12:34

AnnaM,

A kérdésre nem tudok "jó" választ adni. Már olyat, ami számodra megfelel.

És talán itt nem is az a feladat.

Nem tudom... Szerintem a sztrájk egyszerűen annak a megnyilvánulása, ami "van" -- a tökéletes káosznak, korrupciónak és rendetlenségnek. Ezért nem foglalkozom vele. Nem is számítottam másra. Az a gyanúm, hogy ezen a szinten nem is lehet vele mit csinálni.

Aki persze ezen a ponton kénytelen volna szembenézni azzal, hogy 2002-ben és 2006-ban azt a garnitúrát támogatta a politikában, aki ugyanazzal azonosítható (politikai szinten), mint a MÁV a sajátján, az most anyázni fog, és nem látja be, mert neki ez kényelmesebb. Persze ez ugyanaz, amitől a büdös életben nem fogunk továbblépni.

Stílszerűen -- csukjuk be a szemünket, bakter uram, oszt' úgy falatozzunk...

Ez itt az igazi probléma.

...Természetesen nem a felvetésedre akartam ezzel reagálni, csak onnan jutottam idáig. Azt akartam megvilágítani, hogy miért nem érzem explicit "velem való kitolásnak" a vasutassztrájkot (azon túl, hogy mindig kínosan ügyeltem arra, hogy ne függjek egy bizonyos szolgáltatástól, különösen, ha a szolgáltató ennyire gyenge).

Kotit 2008.12.15. 14:13:07

tubb:
>>"Vádolom a szakpolitikát, hogy magasról tojik az elvileg létező minimális szolgáltatás fogalmának tisztázásával. "
Értelmetlen a mondat.

petya.bacsi 2008.12.15. 14:13:31

"Miért van több joga a MÁV Cargo alkalmazottaknak a részvénycsomaghoz? "

Hát, mert MÁV Cargos? Miért nem mennek át a sztrájkolók oda dolgozni? Ja, hogy dolgozni kell...

Walmer 2008.12.15. 14:18:42

Remek, Borbíró behozta végre.
Most már gyurcsányozhatunk is. Szupi.
Jobb, mint a Telepódium

QM 2008.12.15. 14:20:30

A sztrájkosdi várható volt. Igen, ilyenkor általában nem azok szopnak nagyot, akikkel szemben sztrájkolnak. Elégséges szolgáltatás= majd a bíróság eldönti. Akkor már sztrájkolni sem kell, majd bölcs _gazságszolgáltatásunk_ megmondja mi a tuti.
Elvileg a sztrájk, az a "végső fegyver". Szerintem a légi + a BKV az teljesen rendben van. Merthogy tökk mindegy, hogy a kitűzött céljaikkal egyetértünk-e vagy nem.
A vasutas sztrájk sem azért nem O.K. mert irreálisak a követeléseik, hanem azért, mert ezen az alapon Matuska Szilveszter sem anarchista volt, hanem csak "gördülő sztrájkot" szervezet, csak már az első alkalommal lebukott. Ha Gaskó és társai jogosnak tartják a követeléseiket, akkor igenis tartson ki a végsőkig. Nem pedig 2óra alatt jó nagy kárt okoztunk, most kezdődik a meccs aT.V.-ben, majd ha ráérünk folytatjuk a károkozást. Egyébként meg, addig majd kitáláljuk, hogy még "mi is kéne még?"

Kotit 2008.12.15. 14:24:40

Igazából ezt írtam, csak a 2/3-a lemaradt:
tubb:
>>"Vádolom a szakpolitikát, hogy magasról tojik az elvileg létező minimális szolgáltatás fogalmának tisztázásával. "
Értelmetlen a mondat.

Kotit 2008.12.15. 14:28:05

tubb:
"Vádolom a szakpolitikát, hogy magasról tojik az elvileg létező minimális szolgáltatás fogalmának tisztázásával. "
Értelmetlen a mondat.
De aki elég értelmes az rájön, hogy csak egy rag rossz.

Az is érdekes, hogy mindenki csak a vasutasokat és gaskót szidja (nem érdemtelenül), de a szak és szaktalan politika felelösségéröl kevesebb szó esik.

Söt, mi van ha a sztrájknak eleve politikai oka van, csak ugye politikai okból nem lehet sztrájkolni...

QM 2008.12.15. 14:34:33

"mi van ha a sztrájknak eleve politikai oka van"
Ma M.o.-n minden politika. Csak ha ebbe az írányba tóljuk az ügyet, akkor valahogy mindig a lényeg sikkad el, és marad a Fletó-Vikizés. Ők meg köszönik szépen, tök jól elvannak. Nem ők szopnak.

Mogyoró007 2008.12.15. 14:41:52

Piroska: Nekem nem volt kérdésem. Kijelentettem.
By the way, azt érzem, hogy hatalmas a szemellenzôd Piroska, és teljesen elbeszélünk egymás mellett... Úgy érzem mintha kínaiul írnék, és vki félrefordította volna neked magyarra.

toce 2008.12.15. 14:49:18

OFF
"Kedvet csináltam magamnak hozzá, hát számolok. Mármint BKV-t [...] Mittudom én mennyit fogyaszt egy busz, legyen mondjuk 40 liter/óra. Ez kb 10.000 Ft/műszak."

Azaz -80.000Ft/műszak.

"Tehát bevétel: 108.000 ft/nap
Kiadás: 72.000 Ft/nap"

Azaz a kiadás 142eFt/műszak

"Na most valamit vagy nagyon elszámoltam, vagy nem értem mire fel kér ez a cég állami pénzt..."

Hát sajnos elszámoltad. Persze ilyen számítást nem is lehet végezni, nem véletlen nem is csinálnak...

toce 2008.12.15. 14:56:35

Kedves Vasutasok!

Bár kevés remény van rá hogy olvassátok, mégis: Jó reggelt!

Ez a Gaskó gyerek most eléri, hogy egy ország utál titeket, és jogalapot teremt a MÁV privatizálására és/vagy jelentős megnyirbálására.

A hatalmat Ti adjátok a kezébe! Tessék kilépni a szakszervezetből! Ennyit nem ér a mikulás csomag, amit küldenek! A követelések pedig teljesen irreálisak, soha nem fogják teljesíteni őket. Magatokat szivatjátok.

Jó sztrájkolást! Jó sztrájktörést!

toce 2008.12.15. 15:00:05

Hogy az irónikus ötletek sorát bővitsem:

Javaslom, hogy a MÁV összes Zrt-je kerüljön a dolgozók kezébe, úgy hogy az államnál ne maradjon pakett. Az arányokról egyezzenek meg választott prokátoraik és a MÁV vezetés. Az év végi hiányt írják le ők, és döntsék el mint tulajdonosok, lesz-e fizetés emelés.

Walmer 2008.12.15. 15:06:49

nemecsek,

viszont ti sem nyomjátok valami jól, ott Bristolban:
" a magyarországinál súlyosabb recessziót vár olyan magasan fejlett ipari gazdaságokban, mint Nagy-Britannia (mínusz 2,1 százalék)"
:-)))
Meg hát persze, hogy gyengén teljesítünk, ha legjobbjaink a ködös Albiont boldogítják

Átvitel honvéd 2008.12.15. 15:07:19

AnnaM:

Szemellenzője mindenkinek van. Neked is. Abban persze igazad van, hogy nem ugyanarról beszélünk.

Megértem, hogy bosszant, ami "történik", és nincs is ehhez további hozzáfűznivalóm.

