Kötött pálya

vasút, városi közlekedés, út, térkép, utazás - erminavet (Tevan Imre)

Magyar vasút ma

1 város, 1 villamos

Utazás Transzibériába

MD, a mi motorvonatunk

Vasutasok dolgoznak

Friss topikok

Naptár

március 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

2009.01.02. 21:00 erminavet

A hófrász felelősei jól vannak, ma is a vasútnál dolgoznak - Visszásságok vasutunk világából 33.

Az utasok egy évvel ezelőtti megszívatásáért felelősnek mondott vasutasok sorsáról alaposan gondoskodtak.

Ma évforduló van. Egy éve volt a hófrász. Nem erről szeretnék írni, úgyhogy csak röviden (annak idején nagyon sok posztot írtam erről, itt jobb oldalt, alul van egy box a tartalomjegyzékkel). Egy mérhetetlenül túlértékelt időjárás-jelentés (hogy lehet hó) után egy MÁV-szakembernek első dolga volt egy csomó vonatot lemondani. A MÁV Startnak az ügybe belefolyó vezetőinek sem fordult meg a fejükben, hogy az utasok érdekét védjék.

Ráadásul a MÁV-csoport szakemberei képtelenek voltak helyesen megnevezni saját vonatfajtáikat, sőt a bevezetni kívánt menetrendi napot is. Az így teljesen kaotikus utastájékoztatás és a vonatlemondások eredménye az lett, hogy Budapest elővárosában egy csomó utas alaposan megszívta, hogy vonattal akart dolgozni menni az év első munkanapján.

Országos balhé lett, a miniszter felmentette azokat, akiket amúgy is cserélni akart, és (ebben a pozíciójukban) nem voltak felelősök, továbbá felelősöket követelt. A MÁV igyekezett húzni az időt, a végén csak kiderült, hogy a döntés nemcsak ostoba volt, hanem formális szabályokat is megszegett.

A vizsgálat végén két dolgozó munkaviszonyát szüntették meg. Egyikőjük a MÁV pályavasút forgalmi főosztályán, a másik a MÁV Startnál dolgozott. Jelen poszt témája az ő sorsuk az elmúlt egy évben. Nem vagyok a boszorkányüldözés híve, pláne anyagi irigységet nem szeretnék szítani, ezért (noha annak idején a Kötött pálya nevezte meg először a felelősöket), most nem írom le a nevüket. Ráadásul legalábbis a Startos döntéshozó esetén bizonyos, hogy a lépést jóváhagyatta főnökével, Matéczné Németh Ágnes vezérigazgató-helyettessel, akinek a haja szála sem görbült, meg sem nevezték soha felelősként.

Miért fontos a kirúgottak sorsa? A cégkultúra miatt. Ha a MÁV vezetői tényleg úgy gondolják, hogy valóban hiba volt kibabrálni ügyfeleikkel, az utasokkal, hogy valóban rosszul csináltak valamit, ami szégyen, akkor a felelősöket tényleg bűnösnek tartják.

Ha azonban a MÁV-csoport belső közvéleménye úgy gondolja, hogy nem hibázott senki, ki a francnak van kedve hidegben dolgozni, az utasok kapják be, a miniszter meg főképp, akkor formálisan megneveznek "bűnösöket", de gondoskodnak róla, hogy inkább jól járjanak, mint rosszul, hiszen derék, jó szakemberek ők, valójában nem is hibáztak. (Ugye a bűnösnek, a szabályszegőnek nem jár végkielégítés.)

Az egyébként sok kérdésben megosztott vasutasság véleményét megelőlegezte Csontos Endre cikke saját üzemi lapjukban. A forgalmi főosztály vezetője ezt állította: egy szakmailag korrekt döntést pontatlan kommunikáció követett. Ezt túlértékelte a média és vizsgálat vizsgálatot követett.

De lássuk, mi történt az érintettekkel. A MÁV-os felelős végkielégítést kapott, állítólag nyolcjegyű, vagy majdnem nyolcjegyű forintösszeget, majd munkát kapott egy, a MÁV résztulajdonában álló vasúti cégnél. A startos "bűnös" közös megegyezéssel távozott, emiatt több pénzt kapott, mint a végkielégítés összege lett volna. Mindvégig bejárt (volt) munkahelyére, mindenki tudta, hogy vissza fogják venni a Starthoz. Így is lett. Addig is a MÁV-csoportnál tevékenykedett, a MÁV Cargónak dolgozott alkalmi megbízással.

