Kötött pálya

vasút, városi közlekedés, út, térkép, utazás - erminavet (Tevan Imre)

Magyar vasút ma

1 város, 1 villamos

Utazás Transzibériába

MD, a mi motorvonatunk

Vasutasok dolgoznak

Friss topikok

Naptár

október 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31

2008.12.22. 22:00 erminavet

Veresiek, vigyázzatok, reggel se lesz meg minden vonatotok! - Visszásságok vasutunk világából 22.

Négy és fél éve megszokott, kihasznált vonatokat húztak ki a 71-es vonal menetrendjéből.

Sorozatunkban viszonylag régen foglalkoztunk konkrét vonalak szolgáltatásának konkrét változásával a menetrendváltás miatt. Ez pedig most nagyon aktuális téma, hiszen az elvileg december 14-én életbe lépő új menetrend a sztrájk miatt valójában kedd hajnalban debütál, mivel a friss hírek szerint a VDSZSZ éjféltől felfüggeszti a sztrájkot.

Alaposan meglepődhetnek a 71-es számú, Vác-Veresegyház-Budapest vasútvonal mentén lakók, ha azt hiszik, hogy az évek óta megszokott munkanapi, félórás reggeli sűrűséggel lesz vonatjuk a főváros felé. Itt, és a szomszédos, dunakanyari 70-es fővonalon 2004 nyara óta működik jól az ütemes és zónázó menetrend, amely a lakóknak sűrű összeköttetést, elfogadható menetidőt, a vasútnak a korábbiaknál több utast hozott.

A MÁV-csoportnak ezt az emblematikus sikerszigetét is szét kellett kúrni a Szabó Pál-féle szakmaiatlan teljesítményvolumen-korlát miatt.

Itt a reggeli sűrítő, gyorsított vonatokat szedték ki iskolaidőn kívül, noha az utasok száma ezt nem indokolta. (A mindig megjelenő akadékoskodó kommentelőknek: tessék, lehet vitatni ezt az állítást, de csak azoknak, akik be tudják mutatni, milyen utasszámlálási adatok, fölmérések, kalkulációk indokolják épp ezeknek a vonatoknak a ritkítását.)

Például Veresegyházról nem indul a fővárosba vonat az alábbi időpontokban: 4:49, 5:49, 6:49, 7:49. (És van még délután is 6 kimaradó vonat.) Ezek nem járnak majd nyáron (VI. 16.-VIII. 31-ig), de már most, Karácsony előtt sem. Csak január 5-től indulnak majd újra.

Ahogy a másik váci vonalon, a 70-esen is teljesen indokolatlanul a délelőtti vonatokat szedték ki iskolaszünetben (pedig ugye azokon iskolaidőben sem a diákok utaznak), itt is nehéz lenne logikát találni a hajnali 4-kor, 5-kor járó vonatok iskolaidőhöz kötésében.

Vigyázzanak tehát azok, akik azt hiszik, hogy holnap helyreáll a megszokott rend ezen a vonalon! Lehet, hogy kiszemelt vonatuk január 4-ig nem megy. Elég kellemetlen lehet annak, aki mondjuk a 4:49-essel menne, és ehelyett most több mint félórával korábban kell kelnie a 4:11-eshez. Még rosszabb, ha nem tud a járatritkításról és ezért elkésik a munkahelyéről.

Visszásságok vasutunk világából - sorozatunk korábbi részei:
1. Tönkretették a magyar vasutat
2. Kétszer annyi utas lett, ritkították a vonatokat
3. Ajkáról ki se fogy az úúúútas
4. Kisiskolás megoldás
5. A menetrend intelligens, de aki eldönti, hogy mi kerül bele
6. Hogyan vizeljünk a vonaton?
7. Bezárt a cálli resti
8. Az ütemes menetrend a parlamentben
9. Puch államtitkár szerint vonat helyett utazzunk busszal
10. Rúgják ki a fölösleges vasutasokat! Most!
11. A MÁV Start nem tudja, miért áll meg a gyorsvonat Csajágon
12. Utasok nélkül futó IC-szerelvénnyel spórol a MÁV
13. Lassabb, zsúfoltabb, kevesebb reggeli vonat jön hétfőtől Székesfehérvárról
14. Az SZDSZ-nek sem tetszik az új menetrend
15. A károkozók okoznak, a hárítók nem hárítanak
16. Ahol hajnali fél 6 után nincs vonat
17. Van, nincs, vagy volt az új menetrend?
18. Elvira nem tudja, hogy mégis megállnak a debreceni IC-k Püspökladányban
19. Miért titkos a közvetlen Miskolc–Pécs-IC?
20. Miért támogatja a Fidesz Gaskóékat?
21. Hiányos, hibás menetrendek a neten