Átvitel honvéd 2008.12.15. 15:11:56

Walmart:

Amit leírtam, annak pusztán ahhoz van köze, hogy vannak, akik egyszerre preferálnak egy rendszert, és ugyanakkor szidják ugyanannak a rendszernek egy másik megjelenését -- valamint azokat, akik erre a tényre pofátlan módon rá mernek mutatni.

nemecsekerno_007 2008.12.15. 15:40:31

Walmer

Én már visszajöttem. Igen igaz, Angliában súlyosabb recesszió várható. Viszont hamarabb ki fognak belôle jönni.
De ez a gondolatmenet már nagyon régi.
"A hanyatló nyugat ópiuma" :)
A kapitalizmus már évtizedek óta abban az állapotban van, hogy "mindjárt összeomlik" De valahogy eddig sehogy sem akart összeomlani. :) Pont ez a lényeg. A megjelenô problémákat ôk megvizsgálják, elemzik. Megvannak hozzá a szakembereik akiket egy olyan oktatási rendszer nevel ki ahol a jövôben megjelenô gyakorlati problémákra készítik fel a diákokat. Ezek a szakemberek válaszokat is találnak a problémákra. No nem tökéletes válaszokat, csak olyanokat amelyek a problémákat kezelhetôvé teszik.
Sajnos mi még nem jutottunk el idáig. Mi még a régi problémáinkat se fedeztük fel. Ha mégis akkor sem ismerjük el. És csak görgetjük magunk elôtt. Sajnos problémák jönnek még. De most már tényleg sokat beszéltem. Nem nekünk kéne errôl beszélgetnünk. Hanem azoknak akiknek ezt meg kéne oldani. Mert pénzt is kapnak érte. Tôlünk nyugatra ilyenért nem jár pénz. Illetve csak annyi amennyi hasznunk van belôle. Sokkal egyszerûbbek a problémáink mint azt gondolnánk. Csak nem ismerjük el. Szép kövér hazugságokon ücsörgünk. Sajna. :(

Tibike15 2008.12.15. 15:40:32

Walmer,
Bár én soha nem dolgoztam külföldön, de ismerőseim már voltak 1-2 évet vagy most az egyetem után húznak ki.
Azt azért tisztán kell látni, hogy külföldön sem térdelnek a munkavállaló lába elé és osztogatnak hatalmas fizetéseket csak azért, mert méltóztatsz ott dolgozni.
Amit én hallottam lényeges küülönbségnek, hogy a teljesítmény a meghatározó.
Nem mint a trágya vasútnál, hanem tényleg az van, hogyha okos vagy, vannak jó ötleteid, szorgalmas és megbízható vagy, akkor külföldön előbb utóbb elismernek és akkor már kaphatsz több bért is. Magyarországon ez nem számít, mert jön valaki aki valakinek a szaros ismerőse és hiába dolgozol keményen és hasznosan jön a protekciós. Ilyen van nyugaton is, csak nem olyan magas mértékben, mert ott tényleg tönkre mennek a cégek, ha protekciósokkal vannak tele.
Továbbá, minden cég a legjobb munkavállalóit jutalmazza anyagilag is. A hőbörgő lusta nagypofájuak sehol nem keresnek hatalmas pénzeket, még nyugaton sem.

nemecsekerno_007 2008.12.15. 15:43:47

Tibike15

Jól összefoglaltad.

A Gaskó félék egy igazi piacgazdaságban max. portásként dolgoznak. Bár egy portás is fontos munkát végez, ezért még ebben sem vagyok biztos.

Bocs a portásoktól. :)

higgins1 2008.12.15. 16:06:19

Érdekes olvasmány. Büszkék, hogy szétk...ják több tízezer ember napját, munkáját stb.
És még minősítik is a "kollégákat", akiknek van pofája dolgozni. Mekkora szemetek vannak, fizetésért dolgozni a válság idején...

www.vdszsz.hu/drupal/index.php?q=node/295

Ezzel kéne kiplakátolni az országos médiát... Aztán költözhetne az összes messzi országba, ahol nem találják meg :)

Walmer 2008.12.15. 16:17:14

nemecsek, Tibike,

"külföldes" hozzászólásaimmal mindössze azt szerettem volna szemléltetni, hogy odakint sincs kolbászból a kerítés.
Qrva keményen kell dolgozni, ha meg akarsz élni. Én angol multinál dolgozom, pont olyan rendszerben, ami ott, kint van. Protekcióval kerültem be, mert volt kollégák ajánlottak. Az egyik kinti supervisor elbeszélgetett velem telefonon, aztán kellettem.
Mo-on minden multinál keményen kell nyomni, de külföldön sem ritka, hogy a költségvetésből etetett szerveknél csak pöcslógatás folyik (lásd. Eu. parlament például).
Ez a pöcslógatás van itt is, csak az a baj, hogy még büszkék is rá.

Kopi3.14 2008.12.15. 16:23:26

higginshu 2008.12.15. 16:06:19

a szavazasukat nem is emlitetted, ami pedig vegkepp pofatlansag, es amiert a MAv helyeben mar repitettem volna az osszes faszfejet, azonnali hatallyal, fegyelmivel, minden karterites nelokul.

nemecsekerno_007 2008.12.15. 16:28:46

walmer

Értem én. Ezzel teljesen tisztában vagyok.
Nálunk sokan ülnek a szekéren és kevesen tolják. Ennyire egyszerû. Sajnos.

:(

Karesz (Charlie) 2008.12.15. 16:29:10

mibol gondolja Tevan Imre, hogy ez nem szandekos, hogy nem ez a cel?:

"könnyen lehet, hogy ebben a percben is száz és száz honfitársunk fogadja meg fogcsikorgatva, hogy autót vásárol, és soha többé nem hagyja mobilitását a megbízhatatlan vasút kénye kedvének kitenni."

persze ez osszeeskuves elmelet nem illik hinni benne... de valamiert nem lehet vonatra pakolni a kamionokat, ugy meg kellett dragitani a vonatot, hogy megerje kocsival menni...meg kellett szuntetni a gyakori vonatokat, pedig utaztak vele...

amugy pedig baloldali medianak tamogatni kene a sztrajkokat, mar ha tenyleg az!

tompus 2008.12.15. 16:31:37

"A VDSZSz szerint a vonat közlekedtetése így balesetveszélyes, mivel egy 192 méter hosszú szerelvényt egy ember képtelen belátni, pláne, ha még ívben is áll meg a vonat."

Az ilyeneket kellene kirúgni!
Dániában a mozdonyvezető meg tudja állapítani a visszapillantó tükörből, hogy indulhat-e.

Karesz (Charlie) 2008.12.15. 16:34:51

nemecsekerno_007 2008.12.15.

"10 éves A4-es Audi 1000 Font. Angol minimálbér 800 Font/hó. Ez úgy néz ki, mintha itt 88 ezer-be kerülne az a bizonyos Audi A4-es. A különbség annyi, hogy ott a teljesítmény alapján béreznek mindenkit. S*ggrepacsiért nem fizetnek. Mondjuk volt egy kemény idôszak amikor ezt megtanulták az ángolok. (A Vaslady, ha esetleg emlékszel)"

csak a teljesseg kedveert vaslady elott is ilyenek voltak az aranyok, akkor is jobban ment az angoloknak, es ha meg 100 evet visszamesz, mikor megvolt a gyarmatbirodalom, akkor meg jobban...

nemecsekerno_007 2008.12.15. 17:26:24

Karesz (Charlie)

Igen, ezzel tisztában vagyok. Ezzel inkább arra akartam rávilágítani, hogy ha jön egy nem várt esemény pl.:
- Az angol ipar már nem versenyképes ebben a formájában valamit változtatni kell. Erre adtak egy választ. DE ADTAK VÁLASZT, MÉG HA FÁJÓ IS VOLT.
Mi inkább hitelt veszünk fel. Hadd szóljon! :)
Arról már nem is beszélve, hogy azután is talpra tudtak állni, miután a gyarmatbirodalmukat elvesztették.
Ha nekünk lett volna India a gyarmatunk, hát sehogy se állnának most. :) Meg persze mi sem. :)
A gyarmatrendszer morális kérdéseit nem feszegetném, mer' OFF. De a probléma adott, megoldást kell találni rája. :)