A sorozat posztjai (fordított) időrendben:
32. 2009. január 1. Az állomás, ahol egész nyáron nem lehet fölszállni (Mátéházapuszta) [154]
31. 2008. december 31. A váróterem az utasforgalom elől lezárva (Szentes)
30. 2008. december 30. Szekszárd is távolabb került az új menetrendben [46]
29. 2008. december 29. A mellékvonal, ahol egymást tolják a vonatok (Tiszaújváros) [89]
28. 2008. december 28. Még zsúfoltabb gyorsok Miskolcról [80]
27. 2008. december 27. A komp nem megy, de a vonat megáll hozzá naponta 11-szer (Dömösi átkelés) [70]
26. 2008. december 26. Értelmetlenül is maradnak a karámok a budapesti pályaudvarokon
25. 2008. december 25. Nem indult a vonat, mert nem jött rá mozdonyvezető, kalauz [3]
24. 2008. december 24. Szenteste bezzeg rendületlenül járnak az üres elővárosi vonatok
23. 2008. december 23. A kiiktatott vonatok helyett utasok nélkül mennek a szerelvények a 71-es vonalon, ez a spórolás a MÁV Startnál
22. 2008. december 22. Veresiek, vigyázzatok, reggel se lesz meg minden vonatotok! [71]
21. 2008. december 21. Hiányos, hibás menetrendek a neten
20. 2008. december 20. Miért támogatja a Fidesz Gaskóékat?
19. 2008. december 19. Miért titkos a közvetlen Miskolc–Pécs-IC?
[40, 80]
18. 2008. december 18. Elvira nem tudja, hogy mégis megállnak a debreceni IC-k Püspökladányban [100, 101]
17. 2008. december 17. Van, nincs, vagy volt az új menetrend?
16. 2008. december 16. Ahol hajnali fél 6 után nincs vonat videó (Ceglédi szállások) [140]
15. 2008. december 15. A károkozók okoznak, a hárítók nem hárítanak
14. 2008. december 14. Az SZDSZ-nek sem tetszik az új menetrend
13. 2008. december 13. Lassabb, zsúfoltabb, kevesebb reggeli vonat jön hétfőtől Székesfehérvárról [30a] videó
12. 2008. december 12. Utasok nélkül futó IC-szerelvénnyel spórol a MÁV (Miskolc) [80]
11. 2008. december 11. A MÁV Start nem tudja, miért áll meg a gyorsvonat Csajágon [29]
10. 2008. december 10. Rúgják ki a fölösleges vasutasokat! Most!
9. 2008. december 9. Puch államtitkár szerint vonat helyett utazzunk busszal [30]
8. 2008. december 8. Az ütemes menetrend a parlamentben
7. 2008. december 7. Bezárt a cálli resti
6. 2008. december 6. Hogyan vizeljünk a vonaton?
5. 2008. december 5. A menetrend intelligens, de aki eldönti, hogy mi kerül bele
4. 2008. december 4. Kisiskolás megoldás (Vác) [70]
3. 2008. december 3. Ajkáról ki se fogy az úúúútas [20]
2. 2008. december 2. Kétszer annyi utas lett, ritkították a vonatokat (Oroszlány) [12]
1. 2008. december 1. Tönkretették a magyar vasutat (Békéscsaba) [120]

44 komment

Címkék: időjárás havaria karrier vasút ütemes menetrend városi közlekedés vvv vvv panasz


A bejegyzés trackback címe:

https://kotottpalya.blog.hu/api/trackback/id/tr75854167

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

TPZ 2009.01.02. 23:48:43

Figyeljetek már, van valami jogi akadálya annak, hogy ezt a borzalmas szörnyet úgy, ahogy van, privatizáljuk a gecibe?

pizsama 2009.01.02. 23:54:39

Milyen vicces lenne, ha Pakson is ilyen emberkék dolgoznának. Biztos nem harapnák le a másik fejüket, ha még egyszer hibáznának...

kopa. · http://kopa.blogja.net/ 2009.01.03. 00:05:09

@TPZ: Nem kéne privatizálni, abból később a VDSS megint pármilliót követelne fejenként...

A legmegfelelőbb az lenne, ha feloszlatnánk a Máv felsővezetést és 1az1be a mostani fizetés feléért felbérelnénk 2-3 évre az Öbb vezetőségét... Utánna teljes átvilágítás a cégnél és aki felesleges azt kibaszni a picsába...

Fogadjunk hogyí így a MÁV 3 éven belül minőségi szolgáltatást nyújtana és a fele állami támogatást nem kellene kifizetnie az államnak...

Repülő Majom · http://www.kutyushop.hu 2009.01.03. 00:14:17

Komolyan, annyi minden van itt rosszul, mi miért nem tudunk kikényszeríteni valahogy megfelelő döntést a kormányból akár arra nézve, tegyen valamit a vasút és az utasok érdekében, illetve a bűnösök felelősségre vonásáért? Nyugaton ez hogy megy? Nekünk itthon milyen eszközeink vannak?
Vagy magyar állampolgárként ne is számítsak ilyenekre? De most komolyan, ha valaki tudja a módját, súgja már meg...