28 komment · 1 trackback

Címkék: politika r sztrájk vasút ütemes menetrend mellékvonal dunakanyar vvv vvv hiány


A bejegyzés trackback címe:

https://kotottpalya.blog.hu/api/trackback/id/tr8837449

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Tudtad? 2008.12.23. 06:57:05

Jegyeket, bérleteketMivel az autóm, még nem készült el, így kénytelen voltam tömegközlekedést igénybe venni, hogy elintézzem a közeli városban az ügyes-bajos dolgaimat. Nem volt busz, ezért úgy gondoltam megnézem, nem megy e valamilyen eltévedt&…

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

z8 2008.12.22. 22:49:16

MÁV-startot el kell adni! tudom sok embernek drága a vasút ma is, sajnos olcsóbb már autó,főleg mai benzin ár mellet. de nem hiszem hogy olyan nagyon megemelné a bérleteket egy valóban profitra hajtó társaság.
Bár nem tudom mennyibe kerül "nyugaton", normális vasútnál egy bérlet.

erminavet · http://kotottpalya.blog.hu/ 2008.12.22. 23:04:40

z8!

Feltétlenül minden poszthoz oda kell tenned a névjegyed? Lécci állítsd le magad! Köszi.

ti

OkoskaTo:rp 2008.12.22. 23:23:06

"(A mindig megjelenő akadékoskodó kommentelőknek: tessék, lehet vitatni ezt az állítást, de csak azoknak, akik be tudják mutatni, milyen utasszámlálási adatok, fölmérések, kalkulációk indokolják épp ezeknek a vonatoknak a ritkítását.)"

A Máv álláspontja az, hogy ha NEKED nem tetszik a dolog, akkor TE bizonyítsd konkrétumokkal. :-) És ha bebizonyítod, ők akkor is tojnak rá, mert nincs semmi kényszer, ami miatt ne kellene tojniuk rá.

nyomasek_bobo · http://sopron.e-cafe.hu 2008.12.22. 23:28:00

Nem értem, kedves erminavet!

Így nem működik jól a rendszer, erre eddig 22 részben hívta fel a figyelmet ön is. Miért baj az, ha valaki annyira megutálta a magyar államvasutat, hogy el akarja adni?

Nekem nem a vasutasokkal van bajom. A kórházban sem a nővért szidom, ha nincs valamire pénz. De aki ezeket a régi, rossz rendszereket a saját érdeke miatt életben tartja, azt kéne felakasztani. (ha kúrni lehet a postban, akasztani is kommentben, úgy vélem)

Rögtön lenne kisebb parlament! Sőt, szerintem a megspórolt bérköltségen a máv, BKV stb. is rögtön helyre állna.

erminavet · http://kotottpalya.blog.hu/ 2008.12.22. 23:42:43

Nyomasek, tényleg nem érti.

Nem a privatizációról van szó, adott esetben, megfelelő módon annak akár én is híve vagyok. Hanem arról, ha valaki ugyanazt írja be minden poszt után. Én 22 különböző dologról írtam eddig.

ti

nyomasek_bobo · http://sopron.e-cafe.hu 2008.12.22. 23:49:11

Értem én, csak..

De komolyan: egy profitorientált tulajdonos nem lenne megoldás minden bajra?