Kopi3.14 2008.12.15. 17:27:27

tompus 2008.12.15. 16:31:37
a deli szomszednal-ja, masik nincs is. :DD- ehhez visszapillanto sem kell. Vezer kilog az ablakon a megalloban, es amikor utascsere veget ert, aindulunk. Ujabban nem szokasom kallert latni a vonatokon. Lehet sztrajkolnak?Ha igen a vonat wegesz jol elmegy nelkuluk. Az utas is megveszi rendesen a jegyet a megalloban automatabol- penztaros nicns- es kezeli is a megalloban.

satelit 2008.12.15. 18:11:37

A sztráj tudomásom szerint bizonyos dolgozói csoportok érdekérvényesítő képességének erősítését szolgálja.
Sajnos véleményem szerint jogszabályilag nem rendezett, hogy egy adott dolgozói csoportnak milyen követelések esetén jogos a sztájkja.
Véleményem szerint elsősorban a bérek, és munkakörülmények területén van erre jogalap, és nem más, esetleges országos politikai, vagy egyéb érdekek támogatására.
A sztrájkolók gyakran gazdaságpolitikai kérdésekben is bele akarnak szólni a döntésekbe, holott csupán a lakosság egy kis csoportját képezik, azzal nem törődnek, hogy ezzel mekkora kárt okoznak az adott gazdálkodó szervezetnek, közvetve pedig az egész országnak, ezen keresztül valamennyi állampolgárnak.
Ezügyben az alkotmánybíróság állásfoglalására volna szükség.

guerillero 2008.12.15. 20:05:12

Mindenki örüljön inkább, hogy a bkv és a volán nem sztrájkol a MÁVosokkal együtt. Megjegyzem, az lenne az igazi sztrájk, mert ez csak egy lájtos kis fennakadás. Szerintem a Gaskó szarul csinálja. Ha én lennék a helyében, legalább egymilliót követelnék, és megpróbálnám a Viktorral elintézni, hogy pár napra a gázt is zárják el meg ne legyen villany. Hajrá Magyarország, hajrá magyarok!

z8 2008.12.15. 20:41:55

háháhá mindenki beszivta, minden állampolgár fizet ennek a mávnak háháhá így járt mindenki.

megéri nem? :) csak képzeljétek el hogy minden adó amit befizetsz egy része ennek a csodálatos szép, GAZDAságos cégnek megy!
nyugodtan tudsz aludni ha tudod hogy jó helyre kerül a pénzed.


Szeressük a mávot elvtársak!

nem-igen 2008.12.15. 21:05:09

engem egy kérdés foglalkoztat az oly sokszor elhangzott alap igazság mellett (miért ekkora a cég? miért nincs "békeidőben" sem elégséges szolgáltatás? hogy gondolják, hogy nekik ez jár? mi a rák az a gördülő sztrájk? és a többi).

Teszem azt, jön az angyalka, és karácsony alkalmával a közlekedési miniszter bejelenti, hogy teljesítik Gaskó ur és népi zenekara összes kérését, megkapják a 10% fizetés emelést, megkapják a 250ezret, stb. Tegyük fel, hogy a szolidaritási sztrájk is hülyeség, tehát mindenki a másikat ölelgeti, mindenki boldog, mindenki elégedett.

Mikor kezdik elölről? Mikor döntenek úgy, hogy a 10% már nem elég, kéne még 10%? Mikor döntenek úgy, hogy kéne még fejenként 1 milla is, mert csak? Mit vállalnak cserébe ők?

(ui: innentől kicsit a terroristákkal nem tárgyalunk esete áll fent nem?)

Corry 2008.12.15. 21:17:19

Én úgy gondolom, hogy a sztrájktörvényünk feltételezi a sztrájkolók jóhiszeműségét és másnak rontani nem akarását. Ezt a lukat találta meg Gaskó úr nagyon ügyesen, úgymond magyarosan törvénytisztelő ügyességgel és azóta sakkban tartja a MÁV vezetését, akik részben szervezetlenségük okán, részben a törvényi háttér okán nem sokat tehetnek. Arról már ne is beszéljünk, hogy egy ilyen konfliktus egyes részleteinek bírósági folytatására mikor is kerülne pont.

akarki99 2008.12.15. 21:32:33

Ma mentem vizsgázni Szegedre... és jöttem is haza... remek volt, komolyan. Nem a volán tehet róla, de rettenetes körülmények voltak a buszon.
Nem tudok nyomdafestéket tűrően fogalmazni már a témában, ezért csak annyit szeretnék mondani, hogy a tetves sztrájkolókat mind dobják ki a kegyetlen munkaerőpiacra, ahol nem elég napi 8 órában az orrát túrni, aztán mikor kiderült, hogy ezek nem kapnak munkát sehol és éhen haltak, akkor kérem mutassák meg hol vannak a kupacba dobált mávos tetemek, hogy én is örülhessek végre. köszöntem a mai napot (IS) rohadt ingyenélő senkiházi rohadékok!

(és amikor még a szárnyvonalak bezárása ellen tüntettek, egy rohadt szavam sem volt, pedig akkor is vizsgaidőszak volt, akkor is szívtam, de akkor nem egy pitiáner hatalmi-politikai szarság miatt szopta a faszt egy egész ország)

Gaskó inkább éhségsztrájkoljon , hátha beledöglik a rohadt zsíros állatja.

Nprobe 2008.12.15. 21:43:11

Szerintetek küldhetem a VDSZSZ-nek az utazási számláimat, amiért nem tudtam igénybe venni a megváltott bérletemet?
Vagy a Gaskó fizeti zsebből?

massziv 2008.12.15. 22:01:43

Én holnap szeretnék külföldre utazni vonattal a barátnőmhöz akivel 2 hónapja nem láttuk egymást.Ha ez a sztrájk miatt meghiúsol,akkor nagyon szépen kérem,hogy valaki szervezzen nekem egy találkozót azzal a faszszopó Gaskóval.Utána a sztájk szóra is sirógörcsöt fog kapni.
Az a sok gyökér vasutas meg elhiszi,hogy a 250e meg a 10% az jár nekik.Emberek ti hol éltek?Én egy multinál örülök az állásomnak és annak hogy 5%-ot kapok differenciáltan.

delpierro 2008.12.15. 22:14:03

Uff. Ember jot s jol szoltal.