Guminyúl1 2009.01.03. 00:26:38

Ne vicceljetek már... Hol lenne az épp aktuális kormánynak érdeke gatyába rázni a MÁV-ot, meg igazi felelősöket keresni és találni? A MÁV már nagyon rég óta a jó káderek elfekvője és a pártfinanszírozás egy kiváló forrása. Aki jó szolgálatot tesz az aktuális kormánynak azt szépen bepakolják az átláthatatlan szervezet valamelyik melegedőjébe pár száz ezer vagy millió Ft-ért. A sok milliárd között - amit gyakorlatilag a nagy büdös semmire kikúrnak - nem látszik meg, hogy a 10-20%-a mire folyik el. S bár köszpénzből gazdálkodik e rohadó dinoszaurusz, számonkérni hiába próbálja a szerencsétlen állampolgár. Be lehetne toldani a Himnuszba egy új sort, Dante-tól kölcsönfaragva: Ki itt nem zavarosban halászol, hagyj fel minden reménnyel...

Lord Lucika 2009.01.03. 00:35:05

@kopa1: Ha privatizálnák a MÁVot, a sztrájkolókat gyorsan ki is ebrudalnák. Pont az a lényeg, hogy ez a rakás trágya átkerüljön végre a versenyszférába.

Zotya 2009.01.03. 01:12:53

"Figyeljetek már, van valami jogi akadálya annak, hogy ezt a borzalmas szörnyet úgy, ahogy van, privatizáljuk a gecibe?"

Nyugat-európai tapasztalat, hogy a privatizált vasutakon romlott a biztonság. Pont azért, mert az üzemeltetők rövid távon akartak nagy hasznot, eredményt elérni. Ez pedig a vagy biztonság rovására ment, vagy az állam kénytelen volt visszavenni.

"A legmegfelelőbb az lenne, ha feloszlatnánk a Máv felsővezetést és 1az1be a mostani fizetés feléért felbérelnénk 2-3 évre az Öbb vezetőségét..."
Szerintem maguktól menekülnének el az első év után...

"Ha privatizálnák a MÁVot, a sztrájkolókat gyorsan ki is ebrudalnák. Pont az a lényeg, hogy ez a rakás trágya átkerüljön végre a versenyszférába."

Tévedsz! Ez vasút... Mind a jogszabály, mind a belső szabályozás, mind pedig a műszaki szükségesség bizonyos munkakörökhöz szakképzettséget követel, nem lehet csak úgy az utcáról behozni embereket és egyből bedobni a mélyvízbe. Ez abból is fakad, hogy sajnos a vasutasok szakmai utánpótlásával is gondok vannak. (Senki nem akar vasutas lenni, csak a hülyék és a megszállottak /Moldova/) Alig vannak vasúti végzettséget adó iskolák már, ezért a képzést a MÁV-nak kell megoldani ugyanis nem sok olyan iskola van, amely például jegyvizsgálókat, kocsivizsgálókat, pályamunkásokat vagy éppen mozdonyvezetőket képezne. Ezért aztán meggondolandó kidobni a drága pénzen kiképzett munkavállalót úgy, hogy nem tudod milyen lesz akit helyette felveszel. (Ez igazán csak a képzés után derül ki.)
Másrészt a versenyszféra nem szívesen száll be egy olyan üzletbe, amibe hatalmas összegeket kell befektetni a technikai elmaradottság miatt. A megtérülés pedig hosszú és bizonytalan...


"Egy mérhetetlenül túlértékelt időjárás-jelentés (hogy lehet hó) után egy MÁV-szakembernek első dolga volt egy csomó vonatot lemondani."

Amíg a rövidtávú célokért jár prémium (pl.: minél kevesebb legyen a túlóráért kifizetett bér), addig a készenlét létszámán fognak spórolni.

Bár az igazsághoz az is hozzátartozik, hogy a jogszabály elég merev, mivel legalább egy héttel korábban el kell rendelni a készenlétet, a beosztást pedig és egy hónapra előre közölni kell.

Itt a probléma az egy héttel van, nem lehet megmondani teljes biztonsággal, hogy milyen mértékű havazás várható ezért mindig a legrosszabbra kellene felkészülni, és aszerint kellene kifizetni a készenléti díjakat akkor is, ha egy hét múlva 10 fok van és szikrázó napsütés. Akkor meg ugye az lenne a baj, hogy minek kell készenlétben lenni jó időben...