Nekem egyedül a "romboljuk le" hozzászólása volt durva az előzőben.
De az is csak inkább amiatt, hogy féltem az ott lévőket, akik még a "lopjuk szét" felszólításnál tartanak.

tompus 2008.12.23. 00:07:12

Hogy dögölne meg, aki megalkotta az új menetrendet. Valóban nem néztem, hogy ezek a vonatok csak iskolaidőben járnak. Simán lementem volna a gyorsítotthoz.
Remélem, ráadásul a mostanában megszokott 3 kocsis szerelvények lesznek forgalomban, hogy állóhely is alig legyen.
Persze az is szép, hogy a 21. században 30km/h-s átlagsebességet produkál ez a vonal.

cometneni 2008.12.23. 06:11:04

Veresen laktunk júniusig. azért kellett beköltöznünk pestre, mert férjem munkáltatója azzal fenyegetőzött,h következő létszámleépítéskor a vonatosokat küldi el, a folyamatos gaskó-idiotizmus miatt. a hat óra előtt induló gyorsítottal jártam be. ha maradtunk volna, akkor már 6kor a munkahelyemen lennék ilyenkor. emiatt jó,h már nem lakunk ott. másért nem.

Slanger · http://tudtad.blog.hu 2008.12.23. 06:55:04

Azt nem értem, hogy mi alapján készíti a máv a menetrendet. rábök egy vonlra és azt mondja, hogy azt kiveszi? A menetrend készítést megegeőzi valamilyen felmérés?

Noname Cowboy · http://www.rosevalley.hu 2008.12.23. 07:07:02

Hát arra én is kíváncsi lennék mi alapján döntenek egy-egy vonat sorsáról. Mert, hogy ésszerűséget nem vélek benne felfedezni az biztos. De nem csak a Váci vonalon fedezhető ez fel.

nokommento 2008.12.23. 08:41:36

Naná, hogy el kell adni, mert még megvan. Az állam rossz gazda. (Csúnya, rossz állam) A menetrend ismerős, amit eladunk azt először lepusztítjuk (drágán ki venné meg?)Majd arra hivatkozunk, hogy a piacorientált magántőke a tuti, mert javul a színvonal, és a verseny miatt az árak is. A bevétel meg jól jön a feneketlen költségvetésnek, talán néhány hónap deficitjét kipipálja.
Egyébként meg teljesen fölösleges minden évben izzadnia valakinek új menetrenden, hisz a vonatok úgyis akkor járnak, amikor éppen kedvük tartja. Akkor mi a megoldás? Elzavarni jó messzire a jelenlegi vezetést, miután elszámoltak. Nuku végkielégítés! Egy marék ovodás jobb szolgáltatást hoz össze, hisz legalább tapasztalatuk van a játék vasúttal.

Higany 2008.12.23. 09:00:05

Eladni mostanság csak azt szeretnék, ami nyereséges... Lásd Szerencsejáték Rt, az MVM nyereséges, az iparágban megkerülhetetlen cégei, stb... :(

nokommento 2008.12.23. 09:19:13

Igazad van, és rengeteg a további példa (Főgáz) :(

ikke i drift 2008.12.23. 10:28:09

"Hál'istennek" ez a vonal annyira szar, hogy ezt a mostani szopatást már meg sem érzem, régen átszoktam a kocsira, évente talán 8-10 alkalommal van olyan beton dugó, hogy háztól házig gyorsabb lenne a vonat, pedig mindkét végén csak pár perc séta kell. Ilyen adottságokkal egy elővárosi vonalnak kenterbe kellene vernie minden mást. Az új menetrenden jót röhögtem, egy-két perccel mozgatták arrébb a vonatokat, hétvége és késő este kivételével a vonatok képtelenek 5 percen belülre kerülni a menetrenden megadott időpontokhoz, itt aztán számít az az egy-két perc...

ben2 2008.12.23. 10:29:45

Kedves Barátaim!

Ha valami monopol helyzetben van, rosszul működik és drága, akkor ha magánkézbe adják - és továbbra is megtartja monopohelyzetét - akkor sokkal rosszabbul fog működni és sokkal drágább lesz.
Sok ember ezért nem támogatja a nagy állami rendszerek magánkézbe adását.
Olcsóbb lett az áram, a gáz vagy a víz azokon a helyeken, ahol magánkézbe adták a szolgáltatókat? Nem. A különbség csak annyi, hogy vidéken megszütettek néhány helyi ügyfélszolgálati irodát, így bármi gondod van, utazhatsz egy másik városba intézkedni. Miért? Mert nekik így jobban megéri. Ennyit a magán monopóliumokról.
A nagy állami rendszerekkel gond van, ezt nem vitatja senki. A gond viszont elsősorban a monopolhelyzetükből adódik és nem abból, hogy állami kézben vannak. Úgyhogy előbb a versenyhelyzet megteremtéséért tessék ágálni, és ha az már kialakult valahogy, az állam mérlegelheti, hogy érdemes-e fenntartani az állami rendszert, vagy célszerűbb a feladatok megoldását a piacra bízni.
A jelenlegi helyzetben magánosítani az állami vagyont egyszerűen lopás, és ha lehet, legalább ne kampányoljunk mellette, ha megakadályozni úgysem tudjuk. (Persze akit azért fizetnek, az úgyis kampányolni fog.)