fehérfarkas 2008.12.15. 22:26:01

ha a managementből (illetve a tanácsadói sleppből) bárkinek is jár pénz az ominózus eladásból, akkor a többi alkalmazottnak is
itt ugyanis a management és a tulajdonos (ami a minisztérium, de valójában mi vagyunk - hiszen a miniszternek 0% tulajdona van a máv-ban, az államnak van tulajdona benne, aminek a miniszter csak egy, de jól megfizetett alkalmazottja)

fehérfarkas 2008.12.15. 22:28:23

bocsi, véletlnül rányomtam a küldésre

...folyt:
tt ugyanis a management és a tulajdonos (ami a minisztérium, de valójában mi vagyunk - hiszen a miniszternek 0% tulajdona van a máv-ban, az államnak van tulajdona benne, aminek a miniszter csak egy, de jól megfizetett alkalmazottja) nem a saját tulajdonát adta el, hanem másét, az adófizetőkét
namármost ha meg tudják ideológizálni hogy nekik ezután miért jár prémium, akkor sajnos a többi alkalmazottnak is ugyazon logika alapján járna
ezt hívják úgy, hogy a fagyi visszanyalt :)

fehérfarkas 2008.12.15. 22:34:10

a kötött pálya blog nagyon jól bemutatja, hogy a mávot a vezetés, hogyan cseszte szét
ismétlem: a vezetés

rendszeresen járok bp-balaton vonalon, és ott a dolgozók munkájával elégedett vagyok (kallerek, pénztárosok, stb)

azt viszont kevesen tudják, hogy pl. a déli pályaudvarnál a peronnál (a rácsoknál) levő jegykezelők nem a máv alkalmazottjai, ahogyan a biztonságiak sem
saját személyes tapasztalatból tudom, hogy velük kapcsolatban még az ügyeletes tiszt sem utasíthatja őket, hanem ha probléma van, akkor jegyzőkönyvet kell felvenni, és az őket foglalkoztató alvállalkozó cég vezetésének kell írnia egy hivatalos levelet, hogy az alvállakozó cég vizsgálja ki az esetet a saját alkalmazottjkával szemben és a vizsgálat eredményéről írásban tájékoztassa az ügyeletes tisztet (vagyis a máv-ot)
ezek után ne csodálkozzunk, ha soha nincs felelőse a pocsék színvonalnak

fehérfarkas 2008.12.15. 22:45:36

a máv személyszállítási ága a tömegközlekedés kategórába, vagyis a public transportba tartozik
ez a világ legtöbb országában (beleértve az usát, meg kanadát is) veszteséges

miért?

mert a tömegközlekedés nyeresége nem a szolgáltatónál realizálódik, hanem társadalom egyéb területein:
kevesebb dugó = jobb közlekedés
tisztább levegő
több terület marad zöldfelületnek
élhetőbb városok

van néhány ország, ahol a tömegközlekedést nullszaldóra, vagy minimális nyereségre ki tudják hozni (pl. a szomszédos ausztria), de ezek a ritka kivételek
franciaországban sem azért fejlesztik újra a villamoshálózatot (amit 50-70-es évek között felszámoltak) mert a francia tömegközlekedési vállalatok rájöttek hogyan lehet profitot csinálni belőle, hanem az élhetőbb városokért
(tisztább levegő, több zöldfelület, kisebb gépjárműforgalom)

Kopi3.14 2008.12.15. 23:07:48

fehérfarkas jól beszél. UFF. :)

z8 2008.12.15. 23:25:48

fehérfarkas: nézzük meg mi a helyzet a kb. azonos szintü országokkal

annyi vasutas van itt biztos megtudják modnani románoknál, szlovákoknál, lengyeleknél mi a helyzet?
én kiváncsi lennék rá..

csak nehogy az legyen hogy Bukarestbe már 200 al mennek vonatok pár év mulva, nálunk meg örülhetünk továbbra is majd 100-120 nak, na meg hogy egyáltalán van vonat

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2008.12.16. 00:13:57

fehérfarkas: Nem is olyan ritkák ezek a kivételek, maximum Európában. És ahol vesztességes a tömegközelekdés ott annak mindig megvan az oka.

fehérfarkas 2008.12.16. 01:20:48

z8-nak:
márpedig lehet, hogy a románoknál előbb megy 200-zal vonat mint nálunk
de ez sem a mezei vasutason múlik, hanem a politikán:
a gazdaságpolitika a vasutra áldoz-e pénzeket, vagy sem
nálunk áldoz is meg nem = amit vasútra költünk adópénzekból az a fenntartásra sem elég, nemhogy a fejlesztésekre

más kérdés, hogy ezt a "kevés" pénzt sem hatékonyan költjük el
lásd pl. ebben a blogban található témákat, amik a rossz szervezésről szólnak (pl. az üresen álló vonatnak is van költsége, de sem bevételt nem hoz, sem az embereknek nem jó, mert tudnak utazni rajta)

fehérfarkas 2008.12.16. 01:28:01

elfnek:
márpedig a személyszállítás nagyon kevés helyen nyereséges - de nem is ez a tömegközlekedés célja, hanem bizonyos társadalmi problémák megoldása, mint amilyen közlekedés:

csökkenti az ingázási időt
csökkenti a dugókat
csökkenti a gépkocsik számát az utakon
lehetővé teszi a több zöldfelület kialakítását a városokban
tisztább környezetet és levegőt biztosít

már ahol jól fejlett a tömegközlekedési hálózat
vagyis a tömegközlekedére (ésszerűen) fordított pénz más területeken többszörösen megtérül
- feltéve az ésszerű tömegközlekedési rendszert, mert a rosszul szervezett és megvalósított eredménye csakis rossz lehet (elvileg a tömegközlekedési hálózat kiépítése és fejlesztése külön szakma, és nem szabadna hozzá nem értő dilettáns politikai csókosoknak csinálniuk)

Reggie 2008.12.16. 01:36:43

Ha csak az utasszallitast nezzuk:
2006-ben a MAV-nal 154 millio utasfot szallitottak 7677km-es halozaton, 9450 millio utaskilometer teljesitmennyel kb 38000 alkalmazottal.

2006-ben a Deutsche Bahn-nal 1682 millio utasfot szallitottak 36000 km-es halozaton, 77800 millio utaskilometer teljesitmennyel. kb 242000 alkalmazottal.

Tehat a nemetek 6.36x annyi dolgozoval 4.68x annyi halozatot tartanak fenn, es 10.92x annyi utasforgalmat es 8.23x annyi utaskilometert bonyolitanak le. (Es az o halozatukon 300km/h-s szakaszok se olyan ritkak, valamit ha vki az aruszallitasra is kivancsi a nemetek mindemellett 11.65x tobb tonnakilometernyi arut fuvaroztak)

Azaz a nemeteknel az 1 dolgozora eso utaskilometer 30%-al tobb mint nalunk, ergo nalunk a MAV csoport dolgozoi _LUSTAK_.

Cactus71 2008.12.16. 07:18:51

Reggie!

És mit szeretnél? A MÁV dolgozók építsenek vasutat "százat, ezret"? Lehet, hogy erről nem a dolgozók tehetnek?

Más:
A multiknál dolgozóktól kérdem tisztelettel: A Ti szakszervezeteitek, mit tesznek annak érdekében, hogy kevesebbett kelljen dolgoznotok több pénzért?

Semmit? Miért? Nincs szakszervezet? Miért? Féltek? Miért? Ugyanennek a multinak a külföldi telephelyein vannak szakszervezetek. Miért?

Mert TI csak beszéltek, és siránkoztok, tenni pedig semmit nem tesztek. Akkor miért érzitek, hogy jogotok van más tevékenységét bírálni?

Mondom ezt attól függetlenül, hogy nem értek egyet a jelenlegi sztrájkkövetelésekkel. És vasutas sem vagyok.

petya.bacsi 2008.12.16. 08:22:47

Felmerült a MÁV Blogon egy kérdés, ami tényleg érdekes:

"a tehervonatok közlekedésén kívül vonatközlekedést nem biztosítunk" - vdszsz.hu

A VDSzSz miért csak a személyszállításban (tehát az ingázókat DOLGOZNI AKARÓ embereket szállító) vonatokat fogja meg? Miért nem állítja le a teherforgalmat is teljes egészében?

Reggie 2008.12.16. 08:38:43

Cactus71 2008.12.16. 07:18:51

pl a felesleges munkaerot rugjak ki es ne mindenfele kollektiv szerzodesre hivatkozva szajkozzak, hogy nem lehet leepiteni, de az adofizetok penzet lopni es elherdalni meg igen...