A gyakorlat ehhez képest az, hogy vagy nem tartják be a jogszabályt és előző nap rendelik el a készenlétet (Erre ugye a munkavállaló mondhatja, hogy _ezt nektek_) Vagy alapból kevesebb létszámmal rendelik el és több vonatot mondanak le. Tavaly az utóbbi történt.

ljubityel 2009.01.03. 02:32:39

Az a helyzet, hogy mindent egybevetve olcsóbb az államnak a MÁV-nál alkalmazni ennyi léhűtőt, mint munkanélküliként gondoskodni róluk és a családjukról!
Viszont a hatalmas vízfejet le kéne operálni bármi áron! A rengeteg irodista valakinek a valakije, többé-kevésbé "politikai" állásban bassza el az idejét és a közpénzt!

Jomunkasember 2009.01.03. 02:36:44

@Zotya: „Nyugat-európai tapasztalat, hogy a privatizált vasutakon romlott a biztonság.”
Volt olyan táraság ahol romlott a biztonság, de nem ez volt a jellemző. Érdemes lenne összevetni az állami és privát vasúttársaságok biztonsági mutatóit. Szerintem nem sok érv szólna az állami dinoszauruszok mellett.

„a versenyszféra nem szívesen száll be egy olyan üzletbe, amibe hatalmas összegeket kell befektetni a technikai elmaradottság miatt”
A versenyszféra minden üzletbe szívesen beszáll, amire van kereslet. Nulláról is indulnak vasúttársaságok, ahol mindent be kell fektetni. A piac megszerzése az üzlet.

„Ezért aztán meggondolandó kidobni a drága pénzen kiképzett munkavállalót úgy, hogy nem tudod milyen lesz akit helyette felveszel. (Ez igazán csak a képzés után derül ki.)”
Pont azokat kellene leépíteni, akik nem megfelelőek. Az meg sajnos ismét a MÁV hozzá nem értését példázza, hogy olyan a képzési struktúrája, hogy csak a drága képzés után derül ki, alkalmas e egyáltalán a jelölt a feladatára. Az utánpótlás képzés ütemezésének hibáin így már meg sem kell lepődni.

„nem lehet megmondani teljes biztonsággal, hogy milyen mértékű havazás várható ezért mindig a legrosszabbra kellene felkészülni, és aszerint kellene kifizetni a készenléti díjakat akkor is, ha egy hét múlva 10 fok van és szikrázó napsütés. Akkor meg ugye az lenne a baj, hogy minek kell készenlétben lenni jó időben...”
Ez egy tipikus szervezési hiba iskolapéldája. Alapvető kvalitásokkal rendelkező vezető simán lekezeli.
Talán ezért is kellene egy minimális szakmai szintet megütő vezetőréteg a céghez. Nyilván itt sem az a két szerencsétlen volt a hibás, akit kijelöltek bűnösnek. Valószínűleg az eseménykivizsgálási gyakorlat is a régi rendszerből maradt a máv-ra. Persze egy rossz rendszerben még kiváló embereknek is nehéz jól dolgozni.

eax_ 2009.01.03. 02:38:29

"Itt a probléma az egy héttel van, nem lehet megmondani teljes biztonsággal, hogy milyen mértékű havazás várható ezért mindig a legrosszabbra kellene felkészülni"

Teljes biztonsaggal nyilvan nem lehet, de azert 168 oras elorejelzesben mar eleg jol kozelitheto (pl. itt egy ECMWF verifikacio (innen jon az OMSZ-es ALADIN modell first-guess inputja): www.ecmwf.int/newsevents/meetings/forecast_products_user/Presentations2006/Ghelli.ppt )
Az igazan szornyu inkabb az, hogy a MAV ezt meg sem probalja: index.hu/gazdasag/magyar/mavomsz0104/

Jomunkasember 2009.01.03. 02:53:50

@ljubityel: A belső munkanélküliség soha sem jó. Ezt már megmutatta a szocializmus is.
Ha úgysem termel az ürge, akkor inkább segélyt neki, az egyrészt olcsóbb, másrészt igyekszik olyan helyet találni magának ahol újra a társadalom hasznos tagja lehet.
A „vízfej” is ilyen lehet. És ha már ennyire begyöpösödött, akkor már átszervezéssel is nehéz javítani rajta, mert a néhány lelkes új embert gyorsan ellehetetleníti és lehúzza magához a többség bármilyen rátermett is.
Egyszerűen egy szint fölött mindenkit ki kell tenni és újra pályáztatni a helyeket. Ami mehet belülről is, csak a pályázatokat ne úgy írják ki, hogy csak a régi csapat tagjai tölthessék be az adott munkaköröket. Meg persze a kötésségeket és felelősségeket is tisztázni kell.
Persze a szakszervezet biztos kiadja majd az ukászt, hogy a biztos hátterű/életpályájú vasutas nem izgul, ha nyugodt akkor kevesebbet is hibázik, biztonságosabb lesz a cég. Csak verseny híján pár év után úgyis mindenki elégedetlen lesz és megy sztrájkolni.

erminavet · http://kotottpalya.blog.hu/ 2009.01.03. 06:36:26

@Zotya:

"Nyugat-európai tapasztalat, hogy a privatizált vasutakon romlott a biztonság."