ikke i drift 2008.12.23. 10:34:34

Ja, és minden atomszarsága ellenére használnám időnként a vonatot, ha mondjuk max. 5 percet késne az utolsó bemenő gyorsított, mert a vonattal ellentétben én időre járok. Összesen talán 10 alkalommal mentem be vonattal, sajnos nem sikerült a bűvös 5 perc alá kerülni egyszer sem, így talán két kivételtől eltekintve nem értem be időre.

Dorie 2008.12.23. 11:00:20

Pontosan úgy, h ráböknek egyre és azt mondják "No ezt kivesszük me mé ne ha nincs utas én akkor is megkapom a 20 milliós kocsit meg az 50 milliós évvégi bónuszomat"

De most komolyan, olyan jó,h nem utazok mávval. Se bkv-vel. Helyette az szkt (szegedi közlekedési társaság)-t használom, ahol szintén vannak erős hiányosságok, nah de azért mérföldekkel kurtúráltabbak az ott dolgozók és az inteligencia nem a fizetéssel van egyenes arányban...

cometneni 2008.12.23. 13:36:01

OFF,de talán tetszik. forg.szolg.tevöként dolgoztam a 30as vonalon, mikor még andapista csinálta, tervezte a menetrendet. na ő föltalálta a bolha-vonatot! olyan helyekre tervezte a vonatkereszteket, ahol egyvágányú a pálya! megállóhelyekre. kedvence balatomvilágos és balatonföldvár volt. jókat nevettünk rajta évekig.

El Curros 2008.12.23. 14:53:50

Ha jól tudom,a vasutasok (szakszervezet) is tiltakozott az "új menetrendek" bevezetése ellen.
Erről keveset fröcsögtek a vasutasok ellen uszítók.
'Hát teccettek volna a kedves utasok ebben is forradalmat csinálni.
Amilyen gyökér emberek vannak,képesek zokszó nélkül átnyergelni az új menetrendre,mert esetleg az "ő pártjuk is az új menetrendet támogatja".....hihetetlen...
Hogy én is fröcsögjek egyet:a munkásőr-hajlamú nyugdíjas inkább képes éhezni és nélkülözni,csak a "párt" vezethesse ezt az országot.Még ha egyébként ebbe mindenki bele is döglik.Szvsz.ez tény.

Mondjuk,hozzá kell tennem,hogy a VDSZSZ nem a legjobb ütemben csinálja azt...amit.

El Curros 2008.12.23. 15:01:34

Off;
Nem kötött pálya.
A Volán sem jobb az "új menetrendek megalkotásában".
Aztán eltelik fél v.egy év,és úgymond "kegyet gyakorolnak",átgondolják,majd visszacsinálják.
Persze az nem érdekli őket,hogy ezzel hány munkábajárót szívattak meg.
Valahogy ebben az országban nem értik azt a szót,hogy "közjó".
Hozzáteszem,ennek megértése és alkalmazása nem feltétlenül jár többlet kiadásokkal.
On.

Tavanic 2008.12.23. 15:02:22

Teljesen felesleges ilyen vasútlejárató hadjáratot folytatni kedves Tevan Imre!

Egyszerűen fel kell fogni, hogy a személyszállítás veszteséges. Nem csak nálunk, mindenhol. Sohasem fogjuk privatizálni, mert senki nem fog egy veszteséges ágazatba invesztálni.

Ami pedig a menetrendet illeti, akármelyik meglévő vonatot húzzuk ki belőle, az valakinek úgyis hiányozni fog. Konkrétan kurvasokba kerül a pálya és villanyhasználat, valamint a vontatási költség. Ha pedig valaki azt mondja, hogy szorítni kell, akkor szorítani kell.