PomPomPinpong (törölt) 2008.12.16. 09:22:44

Cactus71: Én is multinál dolgozom. Eszembe sem jutna, hogy sztrájkoljak. Miért? Mert a versenyszférában eltöltött évek megtanítottak arra, hogy minden egyes perc, amit nem munkával töltök, az a vállalatomnak bevételkiesés, azaz veszélybe kerül a prémiumom, hosszabb távon a munkahelyem. (Mielőtt belekötsz: most perpill nem dolgozom, tehát kommentelgethetek nyugodtan, mert szabadidőmből teszem. :) ) És nem azért nem merünk csinálni semmit, mert félünk. Hanem mert a gondolkodásmódunk más, mint a nyavajgó vasutasnak. Egy csapat vagyunk és egy célért dolgozunk. Mert másképp a megélhetésünk veszélybe kerül! Nem állami vállalat vagyunk, meg kell dolgozni azért, hogy holnap is dolgozhassunk.

A sok sutyerák sztrájkoló vasutas, ahelyett, hogy örülne a semmittevésért kapott pénznek, még nekiáll verni a nyálát...

Kedves Borbíró Piroska: Örülök, hogy épületes, szőkenős hozzáállásoddal írogatsz (valószínűleg Gaskó úr mellől, vagy egy bizonyos pártszékházból). De Te vagy az, aki tereli a szót a lényegről és nem a többiek! Felesleges belekeverni a politikai "elitet" a jelenlegi eseményekbe! Pont ez a baj Magyarországon: mindig felelőst keresnek előbb és később a megoldást.

A megoldás nem az, hogy több pénzt pumpálunk egy olyan szervezetbe, ahol azok, akik a dízelmozdonyból lopják a gázolajat, pont azok vádolják a saját vezetésüket lopással.

Érdekes, hogy a kisvasutasok között hányan vesznek dízel autót a benzines helyett...

Azok sztrájkolnak, akik munkavégzés címszóval pl. a takarítást egy vasúti kocsit illetően le tudják zavarni kb 5 perc alatt??? Na de kérem!!!

Azok, akik egy szolgáltatást nyújtó szervezetnél megengedhetik maguknak a tajparaszt megnyilvánulást, azok verik magukat a jogaikért? Hol marad az utasok joga?

Az ehhez hasonló színvonal miatt mondtam le a vasúti utazásról 8 évvel ezelőtt. Szerintem nem én vagyok az egyetlen, aki így döntött. A vasútnál sztrájkolók maguk alatt vágják a fát. Ezt kellene felfogniuk! Ha elfogynak az utasok, akkor Gaskó sem fogja őket megmenteni, hanem mehetnek a rétre legelni!

A megoldás az, hogy racionalizálni kell a működést. Akármilyen fájdalmas, a létszámot az optimálishoz kell közelíteni. Meg kell teremteni a vállalaton belül azt a gondolkodásmódot, ami a minőségi munkavégzéshez vezet! Magyarul: először a dolgozói szemléletváltást kell elősegíteni, hogy a színvonal fellendülésével az utazási kedvet is növeljék a potenciális utasok esetében.

És talán a legfontosabb, hogy törvényileg tiltani kell mindent, ami lehetőséget ad az olyan sztrájkra, ami egy sokkal nagyobb közösség alkotmányos jogait sérti. Mert a jelenlegi sztrájk szerintem ilyen.

massziv 2008.12.16. 10:58:55

Cactus71 2008.12.16. 07:18:51
"A Ti szakszervezeteitek, mit tesznek annak érdekében, hogy kevesebbett kelljen dolgoznotok több pénzért?"

Érdekes,de nekem eszembe sem jutott,hogy több pénzt kéne kapnom kevesebb munkáért.Ez valami vasutas észjárás lehet.Én ha több pénzt akarok látni hóvégén és van rá lehetőség,akkor túlórázok nem sztrájkolok.

"Mert TI csak beszéltek, és siránkoztok, tenni pedig semmit nem tesztek."

Mi CSAK dolgozunk barátocskám.

higgins1 2008.12.16. 11:55:23

Lenne egy kérdésem, hátha valami vasutközeli ember tudja rá a választ:

Olvasgatom a híreket a sztrájkról, és abban írják, hogy az "aljas máv" eltávolította a sztrájkoló forgalmistát az "irányító toronyból". Én kérdezném és tényleg érdekelne a válasz, hogy mi az annyát keres ott, ha nem dolgozik. Ferihegyen a szabadnapos foglomirányítók bent söröznek az iráyítótoronyban? Az általam vezetett telephelyen, munkaidőn kívül csak az én engedélyemmel lehet a munkaterülten tartózkodni. Ez most a mávnál hogy van. Vagy nem dolgozunk, de azért elfoglajuk a munkaterültetet, ami a máv és ezen keresztül a az állampolgárok tulajdona? Ez így jogos?
Gránáttal takarítanám kis a kedves sztrájkolókat a máv területéről :)

Walmer 2008.12.16. 11:58:22

Cactus, te ostoba fasz,

"Ugyanennek a multinak a külföldi telephelyein vannak szakszervezetek."
És miért sztrájkolnak? 10%-os béremelésért? egyszeri baszottnagy juttatásért? A kormány ellen? Azért mert más sztrájkol?
Nem! Azért, hogy a kibaszott gyárat, ahol dolgoznak ne vigyék ki mexikóba, Romániába, magyarországra, megmaradjon az állásuk és esetleg a fizetések őrizzék meg a reálértéket. A mostani pénzügyi válságban ki sztrájkol a Naprendszerben azeken a patkányokon kívül? Örüljenek, hogy megmarad a munkahelyük, a kurvaistenit már tényleg.

Walmer 2008.12.16. 12:02:16

Tudod higginshu ez úgy megy, hogy bemegy a vasutas parasztja a munkahelyére, leül a seggére, és elkezdi verni. Ugyanis ő most sztrájkol. A MÁV meg, ha talál valakit, aki esetleg dolgozna is, megpróbálja a helyére ültetni. A sztrájkoló viszont ilyenkor ugat, hogy őt akadályozzák a sztrájkolásban.
lehet, ha elmegy onnan a sztrájkalapból sem kap pénzt, hisz nem sztrájkol. Rohadjon meg az összes.

petya.bacsi 2008.12.16. 13:48:16

Walmer: én összepakolnám a sztrájkolókat egy szobába, ahol se víz, se világítás, se fűtés. Nem dolgozik, ne fogyasszon semmit. Sztrájkolni víz, világítás és fűtés nélkül is lehet.

Vagy kiterelném őket valami nyitott térre a szabad ég alá. És csókolom.

GOSH (törölt) 2008.12.16. 14:07:09

Remélem minél előbb privatizálják ezt a vasutat, akkor pedig egytől-egyig kirúgják az összes sztrájkolót aki úgy érzi, hogy karácsony előtt úgy jutna több pénzhez, hogy betesz egy országnak...

soseleszekelső 2008.12.16. 15:20:57

Cactus,

Mi itt a multinál azért nem sztrájkolunk, mert nem jut eszünkbe, hogy kárt okozzunk annak a cégnek, ahol dolgozunk.
Magyarul: nem sz@runk oda, ahonnan eszünk.
Mert abból élünk, amit a cég megtermel.
Igaz, ehhez fel kell tudni fogni, hogy a bevétel meg a pénz az nem csak úgy jön valahonnan, meg jár, hanem meg kell érte dolgozni.
És a cég (és így a munkahely) akkor maradhat meg hosszú távon, ha kiszolgáljuk a vevőinket, és nem keresztbe teszünk nekik.

Ezt kéne a MÁV-osoknak felfogni.
Én úgy kezdeném az oktatást, hogy bejelenteném, hogy amennyi kárt okoznak a sztrájkkal, annyi bérköltséget 'leépítenék'. Ugyanis egy vállalatnak a bevételeiből kell gazdálkodnia. Ha az csökken, akkor a költséget is csökkenteni kell.