Erre lécci mondjál már pár adatot. Mert szerintem baromira nem igaz. Már privatizált vasút sincs sok, általában a britről van ez a városi legenda. Én egyszer utánanéztem, az ellenkezője igaz.

Amit a végén írsz a vezénylésről, az se igaz a tavalyi hófrászra.

ti

magyari 2009.01.03. 07:28:09

Figyúzzatok. A struktúra (minden szinten) szakterületem. Másoktól tanultam, és korrektnek tapasztaltam, szerte a Világon: rossz struktúrában csak rosszul lehet dolgozni. Mivel a múlt és jelen "rendszer" (struktúra) rossz (nemcsak Mo-n!), ebből következően minden alstruktúrája rossz, ez az alapvető oka, hogy rosszul dolgoznak a benne lévők. Vagy azért mert rosszak (lopnak, csalnak, hazudnak, nem szakemberek, ám nyelvük hosszú), vagy azért mert jók ( szakemberek, dolgoznak, ezért nem érnek rá „nyalni”). De a rosszak nem szeretik a jókat. Nem is hagyják dolgozni őket. A jók – egy része – ennek ellenére dolgozik. Összeszorított foggal, mert „valami” belülről diktálja nekik, hogy tudásuk és szakértelmük legjavát adják. Nem tudnak NEM dolgozni. Ők a mindenkori kisebbség, kiknek tisztelet és elismerés jár(na). Nem „jár”.
Igaz ez a mai magyar "betegségügyre", és OTT emberek szenvednek, halnak meg. A papírt birtoklók, a fehérköpenyesek miatt.Gyakran. Igaz ez a földhivatalokra, adóhivatalokra, önkormányzatokra, mindenféle hivatalokra. Magyar specialitás (is), hogy igaz ez a profit-orientált, nem állami tulajdonú cégekre is. Mert "asszimilálódnak a légköri" viszonyokhoz.
Néhány Példa. A hazánkban „állomásozó” külföldiek. Ugyanúgy lopják - most - az M0-ás építkezési anyagait, mint honfitársaink egy része. Ugyanúgy lopott sok-sok húst egy húsipari cégtől a svájci tulaj svájci szaktanácsadója (magánrepülőgépén!), mint a nem-svájci, nem-szaktanácsadók. Folytathatnám az ezermillió példát. Rengeteg van, nemcsak nekem, tudom.
Ha válságban van a morál, akkor majd-mindenki és majd-minden elromlik. Miért pont a vasutasok ne "romolnának el"? Én is nevesíthetnék egypár MÁV-START-os rossz embert, kliensem volt e dinoszaurusz. Minek? Történik valami ezzel a véglénnyel?
Megtapasztaltam, milyen az állami tulajdonú vonat és kórház, Thaiföldön, Indiában. A thai vasúti rendszer számítógépesített, pontosan indulnak és érkeznek a vonatok, VAN kló-papír, meg szappan, van tisztaság, és még olcsó is. India harmadosztályú(!) tapasztalataim kicsit-nagyon mások. Más kultúra, más „pontosság”, más higiénés viszonyok. Meg kicsit-nagyon nagyobb populáció, mint Mo. Ok, Thaiföldön is lopnak-csalnak-hazudnak (mért lenne más a mindenkori kormány ott, mint bármely más országban, a Világon?). De a thai vonatok (másodosztályon)! Meg az állami tulajdonú kórházak! Abban a – sokak szerint – fejlődő országban. De-jó is lenne eljutni ARRA a fejlődő szintre. Legalább vonat-szinten. Meg kórház-szinten. (A” thai típusú”(?) szex-turizmust már régen „átvettük”, működik is – hotelekben, elsőosztályon.)
"Ordítok" , hogy legalább a köv. szabályokat tartanák be, nálunk is az emberek: 1. Ne ölj, 2. Ne lopj, 3. Ne csalj, 4. Ne hazudj. (A tízparancsolat egyéb szabályainak betartása egyénfüggő – szerintem.)