Azt a kérdést pedig fel lehet tenni az államnak, hogy 3 éve miért nem fizeti normálisan az általa adott menetkedvezményeket a START-nak. Ugyanis azokat nem a START adja, hiszen őt a teljes menedtíj illeti meg.

Egy szó mint szász, kedves Tevan úr talált egy megfelelő helyet a vasút további lejáratására és az amgy is földön fekvő személyszállításba még bele is rúg egy szépet.

Majd ha bejönne valamelyik üzemirányító központba, mint például a Kerepesi úti, vagy a Szombathelyi üzemirányítási központ, akkor észrevenné, hogy azok az emberek akik ott ülnek mindent megtesznek azért, hogy abból amink van kihozzák a legtöbbet.

erminavet · http://kotottpalya.blog.hu/ 2008.12.23. 17:40:50

Kedves Tavanic!

Szerintem összefüggéstelenül beszélsz és vádolsz engem.

Mit nevezel lejáratásnak?

Én tényeket írok le, te pedig fröcsögsz.

Írd le, hogy melyik mondatomban mi nem igaz szerinted, jó? Vegyük komolyan ezt a játokot! Ezentúl kimoderálom minden olyan hozzászólásodat, amelyben nem vagy képes megfelelni azzal a nagy vasutaseszeddel ennek a követelménynek.

Kíváncsi vagyok, hány kommented lesz.

És ne fölényeskedjen velem, akinek ilyen kevés esze van, jó? Mi az, hogy nekem mit kell fölfogni? He? Ki vagy te?

ti

peppi 2008.12.23. 18:17:14

Én már belefáradtam ebbe az állandó menetrendváltoztatás, sztrájk, zsúfolt vonatok, buszok dologba. Kipróbáltam a telekocsi rendszert, azóta azzal járok, mindig találok autóst aki elvisz valamelyik oldalon. Ilyen a www.utazzunkegyutt.hu, vagy a slando. Korrekt rendes sofőrök, kényelmes, és nem beszélve a háztól házig szállításról.

gyik-680 (törölt) 2008.12.23. 18:56:16

@erminavet: De kemények vagyunk!Nem birjuk az épitő jellegü kritikát?Itt már csak azok irhatnak akik a seggedet nyalják?Az igazság nekem is szokot fájni.Pedig az előttem szoló kollegának kivételesen igaza van.Nem baj,ha nem értünk valamihez,ez természetes dolog.De legalább nézzél utána a dolgoknak mielőtt a nagy nyilvánosság előtt irsz róla!Egy mozdonyvezető!Lehet moderálni:)

erminavet · http://kotottpalya.blog.hu/ 2008.12.23. 20:11:23

@gyik-680: Értsétek már szerencsétlen agyatlan vasutasok, hogy attól nincs igazatok, hogy ideokádjátok névtelenül, hogy nincs igazam. Érveljél, mondj egyetlen állító mondatot, vagy jelöld meg, hogy miben nincs igazam. Vagy bújj vissza Gaskó apád seggébe, és kussoljál, te analfabéta féreg. Ez nem a VDSZSZ, itt attól nem lesz valami úgy, hogy egy magadfajta senki azt kinyilatkoztatja. Az írásjelek után meg tegyél szóközt, hátha ez még belefér a gyűszűnyi agyadba.

ti

adamisg 2008.12.24. 07:48:07

@ben2: Azért egészen nincs igazad...
Nézd csak meg azon vonalak menetrendjét, amit mostanában vett át a GYSEV... Hasonlíts össze a MÁV korszakéval. Hasonlítsd össze a szerelvényeket. És valahogy ott nincs soha sztrájk. Ki tudja, miért?

De ugyanaz a helyzet a BKV és alvállalkozói viszonyban is: új buszok (jó, lehet elmélkedni az ALfa Localo tulajdonságairól, de akkor is...) És nincs sztrájk ott sem...

G.

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2008.12.26. 02:50:17

Tavanic: Az, hogy a vasúti személyszállítás mindehol vesztességes lenne hazugság... Mivel van ahol nyereséges, meg kell nézni, hogy ott miért az.

Albu 2008.12.28. 02:17:03

Témától függetlenül: MHSz. 145. „Kis kezdőbetűvel írjuk az ünnepeket, a nevezetes napokat…”
süti beállítások módosítása