De egyszerüsíthetünk is. ahány nap sztrájk, annyi % létszámleépítés.

Esetleg egy haladó szintű tanfolyam. Megkapja a szakszervezet a 10%-os bérkövetelését, ha hozzájárul egy 10%-os létszámleépítéshez. Kiváncsi lennék mit szólna Gaskó egy ilyen ajánlatra?

fehérfarkas 2008.12.16. 18:29:19

AntiDR-nak:
ezt írtad: "A megoldás az, hogy racionalizálni kell a működést. Akármilyen fájdalmas, a létszámot az optimálishoz kell közelíteni."

csak az a gond, hogy nálunk ez vagy leépítést jelent vagy kiszervezést
erre írtam, hogy ma olyan állapotok uralkodnak a vasutnál, hogy még az ügyeletes tiszt sem utasíthatja sem a jegykezelőket, sem a biztonságiakat az állomás területén (konkrét példám a déli pu volt)
ugyanis ezek nem máv alkalmazottak és az ügyeletes tisztnek csak a máv alkalmazottak felett van jogköre

amit a szemléletválrtásról írtál, abban egyetértek, de ez szintén nem a mezei alkalmazottra vonatkozik, hanem a főnökeire, a mezei máv alkalmazott csak végrehajtja a főnökei utasításait, nem ő tehet arról, ha hülye utasításokat kap
(itt is konkrét példákat tudnék)

fehérfarkas 2008.12.16. 18:39:48

gosh-nak:
ezt írtad: "Remélem minél előbb privatizálják ezt a vasutat, akkor pedig egytől-egyig kirúgják az összes sztrájkolót aki úgy érzi, hogy karácsony előtt úgy jutna több pénzhez, hogy betesz egy országnak..."

és majd az új tulajdonos fogja elvégezni a karbanartást, mozdonyvezetést, műszaki feladatokat?
vagy a kirugottak helyére felvesz másokat? mert akkor ott vagyunk ahonnan elindultunk

egyébként a privatizáció 2 féle lehet:

1. eset: egy szakmai befektető veszi meg, pl. osztrák vasutak, és lesz egy minőségi vasutunk nekünk is - de a mainak a többszörösébe fog kerülni (mivel a magyar átlagfizetések miatt a jegyárakat nagyon tovább már nem lehet emelni, ezért a központi költségvetés fizeti a különbözetet), ugyanis az osztrák vasút nem fog jótékonykodni és nem fogja a társadalmi szempontokat figyelembe venni, hiszen csupán piacszerzés gyanánt veszi meg - de ez érthető is, hiszen miért fizetnék az osztrák adófizetők (ugyanis az öbb állami tulajdonban van) a jobb szinvonalúvá tett magyar vasútnak köszönhető magyarországon bekövetkező társadalmi előnyöket (lásd korábbi hozzászólásaimat)?
(mi meg megérdelemjük ha ennyire hülyék vagyunk, hogy a tömegközlekedésünket eladjuk)

2. eset: valami csókós cég veszi meg bagóért és tovább fog zülleni

fehérfarkas 2008.12.16. 18:49:36

soseleszekelsőnek:
ezt írtad: "Ugyanis egy vállalatnak a bevételeiből kell gazdálkodnia. Ha az csökken, akkor a költséget is csökkenteni kell."

egy tömegközlekedési vállalatnál, aminek az angol nevében is benne van, hogy PUBLIC,és közösségi célokat elégit ki, a bevételeiből gazdálkodás nem hozható párhuzamba egy profitorientálttal
- már maga a bevétel ott kezdődik, hogy csak olyan árat határozhat meg, amit a lakosság meg tud fizetni,
ugyanis a tömegközlekedés feladata nem az, hogy csak és kizárólag a felsőosztályt közlekedtesse, hanem a lakosság/társdalom minél szélesebb rétegeit

van egy alapszolgáltatás, amihez a szegényeknek is hozzá kell jutniuk, és ezen velül lehetnek magasabb szinvonalú szolgáltatások, persze drágábban, plusz pénzekért

de ha valakinek a tömegközlekedés csupán úri huncutság, vagy csupán profitról szól, annak ajánlom alaposan áttanulmányozni teheránt, ahol a nagyon rossz tömegközlekedés miatt:
állandóak a dugók és szmog - mert ugye közlekedniük valahogyan a szegényeknek és az átlagembereknek is kell, és ők csak a 15-20 éves füstölgő autókat tudják megvenni
(azt is szokták mondani: teheránban lakni felér egy kollektívöngyilkossággal)

fehérfarkas 2008.12.16. 18:53:13

az előző hozzászólásomhoz:
teheránnal ellentétben én inkább a müncheni tömegközlekedés szinvonalának elérését tűzném ki célnak

bár ezt a jelenlegi vasúti és politkai vezetéssel nem lehet megcsinálni
sajnos egyik pártunknak sincs stratégiája a tömegközlekedés, köztük a vasút fejlesztérée

lbalazs 2008.12.16. 19:11:28

Érdekes de ezt még senki nem mondta: ha emelnek a vasutasoknak, akkor a többieknek lesz kevesebb a bére. (nem nominalisan, hanem realertekben)
A torta ugyanis ugyanakkora marad. Tehát azért sztrajkolnak, hogy nekik nagyobb szelet jusson belőle, es nekünk kisebb. Sajnos ezt igen kevesen fogják fel. És még azt remélik, hogy a társadalom támogatja őket.Tiszta diliház.

PomPomPinpong (törölt) 2008.12.16. 19:30:33

@fehérfarkas: Ne aggódj! A racionalizálás nem csak a vasútnál jelent leépítést vagy kiszervezést, hanem mindenhol. A kiszervezéstől pedig csak azért félnek a vasútnál, mert akkor ugyanolyan munkavállalókká válnának, mint a nagytöbbség ebben az országban. Ettől pedig nem kellene félni. Rendszerváltás volt ebben az országban, nincsenek már olyan munkahelyek, amikből nyugdíjba mehet az ember, mert úgyse rúgják ki. Ez van. Ilyenné vált ez a világ. Fel kell nőni a feladathoz! Minél később kezdi el valaki, annál fájdalmasabb lehet, ha bekövetkezik egyszer.

A szemléletváltással kapcsolatban: a "végrehajtó állomány" és a vezetőség körében közel azonos időben kell végrehajtani, de azért a kisemberekkel kell kezdeni, mert ők a front. Ők képviselik a vállalatot az utassal, azaz az Ügyféllel szemben. Rajtuk múlik, hogy az utas elégedett legyen és inkább őket válassza a legközelebbi alkalommal is. rajtuk múlik, hogy az utas tiszta, kulturált környezetben utazhasson. Nem mondta senki, hogy a körülmények ideálisak a munkavégzésükhöz, de ha ők maguk nem tesznek semmit az utas érdekében, akkor az utas sem fog alkalomadtán kiállni mellettük. A hozzászólások zömében ez azt hiszem, hogy érződik is.

Ahogy én kívülről látom, a MÁV-nál olyan problémák vannak, amiket nem 1 év megoldani, de nem is 4-5-10 év alakultak ki, hanem sokkal régebben.

Abban pedig igazad van, hogy egy tömegközlekedési vállalat nem szokott nyereséges lenni. Csak az nem mindegy, hogy mekkora veszteséget termel és mennyire kell az adófizetők zsebébe nyúlni a fenntartásához.