Slanger · http://tudtad.blog.hu 2009.01.03. 07:32:09

ha a kedves politikusaink, mindíg nyugati példákkal dobálóznak, miért nem lesnek el valamit, ami jobbá tenni ezt a szájba vert tömegközlekedést?

antihobbyvasutas 2009.01.03. 08:01:01

Amikor Csillag et. MOL-osai (Mándoki, Kugler) benyomultak a MÁV-hoz első dolguk volt, hogy kirúgják a felső szinten lévő szakembereket. Kívülről hoztak a jól fizetett Matávos, MOLos, bankos kiválóságokat, folyamatosan rúgták ki építették le az ellentmondani még képes embereket. Mit vártok? Ismétlem SzaDeSz a felelős és a kormány, hogy focipályának itt hagyta ennek a törpe minoritásnak a MÁV-ot. De ha már szervezünk, hol működik egy cégben pl. a közútkezelő és egy busztársaság (Infravasút, MÁV-Start)?

beste 2009.01.03. 08:01:15

@kopa1: teljesen egyetértek a módszerrel - bár elég a GySEV állományát áttelepíteni. Csak az a baj, hogy aki ebbe az országba beteszi a lábát, ne adj' Isten felső vezetői pozícióba kerül, az azonnal korrupt disznó lesz, (mert kénytelen azzá válni, különben ellehetetlenül) és semmit nem fog csinálni....

beste 2009.01.03. 08:05:00

@Zotya: Másrészt a versenyszféra nem szívesen száll be egy olyan üzletbe, amibe hatalmas összegeket kell befektetni a technikai elmaradottság miatt. A megtérülés pedig hosszú és bizonytalan...

Eddig igaz. De nézd meg a GySEV-et, ahol a cég 6%-át eladták a hamburgi kikötőnek, kaptak egy zsák pénzt, és abból fejlesztettek (ez még Berényi-éra)

beste 2009.01.03. 08:10:36

@antihobbyvasutas:
szerintem abszolút pártfüggetlen az, hogy a máv-ot mindenki olyan állatorvosi lónak nézi, aki mellett a már leszerepelt közkatonái elfekhetnek...
Lássuk be: ebben az országban pártra, nemre, vallásra való tekintet nélkül mindenki lop, csal, hazudik, aki bekerül oda felülre. Egyik sem különb a másiknál.

chipanddale74 · http://www.autosvilag.com 2009.01.03. 08:41:29

Engem már csak az érdekelne, hogy olyan nem éppen mediterrán jellegű éghajlattal bíró országok, mint pl a svédek hogyan oldják meg, hogy két centi hó lehullásakor nem bénul meg a teljes vasúti közlekedés?

Dzsok 2009.01.03. 08:44:58

Vasúti létszám: "Zsoldos Marianna beszámolt arról is, hogy a 2003-as 52700 főről a MÁV Zrt. létszáma a létszámleépítések illetve a tevékenység-kihelyezések miatt 2007-re mintegy 40 százalékkal, 29600 főre csökkent. Igaz, ezt 7000 fővel növeli a MÁV-Start, mint saját tulajdonú leánycég. A karcsúsítást azonban tovább már nem nagyon lehet fokozni, legfeljebb az élőmunkaerőt nagyszámban kiváltó technikai fejlesztésekkel, csakhogy ezek százmilliárdos költségére rövid távon nincs fedezet. A túlméretezett közép-és felsővezetői apparátus leépítése szintén haladt időközben, bár ez a létszám sosem volt olyan magas, mint azt a legtöbben gondolnák. A sajtóban minduntalan előforduló kilencezres létszám a teljes adminisztratív dolgozói létszámot jelentette országszerte, a vezérigazgatótól a titkárnőig, illetve a bérszámfejtőkig."

Megnéztem mekkora a vasuti létszám a környező országokban: Ausztria (nagyságrendekkel modernebb, automatizáltabb hálózat mint a magyar) 42000Fő
Szlovákia (kisebb méretű hálózat, 4X annyit költenek vasútfejlesztésre mint a magyarok): 38000fő

Valójában a magyar politikusok ügyesen játszadoznak a közvéleménnyel. Végeredményben sikerült kihozniuk, hogy a régióban legkisebb fejlesztési költségvetéssel gazdálkodó és katasztrófálisan menedzselt vasútnál, a választópolgárok nem a politikusokat tartják hibásnak, hanem Pistabát a mocskos vasutas váltókezelőt, akit már rég ki kellett volna rúgni a pics@ba, mert miatta nem megy a vasút. :)

Persze van az országban még 800ezer közalkalmazott, 1,2milla álminimálbéres adóelkerülő, párszázezer ál-rokkantnyugdíjas, segélyezettek stb.

Ceres 2009.01.03. 10:23:11

"hülye, hülyébb, leghülyébb, rendőr, postás, vasutas" - Moldova.

postavonat 2009.01.03. 10:31:57

Az eszem megáll. Hogy ez az egy évvel ezelőtti félnapos járatritkítás még előjön. Az ünnep előtti 9 napos sztrájk után. Úgy látom, hogy a MÁV(-Start) szétverése, pontosabban a magyar vasúti személyszállítás szétverése inkább cél, mint az utazóközönség megbízható kiszolgálása a 2009. évben. Az rendben van, hogy egy éve az akkori dolgot szóvá kellett tenni. De azért súlyozzunk már egy kicsit.