A kiszervezett munkaerőhöz még egy gondolat. Kiszervezett munkaerő =/= rosszabb munkaerő. Nálunk is sokan vannak, akik így dolgoznak és ugyanolyan, vagy magasabb színvonalon teljesítenek, mint a cég állományában lévők. Persze ehhez társulnia kell egy korrekt hozzáállásnak a cég részéről is. Jelesül: nem tesz különbséget a két munkaerőtípus között, hanem ugyanazt nyújtja nekik.

fehérfarkas 2008.12.16. 20:01:58

antiDR-nak:
én speciel a bp-balaton közti szakaszokon a kallerokkal és a pénztárosokkal elégedett vagyok
a műszaki személyzettel sem volt sok gondom, én legalábbis nem utaztam még olyan vonaton ami azért nem indult, vagy állt le a puszta közepén, mert a műszaki személyzet slendrián munkát végzett volna

viszont a szervezéssel, menetrendekkel, késésekkel, tisztasággal elégedetlen vagyok
de ezek már a vezetés hatáskörébe tartoznak
(még a takarítás is, hiszen ezen a blogon egy külön topic foglalkozott azzal, hogy a mávos takarítók milyen körülmények között dolgoznak, pl. 1l vízből ők sem képesek 10l vizet varázsolni - márpedig odafent határozzák meg mennyi vízet és tisztítószert használhatnak a takarítók)

a kiszervezésre direkt hoztam konkrét példát
a stadler flirt vonatok takarítása a kiszervezésre egy jó példa - de ennek az ára bizony benne van a stadlerral kötött szerződésben (a tendereztetésben feltétel volt, hogy melyik cég milyen szolgáltatásokat milyen árért vállal, ha azt akarja, hogy az ő vonatát vegye meg a máv)

a jegykezelők és a biztonságiak kiszervezése viszont oda vezetett, hogy káosz van
még az ügyeletes tiszt sem tud intézkedni, mert nem tartoznak alája, mert nem máv alkalmazottak
nekem konkrét esetem van, amikor panaszt kellett tennem és az ügyeletes tiszt nagyon segítőkész volt, csak mondta, hogy az ő hatásköre ott befejeződik, hogy a biztonságiakat alkalmazó cégnek ír egy hivatalos levelet, és a cég vezetése vagy kivizsgálja az ügyet vagy nem - mert a régi szép idők, amikor még az ügyeletes tiszt alá tartoztak a biztonságiak már rég elmúltak
(ugyanakkor a biztonsági cég sem ingyen dolgozik - csak éppen a felelősség és számonlérhetőség veszik el a sok bába, azaz a kiszervezett munkák között)

röviden: a kiszervezések eredménye az lett, hogy a máv területén dolgozó emberekért a máv már nem felelős, és nincs hatásköre eljárni vagy vizsgálatot indítani, ha valamelyikükkel probléma van
(de valakiknek ez biztos nagyon jó biznisz - csak az utasoknak nem)

soseleszekelső 2008.12.16. 21:18:17

fehérfarkas,

Márpedig a közszolgáltató vállalatnak is a bevételeiből kell gazdálkodnia.
Az egy másik kérdés, hogy két fő forrásból származhat bevétele:
- jegyeladás (MÁV esetében)
- az állam által fizetett díj (az állam megvásárolja a MÁV Zrt-től a szolgáltatást)

Ezen kívűl finanszírozhat még egy darabig hitelből, de azt idén megtanultuk, hogy hosszú távon nem fenntartható.

Ha nincs teljesítmény, akkor nincs bevétel sem (nagyon remélem, hogy a második fajta sem), így aztán nem lesz miből fizetni az embereket.
Persze könnyű kihasználni, hogy az állam nem hagyhatja bedőlni a vasútat, és úgyis kipótolja a pénzt. De ez ettől még ellentmond a gazdasági logikának (akkor is, ha nem várjuk el, hogy profitábilis legyen a vasút)

A kiszervezéssel kapcsolatban.
A legtöbb termelő vállalatnál (de a szolgáltatóknál is) vannak kiszervezett emberek. De elég hülye világ lenne, ha mondjuk egy műszakvezető nem utasíthatna egy bérelt gépkezelőt.
Lehet úgy dönteni, hogy az ügyeletes tiszt nem felettese egy jegykezelőnek (nem tudom, hogy ez jó-e vagy sem), de ha ez attól függ, hogy a jegykezelő saját-e vagy kiszervezett, akkor még nagyobb a baj, mint gondoltam...

soseleszekelső 2008.12.16. 21:44:42

Még valami.

A Gaskó féle "vasutasok" azt hiszik, hogy az államnak fent kell tartania a MÁV-ot, mert csak, és egyébként mindenkinek a biztos munkahelyét is fent kell tartania, mert csak.

Pedig nem.
Az államnak mondjuk azt kell biztosítania, hogy megfelelő tömegközlekedés legyen. Könnyítsünk annyit a helyzeten, hogy tételezzük fel, hogy az állam úgy dönt, hogy ez a tömegközlekedés legyen jelentős részben vasúti.

Akkor jutottunk el oda, hogy az állam szán egy bizonyos összeget (50-100Mrd??) erre a célra. De hol van az kőbe vésve, hogy a szolgáltatónak a MÁV-nak kell lennie? A mai emberekkel, eszközökkel?

Mi lenne, ha a szolgáltatás elégtelensége miatt jövőre kiírnának egy közbeszerzést a fenti feladatra? És megnyerné az osztrák vagy román vasút? A vonatok mennének, Gaskóék is (a levesbe), a dolgozók meg beadhatnák az önéletrajzukat az új szolgáltatóhoz.

És akit felvesznek (váltókezelőtől a vezérig.-ig), az tudná, hogy ha nem jól működik a vasút, akkor pár év múlva jön az új szolgáltató, és ugrik a munkahely.

Sci-fi? Pedig az alaplogika ez, csak az állam még nem jutott el oda, hogy szolgáltatót váltson...
De gondolom előbb utóbb ők is megunják, hogy a semmiért/sz@rért fizetnek

fehérfarkas 2008.12.16. 22:15:26

sosemleszekelsőnek:
sajnos még nagyobb a baj mint gondoltad

azért vannak pozitívumok is a mávnál, pl. a regionális vezérigazgatóságok nem egyforma hatékonysággal működnek, de pl. észak-dunántúlon egész jó szolgáltatást tudtak elérni (itt most arra gondolok, hogy a költségvetésük és infrasturktúrájukhoz képest)
emléxem milyen volt 8-10 évvelezelőtt a balatoni szakaszokon a személyzet
évek óta többségében szigorú (bliccelést nem engedő), de udvarias és segítőkész kallerokkal lehet találkozni
a jegykezelők többsége sem az a fásult kockafejű mint sok évvel ezelőtt
ráadásul ősz óta több állomáson is (csak a nagyobbakon) bevezették koldulási tilalmat és kamerás rendszert, aminek köszönhetően nemcsak a kéregetők, de zsebtolvajok is eltüntek
a flirtekkel utazni pedig valóban európai komfortélményt jelent
- csak itt jön be az, hogy a flirtek menetrendjét már a bp-i központ határozza meg

ezt írtad:
"Márpedig a közszolgáltató vállalatnak is a bevételeiből kell gazdálkodnia.
Az egy másik kérdés, hogy két fő forrásból származhat bevétele:
- jegyeladás (MÁV esetében)
- az állam által fizetett díj (az állam megvásárolja a MÁV Zrt-től a szolgáltatást)"

ebben így igazad van :)
csak a gond az, hogy a máv már látványos nem ügyel arra, hogy jól gazdálkodjon
az állam pedig alulfinanszírozza
de érdekes módon bizonyos embereknek és cégeknek jut elég pénz kamu szolgáltatásokért*** nagyösszegű megrendeléseket kapni a mávtól


***ez nálam azt jelenti, hogy a szolgáltatás szinvonala még a béka alsó felét sem éri el

Gico 2008.12.16. 22:53:08

Azért itt vannak gondok. Sajnos nem tudtam végigolvasni mind a 220 kommentet, de a véleményem muszáj elmondanom, mert igencsak kikívánkozik...szóval.
Sztrájk: ad1) az a helyzet, hogy elég sok munkavállaló érzi úgy ebben az országban, hogy a juttatások, a munkakörülmények nem emberhez méltók, DE vagy nincs lehetősége ez ellen tenni, vagy eskü köti (orvosok) a dolgához.
A vasutas szkszervezeteknek persze könnyű szopatni a népet, pofátlanul használják ki, hogy olyan szolgáltatást nyújtanak aminek a hiányát az is megérzi aki nem tehet az ő bajáról. (én)
ad2) a máv leszarja, hogy nekem bajom van.
MÁV: nem tudom, hogy van pofája a szakszervezetnek sztrájkot indítani egy olyan vállalatban, ami csak azért foglalkoztat több ezer ebret, mert az társadalmi szempontból ideális. Nem véletlenül tanítják az ország egyik legnagyobb egyetemén, hogy hatékonysági és gazdaságossági szempontól a máv dolgozók legalább 30%-át ki kéne rúgni, és a szirszar munkákat amit eddig végeztek automatizálni. Hosszú távon olcsóbb lenne mint etetni több ezer embert feleslegesen. Nőne a szolgáltatás színvonala, nem nőnének a jegyárak (annyira).
Szv a szakszervezetek csókoljanak kezet a mávnak és az államnak, hogy ennyi ember dolgozhat ott, veszteséget termelve.

Na, most azért kicsit könnyítettem a lelkemen...

Gico 2008.12.16. 22:59:05

Ja és még valami...Cargo. Már miért kapnának részesedést az eladásából a dolgozók...ne csináljuk már. Ha van egy sarki ABC-m meg egy éjjelnappalim, és eladom az éjjelnappalit mennyire logikus, hogy az így nyert lé egy részét szétosztom a dolgozóim között? Semennyire. Részesedés és jutalék (maximum) vállalati vezetőknek, a befektetőknek (részvényeseknek) jár, ha a szerződésük tartalmaz ilyesmit. A többiek meg...a többiek meg dolgozzanak tovább szépen ahogy eddig.

fehérfarkas 2008.12.17. 13:00:51

gmannak:
ez a legalább 30% hogyan jött ki?
készített valaki valamilyen hatékonysági felmérést? vagy csak hasraütésszerűen, úgynevezett fűnyíróelven?
mert az osztrák vasutak pár évvel ezelőtt hatalmas leépítést hajtott végre, de ott amikor ebbe belekezdtek, már pontosan tudták milyen területre hány emberre van szükség - és még így is eltartott 2-3 évig a leépítés

fel kéne fogni, hogy a vasút nem magától megy és nem is a kallertől meg a jegypénztárostól
ezek is fontosak, de a műszaki és a logisztikai személyzet az egésznek a lelke
mondjuk a logisztikai részlegen lehetne nagytakarítást végezni - de csak akkor van értelme, ha a vezetést is lecseréljük (ugyanis a legjobb logisztikus sem ér semmit, ha hülye főnökök hülye döntéseit kell végrehajtania és nem érvényesülhet a szakmai tudása)

egyébként megmondom mi lesz a máv-ból, ha ésszerűtlenül, hasraütésszerűen leépítünk:
ugyanaz mint az ikarussal
ott is a leépítésekkel kezdődött a hatékonysági átszervezés (=elküldték a mérnök gárda felét + a szakképzett melósok 2/3-át)
az eredmény? egy nagy darab csőd
ezt kellene megérteni, hogy ezek a fűnyíróelvszerű leépítéskövetelések többszörösen bosszulják meg magukat hosszútávon

mi megoldás?
rendes hosszútávú vasúti stratégia kidolgozás a minisztériumtól (amit aztán tilos minden 4 évenben módosíta/átírni/kidobni)
a máv vezetés részéről pontos helyzetfelmérés (ami alapján tudni lehet hol hány emberre van szükség és milyen műszaki infrasturktúrára), amire alapozva rövid és középtávú startégiát kidolgozása és végrehajtatása
amíg ez nincs, csupán vaktában dobálózunk a kirugandó EMBEREK számaival

soseleszekelső 2008.12.17. 15:00:57

Egyébként szerinted mi tartja vissza a MÁV vezetését, hogy megcsinálja ezt a felmérést, átalakítást?
Egyéni érdekek, hozzá nem értés?

Nekem már az is furcsa, hogy a politikusok vitatkoznak azon, hogy hová kell vonat, meg hová nem. Ez lenne a menedzsment feladata nem? Hogy ha egy mellékvonal nem célszerű, akkor végiggondolni, hogy mit lehet vele kezdeni. Felfuttatni, kiváltani, megszüntetni?

Ha alulfinanszírozott a cég és közben pazarlóan működik, miért nem lép fel a menedzsment? Miért vár arra, hogy a minisztérium majd megmondja, megoldja?

És a minisztérium miért nem áll a sarkára? Én a helyükben rászánnék 2-3 hónapot, hogy szakemberekkel kidolgoztassam a stratégiát, meghatározzam azokat a mutatókat, és célokat amikkel biztosítható az elvárt működés, aztán közölném a top menedzsmenttel, hogy ahány milliárdot lefaragnak a működési költségekből, annyi tízmilliót kapnak prémiumként.
Nyílván finomítani kéne, hogy a hosszú távú érdekek ne sérüljenek túlzottan, de szerintem lenne hatása.

MegaX 2008.12.18. 14:22:10

Azon gondolkoztam, hogy ha már egyesek így visszaélnek a sztrájkjoggal, mi is tehetnénk valamit:
Nekünk jogunk van polgári engedetlenségi mozgalmat indítani. Azt tervezem már egy ideje, hogy nem veszek jegyet/bérletet, amíg a MÁV nem vállalja, hogy a vonatok a menetrend szerint VALÓJÁBAN a megadott időben közlekednek! Amíg fizetek egy szolgáltatásért, és azt nem, vagy nem olyan minőségben kapom meg, ahogy a szolgáltató vállalja, de a pénzt behajtják rajtam, addig valami nincs rendben. Volt példa, hogy az állomáson csak annyit mondtak, hogy a vonat a mai napon 'ELMARAD'!!!
Naszóval: csatlakozna valaki egy ilyen megmozduláshoz?

MegaX 2008.12.18. 14:24:04

Bocsi, kicsit eltértem a szrájktémától, de a nagy elveken túl kicsiben is idegesít, hogy ilyen-olyan indokkal, de soha nem kapom meg rendesen a szolgáltatást, amiért fizettem!

kaes 2008.12.19. 14:54:39

Nekem főleg a MÁV vezetősége hozzáállása fáj, hogy egy hete nagyon nem csinálnak érdemben semmit ezzel a helyzettel.
Amilyen rosszindulatú vagyok, még azt is megkockáztatom, hogy a sztrájk miatt nem keletkező üzemi (nem jegybevételből származó) veszteségeket prémiumként szétosztják egymás között, mint akik nagyon jól dolgoztak. Talán ebből még a GI is részesül.
Hogy a sztrájkolók miért engedik át a Cargos vonatokat? Hát mert onnan várják a nagy lét, egy alapos benyalással készítve elő a nagy semmit.
Harmadszor: nagyon haragszom a sztrájkolókra, és ennek alapját nagyon megfogta egy kommentelő: nem azért sztrájkolnak, mert nincs folyóvíz az állomáson-hanem azért, mert beígérték nekik a nagy semmit, amit remélem, nem is kapnak meg.

Sutty ! 2008.12.30. 21:21:55

A millios keresetű semmitevő összes "ember" röhög a markába.

Őket nem éri kár, ugye?
süti beállítások módosítása