Mittu Domain 2009.01.03. 10:57:06

@Repülő Majom:

Az a baj hogy nálunk még jó szakinak is tartják az impotens vezetőket. Akinek lenne módja robbantani (miniszter és afelett) az szart se ért hozzá, "biztos jómunkásember ha ennyi éve itt dolgozik" elv alapján helyén hagyják az elvtársakat, és semmihez nem mernek hozzányúlni nehogy rájuk dőljön. Pedig ez az egész MÁV egy szarkupac amit a vakolat tart egyben.

Ha nem repkednének a milliós végkielégítési / megbízási / lehúzási díjak, akkor még nem is baszná ennyire az ember csőrét, nade így... Ha ilyen felesleges luxuskiadásokra van pénz, akkor jogos a kérdés hogy minek emelnek ezek egyfolytában árat, ha tele vannak zsével? Oldják meg abból! Ha meg nincs pénz, akkor ne legyen végkielégítgetésre se!

Mittu Domain 2009.01.03. 11:04:57

@Zotya:

"nem lehet csak úgy az utcáról behozni embereket és egyből bedobni a mélyvízbe."

Pedig nagyon úgy nézki hogy csak onnan jönnek ide "szak"emberek. Az általuk produkált végeredmény legalábbis ugyanaz.

"meggondolandó kidobni a drága pénzen kiképzett munkavállalót úgy, hogy nem tudod milyen lesz akit helyette felveszel"

Nem is a munkást kell kibaszni, hanem a milliós luxusfizetésért a fotelben terpeszkedő impotens górékat.

2009.01.03. 12:00:33

Hát igen, vitatkozni lehet, de én azokkal értek egyet, akik azt mondják hogy a fejétöl büzlik a hal és "Pistabácsinál"kezdik pucolni! De nyugodjon-Hofi is megmondta--ha az üzlet nem megy, akkor nem a butorokat kell cserélni, hanem a qrvákat! A nagy millás pénzeket nem a "Pistabácsik" veszik fel, hanem a pöffeszkedö--iróasztalukhoz 2 kézzel és foggal, körömmel ragaszkodó "szakember"-nek nevezett párthü okostojás vezetök!

Mittu Domain 2009.01.03. 12:15:00

@Dzsok:

Mi köze a közalkalmazottaknak a vasúthoz? Csak nem őket is munkakerülőnek akartad minősíteni? Remélem amikor orvosra lesz szükséged, az inkább állást vált mintsem meggyógyítson! A rendőr meg csak vonogassa a vállát ha ellopják a kocsidat, kirabolják a házad!

adamekp · http://adamekp.blog.hu 2009.01.03. 13:37:48

(Szolgálati közlemény: hiányzik a vvv címke.)

pitiáner 2009.01.03. 14:16:40

Helló!
A startos felelős a startnál van, és azóta főnök lett, cégautóval, céges mobillal, stb. Érdemes jól dolgozni.

petya.bacsi 2009.01.03. 15:13:25

A MÁV a világ legjobb munkahelye.

Sosincs felelős, ezt láthatjuk a válaszokon: hol az időjárás a hibás, hol az utasok szállnak le hosszú ideig, hol hétfő van, holnap vasárnap, hol pályafelújítás van hónapokig, mindig külső dolgok okozzák a hibát, a MÁV nem felelős. Ők végzik a dolgukat.

Ez egy ilyen elátkozott ország, hogy itt télen esik a hó, meg hideg van, ezért befagynak a váltók, szakadnak a vezetékek, és ez annyira meglepő dolog! Nyáron meg süt a Nap, görbülnek a sínek, és juj de furcsa, hogy júliusban kánikula van. Sehol a világon nem süt a Nap, meg esik a hó, csak a magyar vasutasokat veri a sors (elrohanok egy 100-as papírzsepiért).

Kirúgni nem lehet, mert a szakszervezet nem engedi, lassan már több a vasutas, mint az utas, de ez így jó. Sok jó ember kis helyen is elfér. Gyűjtőhely, nagy az összetartás, szeressük egymást gyerekek!

Röhej, magánkézbe sürgősen, majd az rendet tesz, és lesz repkedés. A MÁV-nál így is sokan dolgoznak, elérhetne már oda is a gazdasági világválság hatása.

És a sok naplopó, aki csak melegedni jár be (mert valljuk be, minden munkahelyen vannak ilyenek), megtudja, hogy mit érez az az ember, aki a sztrájk miatt vesztette el a munkáját - oké, nyilván hivatalosan ezzel nem rúghatják ki. Mert ugye kinek kell olyan munkaerő, aki nem tud beérni dolgozni?

Jomunkasember 2009.01.03. 20:43:18

@Dzsok: Azért lehet, hogy azt is érdemes lenne megnézni a többi ország tükrében, hogy az említett MÁV létszámához milyen feladatok tartoznak.
Nem lennék meglepődve, hogy a példaként felhozott országokban a társaságok dolgozói által végzett feladatok nagyobbik részét a MÁV-nál külső cégek és részben a MÁV-ból kiszervezett dolgozók végeznék. Így nem nehéz karcsúsítani, de legalább kissé távolabb kerülnek a MÁV légkörétől, és talán hatékonyabb lesz az egész.
Valószínűleg ez is lesz a vége. Addig kell majd faragni a céget, részenként privatizálni, amíg egyszer csak mindenhol érdeke lesz dolgozni a beosztott személyzetnek és a vezetőségnek is.

Dr.Nyul 2009.01.03. 21:05:38

Olvasva itt titeket, hát elég szánalmasnak tüntök.De sebaj!A mesterségesen gerjesztett 'világválság' meg csak nem ér ide a vasut háza tájára.Mert ha ideért volna, akkor például nem kaptunk volna 14.6%-os béremelést Január 1-től :)))))

Dzsok 2009.01.03. 22:07:53

@Jomunkasember: Megnéztem. Ugyanazok a tevékenységek pályafenntartás/személyszállítás/vontatás stb. kerültek összehasonlításra.

Dzsok 2009.01.03. 22:16:31

@Mittu Domain: @Dzsok:

"Mi köze a közalkalmazottaknak a vasúthoz? Csak nem őket is munkakerülőnek akartad minősíteni? Remélem amikor orvosra lesz szükséged, az inkább állást vált mintsem meggyógyítson! A rendőr meg csak vonogassa a vállát ha ellopják a kocsidat, kirabolják a házad! "

Igen okos hozzászólás. Közalkalmazott az önkormányzatban ülő bonyolító, bizottsági tag, közalkalmazott a főállásban alkalmazott helyi kiskirály polgármesterecske, had ne soroljam tovább.
www.onkormanyzaticsod.hu/data/fajl/upload/Zongor_Gabor_Emberek_vagy_allamok_csak_akkor.doc

Ha ezeket a felesleges munkaköröket megszüntetnék, talán még az orvosoknak, ápolóknak is jutna pénz normális fizetésre.

Ha nem sikerült volna felfogni arra céloztam, hogy a 750-800 ezres közalkalmazotti létszámot sem ártana összehasonlítani a szomszédos országokéval, és talán ideje lenne elkezdeni egy önkormányzati raformot is.

Fedup Sári 2009.01.04. 02:32:34

Most titeket tényleg ennyire zavar, hogy a pénzeteket erre bsszák el ahelyett, hogy normális vonatokat közlekedtetnének normális menetrend szerint?! Szégyeljétek magatokat! Kis sz@rrágó senkik!

Kicsit komolyabbra fordítva a szót, Erminavet, nem tudod elérni, hogy az országos sajtóban előjöjjön a téma -- Népszabi/Magyar Nemzet vagy legalább egy indexes cikk...

petya.bacsi 2009.01.04. 08:47:12

@Dr.Nyul: Na, ez az amit nem tudok sajnos elhinni...

erminavet · http://kotottpalya.blog.hu/ 2009.01.04. 12:13:12

@Fedup Sári:

Szerintem most tényleg fontosabb lenne, ha a szar menetrendről írnának többet a sajtóban. Egyébként mennyivel jobb egy Index-cikk, mint ez a poszt? Pont úgy szerepelt az Index címlapján.

ti

folyamikomp 2009.01.04. 22:58:50

"Kicsit komolyabbra fordítva a szót, Erminavet, nem tudod elérni, hogy az országos sajtóban előjöjjön a téma -- Népszabi/Magyar Nemzet vagy legalább egy indexes cikk..."

Szerintem főműsoridőben kéne adni a Fókuszban vagy az Aktívban valamelyik pucér Playmate helyett leadni egy héten keresztül egy cikket a 33-ból. Annak több eredménye lenne. A napilapokat egyre kevesebben olvassák és úgyis elrejtenék a 15. oldalra.

gik-680 2009.01.06. 13:01:57

@petya.bacsi: Pedig elhiheted,mert a tavalyi alapbérem volt 184300ft,az ideji pedig 211300ft.Na az szerintem 14.650027%,ha nagyon pontos akarok lenni.Vagy nem?Számolj utána.

Rabbeleben 2009.01.07. 07:35:56

@folyamikomp: Bizony ezek tényleg a Fókuszba vagy az Aktívba való írások!

Rabbeleben 2009.01.07. 07:39:11

@gik-680: Wazze, nekem csak 13% jött ki.

Rabbeleben 2009.01.07. 07:41:58

@gik-680: Közben megnéztem a táblázatot. Könnyű annak, aki ennyire fiatal. :o)

gik-680 2009.01.07. 20:12:01

Na ja,de ez csak egy állapot :)
süti beállítások módosítása